forums

נוה הורים ירושלים

מושב זקנים מאוחד

 
צלצלו אלינו :
053-9374614
 
מידע כללי

הקמה
נוה הורים - מושב זקנים מאוחד הינו בית האבות הראשון שהוקם בארץ. הבית נוסד בעיר העתיקה על ידי גבאי צדקה, בשנת 1878, לפני 130 שנה. בראשית דרכו, הופעל המוסד כמרכז יום לגברים קשישים, וכעבור זמן הופעלה "חצר" נפרדת לנשים, והמוסד קיבל מתכונת של בית אבות. בסוף המאה הוחל בהקמת הבניינים הראשונים מחוץ לחומות – בכניסה לירושלים – במקום בו נמצאת התחנה המרכזית. בחודש אוגוסט 1966 עבר בית האבות למשכנו הנוכחי בשכונת קטמון, בלב פארק סן סימון ליד מנזר סן סימון בירושלים.

המוסד מתנהל כארגון ציבורי ללא כוונת רווח:
כמו כן, המוסד רשום כהקדש ציבורי ברשם ההקדשות במשרד המשפטים. בראש ההקדש הציבורי עומד ועד נאמנים, הכולל אנשי ציבור ירושלמים מוכרים ובעלי שם. נוה הורים זכה בפרס גליקמן למצוינות ואיכות השירות.

תקן איכות:
נוה הורים הינו בעל תו תקן 9001 ISO . תו איכות בינלאומי המגדיר את הדרישות ותהליכי העבודה הארגוניים אשר נועדו לספק טיפול מקצועי ואחראי הנותן מענה מושלם לצרכי המטופלים, תוך מתן שירות יסודי, אדיב ואמין.

אוכלוסיית היעד
נוה הורים מאכלס כ-200 דיירים מקשישי ירושלים וסביבותיה, ומטפל בכל סוגי האוכלוסייה המבוגרת – עצמאים, תשושים, תשושי נפש וסיעודיים. הדיירים נהנים משרותי פנסיון מלאים וממגוון שירותים נלווים: מכון פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק ותעסוקה, פעילות חברתית ענפה, רופא תורן/ כונן 24 שעות ביממה.

הרכב מיטות
:
המוסד מעניק שירותים לכל סוגי האוכלוסייה, שירות לעצמאים, תשושים, סיעודיים, ותשושי נפש.

שירותי החלמה ונופשון:
בנוה הורים קיים שרות ייחודי של נופשון לסיעודיים ותשושי נפש, הנופשון מיועד לתקופה של שבועיים עד חודש מתאים למקרה בו המטפל או בני המשפחה יוצאים לחופשה, מתאים לטיפול לאחר אשפוז לצורך מתן אפשרות לבני המשפחה להתארגן לקראת פתרון שרותי החלמה כוללים את סל השירותים במחלקה הסיעודית. המימון הנו בסיוע משרד הרווחה ומשרד הבריאות.

מצבת העובדים:
בצוות כ- 150 עובדים מקצועיים מסורים:רופאים, אחיות, עובדים סוציאליים, מטפלים, מרפאות בעיסוק, רכזי תרבות, רכזי חברה ותעסוקה, עובדי מטבח, עובדי ניקיון ומשק כללי, עובדי מנהלה וגזברות. לצוות מסופחות בנות שירות לאומי בתפקיד מלא, ועשרות מתנדבים ומתנדבות במשך כל השנה.

קשרים אקדמאים:
בית האבות קשור עם אוניברסיטאות ומוסדות להשכלה גבוהה ומשמש מסגרת לעבודת שטח למתמחים בעבודה סוציאלית, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, סיעוד וכו'. כמו כן ישנו שיתוף פעולה במחקרים שונים של גורמים ארציים ובינלאומיים.

 

תקציב:
התקציב השנתי השוטף מגיע לכ- 18 מליון שקלים.


02-6403332
פקולטות לימוד:

מקצועות חופשיים
מדעי החברה
ניהול ,עסקים, ופיננסים
מקצועות הבריאות והרפואה
קורסי תעודה פופולריים
לימודי הסמכה מקצועיים
תחומי טיפול
בית אבת לעצמאים ותשושיםבית אבות סיעודיבית אבות לתשושי נפשמועדון יום בבית אבות
בית אבת לעצמאים ותשושים
אופן קבלה:
פרטי, משרד הרווחה.


