forums
מטפלים בך
כאן תמצאו כתבות הקשורות למטפלים אישיים, ומטפלים מקצועיים.
אולי יעניין אתכם גם :
גישור: מניעת סכסוך במשפחה
ענייני ירושה, מועד המעבר לבית אבות, שילוב ילדים בעסק המשפחתי - כדאי להתגבר על המחלוקות הצפויות מבעוד מועד
לקריאה
מפגשים מהסוג השלישי
מטרת מפגשי קבוצות בגיל ה-3 היא לתת למשתתפים הזדמנות לחלוק את מה שעל ליבם עם זולתם. פעולה המעלה את הערך העצמי
לקריאה
משפחתון לקשיש
יש לנו מה ללמוד מארה"ב: משפחתון לקשיש הוא פתרון ביתי ומשפחתי לקשישים שאינם יכולים לממן בתי דיור מפוארים ואינם זכאים לעזרה מהמדינה
לקריאה
המדריך המלא לגמלת סיעוד
ראיון מיוחד עם עובדת סוציאלית המתמחה בתחום הזיקנה רחל שמיר, ומנהלת אזור בעמותת "מטב". כאשר אנו מגיעים למצב בו אחד ההורים שלנו בדרך כלל זקוק לסיוע. לא תמיד יודעים מה לעשות ולמי לפנות. לרוב אנו לא פונים לקבלת סיוע ועזרה עד שהבעייה מתדפקת על דלתנו. גם אם ידוע לנו משהו, זה מתבסס על מה ששמענו מחברים שטיפלו בהוריהם, אך רסיסי המידע לרוב אינם מספיקים. לכן, ישבנו עם רחל שמיר, לשיחה על גמלת סיעוד. אנחנו שאלנו שאלות תם והיא השיבה בגובה עיניים, במדוייק ובמקצועיות.
לקריאה
והדרת פני זקן - בני שירות לאומי מסייעים לקשישים
יוזמה של המשרד לענייני גמלאים בנושא והדרת פני זקן המופעל על ידי עמותת מטב, מתחברים נערים ונערות בני השירות הלאומי ומסייעים לקשישים.
לקריאה
פתרונות למצבים תפקודיים אצל הקשיש
מתוך כ-700,000 קשישים החיים במדינת ישראל, כ-115,000 נזקקים לסיעוד ועזרה בפעילויות היום-יום: ADL , Activities of Daily Living. בפעילויות יומיום אלו נכללות הפעולות שאדם מבצע כחלק משגרת יומו על מנת לקיים אורח חיים תקין והן כוללות: הלבשה, אכילה, רחצה, ניידות וטיפול בהפרשות גוף.
לקריאה
מחלקה סיעודית במאה ה 21
גידול במספר המאושפזים במוסדות סיעודיים, נובע מתוך שתי מגמות משמעותיות שקרו במהלך מחצית המאה העשרים: המחלקה הסעודית של שנות ה 2000- , צריכה להיות מרווחת, קרובה לריאה ירוקה, כוללת חדרים מרווחים, מוארים ומצוידים במיטב הציוד והמחשוב, ומספקת מענה לצרכים הרגשיים.
לקריאה
התאמת מוסד המגורים לדייר הקשיש
אחת הדרכים לסווג את המוסדות המתאימים לכל סוג של דייר או מאושפז קשיש יכולה להיות, כמקובל היום, על ידי התייחסות למצבו התפקודי של הקשיש. למעשה קיים מעין רצף מהמצב התפקודי הקל ועד לקשה ביותר, אליו עלול קשיש להיקלע. בצורה סכמתית ניתן לבטא זאת כך:
לקריאה
הילדים עוזבים את הקן
אימון אישי להורים שילדיהם עוזבים את הבית. אימון אישי הינו כלי נוסף להתמודדות עם שלב ה"קן המתרוקן". המאמר מתאר את עבודת האימון בהתמודדות עם סוגיות העולות בשלב זה של מעגל החיים ואת מעלותיו של האימון האישי במפגש עם ה"קן המתרוקן".
לקריאה
יעל גולד מינוי חדש לאתגר סיעוד
לפני מספר ימים, הודיעה קבוצת אתגר אחזקות, בבעלות דוד אלפסי, על מינויה של יעל גולד למנכ"לית אתגר סיעוד. בכך הכריזה החברה על השלמת מבנה ההנהלה, שבראשה עומד יו"ר הקבוצה יובל רכלבסקי, מנכ"לית אתגר אחזקות בינה רזינובסקי וכעת מינוי מנכ"לית אתגר סיעוד. יעל גולד תוביל את הקבוצה למהלך התרחבות וצמיחה.
לקריאה
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.