forums

ד"ר שולמית רונן

רפואה סינית וריפוי באור צליל וצבע

 
צלצלו אלינו :
053-9374816
 
מידע כללי

ד"ר שולמית רונן - ד"ר לרפואה סינית, מרצה ומקימה את ביה"ס לתרפיית אור צליל וצבע  - תרפיה בצבעים.

מפתחת מודלים ללמידה ולתקשורת בינאישית, מנחה ומכשירה אנשי מקצוע, מורים ומטפלים לילדים, נוער ומבוגרים לאיתור, זיהוי וטיפול בילדים ומבוגרים ולבעלי צרכים מיוחדים.

מפתחת גישת תרפיה בצבעים וצלילים ואורה סומא.
תרפיית אור צליל וצבע היא שיטה הנותנת מענה וגישה ייחודית לאיזון וטיפול בכאבים  (בעיות פיזיות, בעיות רגשיות ובעיות התפתחותיות כאחד) באמצעות אור ומרכיבי האור- צבעים וצלילים.

פקולטות לימוד:

מקצועות חופשיים
מדעי החברה
ניהול ,עסקים, ופיננסים
מקצועות הבריאות והרפואה
קורסי תעודה פופולריים
לימודי הסמכה מקצועיים
תחומי טיפול
תרפיה בצבעים אורה סומארפואה סיניתקשת הצבעים במעגלי החיים - קורס למטפלים ומורים
תרפיה בצבעים אורה סומא
אופן קבלה:
פרטי

עולמם המופלא של הצבעים הוא מרתק במהותו. אנו בני האנוש שואבים את בריאותנו מן השמש וכך אנו רוחצים בזוהרו האחר של האור שהוא הצבע, מאחר שהצבע הוא צורה של אור.בית שתריסיו מוגפים והוא חשוך משרה אווירת דיכאון, בית שתריסיו פתוחים ואור השמש חודר פנימה ומכניס אוירה של שמחה ואושר.

בתרפייה באור וצליל וצבע אסייע לכם באמצעות שיטת ד"ר שולמית רונן בפתרון הנותן מענה לאיזון וטיפול במצבים פיזיים, התפתחותיים, התנהגותיים ונפשיים ואבחון בצבעים. אעזור לכם למצוא את הפוטנציאל הטמון בכם וגילוי האיכויות הטמונות בכל אחד מכם.

כוח הריפוי, הידע והיכולות חבויים בתוככם. מה שנותר לכם, זה רק לגלות אותם!

הצטרפו למסע התבוננות עם קשת הצבעים במעגלי החיים לגילוי העצמי החדש שבכם והרחבת האופקים שיובילו אתכם למקום בו אתם רוצים להיות!


אבחון בצבעים
האבחון בצבעים מאפשר לכל אדם לגלות את עצמו מתוך עצמו, ולבחור את הטיפול הנכון לו ביותר, מעצם בחירת הצבעים המושכים אותו ביותר.
חשיבות הייעוץ לאפשר לאדם לזהות את האיכויות הטמונות בו, ולסייע לו להתבונן באמצעות הצבעים המשקפים אותו, מהמקום שהוא נמצא בתוכו, למקום שביכולתו להגיע ולהוביל עצמו ליעדים ולמטרות שברצונו לשאוף. מגוון האפשרויות והתובנות להגשמה, מימוש ועשייה המצויות באדם ולהוביל עצמו לעשייה בעלת ערך המובילה לתוצאות הרצויות. 

תפקידי כמרפאה באור צליל וצבע הוא להאיר את האור באדם ולעורר לעשייה במגוון הכלים העומדים לרשותו ולשקף באמצעות הבחירה, את שביכולתו לממש.כל אדם הנמצא בצומת ובפרשת דרכים בחייו, ומחפש את הנתיב הנכון לו להלך בו.


