forums
בריאות טובה
כאן תוכלו למצוא כתבות מקצועיות בנושאים בריאותיים.
אולי יעניין אתכם גם :
מה עושים כשסבא מבולבל?
בלבול, אי שקט, עצבנות, התקפי זעם, דיכאון וחרדה בגיל השלישי עלולים להיות ביטוי פסיכיאטרי לבעיה רפואית. לפני שממהרים לפסיכיאטר מומלץ לפנות רופא גריאטר בתקווה שזה ישלול את קיומה של מחלה גופנית
לקריאה
אל תשליכני לעת זקנה
כדי לתת מענה מיטבי למצבו הרפואי של הקשיש דרוש מעבר מגישה חד ממדית לאבחון וטיפול רב מקצועי. הטיפול הכוללני מערב אנשי מקצוע שונים כגון - רופא גריאטר, פסיכיאטר, מרפא בעיסוק, פיזיותרפיסט ועוד
לקריאה
סוכרת המגפה של המאה ה-21
סקר חדש קובע כי הציבור בישראל טומן את ראשו בחול ביחס לסוכרת. 37% מהישראלים לא עושים פעילות ספורטיבית כלל, 70% חושבים שהם לא סובלים מהשמנה, כ - 13% מהישראלים הודו כי, גורם רפואי כבר קבע להם רמות סוכר גבוהות.
לקריאה
טבע טרפיה, שיטה חדשה לעיבוד תהליך ההזדקנות
בית האבות שלנו, משל"ב, השוכן לרגלי גבעת המורה, מוקף דשאים ירוקים וגינות מטופחות. מסביבו, יחד עם העיר עפולה, משתרעים שדות, כרמים ומטעים של מושבי וקיבוצי העמק. כבר נאמר ע"י המשורר כי "האדם עץ השדה" ועוד נאמר "האדם אינו אלא תבנית נוף מולדתו". שורות אלו, שכבר מזמן הפכו לקלסיקה, היו לנגד עיננו כאשר התחלנו "להכניס את הטבע הביתה" לפעילויות בקבוצות המשתלה.
לקריאה
בעיית שמיעה
לראות נכון את בעיית השמיעה - חוש השמיעה הוא אחד מחמשת החושים שנדרשים לקיום חיים נורמאליים. רובנו נולדים עם יכולת שמיעה תקינה, שמאפשרת לנו להתפתח, ללמוד, לצבור ידע, להחליט החלטות, להתפרנס, ליצור קשרים חברתיים ולתפקד באופן רגיל בחוג המשפחה. שמיעה מהווה עבורנו ערוץ לתקשורת תקינה ולהנאה מקולות הסביבה.
לקריאה
קשיי נשימה
הסיבה השכיחה ביותר לקשיי נשימה דרך האף, היא הנזלת. נזלות מרובות ולעיתים מאוד ממושכות על רקע אלרגי הן מנת חלקם גם של בני גיל הזהב.
לקריאה
טיפול פסיכולוגי בגיל 60 +
מפגש ראשון עם אדם מבוגר, כמוהו ככניסה לחלק האחרון של סרט. מה כבר ניתן להבין במערכה האחרונה, אם לא צפינו בסרט מראשיתו? גם דר' ליאורה בר-טור, פסיכולוגית קלינית, סבורה שכדי להבין את הפרק האחרון— חייבים לראות את הסרט מההתחלה
לקריאה
בעיות שינה
לפעמים יש קושי בהשגת שינה איכותית, אולם ישנן מספיק דרכים כדי להקל על השגת מטרה החיונית הזו. אריה אוקסנברג ויוספה בן משה כתבו על כך ספר: "חולמים על שינה"
לקריאה
שליטה בסוגר השתן
תופעת האי שליטה בסוגר השתן קיימת בכל גיל אך שכיחה בגיל המבוגר , 10% מקרב אנשים מעל גיל 60 בישראל סובלים מתופעה זו.
לקריאה
פיזיותרפיה לשבר בעצם הירך
עצם הירך עלולה להישבר כתוצאה מחבלה בכל גיל. הדבר נפוץ בעיקר אצל אנשים שעברו את גיל 56. דלדול רקמת העצם עם הגיל, גורמת להקטנת צפיפות העצם, וזו הופכת שבירה.
לקריאה
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.