forums

יש הנחות, צריך רק לבקש

חברות עסקיות רבות, כמו גם מוסדות תרבות מציעות הנחות מיוחדות לבני 50 פלוס והנחות משמעותיות יותר לגמלאים בני ה-65 פלוס
 
יש הנחות, צריך רק לבקש
העובדה שלהיות פנסיונר היום זה כיף גדול ולא מה שהיה פעם, היא לא סוד גדול. אם בעבר פרצופים מאושרים ומחויכים בתמונות המקשטות מגזינים ושלטי חוצות היו שייכים לזוגות צעירים ולצאצאיהם המתוקים, הרי שכיום אלה טרודים בניסיונות נואשים לתמרן בין גידול הילדים לקריירה, ואת פרצופיהם מחליפים דווקא הוריהם, בני ה-50 פלוס, שהופכים למוקד משיכה חדש לפרסומאים.

אנשי השיווק מנסים למקד את המסרים ולשכנע את הפנסיונרים, שיש להם הרבה זמן פנוי וכסף, ולכן מן הראוי שיבזבזו אותו במקום להשאיר אותו לילדים כפויי הטובה שבכל מקרה לא ינצלו אותו בחוכמה, אלא ישרפו אותו על מסעדות פאר ומסאז'ים במכוני ספא יוקרתיים. בשנים האחרונות הצליחו פרסומאים רבים למתג את האוכלוסייה הבוגרת, דור המכונה בארצות הברית "בייבי בומרס‭,"‬ כציבור חובב בזבוזים.

אז נכון שהסבים והסבתות של היום לא נשארים בבית כדי לסרוג סוודרים חמים לנכדים, אבל זה לא אומר שהם גם צריכים להוציא את כספם בלי חשבון. זאת במיוחד לאור העובדה כי חברות עסקיות רבות, כמו גם מוסדות תרבות מציעות הנחות מיוחדות לבני 50 פלוס והנחות משמעותיות יותר לגמלאים בני ה-65 פלוס.

בעוד שחלק מההנחות ניתנות באופן אוטומטי, כמו למשל, כאלה שקשורות בשירותים של גופים ממשלתיים – הרי שעל רובן צריך לדעת מראש ולבקש להפעיל אותן. גופים רבים לא ממהרים לפרסם ולשווק את ההנחות הקיימות, ואם לא תבקשו אותן ולא תציגו תעודה המפרטת את גילכם, לא תקבלו אותן וחבל.

 הידעתם, למשל, שמרבית אתרי הסקי בעולם מעניקים הנחות ברכישת סקי-פס (כרטיס עלייה לרכבל) לבני 65 פלוס, ובני 70 יכולים להשתמש במתקנים ללא תשלום. אם אתם לא פוקדים את האלפים מדי חורף וההנחה על סקי פס לא מדברת אליכם, להלן רשימה של רשתות ומוסדות נוספים שמעניקים הנחות למבוגרים, ובה בטוח יהיה משהו שימושי. את ההנחות ניתן לחלק באופן כללי לתחום התחבורה, הפנאי והפיננסים, כאשר תחום הפנאי הוא המפותח ביותר, לאור ההנחה הסבירה כי לפנסיונרים יש הרבה זמן פנוי (בתנאי כמובן שילדיהם ונכדיהם לא רודים בהם). 

תחבורה ציבורית: אלה נותני ההנחות המוכרים והמפורסמים ביותר. רכבת ישראל ודן מעניקים הנחה של ‭50%‬ לגמלאים. באגד שיעור ההנחה משתנה ואינו תקף בנסיעות יקרות במיוחד. בחברות האוטובוסים יש להצטייד בכרטיסייה מיוחדת. 

חברות תעופה: ארקיע מעניקה הנחות בטיסות לאילת, ואילו אל על נותנת הנחות רק בטיסות הארוכות לארצות הברית ולקנדה. גם חברות תעופה זרות, ובהן קונטיננטל, אייר קנדה ולופטהנזה מעודדות את האוכלוסייה הבוגרת לטוס יותר ומעניקות הנחות לא רעות. 