אינדקס הצבעים
הרשימה לכל צבע מראה שכל צבע  יש מתנות וצללים אלה הן איכויות המייחדות אותו המחולקות לאור וצל - כמו קבלה ונתינה שהן אנרגיות של הפכים המקושרים בצורה מורכבת. נתינה וקבלה יכולה להיות מובנת כמו פעולת הנשימה: נשימה ונשיפה. במידה ואנו לא נושמים לא נהייה מסוגלים לנשוף. בהשאלה אם ניתן יתר על המידה, נכלה את עצמנו. קבלה יוצרת את הרושם של מעידה וחסימה לרבים מאיתנו, אנו מראים או יוצרים רושם שנתינה הוא מעשה צפוי וקבלה הוא מעשה אנוכי.

באמצעות אינדקס הצבעים ניתן לעשות הערכה או אומדן הוגן עם עצמך היכן הנך נמצא ברגע זה. האם הנך מהדהד עם המתנות של כל צבע או עם הצללים?

ברגע שתכיר היכן אתה נמצא בקשר לצבעים, תאזן עצמך בעבודה עם מלאי המתנות שבהם.

אדום משקף חיים
אדום נותן לנו טלטלה ודחיפה וגורם לנו לזוז ומדרבן, מזרז וממריץ את התיאבון שלנו לחיים. הוא מעורר ומעיר את תשוקתנו ומעלה את לחץ הדם. אדום מושך תשומת לב ומעכב ועוצר תשומת לב. באדום עוצמה אנרגטית בעלת כוח רב, זהו צבע של אומץ, של חלוציות. האדום הוא נמרץ ומלא חיים, חם, פעיל, חזק, מלא תשוקה, נועז ומלא תעוזה. נותן לנו כושר עמידה וסיבולת ומשפיע על התגובות הרגשיות שלנו. זהו צבע הלידה, החיים והמוות – למעשה במציאות הוא - תמצית החיים, צבע הדם. האדום מאזן, נחוש וגם קשה עורף, כושר החלטה ונחישות, צבע של הספונטאניות במיטבה. 

תכונות האור באדום
 
דינאמי, ראשוני, חזק, עוצמתי, הישרדותי, החלטי, מיני, נלהב, עקשן, מתמיד ושקדן.

תכונות ה
צל באדום 
חסר מנוחה, קצר רוח וחסר שקט, עצבני, משתעמם בקלות, יכול להיות חסר רחמים, אלים ואכזרי, פולמוסי, מאבד שליטה בקלות, חמום מוח.   


כתום משקף בריאות
הכתום מעורר את הפוטנציאל הפנימי שלנו, מעורר ניצוצות ליצירתיות שבנו, עושה אותנו בטוחים בעצמנו ומזרז וממריץ לתקשר את רגשתנו הפנימיים ביותר. צבע הבריאות, ההומור, השמחה, החיוניות והמשחק והשובבות, הכתום משחרר אותנו ולכן הוא החברתי ביותר מכל צבעי הספקטרום. הכתום עוזר לנו להביא למימוש ולהגשמה את הפוטנציאל הפנימי שלנו, לגלות ולהוכיח לעצמנו את החזון שלנו. זהו צבעו של הצחוק, התשוקה ואהבת החיים. כתום הוא גם הצבע של קרבה, קשר ומערכות יחסים.

תכונות האור בכתום 
פעיל ומפעיל, משתף, בונה, הביחד, חברתי, שמחה ועליזות, מוחצן, ראוותן.

תכונות הצל בכתום
יכול להישען ולהסתמך על אחרים, גאוותן, עצלן, מדוכא ומדוכדך, הרסני.


צהוב משקף אינטלקט
צבעם של השמש ועונת האביב. הצבע הכי משויך לשכל, למחשבה ולמינד. הצהוב הוא חם ומתפשט ופותח אותנו לרעיונות חדשים. זהו צבעה של הבהירות, התעוררות המודעות וגם של הערנות והדריכות.הצהוב ידוע כלא שם גבולות והרבה ממנו יכול להביא להמרצה ולגירוי יתר.צהוב יכול להיות הצבע של הפחדן והביקורתי המבקר כל דבר אולם הוא גם הצבע של האופטימיות בשיא עוצמתה, המחפש מתוך רוחב האופקים שבו, צבע הזיכרון, ויכולת הזריזות המנטאלית, קלות התנועה המחשבתית.

