forums

טיפול בתחום הפסיכוגריאטריה

הפסיכוגריאטריה היא תחום שבו עוסקים בטיפול של פסיכיאטר לקשישים.
 
טיפול בתחום הפסיכוגריאטריה
זקנה יכולה להיות מלאה בחוויות נעימות ואושר, אך לרוב גם חולי, כאבים ולעיתים אפילו תסמינים נפשיים שפוגעים בתפקודם של קשישים ומונעים מהם את הנאות החיים. הפסיכוגריאטריה היא תחום שבו עוסקים בטיפול של פסיכיאטר לקשישים.


אפשר להתכונן ולנסות להגן על עצמנו מפני רוע הגזירה, אך גם כשעושים זאת בדרך המקובלת היום על ידי רכישת ביטוח מתאים כגון: ביטוח סיעודי, רצוי לוודא שהפוליסה כוללת כיסוי למקרים של פגיעה משמעותית בפעילות הקוגניטיבית, ירידה ביכולת האינטלקטואלית, ליקויים ביכולת השיפוט, ירידה בתפקוד הזיכרון, חוסר התמצאות ועוד. למעשה, כל מקרה הדורש השגחה מתמדת וטיפול של פסיכיאטר המתמחה בתחום פסיכוגריאטריה.


עמותות וארגונים שונים למען הקשיש פועלות בתחום זה במטרה לסייע בקושי של הציבור, ולהעמיק את המחקר בתחום ולספק סיוע לקשישים. זאת מאחר שהשירותים שניתנים על ידי המדינה מספקים פיתרון חלקי בלבד, שמותנה בזכאות לסיוע, תקציב ומקומות פנויים במוסדות האשפוז שמעניקים טיפול פסיכוגריאטרי. 


משפחות רבות של קשישים חשות תסכול רב כאשר לנגד עיניהן, רמת התפקוד של יקיריהם יורדת ודועכת. בשלב הראשון מנסים למצוא פתרונות רפואיים שנועדו לטפל בתסמינים הפיסיים מהם סובל החולה, ורק בשלב מאוחר יותר נוטים לפנות אל פסיכיאטר המתמחה בתחום פסיכוגריאטריה. 


האבחונים שמתבצעים במרכזים השונים הנם אבחונים רב מקצועיים, לרוב לקשישים הסובלים מבעיות נפשיות, או קוגניטיביות שנוצרו עם הגיעם לגיל הזקנה. בנוסף, פועלים מרכזי יום שונים המטפלים בחולים תשושי נפש, הסובלים מדמנציה וגם מרכזים לאשפוז מלא. לעיתים, לצד הטיפול הפסיכיאטרי ניתנים לחולה שירותים נוספים כמו טיפול באומנות, ריפוי בעיסוק, טיפול במוסיקה, פסיכודרמה, התעמלות, שיחות עם פסיכולוג ועוד. הטיפולים ניתנים על ידי תרפיסטים ופסיכולוגים מוסמכים וחשוב שיהיו מנוסים בעבודה עם קשישים.


חשוב לדעת שמדובר בטיפולים יקרים ומעטים הקשישים שיכולים לממנם מכיסם, או בסיוע של בני משפחה. לכן גם חשוב לבדוק את כל הזכויות הרפואיות לפני שמרימים ידיים. בחלק מהמקרים קיימת זכאות לטיפולים שונים בסבסוד המדינה ולעיתים פוליסות ביטוח שונות מכסות גם הן עלויות של טיפולי פסיכוגריאטריה, כמו ביטוח סיעודי, או ביטוחי השב"ן של קופות החולים.


אם ברצונכם לרכוש ביטוח סיעודי, וודאו שהפוליסה כוללת כיסוי למקרים של פגיעה משמעותית בפעילותכם הקוגניטיבית, ירידה ביכולתו האינטלקטואלית – כמו ליקויים ביכולת השיפוט, ירידה בתפקוד הזיכרון, חוסר התמצאות ועוד. למעשה, כל מקרה הדורש השגחה מתמדת וטיפול של פסיכיאטר המתמחה בתחום פסיכוגריאטריה.
 
