forums

החלפת מפרק ירך בגיל מבוגר

מפרק הירך נשחק במהלך השנים ובאופן משמעותי לאחר גיל 50. במידה ואתם סובלים מכאבים ובעיות במפרק הירך חשוב לדעת כי ניתן להיפטר מבעיות אלו ולחזור לשגרת חיים רגילה באמצעות ניתוח החלפת מפרק ירך, אשר נחשב כיום לשכיח ובטוח יותר עבור המנותח.
 
החלפת מפרק ירך בגיל מבוגר
 

ניתוח מקובל ונפוץ יותר מבעבר

 

החלפת מפרק ירך היא אחת הפרוצדורות המוכרות ביותר כיום. בעבר היה מדובר בניתוח לא פשוט כלל ואפילו מסוכן אך בימינו הוא מתבצע פעמים כה רבות בשנה כך שהוא הפך להיות אחד הבטוחים שיש, וכך גם אחד ממשפרי איכות החיים הגדולים במשמעותיים. עובדה זו נכונה בעיקר לגיל המבוגר.

 

מהו ניתוח החלפת מפרק ירך?

 

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא למעשה הדרך שבה אנו יכולים להחליף את אחד מהחלקים הנשחקים ביותר בגוף האדם. מפרק הירך הוא למעשה רקמות סחוסיות שאמורות לעזור בחלוקה ופיזור של הלחצים הגדולים שמופעלים על הירך לאורך זמן במהלך כל חיינו, כאשר רקמות אלו הופכות עם הזמן להיות הרבה פחות אלסטיות. ניתוח זה יכול להתבצע בכמה דרכים כאשר יש לשדם כך גישות שונות בעולם הרפואה, כמו למשל גישה אחורית, צדית, קדמית וכן הלאה. כל אחת מהגישות יכולה להיות מתאימה יותר לפי מצב המטופל ולפי העדפות הרופא.

 

שכיח בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי

 

הניתוח יכול להישמע לרבים מעט מוזר הרי למה שנצטרך להחליף את אחד המפרקים החזקים ביותר בגוף האדם. אין ספק כי מדובר באיבר חזק מאוד אך עם השנים הוא הולך ונחלש, וכך גם הוא יהיה אחד הראשונים לסבול ממנו. בגיל מבוגר יותר, החל מגיל 50 ואילך הוא נשחק באופן משמעותי. מצב כזה יכול להיות לא נעים לכל אחד, ולא משנה עד כמה הוא בכושר או כמה הוא שוקל. ודאי שיש אנשים שיכולים לסבול ממפרק ירך תקול יותר מאחרים כי זה קשור בבריאות הכללית, במשקל ובכושר הגופני אך בקרב אנשים מבוגרים ניתוח זה נפוץ מאוד.

 

שיפור איכות החיים

 

הבעיה הגדולה ביותר אצל הסובלים מכאבים ובעיות במפרק הירך היא הכאב והרגישות שמורגשים אפילו במצב מנוחה, דבר שיכול להטריד מאוד ולהקשות את התפקוד היומיומי. מצב קיצון הוא הבעייתי והמכאיב ביותר, אך ברוב המקרים הכאבים והרגישות יורגשו בעץ מאמץ. ניתוח החלפת מפרק ירך בא בעצם להחזיר את המנותח למצב תפקוד תקין הכולל ביצוע פעילות גופנית ללא חשש לכאבים, ניתן ליהנות ממנוחה ערבה ללא הרגשת חולשה באזור, כל זאת כמובן יגיעו אחרי תקופת התאוששות קצרה. כך שלמעשה התוצאה הישירה של הניתוח מעבר לשיפור המצב הבריאותי והפיזי היא שיפור כללי של איכות החיים של המנותח.

 

כיצד ניתן לעבור את הניתוח?

 

ניתוח החלפת מפרק ירך הוא פשוט יחסית מבחינה רפואית, ולכן רוב המבוגרים יוכלו לעבור אותו בלי בעיה. עם זאת יש צורך לבצע בדיקות מקיפות, שכוללות גם צילומים רבים ובדיקות דם, ולאחר מכן יהיה ניתן להבין מה הגישה הניתוחית הטובה ביותר למצבו, האם יש סיכונים מוגברים כלשהם וכן הלאה. הניתוח יכול לעבור במסגרת הרפואה הפרטית והציבורית ויש לשקול את כל האפשרויות גם מבחינת מקצועיות וניסיון, וגם מבחינת רושם ראשוני ומחיר.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.