תכונות האור בצהוב
התפרצות של אנרגיה, חם, מתרחב, דרוך וערני, זריז, בטוח בעצמו, אופטימיסט,
עליז ושמח.

תכונות הצל בצהוב
ביקורתי, עוקצני וציני, מגזים, ממולח וחריף, ערמומי.


ירוק משקף הרמוניה
ירוק, לא חם ולא קר, הוא הוסת הגדול הנמצא באמצע הספקטרום. מאחד ומאזן, מסתגל, פתוח, חמלה ואנושיות. ירוק הוא צבע השפע והשגשוג, צבע הטבע המשרה בטחון, שליו ורגוע של חופש ותקווה. זהו צבעה של מדיטציה, כושר הסתגלות, שקט והרפיה, רגיעה, אמפתיה, צבע של מרכז הלב.

תכונות האור בירוק
פתיחות הלב, בית פתוח, החלטי, רגוע ושליו, טבע אוהב, צורך בחופש.

תכונות הצל בירוק
פזרן ובזבזן, אכול קנאה, קצר רוח, עצבני וחסר מנוחה, קנאי וקפדן, רכושני.


כחול שמיים משקף תקשורת
צבעם של הים והשמיים, מתפשט ופתוח, מלא חיים וערני, צבע של ביטוי עצמי, אמון ובטחון והילינג. אחד הצבעים הנפוצים ביותר, יכול להיות שליו ורגוע, מרומם ומשקיט בו זמנית. כחול שמים מרגיע, מנחם ומפייס, מקרר ונותן תחושת קרירות. זהו צבעם של יושר והגינות, אמון, אמת ואמונה ברעיונות גבוהים וחזון. כחול, יכול לעשות אותנו לא ידידותיים, לכן יש לנו צורך בצבעים החמים והמגנטים של הספקטרום אם אנו מרגישים "כחול".

תכונות ה
אור בכחול
שומר על ראשו כאשר כל הסובבים אותו "מאבדים" אותו, אהבה ליופי, מדיום, בעל כוחות מיוחדים, מסתגל ומתאקלם מהר, מגן, נאמן ושומר אמונים.

תכונות הצל בכחול
יכול לדבר יותר מדי, להיות פחדן וחסר אונים, מרוכז בעצמו. 


אינדיגו משקף יושר, הגינות
הצבע של שמי הלילה, הבנה והתמסרות לאידיאלים גבוהים. אינדיגו הוא מסודר וצייתן, מעורר השראה והצבע המקושר ביותר לאינטואיציה.זהו צבעה של התודעה הגבוהה, ניתן להשתמש בו עם כתום או ורוד כדי לחנך ולגדל לאפשרות לשחרור פחדים. אינדיגו יכול להעשיר, לחזק, להגביר ולהעצים את ההחלטיות וכושר ההחלטה שלנו, ונותן לנו את ההחלטה הנחושה להמשיך ולהתקדם, אם בהירות ומחשבה ממוקדת. 

תכונות האור באינדיגו
אדם אמיץ היודע לעמוד מול מצבים קשים, אומץ לב, החלטי.

תכונות הצל באינדיגו
לא  מעשי, צורך להתחבר לאנשים, מפוזר במחשבותיו, לא מתחשב, חששן ומאוים.


סגול משקף מודעות גבוהה
סגול נותן השראה לאמן לתת את מיטבו. זהו צבעם של המטרה, התכלית, ההתכוונות והרוחניות במובן  האצילי. עם סגול אנו שומרים את רגלנו על הקרקע כדי להושיט יד ולהשיג את הכוכבים. זהו צבעה של הנאמנות והאמונה וקדושת האדם לאידיאלים הגבוהים, הארה ושרות לטובת הכלל. סגול הוא הצבע בעל הרטט המהיר ביותר, ויעיל ביותר כמו או כפי שאנו משתמשים בדבר מה לטיהור מרחב.

