forums

סביונים שירותי ייעוץ והשמה לבתי אבות

ייעוץ והכוונה לגיל השלישי

 
צלצלו אלינו :
053-9374864
 
מידע כללי

חברת סביונים פועלת מעל לעשור ועוזרת למשפחות בהתלבטות בכל הקשור בתהליך קבלת ההחלטה כיצד והיכן לטפל בהורה הקשיש שמצבו התפקודי ו/או המנטלי השתנה.
 
אנו בסביונים מאמינים כי הכי טוב בבית, כאשר ההחלטה להשאיר את ההורה הקשיש בביתו – בסביבתו הטבעית והמוכרת אינה מובנת מאליה, אך כאשר נחשפים למגוון השירותים והעזרה אותם מספקות הקהילה ורשויות המדינה מגלים כי המעמסה נסבלת הגם שאינה פשוטה כלל ועיקר.
 
ישנם פעמים שירידה חדה ביכולת התפקודית של ההורה המבוגר כתוצאה מאשפוז או החמרה פתאומית גורמת למצבי מצוקה קשים הן אצל ההורה המבוגר – ככל שמסוגל להבין את מצבו והן בקרב בני משפחתו הקרובים שחרדים מהלא נודע וניזונים מפיסות של שמועות, כשעל כל אלה יש להוסיף את הצורך במציאת סיוע מידיי להורה המבוגר.
 
לעיתים הפתרון מצוי במוסדות מחוץ לבית, אך החשוב ביותר הוא להתאים את הפתרון הנכון לכל אדם בהתחשב בצרכיו ובמצבו תוך בחינת סביבתו הקרובה ואפשרויותיה להוות רשת תמיכה.
 
משפחות רבות נרתעות מהליכים בירוקרטיים וחוששות מפניה לרשויות המדינה נוכח חששם כי מדובר בהליכים מורכבים החודרים לפרטיות המשפחה.
 
ב"סביונים" צוות המכיר מקרוב את הנושא ואשר טיפל במאות פניות (אם לא אלפי פניות) רבות ומגוונות בכל הקשור להתלבטות ולמצוקה הבאה בגינה. ועוד לא דברנו על רגשות האשם שמציפים ומכריעים לעיתים, אך על כך בהזדמנות אחרת.
 
ניסיוני כאדם פרטי וכן כעורכת דין המנוסה בתחום והמכירה היטב את ההליכים השונים המושפעים מהשינויים שעובר התא המשפחתי בעקבות מחלה של אחד ההורים, חלקם שינויים מבורכים וחלקם שינויים קשים מאוד העלולים לפגוע ולהרוס את המרקם המשפחתי העדין על היבטיו השונים בייחוד ההיבט הכלכלי, מאפשר לי ולצוות שעימי להעניק סיוע, עזרה והדרכה לאלו הזקוקים לכך.
 
אנו כאן כדי להקשיב, לכוון, לסייע, לייעץ ולספר על השירותים המגוונים שהקהילה נותנת לבדוק אם באמת אפשר שיהיה "הכי טוב בבית" ואם לא בבית לעזור ולמצוא מקום אחר.

אני מאמין:

נוכח מצוקה אישית שלנו כמשפחה להתמודד עם מצבו של סבי שהלך והתדרדר, השכלתי להבין כי ההתמודדות עם הנושאים הרלוונטיים והייחודיים לגיל השלישי אינם פשוטים כלל ועיקר.
משכך, החלטתי ללמוד היטב את הנושא, להתמחות בכל הקשור לזיקנה, לגיל השלישי ולהתמודדות בני המשפחה המבולבלים, המוטרדים והמסוכסכים לעיתים כתוצאה מהמצב החדש, אך המאוד לא מפתיע.

הנני מתמחה בכל הקשור לאשפוז הסיעודי בבתי אבות ולהתנהלות מול חברות הבטוח ומשרדי הבריאות הרווחה והפנים.

בחלוף השנים, נוכח היכרותי עם מאות משפחות ומבוגרים למדתי כי הדבר החשוב ביותר לו ניתן לייחל בעת זקנתנו הינו לחיות את החיים עם אהבה מהסביבה ואורך רוח, שלנו כלפיהם ושלהם כלפינו.

 יעוץ משפטי לקשישים ולבני משפחתם:

הנני משמשת בין היתר כיועצת ומייצגת בהסכמי ההתקשרות ארוכי הטווח של דיירים פוטנציאליים המעוניינים לעבור ולהתגורר בדיור מוגן, בוחנת הסכמים מול בתי אבות, מכינה צוואות והסכמי ממון. בנוסף כעובדת בכירה לשעבר בענף הבריאות והסיעוד בהראל חברה לבטוח, הנני מייעצת ללקוחותיי בכל הקשור לפוליסות הסיעוד והבריאות שברשותם או אשר נרכשו עבורם במסגרת אחד הקולקטיבים או באופן עצמאי. אני בוחנת את סיכויי הצלחת תביעות הסיעוד והבריאות ואם יש צורך בכך אף לא מהססת להגיש תביעות בנושאים אלו לחברות הביטוח.

שבע סיבות לפנות ל"סביונים":
 
  • פגישה אישית: נציג מצוות "סביונים" מקיים פגישה עם המשפחה לומד את המקרה ומציג בפני המשפחה את מגוון האפשרויות הקיימות והרלוונטיות עבור המשפחה והקשיש.
     
