forums

חוג טאי צ'י לקשישים בדיור מוגן

לצד חוגים רגילים כמו ציור או מלאכת יד, החלו להציע בתי דיור מוגן גם חוגים נוספים שמתאימים לקשישים. אחד החוגים הללו נקרא חוג טאי צ'י. בשורות הבאות נבין מה זה אומר, למי זה מתאים ומהן התועלות.
 
חוג טאי צ'י לקשישים בדיור מוגן

 

עקרונות שמגיעים אלינו מהמזרח הרחוק

 

פעילות אינטנסיבית לא תמיד מתאימה לבני גיל הזהב. אל דאגה: לעומת פעילות גופנית אינטנסיבית, שלא תמיד מתאימה לקשישים בדיור מוגן, טאי צ'י מהווה פעילות מסוג אחר לגמרי. מקורה של שיטה זו הינו במזרח הרחוק. ביחד עם מדריך או מדריכה מיומנים, מבצעים במהלך החוג שורה של תרגילים ותנועות שמה שמאפיין אותם זה העדינות והאיטיות המכוונת. ואין מדובר בהתאמה של שיטה דינאמית לבני גיל הזהב. גם צעירים המתרגלים שיטה זו מבצעים תנועות איטיות ושלוות.  

 

מהן התועלות של טאי צ'י

 

יש כמה סיבות טובות מאוד לכך כי ביותר ויותר בתי דיור מוגן החליטו להציע חוגי טאי צ'י. ראשית, התרגול מאפשר בצורה הדרגתית להפעיל את הגוף, איש איש לפי יכולתו. זהו לא ספורט הישגי ואין מדובר בתחרות לשמה. תוך כדי התרגול שמתבצע בשלווה (ואפשרי גם עם מנגינות שקטות ברקע) מחזקים שרירים, מגמישים את הגוף וגם משפרים את סיבולת הלב והריאות. זאת, בזכות תרגול של נשימה שקטה, רגועה ונכונה יותר.

 

התרגול למניעת נפילות וקידום איזון

 

גורם סכנה מרכזי מאוד שמאיים קשישים הינו נפילה. לחץ דם גבוה, מחלות שונות, חולשת הגוף ותרופות עלולים להוביל לסחרחורת. נפילה יכולה בקלות לגרום לשברים ופציעות והטוב ביותר יהיה לפעול כדי לצמצם סיכון זה. חשוב, אם כן, לדעת כי תרגול טאי צ'י מעולה להתמודדות עם שיווי משקל לקוי וסחרחורת. התרגול לא רק מעניק יציבה משופרת אלא גם מפחית סחרחורת. המתאמנים מצויים בסיכון נמוך יותר לנפילה ופציעה בזמן הליכה, במקלחת וכדומה. תרגול בריא ובטוח.

 

תנועות הרמוניות ורגועות

 

אם רצונכם להבין מה בדיוק עושים במהלך שיעורי החוג, נוכל להסביר בצורה קלה להבנה. התרגול מבוסס על עקרונות של אומנויות לחימה, שהוסבו לפעילות אישית, ללא מגע. התנועות מבוצעות באוויר, באופן מאוד איטי. מרבית התנועות מבוצעות בצורה מעוגלת, שמתואמת עם ההרמוניה הגופנית והטבעית. התרגול מסייע להרפות את השרירים, לשחרר את המודעות ולהרגיש נינוחים.

 

לא צריך ידע קודם

 

בניגוד לחוגים מסוימים שבהם דרוש ידע קודם, בחוג זה אפשר להגיע ללא שום ניסיון קודם. לא צריכים להיות בעלי גוף אתלטי וגם בעלי מוגבלויות שונות או מחלות רקע יכולים להשתתף. הלימוד הינו הדרגתי ואין אלמנט של תחרות. הדבר היחיד שמומלץ הוא לבצע את הפעילות בבגדים נוחים ורפויים. חשוב לציין כי למרות הסברה הרווחת, זהו תרגול שונה מאוד מיוגה ולא צריכים להיות בעלי גמישות גופנית.