תכונות האור בסגול
מחשבה בהירה, הבנה, מיקוד, התכונות למטרה, רעיונות נעלים, השראה, עוצמה.

תכונות הצל בסגול
אגו נפוח, דוגמאטי, מנצל את כוחו, דיכאוני, יכול להיות חולני ומדוכא.


מג'נטה משקף התחשבות, כבוד, הוקרה
מג'נטה מרומם רוחנית ויש בו דרישה לרצון לנתינת הוקרה ולכבד את האחר. התנסותו של המג'נטה  ביכולתו להיות מקושר לקרקע, צמוד ונצמד למודעות רוחנית עמוקה.  הוא צבע מלא השראה, שאפתני, נועז ואמיץ.  משחרר אותנו ממצבים שחווינו בעבר וכל דבר אשר יכול "להחזיק" אותנו  מאחור. הוא מעורר וממריץ לאזן את רגשותינו . זהו צבעם של הידע הרוחני משולב עם חוכמתה של אימא  אדמה. מג'נטה  יוצר תחושה של חזרה וגילוי מחודש של עצמנו והסובב אותנו.

תכונות האור במג'נטה
רעיונות נעלים, מאורגן ומסודר, מגן ושומר, בוגר ושקול. 

תכונות הצל במג'נטה
יהיר, שחצן, כעס חבוי, מתהדר בכוחו, שתלטני ומתנשא.


שחור משקף כניעה, ויתור
שחור יכול להיות תחייה מחודשת וגדולה שלנו והתחלה של דרכים חדשות. נותן לנו רגעים של בריחה – לחשוב מחדש באיזה דרך וכיוון אנו יכולים ללכת. התחדשות, התעוררות וחידוש באים בזמנים של השתקפויות בחיינו. כאשר אנו עוצמים את עינינו הצבע שאנו רואים וחווים ומתנסים הוא השתקת השחור לפני כל צבע אחר או דימוי או התגלמות כלשהו. השחור מחזיק בתוכו את כל הפוטנציאל שיכול להיות. אנו נכנסים לתוך בדידות או מקום נידח כדי למצוא בתוכנו את תחילתם של דרכים ונתיבים חדשים.המסרים שהשחור מעביר הוא להיכנע ולוותר, הייה בשקט, כנס פנימה ותהרהר, תשקף והחזר אור – רק להיות. השחור הוא מקפצה או קרש קפיצה, אנו מזנקים מהשחור לתוך כיוונים חדשים בתוכנו. 

תכונות האור בשחור
מוצק, מלא ומבוסס, מגן, זהו הצבע של ה"להיות, להימצא ולהתקיים. 

תכונות הצל בשחור
מצב רוח שחור, להתייאש, ולהביא עצמנו לידי ייאוש. 


לבן משקף הארה, נאורות
הלבן מכיל את כל צבעי הספקטרום, הוא מזין ומכלכל טוהר והטהרות ומשקף את כל הצבעים. הלבן הוא כעין בבואה של מראה, המשקפת אלינו חזרה את מי שאנחנו. מאפשר ונותן בהירות, עושה את הדברים בהירים כמו קריסטל, מאיר את מחשבתנו על ידי כך שנותן לנו את הרעיונות "החדשים" הטובים ביותר והשראה מלאת "אור".הלבן עוזר להביא לתוך האיכויות את כל הידיעה והראייה שבתוכנו. זהו צבעה של השלמות וגם של יונת השלום.

תכונות האור בלבן
חדשני ומאפשר המצאות, ראש פתוח ומחשבה פתוחה, הוגן ובהיר, מנהיג טבעי, נאמן, שומר אמונים, עושה שלום ומפייס, רגיעה עמוקה, מאחד, נותן השראה לאחרים. 

תכונות הצל בלבן
חוסר גמישות, שואף לשלמות יתר על המידה. 


