forums

הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות

אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
 
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
 

טיפול בעפעפיים

 

טיפול בעפעפיים נפולים מתמקד בשינוי אנטומי מסוים שגורם לבעיה. למרות שהעפעפיים הנפולים גורמים בדרך כלל לבעיות קוסמטיות בלבד, קיימים מקרים שבהם מצב זה גורם גם לבעיות ראייה.

 

ירידה בגמישות העור

 

כאשר אנחנו מתבגרות העור שלנו מאבד בהדרגה מהגמישות שלו ומתחיל לצנוח בכול מקום בגוף, אבל ההשפעה הניכרת ביותר בפנים שלנו מתרחשת סביב העיניים. לכן לא פלא שנשים רבות מחפשות דרכים להרמת עפעפיים, כשחלק גדול מהן היו שמחות לעשות זאת בטיפול לא ניתוחי.

 

שינויים הקשורים לגיל

 

מספר גורמים תורמים למראה הלא רצוי באזור העיניים שלנו כשאנחנו מתבגרות: עור נוסף גורם לקמטים ולשקיות מתחת לעיניים, משקעי רקמות שומניים עלולים לגרום למראה עפעפיים נפוח, שקעים פריוביטליים (Periobital) מופיעים כעיגולים כהים סביב העיניים, פטוזיס (Ptosis), חולשה של השריר הפותח את העין והופעת שקעים או שקיות מתחת לעיניים (tear trough).

 

אפשרויות לא ניתוחיות

 

להלן מספר אפשרויות להעלמת עפעפיים ללא ניתוח:

 

בוטוקס או מילוי

 

לא מעט פלסטיקאים טוענים כי שימוש בבוטוקס או בכל מילוי אחר לא יעניקו לך טיפול קבוע לבעיית צניחת העפעפיים וגם לא יתאימו לטיפול בקמטים שנוצרו. לכן, במקרים של רפיון משמעותי בעפעף העליון, מומלץ לבחור בגישה הכירורגית אשר תוכל לתקן את הבעיה אולי גם לצמיתות. אם תשקלי בחירה בזריקות מילוי חוזרות ונשנות, או בזריקות בוטוקס בתוספת פרוצדורות לא ניתוחיות, לא רק שזה יעלה לך יותר כסף, אלא שבסופו של דבר תגיעי לנקודה שהניתוח יוכל להיות האופציה היחידה. הניתוח יוכל להפחית את הרפיון כמו גם לשפר מאוד את קו הגבות במקרה הצורך.

 

טיפול משולב

 

טיפול משולב של בוטוקס וחומרי מילוי יעזור אולי להרים את הגבה ואולי גם קצת את העפעף, אם כי לא במידה שהניתוח יעשה זאת. יש פלסטיקאים שישלבו טיפול זה עם Thermage CPT (או FLX), שהוא כנראה המכשיר היחיד להידוק העור שאושר על ידי איגוד התרופות האמריקאי, לשימוש על העפעפיים.

 

תרגילי עפעפיים

 

אף על פי שלא נערכו מחקרים מדעיים כדי לבחון עד כמה תרגילי העפעפיים עשויים לעזור, החוקרים יודעים ששימוש תדיר בכול שריר בגוף יכול לנטרל את ההשפעות של חולשת השרירים ואת ההידרדרות שבאה בעקבותיה. עבודה על השריר מחזקת אותו ומקנה לאזור המטופל מראה מורם יותר.

 

חימום

 

ניקוי, חימום ועיסוי עדין, הוכחו כמגבירים את זרימת הדם ותגובות העצבים, אפילו ללא אימון. החימום מכין את העפעפיים לאמון מכוון על ידי הפיכת השרירים לרכים ולגמישים יותר.

 

גירוי שרירים בסיסי

 

גירוי שרירים כשלעצמו מסוגל להפחית פטוזיס (שהוזכר למעלה), בין אם על ידי תנועה ממוקדת של העין או על ידי שימוש במכשיר ממריץ כמו מברשת שיניים חשמלית. הלחץ המכני של מברשת השיניים מאלצת את שרירי העפעף הקטנים להגיב. הקדישי בכול יום מספר דקות לגירוי העפעפיים, גם אם תחליטי לנסות יותר משיטת אימון אחת בכול פעם למיצוק העור סביב העיניים.

 

אימון התנגדות

 

אילוץ העפעפיים שלך להתאמן בכול שעה, עשוי לשפר את צניחת העפעפיים. תוכלי לעבוד על שרירי העפעפיים על ידי הרמת הגבות, הנחת אצבע מתחת לגבות והחזקתן למשך מספר שניות בכול פעם, תוך שאת מנסה לסגור עיניים (הרמת הגבות יוצרת תנועת התנגדות לסגירה זו).

 

תרגול עיניים – יוגה טראקטה (trataka)

 

תרגיל עיניים זה מיועד לשיפור בריאות העיניים הכללית ולשיפור הראייה. תרגול זה ידוע בקרב הקהילה האירוודית. מכיוון שתנועת העיניים קשורה לתנועת העפעפיים, תרגיל זה עשוי להועיל לך. כדי לתרגל שיטה זו, יהיה עלייך לקבע את המבט בנקודה מסוימת בחדר ולבהות בה מבלי להסיר את המבט כל עוד את יכולה. בכול פעם קבעי את המבט בנקודה אחרת בחלל (למטה, למעלה, ימינה שמאלה). בהדרגה תתחילי להרגיש איך שרירי העיניים שלך מתחילים לעבוד תוך כדי התרגול.

 

תרגול עם רטייה לעין

 

אם רק אחת מהן שלך צונחת, ייתכן שבלי לשים לב את משתמשת רק בעין השנייה למשימות קשות יותר, ממש כמו שמי שנפצע ברגל ימין, ישתמש יותר ברגל שמאל. כדי לוודא שהעפעף החלש אכן יקבל את הפעילות הגופנית הטבעית, עדיף לכסות את העין הטובה עם רטייה למשך מספר שעות. המשמעות היא שתבצעי כמה תרגילי עפעפיים במהלך היום, מבלי שאפילו תשימי לב לכך.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.