 

שיפור המורגש לאורך זמן

 

עם הזמן, ובקצב האישי של כל אחד או אחת, מרגישים שיפור ניכר. התרגול בקביעות מחזק את הזרועות ואת הרגליים. התרגול מסייע לחזק אפילו את השרירים הפנימיים, שרירי הבטן, שרירי הגב. למרות שזו לא פעילות עם משקולות, עם הזמן הגוף מרגיש יותר חזק אבל גם יותר גמיש. ולא פחות חשוב - אפשר להתחיל להשתתף בחוג בכל גיל!



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
לימודי שחייה בגיל השלישי
נפילה, היא אחת הבעיות הגדולות שאנשים מבוגרים חווים. נפילה בגיל מבוגר יכולה להשפיע על פגיעות נוספות ומסוכנות. חוקרים סבורים שפעילות גופנית קבועה עשויה לצמצם את הסיכון של מבוגרים ליפול ולהיפגע.
לקריאה
חוג טאי צ'י לקשישים בדיור מוגן
לצד חוגים רגילים כמו ציור או מלאכת יד, החלו להציע בתי דיור מוגן גם חוגים נוספים שמתאימים לקשישים. אחד החוגים הללו נקרא חוג טאי צ'י. בשורות הבאות נבין מה זה אומר, למי זה מתאים ומהן התועלות.
לקריאה
התעמלות מים לגיל השלישי
הזמן עושה את שלו ועם השנים, הגוף מאבד מגמישותו, השרירים כואבים יותר ותוך פרק זמן קצר יותר. מנגד, יש חשיבות רבה להתעמלות בגיל מבוגר על מנת לשמור על טווח תנועה רחב, כושר ואיזון.
לקריאה
פילאטיס לגיל השלישי
לא מאוחר מדי להטיב עם גופך, ואין מגבלת גיל על פעילות גופנית. כיום, קוראת הרפואה לאוכלוסיית הגיל השלישי לעסוק בפעילות גופנית מתונה ומציגה את שיטת הפילאטיס כאידיאלית עבור המבוגרים.
לקריאה
אימון כושר אישי או קבוצתי בגיל השלישי?
שמירה על כושר חשובה בכל גיל ובפרט בגיל השלישי בו הגוף מקבל צורה אחרת ועל מנת לשמור עליו לא רק אכילה חשובה אלא גם כושר גופני אך חשוב מאוד בשל הגיל לעשות זאת ללא פגיעה במערכות אחרות בגוף.
לקריאה
איך להפוך את הבריכה לבטיחותית עבור הגיל השלישי?
כאשר מדובר על שחייה בבריכה - יש חשיבות גבוהה מאד לשחייה בכל גיל ובפרט בגיל השלישי ואנשים מבוגרים רבים אכן ממשיכים בפעולה זו ולא זונחים אותה.
לקריאה
חשיבות שימוש במזרן התעמלות מתאים בגיל השלישי
איכות החיים בגיל השלישי נקבעת במידה רבה לפי סוג הפעילות הגופנית שמבוצעת על ידי גברים ונשים. את הפעילות כדאי לערוך על מזרון מתאים כדי למנוע נזקים, לשמור על סרגל מאמצים ולהבטיח ביצועים גבוהים
לקריאה
ספורטיביים בכל גיל – טיפים לשמירה על איכות חיים בריאה
שמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי היא אתגר בכל גיל, ובגיל הזהב על אחת כמה וכמה. עם זאת, לא רק שלא מדובר במשימה בלתי אפשרית – מדובר במשימה אפשרית וחשובה.
לקריאה
מאמן כושר אישי לבני גיל הזהב – אף פעם לא מאוחר להתחיל
בניגוד למה שרבים בקרב הציבור הרחב נוטים לחשוב, לא זו בלבד שגיל הזהב אינו מהווה תירוץ להזניח את הכושר הגופני, אלא שהכניסה לגיל הזהב מהווה סיבה טובה מספיק להתחיל לעסוק בכושר גופני, גם אם לפני כן המתאמן מעולם לא התנסה בתחום.
לקריאה
פעילויות ספורטיביות מומלצות לקיץ לגיל השלישי
מחפשים פעילויות ספורטיביות לגיל השלישי? רוצים לדעת מה יכול להתאים להם ולפי מה כדאי להחליט? כנסו לכתבה ותוכלו לראות עם מי מומלץ להתייעץ כדי שהבחירה תהיה נכונה
לקריאה
 
1 2 3
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.