ורוד משקף אהבה
מעודד רגשות של אהבה ללא תנאי, סליחה, מחילה, חמלה ועדינות. ורוד מפזר ומפיג כעס וממוסס את הלהט ממצבי עימות. ורוד מפלס דרך, משקיט ומרגיע שרירים, מפלס ומשכך, מפייס ומנחם.מעודד רגשות של אהבה וטיפוח. ורוד מפקח ומווסת לעומק ובעוצמה על תחושת "נכון או לא נכון". זהו קולו של ליבך והמודעות שלך. 

תכונות האור בורוד
סבלני, אהוב, נדיב, הוגן ואמיתי, מטפח, מנחם ומפייס. 

תכונות הצל בורוד
נפגע בקלות, נטייה להיות המום. 


זהב משקף השלמה
זהב הוא הרטט הידוע כרטט הגבוה ביותר ובעל המשמעות של החוכמה הנעלה והידע. לזהב אין צללים והוא אחד הצבעים שאנו זקוקים להיות ראויים לו כדאי שיישאר בהילה שלנו.זהב הוא הפסגה, ההכרה של הביצוע וההישג הרוחני שלנו, שהורווח באמצעות תקופות חיים רבות. מדובר הודות נתינת עצמנו לשירות מהמקום הנעלה ביותר בתוכנו, התגשמות והשלמה במלואה, קבלה מוחלטת, שפע מקודש, שמחה וברכה לידע האמיתי. בזהב אנו משלימים מעגל, וזוכים להכרה ולהיות ראויים על המאמץ שהשקענו. זהב הוא צבע של השלמה בכל המובנים 

רפואה סינית
אופן קבלה:
פרטי

מהי רפואה סינית?
רפואה סינית היא מערכת רפואית המבוססת על למידה של הטבע בשילוב עקרונות חשיבה מזרחיים. במרכזם- תפיסת האדם כישות הוליסטית -  שלמה מבחינת גוף-נפש המקיימת יחסי גומלין עם הסביבה. לרפואה הסינית למעלה מחמשת אלפים שנות ניסיון, רפואה סינית בטוחה לשימוש, אינה פולשנית, ותופעות הלוואי הקשורות בה זניחות. רפואה סינית מתאימה לטיפול בכל שכבות הגיל וכמעט בכל מחלה (פיזית ונפשית) ופעמים רבות מצליחה במקומות בהם הרפואה הקונבנציונאלית - המערבית אינה נותנת מענה. דרך הטיפול השלם ומגוון שיטות הטיפול הפכו את הרפואה הסינית לרפואה היעילה והבטוחה ביותר בתחומי הרפואה המשולבת. 


במה מטפלת רפואה סינית?
טיפול ברפואה סינית מתאים לכל סוגי המחלות מכיוון שהטיפול הוא באדם ולא במחלה, כאשר המטופל יגיע לאיזון מבחינה פיזית ונפשית המחלה תחלוף מאליה. ההיסטוריה המפוארת של הרפואה הסינית בשילוב עם מחקרים מערביים מודרניים מצביעים על יעילות הטיפול, בפתולוגיות הבאות : כאבי גב, פריצת דיסק, כאבי ראש, מיגרנה, דלקת פרקים, כאבי צוואר, כאבי ברכיים, דורבן,טניס אלבו, תסמונת התעלה הקרפלית, כתף קפואה, פציאליס, שיקום לאחר אירוע מוחי, סוכרת, יתר לחץ דם, טחורים, פיסורה, שלשול ועצירות כרוניים, דלקת בדרכי השתן, קנדידה, הליקובקטר פילורי, חולשה של מערכת החיסון, אסטמה, תסמונת העייפות הכרונית, אטופיק דרמטיטיס, פסוריאזיס, דלקות אוזניים, דלקות גרון, גיל המעבר, כאבי מחזור, שחלות פוליציסטיות, בעיות פריון נשים וגברים, היפוך עובר, הפרעות שינה, חרדות, דיכאון ועוד.


