forums

הליכה נכונה בגיל הזהב

טיפים ויתרונות להליכה בריאה בגיל הזהב.
 
הליכה נכונה בגיל הזהב
הליכה משפרת את סיבולת הלב, מורידה לחץ דם, מקטינה את הסיכון לסוכרת, מפחיתה את הכולסטרול והשומנים בדם וגם משפרת את מצב הרוח ואת האון המיני. ד"ר איתי גל מפרט באתר YNET. 

עשרות מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות מצביעים על יעילותה של הפעילות הגופנית היסודית והוותיקה מכולן: הליכה. 
רופאים, עובדים סוציאלים, ורכזי תרבות ופעילות בבתי דיור מוגן ברחבי הארץ מודעים לחשיבותה של הפעילות הגופנית ובעיקר ההליכה, וקבוצות הליכה רבות פועלות בהצלחה רבה בעידוד ההנהלות והצוות האחראי בדיור המוגן. ישנן קבוצות המונחות ומודרכות על ידי מנהלי הבתים עצמם, המקיימים אורח חיים פעיל וספורטיבי, ובכך משמשים דוגמה אישית.


ההליכה משפרת את בריאות הלב
מפחיתה סיבוכי סוכרת
מורידה רמות כולסטרול
מונעת יתר לחץ דם
מעשירה את חיי המין 
משפרת את מצב הרוח

ההליכה היא הפעילות הבסיסית ביותר והנוחה מכולן, אומרת ד"ר רחל מרום, מנהלת המכון לשיקום הלב במרכז הרפואי בילינסון (רבין). מדובר בפעילות אירובית לכל דבר, שמשפרת סיבולת לב-ריאה, משפרת את זרימת הדם ומייעלת עשרות תהליכים אחרים בגוף.

ההליכה משפרת את איכות החיים ואת אורך החיים של חולי סרטן שד, סרטן המעי הגס וסרטן הערמונית, וכפי הנראה גם על חולים בסוגי סרטן אחרים, אם כי לא ברור עדיין באיזו עוצמה יש להשתמש בה: האם צריך להתאמץ עד כלות הנשימה, או שהליכה קלה ויומיומית מספיקה, אומר פרופ' רפאל קטן, מנהל המערך האונקולוגי במרכז הרפואי שיבא ויועץ האגודה למלחמה בסרטן.

מחקר שערכו מדענים מאוניברסיטת צפון קרוליינה בארה"ב מצא שלמניעת מחלות לב עדיפה פעילות גופנית ממושכת-מתונה, על פני פעילות נמרצת וקצרה. על פי כתב העת 'Chest' אנשים שהלכו במשך 200-125 דקות בשבוע וגמאו מרחק של כ-20 ק"מ - הצליחו לשפר את הכושר האירובי שלהם ולמנוע מחלות לב יותר מאשר אנשים שביצעו פעילות מאומצת במשך זמן דומה.

חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת הרווארד מצאו שהליכה מפחיתה משמעותית את הסיכון להתקפי לב אצל נשים. ומחקר נוסף שערכו אותם חוקרים מצא שהליכה של 40 דקות ביממה, לפחות חמש פעמים בשבוע, החזירה את גמישות עורקי הצוואר אצל נשים בגיל המעבר לאותה גמישות שהייתה לפני הפסקת הווסת. הגמישות הזאת חשובה במיוחד, שכן היצרות עורקי הצוואר נחשבת לגורם משמעותי לסיכון ללקות בשבץ מוחי.

כתב העת Annals of Internal Medicine דיווח בשנת 1999 על ניסוי שנערך ביפן בקרב 6,017 גברים בריאים בני 60-35. החוקרים בדקו את לחץ הדם של הנבדקים, שמילאו שאלונים שונים שנוגעים לבריאותם ולהרגלי היומיום שלהם. 

מהמחקר נמצא שהליכה של 20-11 דקות ביום הביאה לירידה של כ-%12 בסיכון ללקות ביתר לחץ דם. הליכה בת 21 דקות או יותר מדי יום הפחיתה את הסיכון בשיעור של 30%. עיבוד כולל של הנתונים הראה שעל כל 26 גברים שהלכו יותר מ-20 דקות ביום ניתן למנוע מקרה אחד של יתר לחץ דם.

