forums

קהילות תומכות בשרון ועמק חפר

רשימה לפי סדר א-ב

 
צלצלו אלינו :
 
מידע כללי
ברחבי הארץ פועלות כיום יותר מ 190 קהילות תומכות, שכוללות כ 33- אלף זקנים מכל המגזרים. מטרת קהילות אלה היא לאפשר לזקנים, בכלל זה מוגבלים, להישאר בביתם, בסביבת מגוריהם ולא לעבור למסגרת מוסדית כל עוד הדבר אפשרי. הזקנים החברים בקהילה תומכת, מקבלים את מכלול השירותים להם הם זקוקים בבית — מבלי להינתק מהקהילה שבה הם חיים ואותה הם מכירים. 


אשל - האגודה לתכנון ולפיתוח שירותים למען הזקן בישראל, הכירה בחשיבות ובצורך לאפשר לזקנים להמשיך לחיות בסביבתם הטבעית ולשמור על אורח חייהם הרגיל, משום שיש לכך, בין השאר, השלכות מיידיות וחיוביות הנוגעות לרווחתו, לדימויו העצמי, למעמדו של הזקן בחברה ולאיכות חייו.


חברה בקהילה תומכת ברמת השרון מספרת: "עברתי אירוע מוחי לפני שש שנים ומאז אני חברה בקהילה תומכת. התכנית נותנת לי בטחון, משום שאני יודעת שאני לבד וזה יכול לקרות שוב. הקהילה התומכת נותנת לי הרגשה שיש עוד משפחה — חוץ מהמשפחה הטבעית שלי — ואני בטוחה שאם לא הייתה קהילה תומכת, הייתי צריכה לעזוב את הבית וללכת למוסד. חשוב לאדם המבוגר שתהיה לו הפינה שלו".


תכנית הקהילה התומכת פותחה באשל ומופעלת על ידי אשל, משרד העבודה והרווחה, עמותות למען הזקן, המחלקה לשירותים חברתיים ברשויות המקומיות וחברות פרטיות. הקהילה התומכת מספקת לחבריה מגוון שירותים, ביניהם השגחה 24 שעות ביממה, שירותים רפואיים, לחצן מצוקה, תחזוקת בית, פעילות חברתית ותרבותית, סיוע בסידורים יומיומיים, יעוץ ושירותי מידע.


לכל קהילה תומכת יש אב או אם קהילה, שמכירים את חבריה, נמצאים אתם בקשר קבוע ומסייעים להם בכל דרך עשרים וארבע שעות ביממה. אב או אם הקהילה משמשים כתובת מיידית ראשונה לסיוע בצרכים יומיומיים, כמו הזמנת בעלי מקצוע במקרה של תקלות בדירה, עזרה במקרי חירום, תיקונים פשוטים בבית (כגון הוספת מעקה במדרגות בכניסה לבית למניעת נפילות), הבאת תרופות, ליווי הזקן לקניות ועוד.


לחצן המצוקה
המותקן בביתו של הקשיש ומחובר למוקד, הוא שירות נוסף שמעניק לזקן תחושת בטחון. כאשר חבר חש מצוקה הוא יכול בלחיצה אחת על הלחצן ליצור קשר מידי עם מוקד רפואי, שירות אמבולנס, אב הקהילה, משטרה, מכבי אש ובני משפחה-בהתאם לצורך ולנדרש.


שירותים רפואיים, בהם שירות 24 שעות ביממה להזמנת רופא לביקור בית, עומדים לרשות חברי הקהילה. במקרה של צורך בפינוי לבית החולים באמצעות אמבולנס, השירות ניתן ללא תשלום גם אם החבר אינו מתאשפז בסיום הבדיקות. במקרה שהאמבולנס הוזמן ללא אישור רופא, ישלם הזקן תשלום סמלי.


עובדת סוציאלית מטעם הרשות המקומית שמייעצת לחבריה בנושאים שונים, עומדת לרשות כל קהילה תומכת. בכלל זה גם נושא זכויותיהם החוקיות וזכאות להטבות שונות. קהילות תומכות פועלות בערים, בכפרים, בקיבוצים, במושבים ובמגזר הערבי. 


תשלום סימלי של כ 100 ש"ח לחודש למשק בית המסובסד על ידי משרד הרווחה למי שחיים רק מקצבת הביטוח הלאומי. הקהילה התומכת מתאימה לכל הקשת החברתית ומותאמת לקהל המקומי. בקהילות שקמו במגזר החרדי הפעילות החברתית היא נפרדת לנשים ולגברים ומותאמת לערכי החברה.

לקשיש החיי בסביבתו הטבעית ושמירה על אורח חיים רגיל יש השלכות מיידיות וחיוביות הנוגעות לרווחתו, לדימויו העצמי, ולמעמדו בחברה.


פקולטות לימוד:

מקצועות חופשיים
מדעי החברה
ניהול ,עסקים, ופיננסים
מקצועות הבריאות והרפואה
קורסי תעודה פופולריים
לימודי הסמכה מקצועיים
תחומי טיפול
רשימת קהילות תומכות בשרון ועמק חפר
רשימת קהילות תומכות בשרון ועמק חפר

קהילה תומכת באבן יהודה סביום רח' הדקל 30  09-8996744 

קהילות תומכות בהוד השרון 
רח' הערבה 050-8689466 4
רח' שמעון הצדיק 12  09-7414974 


קהילה תומכת בהרצליה רח' שמאי 8 09-9519828 


קהילה תומכת ב
טייבה ת.ד 820  09-7991575 


קהילות תומכות בכפר סבא רח' תל-חי 4 ,  09-7665151 


קהילה תומכת בכפר מונש ד.נ עמק חפר  09-8943040


קהילה תומכת במושב חירות עמותת דורות בלב השרון דרך המייסדים 09-7967425


קהילה תומכת בנוה ירק קהילה כפרית תומכת קרית המועצה ת.ד. 03-9000595 500


קהילה תומכת בנתניה מרכז העיר הרב קוק 09-8845752 31


קהילה תומכת בפרדס חנה-כרכור רח' הצורף 5 חולון (משרד) 03-5598222
קהילה תומכת בפרדס חנה-כרכור רח' עצמן 26  04-6376440


קהילה תומכת ברעננה רח' ההגנה 114 פינת חנה סנש 050-6530446


 
 


אופן מימון
 

השאירו פרטים וצוות האתר ישמח לעזור לכם

* במילוי הטופס הינך מאשר/ת העברת הפרטים לאתר "בגילנו" וכן העברתם לנותני השירות באתר. יתכנו מקרים בהם לא ניתן יהיה להעביר את הפרטים לבית העסק או שהפרטים יועברו באיחור. אנו ממליצים להמנע מלרשום בהערות מידע אישי או רגיש / חסוי. כמו כן, מומלץ לא להשאיר פניות במקרים דחופים.

אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.