גוף האדם עפ"י הרפואה הסינית, מהווה כעין מיקרוקוסמוס ואותם התהליכים של חילוף, התמזגות ותנועה הקיימים בטבע- קיימים גם בו. הסינים חילקו את איברי הגוף השונים ליין וליאנג. האיברים היאנגים של הגוף הם אלו העוסקים בהובלה ובהנעה של תהליכים והם: המעיים, הקיבה, שלפוחית השתן ועוד. האיברים היינים של הגוף מאופיינים ביכולת הכלה וספיגה ביניהם: הריאות, הכבד, הכליות ועוד. המחלה מופיעה כאשר נוצר מצב של חוסר איזון באיברים. באמצעות הטיפול המטפל מחזיר את האיזון לאדם. המטפל מאפשר הפעלה של כוחות הריפוי הקיימים באדם.
 


טיפול באוזן ובמערכת השמע באמצעות נרות הופי
טיפול בנרות הופי הינה שיטת טיפול עתיקת יומין ששורשיה נעוצים בתרבות האינדיאנים בני שבט ההופי, כיום שימוש בנרות הופי נפוץ מאוד בתרבויות רבות ברחבי העולם והפך לצורת טיפול לגיטימית למגוון רחב של בעיות אוזניים.


מהם נרות הופי?
נר הופי הוא נר חלול בצורת קונוס המורכב מבד פשתן הטבול בדונג דבורים ובצמחי מרפא. צמחי המרפא ובשמנים אתריים. הטיפול משולב בעיסויים ובטיפול בנר הופי הנותנים תחושת רגיעה לכאב ולבעיה ממנה המטופל מגיע.

 
באילו מצבים מומלץ טיפול בנרות הופי ?
נרות הופי יוצרים חום מקומי  וואקום על עור התוף. החום יעיל לייבוש נוזלים מהאוזן ולהרגעה והואקום משחרר לחץ מהאוזן.

 • שלב אחד לפני ניתוח כפתורים
 • הצטברות נוזלים באוזן התיכונה
 • פתיחת תעלת השמע
 • דלקות אוזניים חוזרות
 • הפרעות שמיעה
 • גודש באוזניים, סינוסיטיס
 • סטרס


מתי לא מומלץ לטפל בנרות הופי?
• למי שיש כפתורים או נקבים בעור התוף
• כאשר יש זיהום או דלקת בעור האוזן החיצונית


קשת הצבעים במעגלי החיים - קורס למטפלים ומורים
אופן קבלה:
פרטי

משך הקורס - 12 מפגשים

קורס זה עוסק בתרפיה באמצעות אור, צליל וצבע אורה סומא, והתבוננות בקשת הצבעים על גווניו . הקורס הוקם בעקבות הרצון לחזק שיטה שהיא ייחודית ושונה מגישות אחרות ולהעביר אותה הלאה. שיטת התרפיה באמצעות אור, צליל וצבע היא גישה ייחודיות המהווה פריצת דרך הנוגעת בביטוי עולמו, קשייו, רצונותיו ותחושותיו של האדם. גישה ודרך המאפשרת לאדם להתבונן על חייו בזוויות שונות, להרחיב אופקים ולגלות עצמו מחדש. גישה המשקפת את האדם בצורה פשוטה, ישירה וגלויה. שיטה הדוגלת ומאמינה כי לצבעים סביבנו השלכה ישירה על הרגשות והתחושות שאנו חווים, כך עונות השנה, המבטאות עצמם בגוונים השונים וגורמות להרגשות שונות בין אדם לאדם. הצבעים משקפים את אישיותנו ורגשותינו בחיי היומיום במגוון צבעי קשת הצבעים


מטרות הקורס:
הכרה ולימוד של מושגי יסוד בתחום - שפת הצבעים מתוך רובדי האיכויות השונות של קרן הצבעים על רבדיו השונים . 
הקניית ידע בסיסי במגוון שיטות, תוך דגש על עולם הצבעים. במהלך הקורס נעשה שימוש והתנסות מעשית במגוון רחב של כלים שונים.
הקניית כלים שיתרמו לאדם, למורה/מחנך ויאפשרו לחוות חוויה מעצימה, ומכאן היכולת להעצים את הסובבים אותו ולהיות בעל רגישות גבוהה יותר.

