forums

אפשרויות לימוד תואר ראשון למבוגרים

אנשים מבוגרים שנשארים פעילים מנטלית עשויים לשמור על חדות המחשבה לאורך זמן רב ואף כל החיים. כשמדובר בכוח המוח, בדומה לשרירי הגוף, יש משפט שאומר ׳השתמשו בו או שתאבדו אותו׳.
 
אפשרויות לימוד תואר ראשון למבוגרים
 

לימודים לכל גיל

 

גמלאים שעוסקים בלמידה לאורך כל החיים ממשיכים להפעיל את המוח בכך שהם מאתגרים את עצמם ללמוד מיומנויות חדשות. חשוב למצוא דברים שמסקרנים אתכם, לצלול ולחקור אותם. אחרי הכול יש לכם המון זמן פנוי כדי לעשות זאת.

 

חזרה ללימודים בשנות הפנסיה

 

בין אם לקראת תואר ראשון או בקורסים מחוץ לאקדמיה – היא דרך נהדרת להכיר אנשים חדשים עם תחומי עניין דומים לשלכם וליצור חברויות חדשות. למשל, אם היית מורה, לימודי חינוך באקדמיה יכולים גם להרחיב אופקים לעבר תחומים שכלל לא הכרת בשנים בהם לימדת בבית הספר, וגם להפגיש אותך עם אנשים שתחום החינוך מעניין גם אותם וליהנות מתחושה של קהילתיות.

 

מה ללמוד?

 

בני הגיל השלישי יכולים לבחור לימודים לתואר אקדמאי מתוך מגוון עצום של אפשרויות כמו: מדעי החברה, מדעי הרוח, מינהל עסקים, תקשורת, אומנות, פסיכולוגיה או עיצוב אפנה.

 

מהם תנאי הקבלה?

 

תנאי הקבלה נקבעים על ידי כל מוסד חינוכי. בדרך כלל סטודנטים מבוגרים לא נדרשים לעמוד בדרישות קבלה והתשלום עבור ההרשמה לקורסים המיועד לבני הגיל השלישי הם סמליים. מאחר שהדרישה לקורסים אלה היא גבוהה, ההרשמה נעשית על בסיס מקום פנוי. כלומר, אם תירשמו מספיק מוקדם, סביר להניח שתצליחו להשתלב בלימודים.

 

כמה זמן נמשכים הלימודים?

 

אורך הלימודים משתנה בין מסלולי הלימוד. אבל כאשר אתם נרשמים ללימודים שיובילו לתואר אקדמי, אתם אמורים לתפקד כמו שאר הסטודנטים מבחינת משך זמן הלימודים. המשמעות היא שהלימודים יימשכו מספר שנים, תלוי בתואר שתבחרו ללמוד. עומדת בפניכם גם אפשרות להירשם לקורס ספציפי שנמשך רק סמסטר אחד או שניים. למשל, קורס בתחום הקולנוע באוניברסיטת תל אביב.

 

מוסדות מותאמים לאנשים מבוגרים

 

הנה כמה מוסדות אקדמיים ברחבי הארץ, מצפון ועד דרום, שיוכלו להתאים לכם:

 

האקדמית גליל מערבי

 

למועמדים מבוגרים (מעל גיל 30), שלא עומדים בתנאי הכניסה המקובלים יש אפשרות להשתתף במכינה, כשהצלחה במכינה תאפשר לכם להתקבל ישירות כסטודנטים מן המניין ללימודי חינוך. המכללה מציעה מגוון של מסלולי לימודים, כאשר תואר ראשון בחינוך, לדוגמה, מציע לכם היכרות מעמיקה עם מדעי החינוך, ידע על מהות החינוך והמחשת הקשר בין התיאוריות החינוך לבין המציאות של מערכות החינוך בארץ.

 

המכללה האקדמית תל חי

 

המכללה מציעה 13 חוגים שונים לתואר ראשון בשתי פקולטות: פקולטה למדעים והפקולטה למדעי החברה. בכול אחת מפקולטות אלה מגוון של חוגים כמו למשל: בפקולטה למדעים: תואר ראשון (B.Sc) במדעי הסביבה, בביוטכנולוגיה או במדעי המזון. בפקולטה למדעי החברה והרוח: תואר ראשון בלימודי מזרח אסיה, בכלכלה וניהול, בפסיכולוגיה או בעבודה סוציאלית.

 

תלתן – המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית בחיפה

 

מכללת תלתן מציעה מגוון תכניות לימוד בתחומים כמו: עיצוב, תקשורת, צילום או קופירייטינג. המכללה מציעה גם מסלולים לתואר אקדמי הניתנים על ידי מוסדות אקדמיים באירופה ובארצות הברית.

 

המכללה האקדמית בית ברל – הפקולטה לאומנות

 

במדרשה לאומנות תוכלו להשיג תואר ראשון באומנות בתחומים כמו: האומנות הפלסטית והווידאו, המדיה הדיגיטלית והקולנוע או לימודי אומנות. המכללה האקדמית בית ברל מעניקה לסטודנטים תואר אקדמי B.Ed.F.A – באומנות ובאומנות ובקולנוע.

