forums

מרכז ד"ר טל

קליניקה לתמיכה רגשית ונפשית בלקוחות בני הגיל השלשי

 
צלצלו אלינו :
053-9374700
 
מידע כללי

מרכז ד"ר טל הינו קליניקה פרטית, בה אנשי מקצוע ומומחים מתחום הטיפול הרגשי (פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ופסיכותרפיסטים). אנשי מרכז ד"ר טל משלבים בעבודתם הקשבה לצרכי הלקוח ויחס אישי, יחד עם מקצועיות וניסיון רב שנים. כל אלו הפכו את המרכז לבעל מוניטין רב בתחום של טיפול בלקוחות בגיל השלישי - פסיכוגריאטריה.

בשלב הראשון, נערך ללקוח תהליך אבחון על ידי פסיכוגריאטר, שלאחריו מותאמת לו תכנית טיפולית על ידי איש הצוות המתאים, פסיכיאטר, פסיכולוג או עובד סוציאלי. כחלק משירותי המרכז ומתוך רצון לטיפול מיטבי בקהל לקוחותינו, קיימת אפשרות לטיפול משולב על ידי מספר אנשי מקצוע, המציגים אסכולות משלימות לטיפול בלקוח.

אנו מציעים שירותי אבחון וטיפול בתחום הפסיכוגריאטריה:
• טיפול בבעיות דיכאון וחרדה בגיל השלישי.
• ביקור בית פסיכוגריאטרי.
• חוות דעת פסיכיאטרית לצוואות ולאפוטרופסות.
• טיפול בהפרעות זיכרון.
• טיפול בדמנציה ובאלצהיימר.
• התמודדות עם תחושות אופייניות כגון בדידות, עצבות וכדומה.
• עזרה במציאת פתרונות תפקודיים לגיל השלישי (עובדים זרים) ועוד.


ד"ר אילן טל, פסיכיאטר, מנהל המרכז (סניף תל אביב).

ד"ר אילן טל, מומחה בפסיכיאטריה ובפיסכוגריאטריה. ד"ר טל הינו בעל תואר דוקטור לרפואה באוניברסיטת בן גוריון  ובעל תואר מנהל מערכות בריאות באוניברסיטת תל אביב בהצטיינות דיקן (הצטיינות יתרה). בנוסף, למד פסיכותרפיה פסיכודינמית במסגרת התוכנית לפסיכותרפיה בפקולטה  לרפואה באוניברסיטת תל אביב.

ד"ר טל הנו חבר באיגוד הפסיכיאטריה בישראל וחבר בחברה לפסיכיאטריה משפטית.
ד"ר טל התמחה בפסיכיאטריה במרכז הקהילתי לבריאות הנפש ”רמת - חן” בתל אביב ובבית החולים גהה בפתח תקווה ועסק בקשר בין פסיכיאטריה קהילתית לאשפוזית. בנוסף, שימש כיועץ תכנוני להקמת מערך בריאות הנפש בקופת חולים כללית לקראת החלת הרפורמה בבריאות הנפש בישראל.

לד"ר טל ניסיון אבחוני, ייעוצי וטיפולי רב בסיוע בטיפול בנפגעים פוסט-טראומתיים וכן בעל ניסיון עשיר בהערכה ובטיפול בהפרעות חרדה ובשילוב טכניקות טיפוליות - פסיכולוגיות (פסיכודינמיות וקוגניטיביות - התנהגותיות) ופסיכיאטריות, במבוגרים ובקשישים והינו היועץ הפסיכיאטרי של בית פרוטיאה בהרצליה. ד"ר טל עוסק רבות בפסיכיאטריה משפטית (חוות דעת לצוואה ואפוטרופסות).

משנת 2001 ד"ר טל מטפל בלקוחות בקליניקה פרטית ברמת אביב, וכן הקים ומנהל את "מרכז ד"ר טל" ובו צוות רב תחומי (פסיכיאטרים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ועוד) לכתיבת חוות דעת פסיכיאטריות ולמתן שירותים קליניים.


ד"ר יובל בן אמנון, פסיכיאטר (סניף חיפה).

ד"ר יובל בן אמנון, מומחה בפסיכיאטריה ובפסיכותרפיה. בעל תואר ד"ר לרפואה - MD  מאוניברסיטת בן גוריון בנגב. בוגר בית הספר לפסיכותרפיה של הטכניון (תכנית תלת שנתית).