בעזרת כלים אלו יוכל לראות את הסובבים בעיניים אחרות, לסייע להם ולקדמם תוך טיפוח הייחודיות והיכולות בתחומים השונים והמגוונים כבני אדם וכחלק מהמרקם החברתי.


שילוב של לימוד וחוויה אישית בעזרת התנסות עם כלים מגוונים. שיתרמו רבות לרובד האישי והעסקי, לאקלים הסביבתי, להפחתת האלימות הפנימית, ליצירת חברה רגישה וסובלנית.




אופן מימון
חדשות ומידע
תרפייה באור צליל וצבע בחינוך
השימוש בשיטה מתבצע בחינוך המיוחד,
בחינוך הפורמאלי ובחינוך הבלתי פורמאלי.

התרפיה מיועדת לטפל בילדים, במתבגרים, במבוגרים ובקשישים החווים בעיות רגשיות או נפשיות.

הטיפול נעשה עם אוכלוסיות וקהל יעד מגוון:
אנשים בריאים הנמצאים במשבר
מי שרוצה להעמיק מודעות לתקשורת האישית והחברתית
למעוניין לממש את הפוטנציאל הגלום בהם
עם חולים הזקוקים לתמיכה והעצמה לעצם היותם

בעבודה עם ילדים התרפיסטים מתמקדים בעיקר
בתחום הרגשי-נפשי
בתחום ההתנהגותי-חברתי
במיקוד בנושאים הקשורים לתפיסה
לתחום הקוגניטיבי
לשפה ותקשורת
לפיתוח יכולות לימודיות

אצל ילדים המתקשים בבעיות למידה כגון:
בעיות קשב וריכוז
קושי בקריאה וכתיבה
חשבון וידע כללי
שינוי ושיפור תבניות חשיבה
הסתגלות למעגל החיים, דיסלקציה וכו'.


תרפייה באור צליל וצבע בפסיכותרפיה
פסיכותרפיה באמצעות תרפיית אור צליל וצבע
זהו תהליך שבו התרפיסט באור צליל וצבע יוצר קשר
מכוון עם המטופל החווה בעיות רגשיות, הבאות לידי
ביטוי: בהפרעות בחשיבה, בתחושות בהרגשה הכללית
או ממוקדת עכשווית להפרעות בהתנהגות במערכת
הקשרים של האדם עם עצמו ועם סביבתו.

הקשר הנרקם בין מטופל למטפל באמצעות אור צליל
וצבע מאפשר הקשבה והתבוננות, כבוד ומתן מקום
לפרט בתוך הקבוצה.
מטרתו של האבחון, הייעוץ והטיפול באור צליל וצבע,
הוא: לסייע לאדם או לילד ליצור שינויים בסימפטומים
פתולוגים ופיסיים, בדפוסי חשיבה והתנהגויות לא
מסתגלות, לחזק את הצמיחה וההתפתחות האישית
על מנת לממש את הפוטנציאל הטמון בכל אדם ואדם
ולהגשים את האיכויות שבו.

קהל היעד לאבחון לייעוץ ולטיפול:
למי שמסיבות שונות אינו מתפקד במלוא הפוטנציאל
בחיי היומיום.
למי שנקלע למשבר
למי שזקוק לחיזוק ותמיכה
למי שרוצה לממש עצמו
למי שמעוניין למצות את מלוא הפוטנציאל הקיים בו


תרפייה באור צליל וצבע בפסיכופיזיולוגיה
בשדה הפסיכופיזיולוגיה נעשה שימוש
להפחתת כאב
להורדת רמת החרדה
לירידה במתח ועלייה ברגיעה
להגברת רמת האנרגיה והפחתת מידת העייפות
באמצעות מכשור רפואי, כגון : MRI, הקרנת צבע ועוד.

