forums

הדים

הרשת הגדולה בישראל לשיקום השמיעה והדיבור

 
צלצלו אלינו :
053-9374652
 
מידע כללי


הדים - הרשת הגדולה ביותר בישראל בתחום שיקום השמיעה והדיבור - הכי גדולים במכשירים קטנים. 

מכון הדים הוקם בשנת 1989 ע"י גב. ענת כוכבא, קלינאית תקשורת מוסמכת בעלת ניסיון של למעלה מ-30 שנים.
הדרישה לשרותיו המקצועיים הביאה להתרחבות ופריסה ארצית של סניפים בכל רחבי הארץ. כיום מונה המכון 17 סניפים מקרית ביאליק בצפון ועד באר שבע בדרום. כל הסניפים בבעלות ישירה של המכון ועובדים ע"פ אותם נוהלי עבודה.

המכון פועל בתקן בינלאומי של מכון התקנים:  9001 ISO 
מכון הדים הנו הגוף הראשון בישראל בענף שמיעה, דיבור, ומכשירי שמיעה שקיבל תו תקן איכות על כל מגוון פעילותיו. במכון פועלים כ
85 קלינאי תקשורת מוסמכים בוגרי ביה"ס להפרעות בתקשורת שבישראל ומחו"ל. לצוות אישורי הכרה ורישיונות עבודה ממשרד הבריאות. ביניהם בעלי תארים מתקדמים כדוקטורנטים ותואר שני.

בהדים מערך השתלמויות מקצועי בכל תחומי העסוק. הצוות עובר השתלמויות רבות בתחומי עיסוקו בארץ ובחו"ל.

סטודנטים מאוניברסיטת חיפה הלומדים בחוג להפרעות בתקשורת באים להתמחות במכון כחלק מחובותיהם האקדמיות במסגרת  "פרקטיקום".  ובשנה תחל פעילות דומה גם עם המרכז האוניברסיטאי באריאל. 

תחום ההתמחות העיקרי של המכון הוא בשיקום שמיעה. ניסיון מצטבר בהתאמת אלפי מכשירי שמיעה תוך השתלמויות מקצועיות בארץ ובחו"ל הביא את המכון לרמה המקצועית הנוכחית. חברות ענק למכשירי שמיעה בחו"ל הכירו ברמה המקצועית ובחרו בהדים כנציגם הבלעדי בישראל.

קשר ישיר מהיבואן לצרכן - מהיצרן בחו"ל ישירות למכוני הדים ללא גורמי ביניים המסרבלים ואף מייקרים את העלות הסופית.

הדים ספקית של כל הגורמים המוסדיים בארץ: קופות החולים והביטוחים המשלימים, הביטוח הלאומי, משרד הביטחון ,משטרת ישראל, השב"ס, הקרן לנרדפי הנאצים , חברות ביטוח ועוד.
 

מספר טלפון: 1-700-700550
 

פקולטות לימוד:

מקצועות חופשיים
מדעי החברה
ניהול ,עסקים, ופיננסים
מקצועות הבריאות והרפואה
קורסי תעודה פופולריים
לימודי הסמכה מקצועיים
תחומי טיפול
מכשירי שמיעה
מכשירי שמיעה
אופן קבלה:
ספק לכל הגורמים המוסדיים בארץ:
קופות חולים
ביטוחים משלימים
ביטוח לאומי
משרד הביטחון
משטרת ישראל
שב"ס
הקרן לנרדפי הנאצים
חברות ביטוח




הליך בדיקת שמיעה:  הנבדק יושב בחדר אטום, כאשר על אוזניו מורכבות אוזניות.

1. סף שמיעה לדיבור (SRT- Speech Reception Threshold) - הנבדק מתבקש לחזור על  מילים דו-  הברתיות, שעוצמתן הולכת ופוחתת, על מנת לקבוע מהי העוצמה המינימאלית בה הנבדק מסוגל לחזור על מילים.

2. סף שמיעה לצלילים טהורים בהולכת אוויר (AC - Air Conduction) - הנבדק מתבקש לסמן על ידי לחיצה על כפתור או הרמת יד בכל פעם שהוא שומע צפצוף.

3. בדיקת דיסקרימינציה - על הנבדק לחזור על רשימת מילים חד-הברתיות, הניתנות לו בעוצמה קבועה ונוחה לו.