המחלקה מאכלסת דיירים המתהלכים בכוחות עצמם הזקוקים לסיוע תמיכה והשגחה של הצוות המטפל.
מחלקה זאת מרווחת מטופחת ומשמשת בית חם לדיירים החיים בה. 

בכל דירת חדר מתגורר דייר אחד,  בכל חדר שירותים ומקלחת צמודים מקרר ומטבחון. (ניתן להתחבר לקו טלפון פרטי ולשירות הטלוויזיה בכבלים).

ברשות המחלקה עומד צוות רפואי ומקצועי הנותן מענה קשוב לצרכי הדייר ולבקשותיו.

במחלקה תוכנית וחברתית ענפה לרבות חוגים הפעלה בקבוצה, סרטים, אירועים, טיולים ומסיבות חג.

מאפייני השירות:
פנסיון מלא הכולל: מכבסה, מספרה, פדיקור, בית כנסת, שירותי ניקיון וחמש ארוחות ביום.
בית אבות סיעודי
אופן קבלה:
אופן הקבלה:
פרטי, משרד הבריאות, חברות ביטוח, משרד הביטחון.


בנוה הורים 3 מחלקות סיעודיות הנותנות מענה למטופלים המרותקים לכיסאות גלגלים וזקוקים להשגחה רפואית ולטיפול סיעודי.

לכל דייר מותאמת תוכנית טיפול אישית בהתאם לצרכיו הרפואיים והסיעודיים, לרבות ריפו בעיסוק טיפולים פיזיותרפיה ודיאטנית.

לדיירים חיי חברה פעילים, הפעילות התעסוקתית משלבת שיחות בנושא אקטואליה סרטים, פעילות עם בעלי חיים, טיפול בצמחים חוגים אירועים ומסיבות חג.

צוות המחלקה עומד בכבוד באתגרים הטיפוליים העומדים לפניו וכן נותן עזרה ומענה לכל צורך פיזי או רגשי תוך התחשבות ברצונו של הדייר.

תחושת הבית והמשפחתיות שורה במקום נובעת מאישות וגישתו של כל חבר בצוות.
בית אבות לתשושי נפש
אופן קבלה:
פרטי, משרד הבריאות, ביטוחים, משרד הביטחון.


המחלקה המיועדת לתשושי נפש נותנת מענה למטופלים הסובלים מדימנציה ואילצהיימר המחלקה הינה סוגרה למען בטחונו של המטופל.

המחלקה מרווחת ומטופחת, הצוות מאיר פנים וקשוב לצורכי המטופל הוא פועל ביעילות וביצירתיות עם תשומת לב ויחס אישי לכל מטופל ולכל משפחה.

לכל דייר מותאמת תוכנית טיפול אישי בהתאם לצרכיו הרפואיים, לרבות ריפוי בעיסוק, טיפול פיזיוטרפי ודיאטה.
הפעילות התעסוקתית  מותאמת לאוכלוסיית המחלקה, במחלקה פועל חדר סנוזלן לגרייה רב חושית, מרפסת מרווחת לרווחת הדיירים ומשפחותיהם.

צוות רפואי נותן מענה 24 שעות ביממה.
מועדון יום בבית אבות
אופן קבלה:
פרטי, מ.הרווחה,


השירותים הניתנים
1. השגחה רפואית וסיעודית במשך 24 שעות ביממה.
2. מנהלת הסיעוד – תואר שני במנהל מערכות בריאות וסיעוד.
3. אחיות מעשיות ומוסמכות – מנוסות ביעילות ידע וניסיון בטיפול גריאטרי
4. שירות סוציאלי
5. פיזיותרפיה
6. ריפוי בעיסוק
7. דיאטנית קלינית
8. פעילות חברתית ותרבותית
9. חוגים
10. מספרה
11. מניקור ופדיקור
12. חימום מרכזי
13. ניקיון בטחון ואבטחה
14. 5 ארוחות ביום בפיקוח רפואי ותזונאית, עם התאמה אישית לדייר
15. בית מרקחת
16. בית כנסת
17. חיבור לכבלים ואינטרנט. (פרטי)
18. מכבסה
אופן מימון
תשושים ועצמאים - פרטי, משרד הרווחה
סיעודי - פרטי, משרד הבריאות, חברות ביטוח, משרד הביטחון
חדשות ומידע
שרות הסוציאלי
המעבר והסתגלות לחיים חדשים בבית אבות אינם קלים. בתחילה דואגות העובדות הסוציאליות להיפגש עם הדייר ובני משפחתו. לאחר הכניסה לבית האבות עו"ס בשיתוף עם אנשי צוות מסייעים לדייר בקליטה ובהתמודדות עם מגוון רחב של שינויים. בנוסף המחלקה הסוציאלי מציעה לדייר ולמשפחתו להשתתף בפעילות המתקיימות ולהשתלב בצורה הטובה ביותר.
העובדות הסוציאליות מעדכנות את משפחת הדייר במידה וחלה ירידה בתפקודית, ובודקת בשיתוף עם המשפחה והצוות כיצד לתת מענה וטיפול אישי המתאים לצרכיו.