הטיפול באור צליל וצבע יכול להינתן כטיפול או
להתלוות לטיפול הרפואי כטיפול תומך, כגון:
דמיון מודרך, הדמיה, צלילים, צביעת מנדאלות ועוד.


תרפייה באור צליל וצבע ברפואה
ברפואה משתמשים באור צליל וצבע למטרות
הקשורות בשדה התחושתי-מוטורי (השגת שליטה
מוטורית, שיווי משקל ואיזון, קואורדינציה מוטורית
גסה ועדינה, שיפור הדיבור במצבי אפזיה).


תרפייה באור צליל וצבע בתחום הרגשי נפשי
הטיפול בתחום זה מאפשר הגברת המוטיבציה
לעשייה וללימודים וטיפול בלקויי למידה.
הילד לומד להכיר את עולמו הפנימי, מה שמאפשר
לו להגיע למודעות רגשית ואישיותית. תהליך זה
מוביל לעידון רגשות במצבים מלחיצים והתמודדות
עם מתחים רגשיים, יוצר חוויות של הצלחה ומוביל
לשיפור הדימוי האישי והביטחון העצמי.
הילד לומד לקחת אחריות וכך פוחתת התלות שלו
באחרים. השיפור ביכולת להעיז, לנסות וליזום דברים
חדשים, מובילה לפיתוח יכולת ההנאה ושמחת החיים.
הטיפול בתחום החברתי-התנהגותי ולקווי למידה
מאפשר הפחתת התנהגויות לא יעילות,
כמו התנהגות אלימה, פיתוח היכולת לשתף פעולה
עם הסביבה, פיתוח יכולת נתינה וקבלה, שיפור
יכולת ההקשבה ועוד.

את הפעילות עם ילדים ניתן לבצע בעבודה פרטנית
או קבוצתית. לפעילות בעבודה הקבוצתית תועלת
משלה, שכן כלי הטיפול מאפשרים דינאמיקה קבוצתית
ותמיכה של הקבוצה ביחיד. כך גוברים הרגשת השייכות,
מתפתחים היוזמה והיצירתיות, ולצידם המשמעת העצמית.



פיתוח מיומנויות באמצעות תרפייה באור צליל וצבע
לתהליכי התפתחות נדרשת סביבה חוויתית ומגרה,
המפעילה את הקשרים הנוירולוגים במוח. גירוי
מכוון הוא דרך להפעיל קשרים אלו.

הצבעים הם שפה, דרכה הנפש יכולה לבוא לידי ביטוי.
'אותיות' הן קשת הצבעים, ו'קריאה' באמצעות
שפת הצבע נותנת לאדם אפשרות למצוא בתוך עצמו
את הצבעים הטובים לו בכל הרבדים בחייו, ולבחור בהם.
לכל צבע השפעה שונה על המקצב הפנימי של האדם.
הצבעים משקפים את מנעד הרגשות האנושי העצום,
במפגש במערכות יחסים עם אנשים, בעיצוב הבית
הפנימי והחיצוני, במזון, בביגוד ועוד'.

הצבעים יכולים לשמש לשיפור כישורי למידה
ולהשגת אוירה לימודית רגועה ושלווה. השימוש באור,
צליל וצבע, עוזר להגיע למיקוד הקשב ולהשגת
המטרות הקשורות להוראה והלמידה.

תרפייה באור צליל וצבע בפיזיולוגיה
בשדה הפיזיולוגיה נועד השימוש
להסדרת הנשימה
להרגעת קצב פעימות הלב
לחיזוק המערכת החיסונית


 

השאירו פרטים וצוות האתר ישמח לעזור לכם

* במילוי הטופס הינך מאשר/ת העברת הפרטים לאתר "בגילנו" וכן העברתם לנותני השירות באתר. יתכנו מקרים בהם לא ניתן יהיה להעביר את הפרטים לבית העסק או שהפרטים יועברו באיחור. אנו ממליצים להמנע מלרשום בהערות מידע אישי או רגיש / חסוי. כמו כן, מומלץ לא להשאיר פניות במקרים דחופים.

אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.