forums

יד שרה

מכל הלב, ארגון המתנדבים הגדול בישראל

 
צלצלו אלינו :
053-9374834
 
מידע כללי

יד שרה חותרת לשיפור ושימור איכות חייו של האדם המתמודד עם קשיים תפקודיים. בבסיס קיומה של יד שרה ,כארגון מתנדבים, עומדת מחוייבות לערבות חברתית הדדית אשר מכוחה חוברים אליה מתנדבים ותורמים מכל גווני הקשת החברתית. הם מהווים יחד עם העובדים, צוות מלוכד הפועל לכינון ולהענקה של מגוון שירותי בית וקהילה למי שנצרך להם, באופן זמני או קבוע. 
מערך השירותים מתפתח ועונה על דרישותיה המשתנות של אוכלוסיה רב -גילית ובעלת צרכים מיוחדים, מושתת על חידושים טכנולוגיים וחמימות אנושית, אמין וזמין לכל. יד שרה מחוייבת למן מיטב השירות, להתייחסות אישית, להטיית אוזן קשבת לכל פונה ולנתינה מכל הלב ההופכים אותה למוקד של אנושיות חמה ועידוד לפונה ולבני משפחתו. 


דבר המייסד: 

גולשים יקרים,
כשהחלטנו, רעייתי מיכל ואני, לפתוח גמ"ח להשאלת אינהלטורים ומכשירי אדים בשכונת עזרת תורה בירושלים, תלינו כמה מודעות במקומות מרכזיים בשכונה: במכולת השכונתית, בבית הכנסת, על לוחות המודעות בכמה בניינים ובקופת החולים. המודעות, והשמועה על גמ"ח "לכלים רפואיים" שפשטה בשכונה, עשו את שלהן וכל מי שנזקק לסיוע ידע לאן לפנות.

היום, יותר משלושה עשורים לאחר פתיחת הסניף הקטן (כמובן שאז לא קראנו לזה סניף), פעילות יד שרה חובקת עולם. ב"ה, אנו זוכים לקיים יום יום את מאמרו של דוד המלך "עולם חסד יִבָּנֶה" (תהילים פ"ט, ג'). מאות אלפי איש שותפים לתרומה ולהתנדבות המעניקים חיים ואיכות חיים לאנשים עם קשיים תפקודיים. יד שרה מחברת בין כל ישראל ועושה את כל ישראל חברים.

עם השנים התפתחה יד שרה: נפתחו סניפים, אגפים ומחלקות המעניקים מגוון עצום של שירותי בית - HOMECARE המקלים על חולים ובני משפחותיהם. הפצת המידע כבר לא יכולה להיעשות כבעבר. האינטרנט מסייע לנו להפיץ את כל המידע הדרוש לכל מקום בעולם. "בכל הארץ יצא קַוָּם ובקצה תבל מִלֵּיהֶם". (תהילים י"ט, ה'.) כל אדם יכול להכיר וללמוד על אפשרויות העזרה, לתרום ולהירתם, להיות שותף בעשייה החובקת עולם.

ועל אף ההתפתחות הטכנולוגית כברת הדרך, המידע העצום ואפשרויות ההפצה האין-סופיות, המטרה נשארה בדיוק כפי שהיא פורסמה במודעות הרחוב בשכונה: "בברכת רפואה שלמה" - לסייע לחולים המחלימים בביתם, להקל עליהם ועל בני משפחותיהם.

"איש את רעהו יעזורו ולאחיו יאמר חזק"!

אורי לופוליאנסקי, מייסד.


דבר המנכ"ל: שלמה לוברבום

שלום וברכה,

יד שרה היא עמותת ההתנדבות המובילה בישראל בהענקת שירותים לחולים ולאנשים המתקשים בתפקוד יומיומי. מתנדבי יד שרה שרתו מאז הקמתה כל משפחה שנייה בישראל.6,000 מתנדבים - מבוגרים וצעירים מכל גוני הקשת הדתית והחברתית פועלים כתף אל כתף ביותר מ- 100 סניפים ברחבי הארץ. הנעזרים, כמו המתנדבים והתורמים, מייצגים את כל שדרות החברה, ועם השנים הפכה יד שרה לדוגמא ולסמל לעזרה חברתית הדדית ולשיתוף פעולה בין כל חלקי העם. יד שרה גם מסייעת למדינות ולארגונים בינלאומיים להקים מודלים דומים לשלה והיא גם הארגון היהודי-ישראלי הראשון שהוכר כארגון מייעץ למועצה החברתית-כלכלית (ECOSOC) של האו"ם.