קישור: מרכז ד"ר טל - מומחה לפסיכוגריאטריה.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ערך תזונתי בטונה לגיל השלישי
דג הטונה מכיל חלבונים ונחשב לאחד המאכלים הבריאים ביותר לבני הגיל השלישי. מהן היתרונות של דג הטונה ומדוע הוא מומלץ לאכילה בכל דיאטה מאוזנת? פרטים במאמר הבא.
לקריאה
גורמים לצניחת רחם בגיל השלישי
צניחת רחם הינה בעיה נפוצה ששכיחה בעיקר אצל נשים בגיל השלישי אך בהחלט עלולה להתרחש גם אצל נשים צעירות יותר. היא מתפתחת בעקבות היחלשות של הרקמות והשרירים שנמצאים באזור רצפת האגן.
לקריאה
פיברומיאלגיה (דאבת השרירים) - תסמינים ואפשרויות טיפול
פיברומיאלגיה היא מחלת דאבת השרירים אשר באה לידי ביטוי בכאבים כרוניים בשלד ובשרירים, ברגישות שלהם, במגבלה בתנועת המפרקים, לחץ על הגידים ומכאובים קשים. תופעות נוספות המהוות חלק בלתי נפרד מן המחלה הן דיכאון, עייפות כרונית, כאבי ראש חוזרים ואף התקפי חרדה.
לקריאה
התמודדות עם טראומות מהעבר בגיל השלישי
בגיל השלישי נראה כי יש לא מעט מבוגרים עם התמודדויות פיזיולוגיות ונפשיות הנובעות ממקרים והתמודדויות שונות מהעבר, במאמר הבא מפורטים הסברים שונים אודות הסיטואציות.
לקריאה
עיסוי לשיכוך כאבי מפרקים בגיל השלישי
כאבי פרקים הינם תופעה שכיחה בקרב הגיל השלישי, וגורם ישיר לתלונות על ירידה משמעותית באיכות החיים. עתה, מחקר חדש מראה כי ייתכן שלצד טיפול תרופתי, עיסוי מקצועי עשוי להועיל בשיכוך הכאב ובהרחבת טווח התנועה.
לקריאה
מוצרים חדשניים טכנולוגיים למבוגרים
עם ההתקדמות וההתפתחות המשמעותית שעברה הרפואה בשנים האחרונות, עלתה גם תוחלת החיים. חלקה של האוכלוסייה המבוגרת בעולם, כולל בישראל, הוא גדול יותר. לכן, ישנו כל הזמן פיתוח מוצרים חדשניים שיסייעו לאוכלוסייה המבוגרת בפעולות בהן ישנו קושי, מה שיאפשר להעלות את איכות החיים. בין מוצרים אלה:
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
ניתוח ארטרוסקופיה בגיל השלישי
כאבי רגליים בגיל השלישי עלולים להעיד במקרים מסוימים על הצורך בניתוח ארטרוסקופיה. במאמר הבא נסביר מה מאפיין את הניתוח הזה, כיצד הוא מונע כאבים ומה כולל הטיפול
לקריאה
טיפול הומאופתיה בגיל השלישי
יותר ויותר אנשים מעבר לגיל הפרישה חיים בבריאות טובה יותר. מה הכוונה? תנאי החיים הממוצעים והטיפולים המשופרים במחלות זיהומיות ואחרות נחשבות בדרך לסיבות העיקריות לכך.
לקריאה
העלמת ורידים ברגליים בגיל השלישי
ורידים בולטים ברגליים היא בעיה בריאותית שכיחה במדינות המערב, והשכיחות שלה עולה עם הגיל. מחקרים אפידמיולוגיים מראים שלרבע מהאוכלוסייה הבוגרת יש בעיית ורידים ברגלים, כאשר השכיחות גבוהה יותר בקרב נשים (30%-25%) מאשר בקרב גברים (20%-10%).
לקריאה
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.