העבודה נערכת הן בתחום הפרטני והן הקבוצתי ובהתאם לצורך מתקיים קשר עם הקהילה. אנו מעודדים את המשפחה וידידי המשפחה לקחת חלק פעיל בחיי הדיירים ובתפקודם השונים של בית האבות כדי להדק את תחושת הביתיות


קשישים עושים קולנוע
דיירי נוה הורים הינם החלוצים בארץ של פרוייקט קשישים עושים קולנוע, בפרוייקט זה הדיירים מביאים את סיפוריהם האישיים מהווי בית האבות ומתוך סיפורים אישיים ומרגשים אף נכתב תסריט מרתק כשהדיירים הם השחקנים בסרט.
עד כה נעשו כ – 8 סרטים מרגשים וכולם נמצאים בספריית אש"ל וכן מוקרנים בערוץ המקומי ובערוץ 2.

חדר סנוזלן
בנוה הורים ישנו חדר סנוזלן לטיפול בגריה רב חושית, חדר זה הוא חדר הסנוזלן הראשון במסגרת בתי אבות בירושלים. כבר בכניסה לחדר מקבלים הרגשת נינוחות. האמצעים המגוונים כוללים גירויים למגוון חושים. מתוך מחקרים וניסיון בשטח עולים יתרונות רבים לשיטת טיפול זו, בין השאר נמצא שיפור במידת הערנות לסביבה ובתפקוד פיזי ונפשי עליה ברמת הריכוז, וכן מסיח את הדעת מכאב ובמקרים מסוימים גורם להפחתה במתן תרופות. החדר משרת את דיירי בית האבות מכל המחלקות, הטיפול בחדר הוא פרטני ומועבר על ידי צוות שעבר הכשרה מיוחדת בשיטת טיפול זו.


טיפול בצמחים
הטיפול בגינון הינו אחת מאומנויות הריפוי העתיקות ביותר בעולם. הגינון הטיפול מתקיים בערגות, באדניות ובעציצים. בעזרת הצמחים וחומרי הטבע יוצרים המטפל והמטופל מרחב המאפשר שינוי וצמיחה רגשית.

המסגרת הטיפולית גמישה ויכולה להיות פרטנית אישית או קבוצתית.

פרוייקט בין דורי
החל משנת 1996 בית האבות מקיים מפגשים בין דוריים בין דיירי נוה הורים לתלמידי בית ספר. המפגשים נערכים בין הדיירים מכל המחלקות: עצמאיים, סיעודיים ותשושי נפש.

הפרוייקט הבין דורי הינו דוגמא לאחת מהפעילויות הנעשות בבית אבות כאשר מטרתו להפגיש בין הדורות ולחזק את הקשר ביניהם. ובכך לתת לדיירים הזדמנות להשתתף במסגרת החברה והקהילה בה הוא חי.

המפגשים עוסקים ביצירה, משחק, שיחות, הצגה, בישול ואפיה תוך שימת דגש על פעילות השומרת על כבודם של הקשישים. את כל המהלך אנו מצלמים ובמפגש המסכם כל ילד מקבל עותק מצולם מכל הפעילות .


טיפול בבעלי חיים
"הקשר עם בעלי חיים יכול להביא למהפך קיצוני בתפקודם של הקשישים ולעורר פונקציות נפשיות שהתננוו" (דורות).
המטרה היא להפגיש בין עולם החי לדיירים ולגעת בעולמם הפנימי בכמה מישורים: מישור הרגשי, בריאותי וכן במישור החברתי. הפעילות מגוונות יש בה הפעלה אקטיבית הכוללת בתוכה התבוננות, מגע, והאכלה של בעלי החיים.