באתר תוכלו להכיר את מגוון שירותי יד שרה בהם ניתן להיעזר, את מיקומי הסניפים הפזורים ברחבי הארץ ואת אפשרויות ההתנדבות והתרומה המאפשרים לנו להמשיך ולסייע לפונים הרבים. תוכלו גם לקרוא על המתחדש ביד שרה ולהכיר מקרוב מתנדבים ותורמים הפועלים במסירות ובאהבה.

אתר האינטרנט הוא כלי נוסף המיועד לשרת אתכם. ניתן דרכו להפנות שאלות אלי ולכל מנהלי האגפים והמחלקות ולקבל מענה מהיר. נשמח גם לקבל הצעות ייעול ושיפור אשר יתרמו להשבחת השירות.

אני מקווה שהגלישה באתר תעביר לכם מעט מרוח ההתנדבות והנתינה השורה ביד שרה והיא "תדביק" גם אתכם. אני מאחל לכם גלישה מהנה ומועילה ומזמין אתכם להצטרף למשפחת יד שרה.

בברכה,

שלמה לוברבום,
מנכ"ל

פקולטות לימוד:

מקצועות חופשיים
מדעי החברה
ניהול ,עסקים, ופיננסים
מקצועות הבריאות והרפואה
קורסי תעודה פופולריים
לימודי הסמכה מקצועיים
תחומי טיפול
השאלת ציודטיפול בבית לאוכלוסיית גיל הזהבהתנדבות
השאלת ציוד

קרוב לבית בזמינות מלאה
 
שירות ההשאלה של יד שרה הוא גולת הכותרת של פעילות הארגון.

בסניפים הפרוסים בכל הארץ משאילים מתנדבי יד שרה מידי שנה מעל 250,000 פריטים רפואיים-שיקומיים.

ניתן לשאול ל-3 חודשים מכשירים אורטופדים, ציוד ליולדות ותינוקות, אביזרים לחדר השינה, לאמבטיה ועוד.

הציוד מושאל חינם תמורת עירבון המוחזר לשואל לאחר החזרת הציוד.

כדאי וטוב לדעת: מרכזי התצוגה שלנו זמינים ובהם ניתן לקבל מידע מקצועי וחיוני באשר לציוד המתאים. לפני בקשת ציוד -שאנחנו נשמח להשאיל מכל הלב

ואלה מרכזי התצוגה והייעוץ:
 
ירושליםבית קרית וינברג - שד' הרצל 124
טלפון:  057-9425518
כתובת מייל:  tezuga@yadsarah.org.il
פקס : 02-6444428 
 


נתניה
איכילוב 8
טלפון:  057-9425525  
כתובת מייל:  tezuga_netanya@yadsarah.org.il
פקס: 09-8343301

ראשון לציון:  גבעתי 22
טלפון: 057-9425520
כתובת מייל: tezuga_rishon@yadsarah.org.il
פקס: 03-9543334

רעננה
:
 
שמחה הולצברג 3
טלפון: 057-9425521
כתובת מייל: tezuga_raanana@yadsarah.org.il
פקס: 09-7727314  

תל אביב
: זמנהוף 37
טלפון: 057-9425522
כתובת מייל: eshelsarah_ta@yadsarah.org.il
פקס: 03-5236078 


קריית שמונה: הנשיא 10 
טלפון: 057-9425523
כתובת מייל: tezugaks@yadsarah.org.il
פקס : 04-6817347


הדי: תערוכה נודדת
 
טלפון: 057-9425524
כתובת מייל:  zehavad@yadsarah.org.il

טיפול בבית לאוכלוסיית גיל הזהב
אשכול שירותים ייעודיים: 
יד שרה חותרת לשיפור איכות חייו של האדם המתמודד עם קשיים תפקודיים באמצעות מערך שירותים מגוון המקדם את יכולתו להתגורר בביתו, בחיק המשפחה ובקרב הקהילה. אשכולות שירותים ייעודיים, במסגרת האגף לשירותי בית וקהילה, לאוכלוסיות בעלות צרכים מיוחדים דוגמת אוכלוסיית גיל הזהב ואוכלוסיית מרותקי הבית.

הרצון להעצים את האדם המתמודד עם קשיים תפקודיים ולהעניק תמיכה בבני המשפחה המטפלים בו (ה-care-givers‏) עומד בתשתית אשכול השירותים המיועד לאנשים הרתוקים לבתיהם בשל בעיות תנועתיות.