4. סף שמיעה לצלילים טהורים בהולכת עצם (BC - Bone Conduction) - מאחורי אוזנו של הנבדק מורכבת אוזניית ויברטור, שמטרתה לעקוף את מסלול השמיעה הרגיל ולהעביר את הצליל ישירות לעצב השמיעה. בנוסף, מורכבת אוזניה רגילה על האוזן הנגדית. גם כאן, על הנבדק לסמן בכל פעם שהוא שומע צפצוף. שלב זה מתבצע רק במידה והשמיעה, כפי שנמצא בבדיקת ה- AC, אינה בתחום העליון של הנורמה.

כאשר ישנו הבדל מסויים בין האוזניים, מושמע רעש דרך אחת האוזניות, שמטרתו לנטרל את מעורבות האוזן הטובה במתן התגובות.

איתותים ראשונים ומאוחרים יותר, כאשר מתחילה להתרחש אצלנו ירידה בכושר השמיעה, לרוב איננו מבחינים בכך, או ליתר דיוק, איננו מייחסים את הבעיות הנוצרות כתוצאה מהליקוי לתפקוד השמיעתי שלנו.

בתחילה אנו מתקשים להבין בצורה ברורה שיחה שמתנהלת על רקע רעש. אנחנו מתלוננים על רמת הרעש הגבוהה ואם היא יורדת –אנו חוזרים לשמוע היטב. אך במקביל איננו שמים לב לכך, שאנשים סביבנו כן מצליחים לנהל שיחה ללא קושי ברעש סביבתי. בשלב הבא אנו מבקשים מבני שיחנו לחזור על הנאמר, לדבר בקול רם יותר, להגביר את עוצמת הקול במקלטי טלוויזיה או רדיו.

כיצד מתחילים את תהליך שיקום השמיעה?
 
טכנולוגיות במכשירי שמיעה
 
משפחות מכשירי השמיעה מחולקות על פי הטכנולוגיה עליה הם מבוססים:

מכשירי Moxi - טכנולוגיה גדולה במכשיר שמיעה קטנטן

מכשירי Open fitting - טכנולוגיה חדשה למשתמש החדש

מכשירי שמיעה והמהפכה הטכנולוגית

לפני כעשר שנים העולם של מכשירי השמיעה זכה למהפכה טכנולוגית דיגיטלית. מכשיר שמיעה דיגיטלי פתח בפנינו דלת להתאמה הרבה יותר מדויקת לירידות שמיעה רבות, שבעבר לא נמצא להן פתרון יעיל. מערכת דיגיטלית אקוסטית במכשירי השמיעה נשלטת היום ע"י מחשב ומאפשרת לנו לבצע שינויים בטווח רחב מאוד: ויסות רעשי רקע, הדגשת דיבור, שליטה על זווית קליטה של אותות רצויים וביטול אותות מכיוונים אחרים שלא נרצה לשמוע במקביל. 

מכשירי השמיעה של היום מתפקדים באופן אוטומטי והמידע הנקלט על ידם עובר ניתוח ועיבוד אקוסטי אלפי פעמים בשנייה. המערכות של היום מסוגלות להגיב כמעט מיידית לשינויים, שמתרחשים בסביבה השמיעתית שלנו ולהתאים את השינויים בצורה בלתי מורגשת כמעט על ידי המשתמש ומבלי להפריע לרצף השמיעתי של הקולות הרצויים.

ההסתגלות למכשירי שמיעה: 
כל דבר חדש דורש תקופת הסתגלות. מכשירי השמיעה הינם אביזר חיצוני וזר לגופנו ולכן נדרשת סבלנות רבה, בעיקר בשבועיים הראשונים של תקופת ההסתגלות. יש ללמוד כיצד יש לטפל במכשיר החדש, ללמוד את אופן הרכבתו על האוזן, והכי חשוב: לומדים לשמוע מחדש.

תקופת ירידה בשמיעה ללא טיפול שארכה זמן רב תדרוש משך הסתגלות ארוך יותר. חלק מהקושי טמון בהסתגלות לשמוע מחדש את העולם סביבנו. יש לנו נטיה לשכוח את האופן שדברים נשמעו  וכיצד שמענו דברים בתקופת השמיעה התקינה. מעבר לכך, אנו נוטים לצפות לשמוע דרך מכשיר השמיעה כמו ששמענו פעם בצעירותינו.