רשתות בתי מלון: גם אם כל החיים חיפשתם מלון שלושה כוכבים זול לשהייה בחו"ל, מעתה תוכלו להתרווח ולהתחיל לבדוק את הסוויטות בבתי המלון הטובים ביותר. מרבית הרשתות הגדולות בעולם, ובהן הילטון, שרתון, הייאט, הולידיי אין ורדיסון, מעניקות הנחות לאוכלוסייה הבוגרת. 

ההנחות נעות מ-‭10%‬ ועד ל-‭.50%‬ בחלק מהרשתות צריך להירשם לתוכנית ההנחות הייעודית לבני 50 פלוס כדי לממש את ההנחות. 

גנים לאומיים: חזרתם לארץ אחרי חופשה כיפית וזולה מאין כמוה ואתם רוצים לקחת את הנכדים לטיול נחמד? בכל הגנים הלאומיים בישראל תקבלו הנחה של ‭25%‬ בהצגת תעודה מתאימה. 

הצגות: רוב התיאטראות בישראל מעניקים הנחות הנעות בין ‭25%‬ ל-‭ 50%‬להצגות בודדות וכן ברכישת מנוי. בנוסף, מתקיימות ברוב התיאטראות הצגות יומיות מיוחדות במחירים מוזלים. כדי ליהנות מהטבות אלה צריך להציג תעודת גמלאי.

התזמורת הפילהרמונית: אמנם לא תוכלו לשחזר את ימי השירות הצבאי, שבהם ניתן היה להיכנס ללא תשלום לפילהרמונית, אך כגמלאים תוכלו לקבל הנחה של ‭3%‬ ברכישת מנוי והנחה של ‭10%‬ על כרטיס כניסה לחזרות. התזמורת הפילהרמונית של ירושלים מעניקה הנחה קבועה של ‭10% ‬ על כרטיסים במחיר מלא.

ספרים וספריות: פנסיונרים יכולים לפנות ישירות להוצאות ספרים ולקבל מהן ספרים בהנחה. במרבית הספריות העירוניות הם זכאים להנחה של ‭ .50%‬

אוניברסיטאות: בני גיל הזהב ידועים כפוקדים תכופים של קורסים באוניברסיטאות. בכל האוניברסיטאות ובחלק מהמכללות, ובהן בית ברל ותל חי, מתקיימות תוכניות מיוחדות לגמלאים. במסגרת תוכניות אלה אפשר להירשם לקורסים שונים, בעיקר בחוגים למדעי החברה והרוח.

בנקים: במקרה של הבנקים חשוב במיוחד להיות מודעים לקיומם של הנחות ופטורים, משום שאלה קיימים בתקנון, אך אף אחד לא ידאג ליידע אתכם על כך, ואת ההנחות צריך לבקש מהפקיד בבנק. פנסיונרים זכאים לפטור מדמי ניהול בחשבון, ריבית מועדפת על אוברדראפט, פנקסי צ'קים ללא תשלום והנחות במסחר בניירות ערך.