ד"ר בן אמנון התמחה בפסיכיאטריה במרכז הרפואי רמב"ם ובמהלך שנות עבודתו שם היה חבר בועדת האתיקה המייעצת של בית החולים ויועץ פסיכיאטרי בכיר ביחידת הייעוצים במחלקות בית החולים.

ד"ר בן אמנון שימש כרופא האחראי על מרפאת החרדה במרכז הרפואי רמב"ם בין השנים 2005-2008 ובמסגרת תפקידו זה רכש ניסיון קליני עשיר בהערכה ואבחון של הפרעות חרדה שונות. כמו כן עסק בהנחיית קבוצות של טיפול קוגניטיבי התנהגותי במסגרת מרפאת החרדה.

ד"ר יובל בן אמנון שימש כחוקר במספר מחקרים רב מרכזיים ובינלאומיים בתחומי החרדה והוא בעל ניסיון קליני עשיר בטיפול בהפרעות חרדה ופוסט טראומה.

מאז ספטמבר 2008 משמש גם כמנהל הרפואי של הסניף הישראלי של חברה פרמצבטית בינלאומית במקביל לפעילותו הקלינית כיועץ פסיכיאטרי (במרכז ד"ר טל) ובמרפאות אזוריות בצפון הארץ.


איך מגיעים?
לקליניקה של מרכז ד"ר טל סניפים בתל אביב ובחיפה.
במרכז הארץ הקליניקה ממוקמת בתל אביב, הקליניקה היא בקומת קרקע והיא נגישה לנכים. 
הקליניקה בצפון ממוקמת בחיפה ברחוב מוריה 88.
הקליניקה בתל אביב ברח' ביל"ו 53 וברח' חיים לבנון 63 בניין F, רמת אביב.
כמו כן, ניתן לתאם ביקור בית של פסיכוגריאטר אשר יבדוק את הלקוח בביתו.

דרכי יצירת קשר:
אתם מוזמנים ליצור קשר טלפוני עם מנהלת המשרד, יפעת פריבוט, במהלך השבוע בין השעות 09.00 בבוקר ועד 20.00 בערב, וביום שישי בין השעות 09.00 בבוקר ועד 13.00, בטלפון שיחת חינם ל- 1800-100-172 או 03-6413483 או בנייד: 050-4239446  ונשמח לסייע בכל עת וצורך.
כמו כן, צוות המרכז זמין לכל שאלה או פניה גם במייל באמצעות צור קשר.



 


פקולטות לימוד:

מקצועות חופשיים
מדעי החברה
ניהול ,עסקים, ופיננסים
מקצועות הבריאות והרפואה
קורסי תעודה פופולריים
לימודי הסמכה מקצועיים
תחומי טיפול
דיכאון וחרדה בגיל השלישיהפרעות זיכרוןחוות דעת לצוואה ואפוטרופסותאלצהיימרדמנציהביקור בית פסיכוגריאטרי
דיכאון וחרדה בגיל השלישי

טיפול בדיכאון וחרדה בגיל הזקנה
אנשים בגיל הזקנה סובלים מסימפטומים של דיכאון וחרדה בשכיחות גבוהה ביותר. הבעיות הבריאותיות, שינויים באורח החיים כתוצאה מההזדקנות, אובדן חברים ובני משפחה- כל אלו נותנים את אותותיהם. עם זאת, סבל זה אינו בלתי נמנע. בעזרת טיפול מתאים, ניתן להביא לעלייה בשביעות הרצון ובאיכות החיים של הקשיש, ולהפחתת הסימפטומים מהם הוא סובל.
הטיפולים המומלצים משלבים טיפול תרופתי, קהילתי, ופסיכותרפיה. אופי הטיפול המדויק ומרכיביו הינו תלוי מקרה, וחשוב שיותאם לפרט. לדוגמא, חלק מהטיפול בקשיש המבודד חברתית, יהיה ניסיון לשלבו במסגרות שונות על מנת להגביר את כמות האינטראקציות החברתיות שלו ואת איכותן.
טיפול תרופתי הינו יעיל ביותר בסימפטומים המאפיינים דיכאון וחרדה, בייחוד כאשר מדובר בבעיות המתמשכות לאורך זמן. התרופות הניתנות כיום אינן מלוות בתופעות הלוואי שאפיינו את התרופות הישנות יותר, ועקב השימוש הנפוץ באוכלוסיה גם הסטיגמה השלילית שקושרה אליהן פחתה. לקיחת התרופות חייבת להיות תחת מעקב איש מקצוע. הדבר נכון תמיד, ובמיוחד בנוגע לגיל השלישי, כאשר קביעת מינון התרופות הפסיכיאטריות מחייב לרוב לקיחה בחשבון של תרופות אחרות שצורך הקשיש.
במקרים מסוימים מומלץ לשלב גם פסיכותרפיה, בעיקר כאשר הקשיש מתפקד היטב מבחינה קוגניטיבית. חשוב כי התוכנית הטיפולית תכלול אף אספקטים התנהגותיים, שיכווינו את הקשיש להיות פעיל ככל הניתן מבחינה פיזית, יעודדו אותו להשתלב בפעולות קהילתיות ולקחת חלק בפעילויות המסיבות לו עניין ואתגר.