מומלץ בתחילת דרכינו עם מכשירי השמיעה להציב לעצמנו יעדים ברורים ומוגדרים. הצבת יעדים והצמדות להדרכה, אותה קיבלתם מקלינאי התקשורת שלכם, יקלו במידה רבה מאוד על תהליך ההסתגלות למכשירי השמיעה. בביקורת הראשונה אצל קלינאי התקשורת שלכם (כשבועיים לאחר קבלת מכשירי השמיעה) תוכלו לדווח על שביעות רצון ממכשירי השמיעה שרכשתם. התאמת מכשיר שמיעה דיגיטלי היא תהליך דינמי. ולכן חשוב שתהיה חשיפה למספר רב של סביבות שמיעה, ותרשמו הערות על תפקודכם והנאותיכם מהתוצאות.

תהליך כיוון מכשיר השמיעה הדיגיטלי דרך מחשב מתבצע על ידי קלינאי תקשורת, ועל מנת להשיג תוצאות בכיוון המכשיר יש להיפגש עימו מספר פעמים. חשוב לדעת! מדובר בכיוון נתונים שונים ולא ב"תיקונים" במכשירי השמיעה, כפי שאנשים טועים לחשוב לפעמים. לכן חשובה הסבלנות, ושיתוף הפעולה עם קלינאי התקשורת, כדי שיוכל להבין את הצרכים ולמצות באופן מקסימאלי את היכולות הטכנולוגית של מכשירי השמיעה עבורכם.

לעיתים אנשים רוכשים מכשיר שמיעה אחד, כאשר בפועל הם זקוקים לשניים או למכשירים בעלי רמה טכנולוגית גבוהה יותר. חשוב לדבר על כך עם קלינאי התקשורת בשלב מוקדם ככל שניתן ולהחליט יחד על הוספה או שינוי דגם. 
 
 סניף קרית ביאליק
רח' המייסדים 7, מגדל 2 הקריון
טל': 04-8745951
פקס: 04-8745952

סניף חיפה
רח' ביאליק 3, בניין מנהל ההנדסה, הדר
טל': 04-8645845
פקס: 04-8620591

סניף עפולה
רח' הרב לוין 10, בית שרבט
טל': 04-6401551
פקס: 04-6401539

סניף חדרה
רח' הנשיא 55
טל': 04-6325548
פקס: 04-6212524

סניף נתניה
רח' רמז 16, בית שקד
טל': 09-8612025
פקס: 09-8612022

סניף כפר-סבא
רח' נתיב האבות 3, קניון הצומת
טל': 09-7482848
פקס: 09-7482858


סניף תל אביב
רח' דובנוב 10
טל': 03-6915040
פקס: 03-6917020

סניף רמת גן - חדש
רחוב הרוא"ה 22 (פינת רח' האשל)
טלפון : 03-6702278
פקס: 03-6702279

סניף רמת-השרון
רח' סוקולוב 40, בית הפירמידה
טל': 03-5492111
פקס: 03-5490222

סניף גבעת-סביון
רח' הגליל 78, בית הרופאים, קומה א'
טל': 03-5343464
פקס: 03-5350317

סניף פתח-תקווה
רח' ההסתדרות 26, בית פלינר
טל': 03-9132070
פקס: 03-9132080

סניף ראשון-לציון
רח' הנחשול 30, נוה ים, מרכז ראשונים
טל': 03-9415552
פקס: 03-9415554


סניף ירושלים
רח' יפו 216, בניין שערי העיר
טל': 02-5387717
פקס: 02-5386610


סניף רחובות
רח' ביל"ו, קניון רחובות
טל': 08-9455999
פקס: 08-9454777

סניף אשדוד
שד' הרצל 1, בניין יוניטרייד, הסיטי
טל': 08-8656291
פקס: 08-8650238

סניף אשקלון
רח' הרצל 30, בית פרנק
טל': 08-6752004
פקס: 08-6752006

סניף באר-שבע
רח' בן-צבי 10, מגדל הרכבת
טל': 08-6275030
פקס: 08-6275757


 
 


אופן מימון
 

השאירו פרטים וצוות האתר ישמח לעזור לכם

* במילוי הטופס הינך מאשר/ת העברת הפרטים לאתר "בגילנו" וכן העברתם לנותני השירות באתר. יתכנו מקרים בהם לא ניתן יהיה להעביר את הפרטים לבית העסק או שהפרטים יועברו באיחור. אנו ממליצים להמנע מלרשום בהערות מידע אישי או רגיש / חסוי. כמו כן, מומלץ לא להשאיר פניות במקרים דחופים.

אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.