סל השירותים כולל פעילויות להעשרת שגרת החיים ולגילוי כישרונות חבויים באמצעות ביקורי בית חברתיים, הדרכה במלאכת יד ובהפעלת מחשבים ותיעוד סיפורי חיים.

שירותי האגף מוענקים, בדומה לשירותי יד שרה האחרים, באמצעות מתנדבים. העשייה ההתנדבותית מלווה את יד שרה החל ביומה הראשון, מהווה את המשאב העיקרי שלה ומשקפת את הרצון להפוך את הקהילה לישות תומכת השומרת על כבוד חבריה.

טלפון ארצי: 057-9425519
השירותים הניתנים במסגרת אגף שירותי בית וקהילה:

‏ביקורי בית למרותקי בית, עם אפשרות לשילוב תעסוקה יצירתית: תיעוד סיפור החיים, מלאכת יד, מחשבים או מוסיקה.
יעוץ וסיוע משפטי לקשיש ‏(בשיתוף עם עמותת יד ריבה)
‏טיפולי שיניים לגיל הזהב ולמרותקי בית
‏תיקוני בית קלים (בירושלים בלבד)

ואלה מרכזי התצוגה והייעוץ:
 
ירושליםבית קרית וינברג - שד' הרצל 124
טלפון:  057-9425518
כתובת מייל:  tezuga@yadsarah.org.il
פקס : 02-6444428 
 


נתניה
איכילוב 8
טלפון:  057-9425525  
כתובת מייל:  tezuga_netanya@yadsarah.org.il
פקס: 09-8343301

ראשון לציון:  גבעתי 22
טלפון: 057-9425520
כתובת מייל: tezuga_rishon@yadsarah.org.il
פקס: 03-9543334

רעננה
:
 
שמחה הולצברג 3
טלפון: 057-9425521
כתובת מייל: tezuga_raanana@yadsarah.org.il
פקס: 09-7727314  

תל אביב
: זמנהוף 37
טלפון: 057-9425522
כתובת מייל: eshelsarah_ta@yadsarah.org.il
פקס: 03-5236078 


קריית שמונה: הנשיא 10 
טלפון: 057-9425523
כתובת מייל: tezugaks@yadsarah.org.il
פקס : 04-6817347


הדי: תערוכה נודדת
 
טלפון: 057-9425524
כתובת מייל:  zehavad@yadsarah.org.il
התנדבות

המתנדבים ביד שרה הינם מכל חלקי החברה הישראלית. נשים וגברים, יהודים ולא יהודים, צעירים ומבוגרים, דתיים וחילונים, ותיקים ועולים חדשים.בשנת 2010 מונה יד שרה כ-6000 מתנדבים המפעילים מערך שירותים ב-103 סניפים ברחבי הארץ .


היכן וכיצד מתנדבים ליד שרה ?

ניתן לפנות למספר 057-9425517  

או 

מילוי טופס פניה באתר זה.

המבקשים להתנדב ליד שרה בירושלים יפנו ליחידת המתנדבים במרכז יד שרה. מועמדים להתנדבות בסניפים אחרים יפנו ישירות למנהלי הסניפים באזור מגוריהם. בפגישה עם המועמד להתנדבות, ייבחנו אפשרויות תעסוקה התנדבותית ההולמות את כישוריו ובה בעת עונות על צורכי יד שרה . עם ההצטרפות ליד שרה, יחתום המתנדב על "אמנת המתנדב". באמנה מפורטות זכויותיו של המתנדב וההתחייבויות שהוא נוטל על עצמו מכוח התנדבותו. תוכלו למצוא את אמנת המתנדב באתר יד שרה, הפניה מיד בתום מילוי ההפניה. כל מתנדב יקבל עם תחילת הפעילות הסבר על מדיניותה של יד שרה, על המבנה הארגוני שלה ועל תרומתה של היחידה שבה הוא ישרת למימוש מטרתה הכללית. המתנדב יקבל גם הדרכה מפורטת לביצוע תפקידו.

 

האם צריך עוד מתנדבים ביד שרה?
בהחלט, כל אדם שני בישראל נעזר ביד שרה, ולכן יש צורך במתנדבים רבים כדי לתת שרות לכל אדם. ישנם מתנדבים שפורשים מהתנדבות ויש צורך במתנדבים חדשים במקומם, וישנו צורך לתת שרות נוסף לעוד אנשים או להרחיב את שעות הפעילות.