10 כללים להליכה נכונה
1. נעליים: הצטיידו בנעליים מתאימות. שימו לב, סוליית נעלי הריצה לא שווה לכל אורך הנעל, ולכן היא לא מתאימה להליכה.
2. גרביים: הקפידו על גריבת גרב ספורט שאינה דקה מדי, כדי למנוע שפשופים בכף הרגל כתוצאה מחיכוך עם הנעל.
3. מוסיקה: אם לא מצאתם פרטנר להליכה, הצטיידו במכשיר MP3 או רדיו. הליכה תוך האזנה למוזיקה תספק לכם קצב ואנרגיה להמשיך בצעידה.
4. מתיחות: בצעו מתיחות לפני ההליכה ובסיומה כדי למנוע התכווצות שרירים ולשפר את יכולת הצעידה.
5. תנועה בידיים: בזמן הצעידה הפעילו גם את הידיים (הניעו אותן קדימה ואחורה בקצב ההליכה) כדי לשפר את היכולת האירובית.
6. גוונו במסלולים: גוונו את מסלול ההליכה מעת לעת. מסלול הליכה קבוע הופך מהר מאוד את ההליכה לטקס משעמם. נסו לבחור מסלולי הליכה מסודרים ומישוריים, כאלה נמצאים כמעט בכל פארק בערים. אם הגעתם למעבר חציה, המשיכו לצעוד במקום כדי לשמור על דופק קבוע.
7. זמנים: הקפידו על הליכה של 30 דקות לפחות בכל פעם, שלוש פעמים בשבוע לפחות. עם הזמן נסו להאריך את המסלול ואת תדירות ההליכה עד לחמש פעמים בשבוע.
8. זהירות: אם אזור ההליכה חשוך, ענדו סרט זוהר שאיתו תיראו למרחוק. לאלה שצועדים לצד כביש סואן, הקפידו ללכת נגד כיוון התנועה. כך תוכלו גם אתם לראות את כלי הרכב שמתקרבים.
9. לבוש: ביום קר התלבשו בשכבות, שיאפשרו לכם להתקלף מהן תוך כדי הצעידה כשגופכם יתחמם ויתחיל להזיע.
10. שתייה: הקפידו על שתייה מרובה לפני ההליכה ובסיומה. אם אתם נושאים תרמיל, הניחו בו בקבוק מים. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
לימודי שחייה בגיל השלישי
נפילה, היא אחת הבעיות הגדולות שאנשים מבוגרים חווים. נפילה בגיל מבוגר יכולה להשפיע על פגיעות נוספות ומסוכנות. חוקרים סבורים שפעילות גופנית קבועה עשויה לצמצם את הסיכון של מבוגרים ליפול ולהיפגע.
לקריאה
חוג טאי צ'י לקשישים בדיור מוגן
לצד חוגים רגילים כמו ציור או מלאכת יד, החלו להציע בתי דיור מוגן גם חוגים נוספים שמתאימים לקשישים. אחד החוגים הללו נקרא חוג טאי צ'י. בשורות הבאות נבין מה זה אומר, למי זה מתאים ומהן התועלות.
לקריאה
התעמלות מים לגיל השלישי
הזמן עושה את שלו ועם השנים, הגוף מאבד מגמישותו, השרירים כואבים יותר ותוך פרק זמן קצר יותר. מנגד, יש חשיבות רבה להתעמלות בגיל מבוגר על מנת לשמור על טווח תנועה רחב, כושר ואיזון.
לקריאה
פילאטיס לגיל השלישי
לא מאוחר מדי להטיב עם גופך, ואין מגבלת גיל על פעילות גופנית. כיום, קוראת הרפואה לאוכלוסיית הגיל השלישי לעסוק בפעילות גופנית מתונה ומציגה את שיטת הפילאטיס כאידיאלית עבור המבוגרים.
לקריאה
אימון כושר אישי או קבוצתי בגיל השלישי?
שמירה על כושר חשובה בכל גיל ובפרט בגיל השלישי בו הגוף מקבל צורה אחרת ועל מנת לשמור עליו לא רק אכילה חשובה אלא גם כושר גופני אך חשוב מאוד בשל הגיל לעשות זאת ללא פגיעה במערכות אחרות בגוף.
לקריאה
איך להפוך את הבריכה לבטיחותית עבור הגיל השלישי?
כאשר מדובר על שחייה בבריכה - יש חשיבות גבוהה מאד לשחייה בכל גיל ובפרט בגיל השלישי ואנשים מבוגרים רבים אכן ממשיכים בפעולה זו ולא זונחים אותה.
לקריאה
חשיבות שימוש במזרן התעמלות מתאים בגיל השלישי
איכות החיים בגיל השלישי נקבעת במידה רבה לפי סוג הפעילות הגופנית שמבוצעת על ידי גברים ונשים. את הפעילות כדאי לערוך על מזרון מתאים כדי למנוע נזקים, לשמור על סרגל מאמצים ולהבטיח ביצועים גבוהים
לקריאה
ספורטיביים בכל גיל – טיפים לשמירה על איכות חיים בריאה
שמירה על אורח חיים בריא וספורטיבי היא אתגר בכל גיל, ובגיל הזהב על אחת כמה וכמה. עם זאת, לא רק שלא מדובר במשימה בלתי אפשרית – מדובר במשימה אפשרית וחשובה.
לקריאה
מאמן כושר אישי לבני גיל הזהב – אף פעם לא מאוחר להתחיל
בניגוד למה שרבים בקרב הציבור הרחב נוטים לחשוב, לא זו בלבד שגיל הזהב אינו מהווה תירוץ להזניח את הכושר הגופני, אלא שהכניסה לגיל הזהב מהווה סיבה טובה מספיק להתחיל לעסוק בכושר גופני, גם אם לפני כן המתאמן מעולם לא התנסה בתחום.
לקריאה
פעילויות ספורטיביות מומלצות לקיץ לגיל השלישי
מחפשים פעילויות ספורטיביות לגיל השלישי? רוצים לדעת מה יכול להתאים להם ולפי מה כדאי להחליט? כנסו לכתבה ותוכלו לראות עם מי מומלץ להתייעץ כדי שהבחירה תהיה נכונה
לקריאה
 
1 2 3
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.