הפרעות זיכרון

הפרעות זיכרון בגיל השלישי הינן רבות וסיבותיהן מגוונות: בעיות זיכרון יכולות ללווות מצבים של דיכאון, דמנציה, שימוש בחומרים, פגיעות ראש ומחלות אחרות כמו פרקינסון וסרטן. גם רמות נמוכות של סוכר בדם יכולות לגרום לפגיעה ביכולות הזיכרון. עקב כך הצעד הראשון בטיפול בבעיית זיכרון היא בדיקה רפואית מקיפה על מנת לברר את מקור הבעיה. לאחר הבירור, ניתן להתאים טיפול הולם. 

לעתים ניתן לטפל בגורם הישיר של הבעיה, ועל ידי כך להביא לשיפור ביכולות הזיכרון. מצב זה רלבנטי כאשר הפגיעה בזיכרון היא עקב סוגים מסוימים של מחלות, או לאחר נטילת חומרים מסוכנים או אלכוהול. פעמים אחרות מבקשים לטפל ישירות בהפרעת הזיכרון: כאשר לא ניתן לטפל בגורם המחלה, או על מנת לטפל בנזק שנגרם בטרם מתן הטיפול. 

שיטות הטיפול בבעיות זיכרון מגוונות וכוללות טיפול תרופתי (למשל תרופות כמו Rivastigmine ו Memantine), וטיפולים קוגניטיביים שונים.
הטיפולים הקוגניטיביים מבוססים על ההנחה כי הזיכרון הינו סוג של שריר מנטאלי, וניתן להעלות את כושרו על ידי אימונים מסוגים שונים. בטכניקות מסוימות מלמדים את האנשים לארגן מידע ולהעניק לו משמעות על ידי שימוש בדימויים מילוליים וויזואליים. דוגמא לכך היא זכירה של רשימת פריטים על ידי סידור ויזואלי מדומיין שלהם במרחב מוכר. טכניקות אחרות מבוססות על חזרה על אימונים ספציפיים, מתוך הנחה כי העלאת המיומנות באימון מסוג אחד, תתבטא גם במטלות יומיומיות אחרות, בעלות מאפיינים משותפים.
מחקרים מוכיחים כי שיטות אלו יעילות ומביאות לשיפור הנותר קבוע לאורך זמן. 

חוות דעת לצוואה ואפוטרופסות

חוות דעת פסיכיאטרית לצוואה ואפוטרופסות

חוות דעת פסיכיאטרית משמשת לקביעת מידת יכולתו של האדם לקבל החלטות ולהבין את משמעותן, ועל מנת לאמוד את מצבו הקוגניטיבי.
חוות דעת פסיכיאטרית לצוואה בודקת את המידה בה האדם הבין את תוכן הצוואה וטיבה בעת כתיבתה. חוות הדעת משמשת למקרים בהם יש המערערים על תוקפה של הצוואה, או מנסים לעכב את מימושה. כאשר קיימת חוות דעת, עיכובים מעין אלו נמנעים, וכן נמנע ההכרח לנסות להוכיח את כוונות כותב הצוואה לאחר פטירתו. בנוסף, הכנת חוות הדעת מבעוד מועד מונעת סכסוכים משפחתיים העלולים להתעורר סביב תוכן הצוואה, וסביב תהיות לגבי צלילות הדעת של הנפטר בעת כתיבתה.
חוות דעת פסיכיאטרית לאפוטרופסות נעשית על מנת לקבוע את מידת יכולתו של הנבדק להבין משמעות הליכים רפואיים ואת הצורך בהם, או לחילופין את יכולתו לקבל החלטות בנוגע לנכסיו.   
חוות הדעת נעשות תוך עבודה משותפת עם עורך הדין של הנבדק, והן מהוות מסמכים רפואיים הקבילים מבחינה משפטית. 

