forums

סקס טוב בגיל הזהב

בניגוד לדעה הרווחת, גם מבוגרים יכולים להנות מחיי מין מספקים. סקס אינו מוגבל לגיל מסוים, יחד עם זאת יש מקום להבין שההתנהגות המינית שלנו משתנה בגילאים השונים. ההנאה והסיפוק מיחסי מין בגיל המבוגר שונים מהתגובה האינטנסיבית שבגיל הצעיר - לתגובה גופנית כוללת ורכה יותר. כך אומרת הגניקולוגית ד"ר ליאורה אברמוב. *
 
סקס טוב בגיל הזהב
סקס אינו מוגבל לגיל מסוים, יחד עם זאת יש מקום להבין שההתנהגות המינית שלנו משתנה בגילאים השונים. ההנאה והסיפוק מיחסי מין בגיל המבוגר שונים מהתגובה האינטנסיבית שבגיל הצעיר - לתגובה גופנית כוללת ורכה יותר. כך אומרת הגניקולוגית ד"ר ליאורה אברמוב. *

אם תאמרו לבני הנעורים שהזקנים שלהם, בני ה-60 ומעלה, מקיימים יחסי מין - הם יביטו בכם בתימהון ובחלחלה וירימו גבה. בדרך החשיבה השחצנית השמורה לנוער, הסקס שייך לצעירים והומצא על ידם!

משגל סוער של 3-4 פעמים בלילה, אכן שמור לגילאים הצעירים יותר אך אין הדבר אומר שהגילאים המבוגרים יותר לא יכולים ליהנות מחיי מין מהנים ומספקים. לכל גיל יש השפעה על התפקוד המיני, והגיל המבוגר מתאפיין בשינויים גופניים רבים היכולים להשליך ולפגום בתפקוד המיני.
אצל הנשים, קיימים שינויים בולטים אנטומיים ופיזיולוגיים באברי המין. הנרתיק הופך צר יותר עקב התדלדלות של רקמה ואבדן גמישות וכתוצאה מכך יכולתו להתרחב בזמן משגל, נפגמת. קיימת גם ירידה באורך וברוחב הנרתיק. שינויים אלו עלולים לגרום לכאב ואף לדימום בזמן משגל. בנוסף, יכולה להיות ירידה בתחושות הנרתיקיות, ירידה בזרימת הדם המקומית ועל כן ירידה בהתעוררות המינית.

אצל הגברים, בולטת הירידה ביכולת התפקודית. כ–60% מהגברים בגילאי ה-60 ומעלה סובלים מהפרעות בעוצמות הזקפה שיכולות לבוא לידי ביטוי בחוסר מוחלט של זקפה, ירידה בזקפה לקראת החדירה, או עוצמות זקפה חלשות יותר שמאפשרות חדירה, אך בתדירות נמוכה יותר . גם תחושות האורגזמה אצל גברים מבוגרים יכולות להיחלש והרגישות התחושתית בפין אף היא נפגמת עם השנים. לוקח לגברים יותר זמן להגיע לשפיכה ועוצמת השפיכה וכמות נוזל הזרע יכולים לרדת עם הגיל. הגברים המבוגרים נזקקים ליותר מגע ממוקד באברי המין על מנת להגיע לגירוי מיני יעיל.

בגיל המבוגר יש יותר סבירות של קיום מחלות שונות שיכולות לפגום בתפקוד המיני אצל גברים ונשים: סכרת, שומנים גבוהים בדם, טרשת עורקים, לחץ דם גבוה, בעיות הורמונאליות, בעיות בזרימת הדם, הפרעות במערכת העצבית. אצל גברים ניתן להוכיח את הסיבה הגופנית להפרעה בתפקוד המיני על ידי בדיקות שונות. אצל נשים ההוכחה קשה יותר. גם לתרופות שניתנות לשיפור תפקוד לבבי, תרופות להורדת לחץ דם, תרופות אנטי דיכאוניות, עישון ואלכוהול, - יש השפעה שלילית על התפקוד המיני בשני המינים.

