forums

ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי

כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
 
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי

מקורות ותופעות בהתבגרות הגוף

תהליך הזדקנות טבעי של הגוף כרוך לעיתים קרובות בהופעת סוגים שונים של כאבים. למרות שלפעמים קשה לזהות את מקור הכאב ולהפריד בין תופעות לוואי של נטילת תרופות לבין סימפטומים של מחלות חדשות, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הטיפולים הקיימים – כמו למשל ניתוח ארטרוסקופיה.

 

 

מהו ניתוח ארטרוסקופיה?

ארטרוסקופיה הוא השם המקצועי של ניתוח שמתבצע עם אנדוסקופ ומטרתו להתבונן בנעשה בתוך מפרק מסוים. כתוצאה מהמאפיינים של ההליך, הוא משמש לאבחון ולטיפול במפרקי גוף שונים: ברכיים, שורש כף היד, מרפק, קרסול וכתף. אצל בני הגיל השלישי, ארטרוסקופיה נובע לעיתים קרובות מהופעת כאבי רגליים.

 

 

גורמים לכאבי רגליים בגיל השלישי

כאבי רגליים שכיחים מאוד בגיל השלישי. הם עלולים להיגרם בגלל הזדקנות טבעית של הגוף, תנועה פתאומית ולא נכונה, שגרת חיים שלא כוללת פעילות ספורטיבית וכן הלאה. בכל אחד מהמקרים האלה, הדבר הראשון שצריך לעשות הוא להתייעץ עם אנשי מקצוע ולעבור אבחון מקיף ורחב יותר. בהמשך, אפשר לבדוק למעשה האם באמת יש צורך בארטרוסקופיה בגיל השלישי.

 

 

כך מתבצע ניתוח ארטרסקופיה

ניתוח ארטרוסקופיה זוכה לאחוזי הצלחה גבוהים בקרב כלל הגילאים. בכל הנוגע לביצוע עבור גברים ונשים בגיל השלישי שגם סובלים מכאבי רגליים, אפשר להצביע על מספר נושאים מרכזיים שמבוצעים ע"י רופאים שהתמחו בנושא זה.

 

 

מה המרכיבים של הניתוח?

 שימוש בארתוסקופ – ארתוסקופ הוא צינור שבקצה שלו יש מצלמה וכלים מתאימים. כמו סוגים אחרים של אנדוסקופ, גם ארתוסקופ שמשמש להתבוננות בתוך המפרק יכול לחדור לעומק, ובכך לאבחן במדויק את מרכיבי המפרק.
צפייה במרכיבי המפרק – במהלך ניתוח ארטרוסקופיה מתבונן המנתח במרכיבי המפרק על גבי מסכים. במידת הצורך, הוא יכול לטפל בבעיות ספציפיות וכלליות שהוא מזהה תוך כדי השימוש בארתוסקופ שכבר הוחדר אל האזור הרלוונטי.
הרדמה כללית – ברוב המקרים יש צורך בהרדמה כללית על מנת לבצע ארטרוסקופיה בכל גיל. אם מדובר על בני הגיל השלישי ועל אנשים בקבוצת סיכון, ייתכן וההחלטה תהיה לוותר על הרדמה כללית לטובת הרדמה מקומית שכן זה מהווה סיכונים מסוימים.

 

 

התאוששות לאחר ניתוח בגיל השלישי

כל סוג של ניתוח רפואי בגיל השלישי מחייבת הקצאת זמן נפרד להתאוששות. ההחלמה קריטית בגיל השלישי ובלעדיה גם אי אפשר להשיג את התוצאות המצופות של הטיפול. אם גברים ונשים בגיל השלישי רוצים למנוע מכאבי ברכיים, רגליים וגב לחזור, עליהם להתעקש על תהליך התאוששות והחלמה מלאים.

 

 

ההחלמה וההתאוששות

במסגרת החלמה מניתוח ארטרוסקופיה, הדגש הוא על התאוששות איטית ועל סבלנות יתרה. במקביל, גברים ונשים בגיל השלישי יכולים להשתמש באביזרי עזר לתפקוד ושיקום. לאחר מכן ניתן גם לשלב בתהליך ההתאוששות וההחלמה מוצרי ספיגה דיסקרטיים, הליכון, רולטור או כיסאות גלגלים שיסייעו להחלמה. אם ההחלמה מסתיימת כמתוכנן, טיפול זה אמור לאפשר חזרה מלאה לשגרה גם בגיל השלישי.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.