  • סיור הכרות: לאחר שליפת האפשרויות הרלוונטיות והמועדפות ע"י המשפחה, מלווה "סביונים" את המשפחה ומציגה בפניה מוסדות אלה.
     
  • איתור מקורות כספיים: "סביונים" מסייעת למשפחות לאתר מקורות פיננסיים אשר ייתכן ונמצאים ברשות המשפחה/הקשיש שלא ידעו על קיומם ו/או התקשו במימושם.
     
  • בירוקרטיה: "סביונים" מסייעת למשפחות ומנחה אותם באיסוף החומר ומילוי הטפסים למשרדי הממשלה השונים, תוך תאום מלא עם אנשי המקצוע על מנת לקדם ולזרז את הליך קבלת הסיוע מהרשויות.
     
  • מקצוענות: ל"סביונים" צוות מיומן ומקצועי הדובר מספר שפות, הכולל: עו"ס, רופא, עו"ד רו"ח ואנשי שטח שכל תפקידם להקל ולסייע לקשיש ומשפחתו.
     
  • דיור מוגן, עצמאים ועובדים זרים: ב"סביונים" מחלקה מיוחדת המתמחה בדיור מוגן וכן לסביונים הסכמים עם גופים שונים המטפלים בכל הקשור להעסקת עובדים זרים ובמציאת עובדים זרים.
     
  • פריסה ארצית: השרות ב"סביונים"ניתן בכל הארץ תוך 24 שעות.
בשבוע שחלף נתקלתי שוב בתופעה קשה שהשתרשה במחוזותינו ושדרשה את התערבותי:
 
טרום הקוד ובן הערובה הקשיש:
א' הגיעה אלי דרך חברה. אביה הפך סיעודי מוחלט שאינו מסוגל לדאוג לצרכיו, ביתו קטן ואין ביכולתם לשפצו ולהתאימו לכיסא גלגלים. נשקלה האפשרות להעסיק עובד זר אך אפשרות זו נגוזה מאותה סיבה ממש – הבית קטנטן ואין אפשרות לספק לעובד הזר חדר משלו כנדרש.
 
האם ובתה שמעו מאחת האחיות בבית החולים על בית אבות ותוך פחות משעה יצר עימן מנהל בית האבות קשר והזמינן למוסדו. לא חלפה מחצית השעה וחיש מהר חתמו השתיים על הסכם עם מנהל בית האבות שהיה ידוע בכך שמוכן לקבל למוסדו בעלות מופחתת וזאת עד לקבלת הקוד ממשרד הבריאות. השתיים אף שילמו למנהל בית האבות שלוש המחאות ע"ס 3,000 ₪ כל אחת.
 
בין לבין התקשה האב, הצלול יש לומר, להסתגל לתנאי המקום, האוכל "בסגנון אשכנז" לא ערב לחיכו וזאת בלשון המעטה ואף אחד מהדיירים לא תקשר עם סביבתו. נוסף על כך אנשי הצוות כלל לא דברו בשפתו.
 
כעבור חודש וקצת הגיע הקוד המיוחל ממשרד הבריאות.

הבת העירה את תשומת ליבו של מנהל בית האבות וציינה בפניו שאביה מאוד סובל, ושברצונה להעבירו למקום אחר מתאים יותר שיהיה לו מעט יותר נעים ועל אימה יקל לבקרו. היא בקשה אף לפצות את בית האבות שהסכים לסבסד על חשבונו חלק מעלות השהייה של אביה במוסד עד לקבלת הקוד.
 
מנהל בית האבות שלף את ההסכם עליו חתמו א' ואימה והקריא לה את הסעיף שאינו מאפשר לא' להוציא את אביה מבית האבות למשך שנה תמימה וזאת משום שכל חטאה היה חסרון כיס וסבסוד שהיית אביה של א' בבית האבות למשך חודש מחייב לטענתו "מן הצדק" כי אביה ישהה במוסדו שנה נוספת מיום קבלת הקוד.
 
נתפס בן ערובה בן 86.
 
לדאבוני התופעה המכוערת הזו קיימת, שימו לב והקפידו לקרא את האותיות הקטנות. אל תיבהלו אם יאמר לכם כי "זו המיטה האחרונה לגבר", הקפידו על סעיפים המאפשרים לכם להוציא את יקירכם מבית האבות מתי שתחפצו בכך אפילו ללא כל סיבה.
(במקרה של מימון האשפוז הסיעודי ע"י משרד הבריאות באמצעות קוד, יש לתאם את המעבר בין בתי האבות עם משרד הבריאות, אך אם מעוניינים להחזיר את הקשיש הביתה מספיק רק להודיע למשרד הבריאות על כך.)


פקולטות לימוד:

מקצועות חופשיים
מדעי החברה
ניהול ,עסקים, ופיננסים
מקצועות הבריאות והרפואה
קורסי תעודה פופולריים
לימודי הסמכה מקצועיים

אופן מימון
 

השאירו פרטים וצוות האתר ישמח לעזור לכם

* במילוי הטופס הינך מאשר/ת העברת הפרטים לאתר "בגילנו" וכן העברתם לנותני השירות באתר. יתכנו מקרים בהם לא ניתן יהיה להעביר את הפרטים לבית העסק או שהפרטים יועברו באיחור. אנו ממליצים להמנע מלרשום בהערות מידע אישי או רגיש / חסוי. כמו כן, מומלץ לא להשאיר פניות במקרים דחופים.

אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.