אחד המיתוסים שיש לנפץ הוא שאנשים מבוגרים אינם זקוקים למין. הבעיה העיקרית היא שהרבה אנשים מבוגרים מאמינים בכך. כיום, בעידן שבו המודעות לדבר על מין הולכת ועולה, יותר ויותר אנשים מבוגרים פונים למרפאות לטיפול מיני. בזכות ההתקדמות הרפואית במציאת טיפולים תרופתיים שמשפרים הפרעות זקפה, פונים היום יותר גברים מבוגרים מנשים לטיפול, אבל גם מספר הנשים המבוגרות שפונות למרפאות לעזרה עולה.

תקשורת זוגית טובה, שיש בה פתיחות, הבנה וקבלה הדדית - היא האמצעי הראשון להתגבר ביתר קלות על הקשיים הנובעים מגיל. הטיפול המיני בגיל המבוגר מבוסס על כך שהצורך שלנו במגע, בקרבה, בחיבוק ובנשיקה קיים בכל גיל, ומגע מיני יכול להתפרש באופנים שונים ולאו דווקא בחדירה ובאורגזמה.

יש ללמד את בני הזוג קיום יחסי מין חלקיים ללא חדירה אם יש קושי לאחד מבני הזוג לממש אותם, ליהנות ממגע גופני כללי, מהאינטימיות ומהקרבה. יש להגביר את התחושות הארוטיות בזמן יחסי המין, ללמד טכניקות חדשות ומגוונות המתאימות לגילאים מבוגרים יותר בעיקר אם יש קשיים ומגבלות בתפקוד הגופני.

במקרה הצורך תינתן תוספת של טיפול הורמונאלי חליפי , כל זאת במידה ואין התנגדות רפואית למתן ההורמונים. תוספת של משחות מקומיות לצורך הגברת יכולת הסיכוך, כמו: ג'ל על בסיס מים, נרות שונים המוחדרים לנרתיק ומגבירים לחות, או אפילו משחות או טבליות אסטרוגניות המוחדרות לנרתיק לצורך שיפור חיוניות רירית הנרתיק. 

אם לבן הזוג יש קשיים בזקפה, יש כיום מגוון נרחב של טיפולים לעזור לו, כמו גלולות ויאגרה, סיאליס ולויטרה, זריקות לאיבר המין ומכשיר ואקום. התגובה המינית של האישה ושל הגבר, היא מכלול מורכב של גוף ונפש, מכלול שיש בו מרכיבים הורמונאליים, פסיכולוגיים ורגשיים.

*ד"ר ליאורה אברמוב היא חברה באיטם, האגודה הישראלית לטיפול מיני.
ניתן לשאול ולהתייעץ: פורום טיפול מיני המנוהל על ידי מרים ברנר סקסולוגית ומטפלת מינית מוסמכת.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  הטיפול הכי טוב זה אצל המסגיסט שלי ממליצה
בודדה אבל עם תשובה לכמה מבעיותי.מצאתי לי מסגיסט מעולה בערך בן גילי.והוא ניפלא ידיים מעולות והנאה מושלמת. www.vipmassage.co.il 0522958156 אני ממליצה עליו עם כל הלב.
אורלי (15.10.10)
2.  מעשה בזקן
מעשה בזקן שבא לרופא ומתלונן שהוא אינו מגיע לזקפה וכמובן אינו יכול לקים יחסים עם אשתו. בן כמה אתה שואל הרופא, בן 80 עונה לו, נו טוב יש גבול עונה הרופאץ יש לי חבר בן 83 והוא מקים יחסים 3 פעמים בשבוע. איך אתה יודע? כך הוא מספר לי ענה הזקן. ספר גם אתה ענה הרופא.
מאיר (27.2.18)
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.