 
מהו היקף ההתנדבות הנדרש?
כל מתנדב או מתנדבת רשאים להחליט מהו פרק הזמן השבועי העומד לרשותם לפעילות התנדבותית. יש העדפה ביד שרה למי שמוכנים להתנדב פעמיים בשבוע לפחות, אם כי יש תפקידים (כגון באגף שירותי בית וקהילה - לביקורי בית) הדורשים פעם אחת בלבד בשבוע .

 
האם אפשר להתנדב באופן חד פעמי?
רוב ההתנדבות ביד שרה הינה התנדבות לטווח ארוך, המתנדב נותן שרות מתמשך לזקוקים לו ונהנה מנתינה לאורך זמן.

 
מהו מעמדם של המתנדבים ביד שרה ?
המתנדבים שותפים לכל תחומי העשייה של יד שרה ויש להם חלק בעיצוב מדיניותה. הם משמשים בתפקידי ייעוץ, ניהול והדרכה ומשתלבים במערך השירותים של יד שרה בהתאם לכישוריהם, לנטיות לבם ולמספר הימים בשבוע שהם יכולים להקדיש לפעילות התנדבותית . יד שרה קשובה לרצונם של המתנדבים ולהערותיהם הן בשל היותם שותפים שווי זכויות בה והן משום שהיא מחשיבה מאוד שיתוף פעולה וכבוד הדדי בין כל העוסקים במלאכה. אוירה נינוחה, אמון ופתיחות הם ערובה למימוש מטרותיה של יד שרה ולהיותה מוקד של פעילות יצירתית ומהנה עבור המתנדבים לשורותיה. מתנדבי יד שרה נהנים מפעילות חברתית ומאירועים מיוחדים המאורגנים למענם.

 
מהי יחידת ההתנדבות ?
יחידת ההתנדבות היא העוסקת בגיוס המתנדבים, במיונם, בהדרכתם ובהשמתם למגוון התפקידים. היחידה שוקדת על טיפוח קשר מתמיד עם המתנדבים, כדי ללמוד על השתלבותם במערך יד שרה. הואיל ויד שרה מחשיבה יותר מכל את טיב השרות שהיא נותנת ובה בעת היא מבקשת להבטיח למתנדבים עיסוקים ההולמים את כישוריהם, ייתכנו שינויים בתפקידיהם של המתנדבים במהלך פעילותם. לפעמים תיאלץ היחידה להציע למתנדבים דרך חדשה למעורבות בפעילות לטובת הכלל .


 
כיצד פורשים ?
פרישה מפעילות התנדבותית תיתכן בכל עת, הן ביוזמת המתנדב והן ביוזמת יד שרה. מועד הפרישה יתואם בין המתנדב לבין הממונה, לשם הבטחת רציפותו של השירות התקין לפונים ליד שרה. המתנדבים הפורשים לאחר שלוש שנות התנדבות או יותר יוזמנו להצטרף לחוג ידידי יד שרה, וכך יישמר הקשר הפורה בין יד שרה למתנדביה הנאמנים.

 
האם תתכן התנדבות קבוצתית ביד שרה?
רוב ההתנדבות ביד שרה הינה אישית פרטנית, אם זאת קבוצות הרוצות להתנדב יחד יכולות לפנות ליחידת ההתנדבות ותיבדק האפשרות בהתאם לסניף ולתקופת ההתנדבות.

 
האם צריך לדעת עברית כדי להתנדב ביד שרה?
רוב התפקידים אכן דורשים ידיעת עברית אך יש תפקידים שניתן לעשותם גם ללא עברית, מדובר בעיקר בתפקידים הדורשים יכולת טכנית ובתפקידים הקשורים לגיוס תרומות.

 
מאיזה גיל אפשר להתנדב?
יחידים יכולים להתנדב מגיל 15 ואילך.


אופן מימון
 

השאירו פרטים וצוות האתר ישמח לעזור לכם

* במילוי הטופס הינך מאשר/ת העברת הפרטים לאתר "בגילנו" וכן העברתם לנותני השירות באתר. יתכנו מקרים בהם לא ניתן יהיה להעביר את הפרטים לבית העסק או שהפרטים יועברו באיחור. אנו ממליצים להמנע מלרשום בהערות מידע אישי או רגיש / חסוי. כמו כן, מומלץ לא להשאיר פניות במקרים דחופים.

אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.