אלצהיימר

על מחלת האלצהיימר

אלצהיימר הינה מחלה נוירולוגית כרונית עם השלכות תפקודיות ונפשיות - המחלה משפיעה על התפקוד של הלוקה בה וגם על מצבו הנפשי. מצבו של החולה מדרדר באיטיות ובמרבית המקרים נדרשת בסופו של דבר השגחה מלאה וטיפול של פסיכוגריאטר. 
הזיכרון לטווח קצר הוא הנפגע הראשוני - החולה יזכור מצוין אירועים שהתרחשו לפני שנים, אך לא יזכור מה קרה באותו היום, מה אכל ואפילו היכן הניח את החולצה.
החולה מתמקד בתכנים הזכורים לו מעברו, ומתקשה לקלוט מידע חדש. עם התקדמות המחלה, בסופו של דבר גם הזיכרון לטווח הארוך ייפגע. דבר נוסף המופיע הנו ההפרעה בהתמצאות בזמן, החולה גם יתקשה בזיהוי של מקומות ואנשים מוכרים ואף בני משפחה קרובים.
חלק מהחולים בשלבי המחלה הראשונים, מתמודדים עם ההפרעה בזיכרון, באמצעות הכנת רשימות. מאוחר יותר הם נכנסים לעולם דמיוני משלהם, הם אינם יודעים את התשובות לשאלות וממציאים תשובות דמיוניות.
בשלבי המחלה הראשונים, כאשר החולים ערים להפרעה בזיכרון, בולט נסיונם  למצוא דרכים להתמודד עם הליקויים בזיכרון, למשל על ידי הכנת רשימות. מאוחר יותר, כאשר הם נכנסים למעין עולם דמיוני משלהם, כאשר הם אינם יודעים תשובה לשאלה, הם עונים תשובה שהעלו מדמיונם, למשל לשאלה מה אכלת הבוקר יכול לענות המטופל שאכל דבר מה אחר לגמרי ממה שאכל באמת.
רק הקרובים לחולים עשויים לשים לב שיש בעיה, והתשובות שהחולים אומרים הינן בדויות. למי שלא קרוב אל החולה ולא ראה מה אכן קרה במציאות, היא עשויה להישמע הגיונית.
מצבם של החולים משתנה גם במהלך יממה. לדוגמא, בבוקר ניתן יהיה לנהל שיחה עם החולה, אך בערב המצב עשוי להתהפך ויהיה מאוד קשה לתקשר עימו.
בשלבים מתקדמים יותר של המחלה יופיעו שינויים התנהגותיים ואישיותיים, כעס ועצבנות, עד אפאתיה וחוסר אכפתיות, והמטופל לא יהיה ער לבעיות בזיכרון ובריכוז.
לכ-50% מהחולים יהיו תסמינים של חרדה ו/או דיכאון. וכן יתכנו מצבים בהם הם יחשדו כי בוגדים בהם או גונבים מהם. המטופל עלול להיות חסר יכולת שיפוט ולהתנהג בצורה בלתי הולמת ואף מסוכנת. 
בחלק מהמקרים המטופלים נזקקים להשגחה מלאה סביב השעון בשל הסיכונים הרבים הנגרמים כתוצאה מירידה בזיכרון או מבעיות בהתמצאות. במקרים רבים החולה עלול ליטול תרופות במינונים מזיקים, היות והוא עלול לשכוח מתי נטל את התרופה בפעם הקודמת.

פסיכוגריאטר - טיפול בדמנציה ובמחלת אלצהיימר
אבחון מוקדם הינו בעל חשיבות מסויימת בטיפול במחלה, היות ומרבית הטיפולים הקיימים כיום נועדו בעיקר למנוע הידרדרות נוספת של המחלה. כדאי  להיבדק על ידי פסיכוגריאטר דווקא במקרה בו ישנם סימנים ראשוניים קלים ביותר (הפרעות בזיכרון ושכחה קלה), שאז יש משמעות למניעת המשך ההידרדרות באמצעים תרופתיים.
הפסיכוגריאטר יבדוק את החולה בליווי בן משפחה ויבצע מבחני התמצאות, זיכרון, ריכוז, שפה ועוד. הפסיכוגריאטר ישלול גם גורמים גופניים ולשם כך נדרשות לעיתים בדיקות נוספות כבדיקות דם או CT וMRI ועוד.
טיפול במחלת האלצהיימר

הטיפול התרופתי: 
לטיפול התרופתי שתי מטרות: האחת - מניעת הידרדרות המחלה, השנייה - טיפול בבעיות נלוות. למניעת ההידרדרות של המחלה לעיתים יש מקום לשילוב של שתי תרופות, כל אחת צריכה להיות מקבוצת תרופות שונה, והשילוב של שתיהן עשוי להאט את קצב ההידרדרות של המחלה. הטיפול בבעיות נלוות כולל בין היתר, טיפול נגד דיכאון וחרדה, טיפול במקרים של בעיות התנהגות בלתי הולמת ו/או מסוכנת, וכן טיפול בבעיות שינה.

