forums

שרה בליי

תרפיה באמנות וסדנת חלומות

 
צלצלו אלינו :
053-9374747
 
מידע כללי
אני מאמין:
שמי שרה פישמן בליי ואני מטפלת בהבעה ויצירה. 
אני מאמינה כי טיפול נפשי-רגשי הוא צורך אישי אבל גם מתנה שהאדם נותן לעצמו ולילדיו. 

באמצעות טיפול ניתנת לנו הזדמנות חדשה לבחון את חיינו:
כיצד אנו פועלים? 
מה מניע אותנו?
אילו רגשות למדנו להסתיר אפילו מעצמנו?
האם אנו מודעים לבחירות שלנו? 
מתי אנו פועלים מתוך בחירה או אולי מתוך חוסר ברירה? מתי מבינים שגם חוסר ברירה היא בחירה?
 
ידוע כי הנפש והרגש משפיעים על הגוף הפיזי בהיותם קשורים ובלתי ניתנים להפרדה. השפעה זו הינה סובייקטיבית ומשתנה מאדם לאדם במינון זה או אחר אך קיימת תמיד. לכן הטיפול משפיע על שניהם. 

טיפול משמעותו נגיעה, פנימית וחיצונית. כשמאפשרים למטפל לגעת פותחים ערוץ ישיר אל העצמי, ואל הגברת המודעות, ומכאן נולדת האפשרות לתת ביטוי רגשי לעצמך. הטיפול חושף מודעות חדשה המאפשרת בחירה בדרכי פעולה חדשות, ומפחית לחצים על הגוף הפיזי ובכך מאפשר גישה לריפוי עצמי. 

חשיבותו הרבה של הטיפול ההוליסטי הוא בהעלאת המודעות לקשר בין הנפש, הגוף הפיזי והצד הקוגניטיבי-השכלי. ההבנה העמוקה של הקשר בין שלושת הרבדים בטיפול מגבירה את הקשר שלנו אל עצמנו ובכך מעלה את מידת הביטחון העצמי שלנו ובבחירות שאנו עושים. הטיפול פותח הזדמנויות לשינוי, לפריצת דרך וליצירת ביטחון עצמי בתחומים שונים של החיים. 
פקולטות לימוד:

מקצועות חופשיים
מדעי החברה
ניהול ,עסקים, ופיננסים
מקצועות הבריאות והרפואה
קורסי תעודה פופולריים
לימודי הסמכה מקצועיים
תחומי טיפול
טרפיה באמנות וסדנת חלומות
טרפיה באמנות וסדנת חלומות
אופן קבלה:
פרטי

תראפיה בהבעה ויצירה – דרך אמנות
טיפול רגשי ונפשי המשלב עבודה עם מגוון חומרים הנמצאים בחדר הטיפולים (צבעים, פלסטלינה, חמר, צדפים, חול, ניירות ועוד) בשילוב עם שיחות, דמיון מודרך, גשטלט, תנועה, קול ועוד. מתאים לילדים, בני נוער, צעירים ומבוגרים. מטרת הטיפול לאפשר ביטוי רגשי נפשי למטופל באשר הוא. ליצור אצל המטופל יכולת הבחנה, זיהוי רגשי וביטוי עצמי. הגברת הביטחון העצמי של המטופל על גווניו השונים: מי אני, מה אני, איך אני נראה, איך אני מתבטא ועוד. טיפול בדיכאון, פחדים, חרדות, זוגיות, בדידות הגשמת חלומות ומטרות.
ועוד.

מסגרת הטיפול: מפגשים שבועיים של שעה

טיפולים פרטניים
מפגשים אישיים קבועים, פעם בשבוע כאשר הטיפול נערך בשילוב של שיחות ומגוון כלים כגון עבודה עם חומרים, דרמה, תנועה, קול דמיון מודרך ועוד. הטיפול מתאים לילדים, בני נוער, צעירים ומבוגרים. במפגשים הפרטניים מתאפשרת למטופל גישה לעצמו בדרך ובאמצעים שהוא בוחר מתוך ההיצע שאני מציעה לו ובעזרתי. אדם שמתקשה בשיחה תתאפשר לו עבודה דרך היצירה ופחות שיחות ולהפך. 

קבוצת תמיכה לאלמנים ולאלמנות

בקבוצת התמיכה המשתתפים נוכחים לדעת שהם אינם לבד, ורגשותיהם מקבלים לגיטימציה.
כל אלה מאפשרים התחזקות, שיפור של יכולת ההתמודדות והקלה על המצוקה הנפשית
אותה חווים מדי יום החברים בקבוצה.
הקבוצה מונחית על ידי אשת מקצוע אשר חוותה אובדן בעצמה.

מטרת הסדנה: עיבוד האובדן.

מסגרת הסדנה:
 
12 מפגשים שבועיים של שעה וחצי.
המפגשים ייערכו בהרצליה 
הנחיה: שרה בליי- תראפיסטית באמנות, מנחת קבוצות.


קבוצת תמיכה לילדים אשר חוו אובדן – חלוקה לקבוצות גיל.

המפגש הקבוצתי מאפשר לילד לפגוש ילדים כמותו, ילדים שלהם תחושות ומחשבות דומות לשלו. במסגרת כזאת מבין הילד שאינו לבד וחש תחושת הקלה.
העבודה בקבוצה מאפשרת לילד להתבונן, לבטא את תחושותיו, רגשותיו ומחשבותיו. ילד אשר אינו עובר תהליך של עיבוד האובדן, מאבד את ביטחונו העצמי, תופס את עצמו שונה, אחר מכל ילד אחר ועלול לחוש בדידות. הוא עלול לחוות פחדים בלתי נשלטים עד כדי התקפי חרדה. בשל תחושת הנטישה של ההורה שנפטר יתקשה הילד ליצור קשרים זוגיים טובים (בעתיד). רגשות של כעס, אשמה, זעם, געגועים, אהבה להורה שנפטר לא יבואו לידי ביטוי ובעקבות זאת יופיעו תופעות של נסיגה חברתית, דיכאון, התפרצויות זעם בלתי מוסברות ומחלות שונות. עבודה (בקבוצות תמיכה) מאפשרת מקום לכל אחד מן המשתתפים - ילד או ילדה - לפי קצב ההתנהלות האישי שלהם, ומאפשרת נגיעות עמוקות יותר בתחום הרגשי.

מטרות העבודה בקבוצה
העלאת נושאי האובדן: התמודדות, הרגשת השונות בחברת הילדים, זיכרונות ההורה הנפטר, התמודדות עם השכחה ועם היכולת לשמר את זכרו של ההורה, החשש הקיים בפחד משכחה. בשלב מאוחר יותר התמודדות עם נושאים של זוגיות חדשה של ההורה שנותר, הקונפליקט בין אהבה להורה שנפטר מול אהבה לבן/ת זוג החדש/ה. כל זאת ועוד


אופן מימון
 

השאירו פרטים וצוות האתר ישמח לעזור לכם

* במילוי הטופס הינך מאשר/ת העברת הפרטים לאתר "בגילנו" וכן העברתם לנותני השירות באתר. יתכנו מקרים בהם לא ניתן יהיה להעביר את הפרטים לבית העסק או שהפרטים יועברו באיחור. אנו ממליצים להמנע מלרשום בהערות מידע אישי או רגיש / חסוי. כמו כן, מומלץ לא להשאיר פניות במקרים דחופים.

אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.