קבוצות אפיה ובישול
בכל מחלקה אחת לשבוע עובדות תעסוקה מפעילות קבוצות אפיה או בישול ע"פ מתכונים שמספקים לנו הדיירים.
בסיום הפעילות הדיירים מתכבדים במאפים והתבשילים.

מוסיקה אמנות ויצירה
אומן אורח אחת לשבוע בימי ג' אחה"צ..

בימי א' ו-ד' בשעות הבוקר מתקיימת בכל המחלקות פעילות מוזיקה ותנועה.

חוגי אומנות ויצירה:
חוג שילוב אומניות - אחת לשבוע.
חוג קרמיקה - אחת לשבוע.
חוג תכשיטנות – אחת לשבוע.
חוג ציור על זכוכית – אחת לשבוע.

בית קפה
בימי ד' אחה"צ בשבוע נפגשים הדיירים עם בני נוער על קפה ועוגה.

מועדון הסרט הטוב וימי הולדת
אחת לשבועיים מוקרן סרט באורך מלא ובמסך גדול.

אירועים מסיבות וימי הולדת:
אירועים ומסיבות לוח שנה העברי גדוש בציון מועדי ישראל, אנו נוהגים לציין ולחגוג כל תאריך בלוח השנה ולתת לו תכנים נוספים.
כמו כן אנו חוגגים ימי הולדת לדיירים , ימי הולדת נערכים בהסכמה ותאום עם הדייר ובני משפחתו. האירוע מתקיים דרך הפעלה קבוצתית במחלקתו המאפשר לו להיות במרכזה וליהנות מנתינה ותקשורת בין משתתפי הקבוצה.


שירות דיאטנית
שירות דיאטנית מהווה חלק מהצוות הפרא רפואי . הדיאטנית אחראית על התזונה וקשורה למס' גורמים: דיירים, רופאים, צוות סיעודי, מטפלים ומטבח. בעזרת גורמים אלה מקבלת דיווח בכתב על מצב כל דייר ובהתאם לזה נקבעות ההמלצות התזונתיות עבורו.





ריפוי בעיסוק
הריפוי בעיסוק מתמקד בסיוע לדיירים במציאת דרך למעורבות בעיסוקים בעלי משמעות. וזאת כדי לאפשר להם להשתלב במארג החיים, ולשפר את איכות חייהם, כשהגישה היא
"הלקוח במרכז" במסגרת זו ההתערבות היא בדרכים שונות: אבחון והערכת הצרכים והקשיים של כל דייר, ובניית תוכנית התערבות בהתאם. התערבות פרטנית ממוקדת כולל התאמת אביזרי עזר. התערבות קבוצתית הכוללת קבוצות: קוגנטיביות, סנסומוטוריות ופוטותרפיה, מעקב , הדרכת צוות, בני משפחה ומטפלים פרטיים.

מכון פיזיוטרפיה
עם כניסת הדייר לבית האבות המטופל עובר אבחון כדי למדוד מהן היכולות הפיזיים שלו. ע"פ יכולתו נקבע לו טיפול פרטני ו/או קבוצתי. כמו כן מותאם כסא גלגלים או הליכון במידת הצורך. הטיפול הפיזיוטרפי מקדם את הדייר לתפקיד פונקצונילי מרבי.


קבוצת הליכה
קיימת קבוצת הליכה, החברים בקבוצה זו יוצאים להליכה בסביבה ופארק סן סימון הסמוך.
הדרכה למטפלים:
הושבה נכונה בכסא, העברות מהמיטה לכסא.

פעילות התנדבותית
בבית האבות מתנדבים המשתלבים במגוון פעילות כגון: תלמידים וסטודנטים המגיעים לביקור דיירים. פעילות המתנדבים משלימה את עבודת הצוות נותנת תמיכה רגשית, ומביאה לדיירים את הסביבה החיצונית התורמת לקירוב לבבות ולגיבוש חברתי של הבית.

 

השאירו פרטים וצוות האתר ישמח לעזור לכם

* במילוי הטופס הינך מאשר/ת העברת הפרטים לאתר "בגילנו" וכן העברתם לנותני השירות באתר. יתכנו מקרים בהם לא ניתן יהיה להעביר את הפרטים לבית העסק או שהפרטים יועברו באיחור. אנו ממליצים להמנע מלרשום בהערות מידע אישי או רגיש / חסוי. כמו כן, מומלץ לא להשאיר פניות במקרים דחופים.

אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.