 

בית הספר לאמנות, חברה ותרבות ספיר

 

בית הספר לאמנות ספיר מציע מגוון של תכניות לימוד, כאשר התכנית ׳לימודי אמן מנחה׳ משולבת בתואר ראשון. שאר התכניות מציעות לימודים בתחומים כמו: תקשורת ואומנויות הבמה – לימודי אמן מנחה, סדנאות באמנות, קורסים בצילום, קורסי אפנה וסטיילינג, סדנאות באמנות – כולל צורפות ותכשיטנות, קורסי רפואה משלימה – האמנויות ככלי חינוכי טיפולי וקורסי אמנות ומקצועות העיצוב – כמו אוצרות או גרפיקה ממוחשבת

 

קורסים ללא תנאי קבלה

 

בנוסף, תוכלו למצוא באוניברסיטאות או במכללות מגוון של קורסים ללא תנאי קבלה אליהם תוכלו להירשם. השתתפות בקורסים במסגרת תוכניות לימודים לגמלאים, בדרך כלל לא תקנה לכם נקודות זכות אקדמיות, כי לימודים אלה נחשבים להעשרה תרבותית ואינטלקטואלית. יחד עם זאת, גם לא תידרשו לגשת לבחינות או להגיש עבודות ושכר הלימוד לסימסטר אחד הוא סביר, תלוי במספר שעות הלימוד שתיקחו.

 

לסיום,

 

לא רק ילדים וסטודנטים צעירים חוזרים בכול סתיו לכיתה. גם לגמלאים יש מגוון אפשרויות להשתתף בשיעורים אקדמיים במחירים ובתנאי קבלה נוחים.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
אפשרויות לימוד תואר ראשון למבוגרים
אנשים מבוגרים שנשארים פעילים מנטלית עשויים לשמור על חדות המחשבה לאורך זמן רב ואף כל החיים. כשמדובר בכוח המוח, בדומה לשרירי הגוף, יש משפט שאומר ׳השתמשו בו או שתאבדו אותו׳.
לקריאה
עבודה בגיל השלישי – מהן זכויות גמלאים ועובדים מבוגרים?
לא מעט עובדים שמגיעים לגיל הפרישה, מעוניינים להמשיך לעבוד באותו מקום עבודה או לעבוד במקום עבודה חדש, בו יש תנאי העסקה שמתאימים לגילם המתקדם
לקריאה
בחינות למבוגרים שרוצים ללמוד ולשלוט טוב באנגלית
לימודים אקדמיים הם חוויה מעשירה בכל גיל, ואף פעם לא מאוחר ללמוד תחום חדש ומעניין – אפילו אם מדובר בקרב בני הגיל השלישי. בחלק מהמסלולים המרתקים באמת ישנן דרישות סף ובפרט רמה מינימלית באנגלית.
לקריאה
קורס הכשרת גימלאים להוראה באנגלית
אנשים רבים, בייחוד לאחר היציאה לפנסיה ובגיל השלישי, מחפשים דרכים בהן יוכלו להשתלב בחיים הציבוריים וכן לתרום את חלקם לחברה בצורה כזו או אחרת.
לקריאה
יזמות בגיל השלישי - על השקעה בנדל"ן כבר חשבתם?
אחד מהיתרונות בגיל השלישי הוא שכל עיתותיכם נתונות בידיכם. לעיתים, את כל מה שרציתם לעשות לאורך כל השנים בהן עבדתם ולא היה לכם זמן לנשום, תוכלו להגשים עכשיו. על השקעה בנדל"ן, כבר חשבתם?
לקריאה
לא מפסיקים לגדול וללמוד גם בבתי הדיור המוגן
גם בבתי הדיור המוגן המבוגרים שבחבורה ממשיכים ללמוד ולהחכים במגוון נושאי הנדל"ן ועוד. היכנסו למאמר הבא והעשירו ידע רב איך גם בגיל השלישי אפשר ללמוד נדל"ן לבד.
לקריאה
קורס גינון לבני הגיל השלישי
מבוגרים בגיל הזהב מחפשים תעסוקה למילוי שעות הפנאי. אחד הפתרונות הטובים הוא קורס גינון אחת. את קורס הגינון ניתן לעבור בטווח רחב של גילאים ובמגוון מוסדות הפזורים ברחבי הארץ. הקורס לא דורש ידע קודם והוא מתאים לגברים ונשים כאחד.
לקריאה
לימודים בגיל הזהב– הסבת מקצוע לעבודה
לימודים אקדמאים או לימודי תעודה? בדרך כלל אנשים צעירים אשר סיימו צבא מתחבטים בסוגיה הזאת, אולם בשנים האחרונות אנו רואים כי ישנה היענות מרשימה מאוד בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי ללימודים – הרחבת האופקים ומציאת עבודה גם בגיל הזהב.
לקריאה
אסקייפ רום - פעילות חברתית בגיל הזהב
אז נכון, מזמן עברתם את גיל עלילות הבלשים וסיפורי הרפתקה כאלה ואחרים לא תופסים נוכחות רבה על המדפים בספרייה האישית שלכם. אבל כשאתם בעצמכם מתמזגים עם העלילה והופכים לחלק בלתי נפרד ממנה, כשאתם נדרשים להפעיל את מיטב הכישורים במטרה להיחלץ מתסריט אימים כזה או אחר, וכשאתם נדרשים להיות הבלשים בכבודם ובעצמם – זה כבר סיפור אחר לגמרי.
לקריאה
תכניות בריאות בטלוויזיה עבור הגיל השלישי
ערוצי הטלוויזיה השונים מספקים כיום מגוון תכני בריאות. במסגרת תכנים אלו ניתן למצוא מגוו טיפים ומידע בריאותי חשוב עבור בני הגיל השלישי.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.