forums

עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי

כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
 
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי

כאבים ההולכים וגוברים לאורך השנים

החל מתהליכי ניוון טבעיים המובילים למגבלות הדרגתיות בטווח התנועה של המפרק ועד למחלות המסבות לו נזק ישיר ומידי, רבים מבני גיל הזהב מלינים על כאבי מפרקים ההולכים וגוברים עם השנים. למרבה הצער, עוד טרם מצאו החוקרים את הדרך להשיב את הגלגל לאחור ולהביא לריפוי מוחלט, ועם זאת, יותר ויותר מדענים מוצאים פתרונות יעילים המסייעים בהפחתת חומרת הבעיה.

 

הגורמים לכאבי מפרקים בגיל השלישי

קצרה היריעה מלכלול את כלל הגורמים המובילים לכאבי מפרקים, שכן כיום ידועות למעלה מ-150 מחלות וסוגיות בריאותיות נוספות אשר נקשרות בקשר ישיר לדלקות וכאבים כרוניים. במרבית המקרים, הולכים הכאבים וגוברים עם השנים כתוצאה משחיקה טבעית והדרגתית של הסחוס. החוקרים נוהגים להגדיר זאת כתהליך ניווני טבעי שהוא חלק בלתי נפרד ממרבית האוכלוסייה המבוגרת והקשישה.

 

כאבים שמקורם באוסטאואטריטיס

לצד ניוון טבעי בתפקוד הסחוס והמפרקים, הסטטיסטיקות מראות כי למעלה מ-80% מבני הגיל השלישי, סובלים מכאבים אשר נובעים מדלקת העונה לשם אוסטאואטריטיס. דלקת זו מדורגת בחומרתה עם 4 שלבים, והיא ניכרת בעיקר בנוקשות בברך אחת או בשתי הברכיים.

 

תסמינים נפוצים

התסמין המרכזי ביותר הינו כאב המתרחש בעת הנעת המפרק. לרוב, הסובלים מסוגיות בריאותיות אלו, מלינים על כך שהכאב הולך וגובר באופן הדרגתי עם השנים, ובאופן מידי כאשר הגוף נמצא בעת מאמץ לא-שגרתי. נוסף על כך, בעיות מפרקים מתאפיינות בתחושה "חריקה" בעת הנעת המפרק ובתלונה על קשיחותו אשר מונעת את טווח התנועה. תסמין נוסף אשר ניתן לזהותו באופן מידי הוא הופעתה של נפיחות מקומית באזורי המפרקים ללא כל סיבה או פציעה פיזית שנראית לעין.

 

עיסוי כטיפול טבעי

במחקר שפורסם ב-2018, בכתב העט "Journal of General Internal Medicin", נמצא כי לעיסוי ישנו קשר חיובי עם הקלה בכאבי פרקים וחולשה. החוקרים איגדו 222 איש כחלק מקבוצת מחקר, כשכולם נמצאים באמצע שנות השישים לחייהם וכולם ככולם מאובחנים במחלות מפרקים, כאבים וחולשה.

 

שיפור בתפקוד ונוקשות המפרקים

החוקרים חילקו את הקבוצה כך ששליש קיבל עיסוי שבדי מלא ובדגש על האזור הפגוע, שליש קיבל עיסוי חלקי והשליש האחרון קיבל טיפול תרופתי בלבד (כאשר שני השליש הנוספים אף הם קיבלו את אותו הטיפול התרופתי). בתום 8 שבועות של תצפית, הראתה הקבוצה שקיבלה עיסוי גוף מלא, כי חל שיפור משמעותי מבחינת הכאב, התפקוד ונוקשות המפרקים, זאת בהשוואה לשתי הקבוצות המקבילות.

 

שילוב מסאז' כשגרת טיפולים

חשוב לציין כי נכון לכתיבת שורות אלו, עוד נמצא המחקר אודות דלקות המפרקים והשפעתו של העיסוי בחיתוליו. עם זאת, עובדה ידועה היא כי עיסוי מעורר תגובות פיזיולוגיות שונות המאפשרות לשכך כאבים, להפחית לחץ דם ולסלק רעלנים המסייעים בחיזוק הגוף. לא מן הנמנע שכלל התהליכים הפיזיולוגיים החיוביים אשר נובעים מעיסוי מקצועי, יכולים להועיל בכללותם לגוף ובין היתר גם למפרקים. אין זה גם אומר כי עליכם לחפש אחר מתחם ספא בחיפה, תל אביב או כל אזור מרכזי אחר לשם הבילוי וההרפתקה; אלא קחו זאת כמשימה שגרתית לטיפוח הגוף.

 

פניה לקליניקות פרטיות

ראו זאת כמשימה שגרתית לטיפוח הגוף בדיוק כפי שספורט משולב בשגרת החיים וכפי שתזונה צריכה להישמר באופן עקבי על-פי קווים מנחים. באפשרותכם למצוא עזר רב בקליניקות פרטיות המתמחות במתן טיפולים מקצועיים, ואשר יכולות להימצא בקרבת אזור מגוריכם. כמו כן, חשוב שלא לעשות זאת ללא התייעצות מוקדמת עם רופא המשפחה לצורך קבלת חוות דעת מקצועית, וכדי לבדוק את כלל השירותים המוזלים אשר מוצעים מטעם קופת החולים בה הנכם חברים.

 

לסיכום

עוד טרם מצא המדע את הפתרון המוחלט אשר יוביל למיגור מלא של בעיות ודלקות מפרקים. עם זאת, עיסוי מקצועי אשר נערך תוך התמקדות מסוימת באזור הכאוב, העלה סטטיסטיקות מעניינות בקרב נבדקים והציג שיפור ניכר בתפקודם.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.