הטיפולים מסייעים בהקלה על סבלם של המטופל ובני משפחתו אולם אינם משנים מהותית את מהלך המחלה. הפסיכוגריאטר אמור להביט בתמונה כולה, להעריך את חומרת הבעיה, את מידת הסבל של החולה ובני משפחתו, את רמת הסיכון לו ולסביבה בה הוא חי ואת ההשפעה על המערכת המשפחתית.
פעמים רבות נדרשים שינויים בסביבתו של המטופל והתאמת הסביבה לצרכיו כמו למשל, סדר יום קבוע, הכולל גם יציאה מהבית – למועדון, למשל, או לטיול בגינה באזור מגוריו. במצבים מתקדמים של המחלה, ניתן להיעזר בשירותיו של מטפל או עובד זר. כיום קיים מערך חברות המסייעות למשפחה בפנייה אל הביטוח הלאומי לקבלת רישיון לעובד זר ולסיוע כספי. פסיכוגריאטר ידריך את בני המשפחה כיצד להתמודד עם התנהגות שונה באופן פתאומי, ולאילו תופעות לוואי עשויות לגרום התרופות.


 

דמנציה
דמנציה היא אינה מחלה ספציפית,  אלא משפחה של מחלות המערבות נזק קבוע למוח ומאופיינות בבעיות קוגניטיביות והתנהגותיות. מחלת האלצהיימר מהווה את סוג הדמנציה המוכר והנפוץ ביותר. דמנציה אינה מצב ייחודי לתקופת הזקנה, אך היא מופיעה בשיעור גבוה יותר בתקופה זו. מעל 6% מהמבוגרים מעל גיל 65 סובלים מדמנציה באופן הפוגע ביכולתם לתפקד, וכמחצית מהמבוגרים מעל גיל 85. דמנציה מוגדרת על ידי הידרדרות הולכת וגוברת של היכולות השכליות של האדם. המחלה היא פרוגרסיבית: המופעים הראשונים של המחלה עדינים וקשה לאבחנם, אך ככל שעובר הזמן הסימפטומים הופכים חמורים יותר והמחלה גורמת לפגיעה קשה ומקפת. ככל שהמחלה מתפרצת בגיל צעיר יותר, כך היא נוטה להתקדם מהר יותר ולפגוע באופן חמור יותר. יחד עם זאת, למרות השיער הגבוה יחסית של קשישים הלוקים בסוג כלשהו של דמנציה, רובם אינם חולים במחלה. עבור רבים, הבעיה החמורה ביותר היא הפחד ללקות בדמנציה, שגורמת לכך שכל בעיה בזיכרון מפורשת כסימפטום. אולם, שינוים בזיכרון הם חלק אימננטי מההזדקנות, ואינם דווקא סממנים למחלה.
הסובלים מדמנציה מפגינים בעיות בזיכרון, בדיבור ובתפיסה. בעיות הזיכרון מובילות בין השאר לירידה ביכולת התמצאות במרחב: ישנה שכחה של שמות רחובות ומקומות, וחולי דמנציה מוצאים עצמם פעמים רבות מאבדים את דרכם או מתקשים לפתע למצוא את הדרך לביתם. היכולת לתקשורת נפגעת עקב ירידה ביכולת המילולית הכללית, בקריאה ובכתיבה, ועם התקדמות המחלה החולים מתקשרים יותר ויותר בעזרת הבעות פנים ושפת גוף. בנוסף, היכולת לויסות רגשי פוחתת, והחולים מפגינים שינויים קיצוניים במצב הרוח, ופעמים רבות סובלים אף מדיכאון. הדיכאון יכול להיות תוצר ישיר של הפגיעה המוחית העומדת בבסיס הדמנציה, או להיגרם באופן עקיף על ידי ההידרדרות האיטית והעיקשת שחווה חולה הדמנציה, הפוגעת בכל תחומי חייו ומלווה בסבל רב, כעס וייאוש. יש להקפיד לתת מענה טיפולי גם לחוויה הנפשית הקשה המלווה את המחלה.
רב סוגי הדמנטיות אינן ניתנות לריפוי, והטיפול מתמקד בהפחתת הסימפטומים ובניסיון להאט את התקדמות המחלה. טיפול תרופתי ניתן לתסמינים הקליניים של המחלה כמו בעיות הזיכרון והחשיבה. בנוסף לטיפול תרופתי, יש להיערך לכך שחולים בדמנציה זקוקים להשגחה, ושמשלב מסוים בהתקדמות המחלה הם אינם מסוגלים לבצע לבדם פעולות בסיסיות.
ישנן פעולות רבות שאפשר לנקוט על מנת לשפר את חייו של החולה הדמנטי. צעדים חשובים לאחר האבחון במחלה הם השגת מידע מדויק לגביה ושיתוף החולה במידע, עירובו ככל האפשר בתהליך קבלת ההחלטות והגברת יכולתו לדאוג לעצמו ככל המתאפשר. בנוסף יש לערוך תוכנית כלכלית מציאותית ולזהות מקור לעזרה רפואית. מטרת הפעולות הללו היא יצירת רשת תמיכה רחבה מצד קרובים, חברים ושירותים רפואיים.
הטיפול בחולה הדמנטי דורשני, ומהווה התמודדות לא פשוטה עבור המשפחה כולה. פעמים רבות הטיפול בחולה דמנטי ניתן לפחות בחלקו במסגרת קהילתית, מכיוון שטיפול במסגרת המשפחתית לבדה הינו מקור ללחץ רב עבור בני המשפחה. מחקרים רבים העידו כי בני המשפחה המטפלים בחולה נתונים בסיכון גבוה לדיכאון. גם הם עוברים שינוי גדול בחייהם, וסובלים מהמחלה. חשוב לשים לכך לב ולספק גם להם טיפול הולם, במידת הצורך.
ביקור בית פסיכוגריאטרי
מצבים נפשיים קשים מאופיינים, למרבה הצער, בירידה בתפקוד היומיומי וברמת המוטיבציה. כאשר מדובר באוכלוסיית הגיל השלישי אשר חונכה להתמודדות עצמאית עם קושי, גורמים אלו מתווספים לנכונות הפחותה מלכתחילה לפנות לעזרה מקצועית. 

