forums

בעיות בעיכול בקרב הגיל השלישי

מערכת העיכול היא אזור מסועף בגוף ואנשים רבים סובלים במרוצת השנים מבעיות עיכול. אלה מתעוררות בעיקר כשיש קושי בספיגת המזון בגוף והתוצאה היא כאבי בטן, עצירות או שלשולים.
 
בעיות בעיכול בקרב הגיל השלישי
 

על המערכת עצמה

 

מערכת העיכול מאותת לנו שמשהו לא בסדר ושנטפל בעניין כדי להפחית את הסבל ולמנוע החמרה של הכאב. קיימות בעיות עיכול מסוגים שונים ועוצמת הכאב משתנה מאדם לאדם וכך גם הסימפטומים, בין אם מדובר בנפיחות בבטן, התכווצויות, צרבת, הקאות ותופעות לא נעימות אחרות. בעיות עיכול יכולות להופיע בכל תקופה, אם כי הן מתרבות ככל שמתבגרים.  

 

מרגישות למזון ועד אבנים בכיס המרה
 

בעיות בעיכול הינה תופעה שכיחה הקשורה לאי סבילות מזון. כלומר, רגישות ללקטוז או לגלוטן הבאה לידי ביטוי בבעיות עיכול מסוימות. אל אחרים מדובר בקושי של הגוף לנקות את הפסולת או חסימה במעי שלא מאפשרת ניקוי טבעי של הפסולת מתוך הגוף. המעיים לא פועלים כמו שצריך ויש צורך לסייע להם בפעילות הניקוי. אצל חלק תאובחן תסמונת המעי הרגיז בה השריר של המעי הגס מתכווץ בתדירות גבוהה במיוחד או מצב של עוויתות בכיס המרה והכליות. עלולים להיווצר גם מצבים של כיבים, דלקת בקיבה, אבני המרה החוסמות את כיס המרה, התכווצויות במעי.

 

איך סיבים משפיעים על העיכול?

 

קיימים מגוון גורמים לבעיות עיכול, כמו למשל, תזונה דלה בסיבים תזונתיים שאינה מאפשרת תנועת מעיים מיטבית. לאורח החיים באופן כללי השפעה ישירה על תנועת המעיים כאשר שינויים בשגרה ולחץ נפשי עשויים למנוע פעילות מעיים תקינה ואילו תזונה עשירה בסיבים, הפחתה של מזונות מעובדים, פעילות גופנית קבועה והרפיה יכולים לסייע למעיים. לעיתים הבעיות נגרמות בשל אכילת מוצרים שגורמים לאלרגיה, כמות מופרזת של קפאין, תרופות בעלות השפעה שלילית על המעיים ונשים הרות עשויות גם הן לחוות בשל ההיריון שינויים ובעיות במערכת העיכול.

 

תנו לבטן לדבר

 

על מנת לאבחן את יש בעיית עיכול מומלץ לעבור בדיקות דם ודגימות צואה, דגימת נשיפה וכן בדיקה המבוצעת על ידי רופא גסטרו. היו קשובים לגופכם לכאבי בטן – האם הבטן התחתונה כואבת או הבטן העליונה, האם הכאבים מופיעים מיד אחרי אכילה או בלי קשר והאם הם מלווים אכילת מזונות ספציפיים, האם בטן מתקשה או רפויה והאם לכאבי הבטן נלווים סימפטומים נוספים כמו ירידה או עלייה במשקל, עייפות כרונית, בחילות ועוד.

 

בעיות בקיבה

 

יש לקחת בחשבון שלעיתים חיידקים מסוימים או וירוסים עשויים להשפיע על מערכת העיכול ולגרום לבעיות בקיבה, כמו למשל, חיידק הליקובקטר פילורי שנחשב לחיידק נפוץ במיוחד ומחליש את עמידות הקיבה בסביבה חומצית ולרוב דורש טיפול אנטיביוטי אך גם טיפולים אלטרנטיביים יכולים לסייע, תלוי בחומרת המצב ובחוות הדעת הרפואית.

 

למה לסבול כשאפשר להפחית את הכאב?

 

קשה מאוד לנהל איכות חיים עם עוויתות וכאבי בטן ולכן, כדאי לבדוק מהן האופציות שעומדות לרשותכם מבחינת תרופות מרשם וטיפולים משלימים כמו גם, שינויים בחיים כמו מעבר לתזונה המונעת רגישות בקיבה בגיל השלישי ושימריצו את פעולת המעיים במידה והיא אינה פועלת כמו שצריך.

 

תרופות


ישנן תרופות מרשם כמו ספסמלגין המוכרת המיועדת נגד כאבים ועוויתות במערכת העיכול, הכליות וכיס המרה המבוססות על חומרים פעילים אטרופין המוגדר כתרכובת אורגנית שניתן לזיקוק מצמחים, פאפאורין הידרוכלוריד שמרפה את טונוס השרירים החלקים כשהם מכווצים באופן לא סדיר, פרצטמול שנועד לשכך כאבים, CODEINE PHOSPHATE. התרופה במרשם רופא ולכן, אם הכאב גובר או לא מרפה ויש חשש לעוויתות במערכת העיכול חשוב לפנות לרופא לצורך בדיקה והתייעצות לקבלת התרופה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.