קשיים טכניים לא מבוטלים המלווים את הפנייה לטיפול - לרוב הקשישים אין אמצעי תחבורה, והם סובלים מבעיות בריאותיות המקשים עליהם עוד יותר לנוע, מה שהופך את הפנייה למכשול טכני.

הבית הוא לעתים המקום הטוב ביותר ליצור התערבות מקצועית, בעיקר כאשר מדובר באוכלוסיית הגיל הזהב, באופן שאינו מצריך את הקשיש להגיע למרפאה פסיכיאטרית. לעיתים כשהקשיש נמצא בטריטוריה הטבעית שלו, יותר נוח לו והוא חש פחות מאויים.  

ולכן, טיפול הבית מאפשר לבצע הערכה פסיכיאטרית בסביבה היומיומית של הקשיש, מבלי להוסיף עליו עומס.

ביקור הבית מומלץ למצבי חירום, למקרים קשים של דיכאון וחרדה, למצבי פסיכוזה, או כאשר הזקוק לטיפול מרותק לבית עקב מגבלה גופנית.  

מטרת ביקור הבית יכולה להיות להערכת מצב חד פעמית, לתכנון התערבות במקרה חירום, כתחליף לטיפול מרפאתי למעקב תרופתי, או כטיפול אינטנסיבי המהווה תחליף לאשפוז פסיכיאטרי.

הניסיון מלמד שקשישים רבים המסרבים לקבל טיפול בדרכים אחרות מקובלות, מסכימים לקבל טיפול במסגרת הבית. לעתים טיפול הבית מהווה צעד ראשוני, אשר לאחריו מסכים הקשיש לקבלת טיפול במסגרת המרפאה.  

אופן מימון
 

השאירו פרטים וצוות האתר ישמח לעזור לכם

* במילוי הטופס הינך מאשר/ת העברת הפרטים לאתר "בגילנו" וכן העברתם לנותני השירות באתר. יתכנו מקרים בהם לא ניתן יהיה להעביר את הפרטים לבית העסק או שהפרטים יועברו באיחור. אנו ממליצים להמנע מלרשום בהערות מידע אישי או רגיש / חסוי. כמו כן, מומלץ לא להשאיר פניות במקרים דחופים.

אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.