ישנם עוד מקומות רבים שמעניקים הטבות והנחות לאוכלוסייה הבוגרת, וצריך רק לשאול. עם זאת, היזהרו ממוצרים הממותגים כמוצרים ייחודיים לבני גיל הזהב, כי אלה, כגון ביטוחים שנתפרו במיוחד, יכולים דווקא לעלות יותר מאשר הגרסה הרגילה של המוצר.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  צריכים להציג איזו תעודה?
איזו תעודה צריכים להציג, אני בן 65 על מנת לקבל הנחה כלשהי
שני בן מאיר (24.8.11)
2.  הנחות לגמלאים
חב' אל על נותנת הנחות לגמלאים גם לכרטיסים בטיסות לאירפה ואם הכרטוס נעשה באינטרנטת יש אפשרות לשלם עבורם בכרטיס אשראי ב-5 תשלומין
יעקב מירון (27.8.11)
3.  פטור מדמי ניהול חשבון
הייתי שמח לקבל את הוראת בנק ישראל בדבר פטור מדמי ניהול חשבון ושאר ההטבות בבנקים המפורטים בכתבה. בתודה, ספקן
ספקן (27.8.11)
4.  התעלמות מגמלאי
[בנקים].אני 5 שנים בגמלאות רק עכשיו שמעתי את עניין ההנחה של דמי כרטיס מישראכרט והם ,הבנק העלימו ממניביודעין או שלא . עד שדרשתי ואיימתי לפנות ל..............רק אז נתנו לי 50% הנחה ממחיר הכרטיס,לכל הזמן.מסקנה הגמלאים חייבים להתעורר.אני מתכונן להגיש תביעה רטרואקטיבית ל5 שנים אחורה נגד הבק או חב' ישראכרט.להחזר ההפרשים שמגיעיים לי.
ניסים  (1.9.11)
5.  למה הממשלה לא דואגת שהבנקים לא יגבו מהפנסיונרים דמי ניהול
בגילנו קשה לעקוב ולהיות כלבי שמירה במיוחד של הבנקים, הם עוברים על החוק, מנצלים לרעה את העובדה שאנו לא מספיק ערנים והכל חוזר על עצמו ממשיכים לגבות דמי ניהול רגילים
נעמי וגבי (3.9.11)
6.  כפל הטבות בביטוח הלאומי?
חשוב לידע בני משפחה לזכויות ההורים, שמעתי, מאשה שקיבלה שנים נכות גבוהה כתוצאה מפיגוע, אך כשהגיע לה לקבל קצבת זיקנה,נאמר לה שלא מגיע לה גם וגם, שנים שתקה, ואז הגיע במיקרה לעורכת דין, שתבעה עבורה גם את קיצבת הזיקנה, היא זכתה + תשלום רטרואקטיבי. ביטוח לאומי מנצל חוסר ידע וחוסר אמצעים, או שניהם גם יחד לנשל גמלאים או נכים מזכויותיהם. מעניין אותי לדעת על איזה חוק התבססה עורכת הדין,ואם הוא קיים, צריך להכריז עליו בקולי קולות, למען הרבה אזרחים. אשמח לתשובתכם למייל שלי, נא לא לפרסם את שמי. בתודה ג'ודי פאוקר
jjpauker.photo@gmail.com (4.9.11)
7.  הנחות בחו''ל
ברצוני לדעת כיצד אני מקבלת כרטיס אזרח ותיק להנחות בחו''ל - כרטיס כזה כאן בארץ יש לי אבל דרוש לי אחד לחו''ל- תוכלו לעזור לי - אשמח מאוד ותודה
שפיר יעל (18.9.11)
8.  אילו מוסדות בדיוק מעניקים הנחות לבני 50 פלוס??!!
פעם ראשונה שאני שומעת על זה. הרעיון נפלא רק שבני החמישים הם עדיין צרכנים ומשלמים טובים, לא?
שלומית (3.10.11)
9.  הנחות בבנקים
בהמשך לקריאת הכתבה על הנחות בבנקים, פנינו לבנק שלנו ונאמר לנו שאין דבר כזה פטור מדמי ניהול החשבון. האמנם כך? היכן מופיע הפטור הזה?
ניצה גלס (10.10.11)
10.  הנחות בבנקים
בהמשך לקריאת הכתבה על הנחות בבנקים, פנינו לבנק שלנו ונאמר לנו שאין דבר כזה פטור מדמי ניהול החשבון. האמנם כך? היכן מופיע הפטור הזה?
ניצה גלס (10.10.11)
11.  הנחות במספרות לפנסיונרים
גם במספרות יש הנחות מיוחדות לפנסיונרים לדוגמא:במספרת סיוון בגבעתיים תספורת פנסיונר/גמלאי 30 ש"ח בלבד צבע +פן 90 ש"ח בלבד משתלם ביותר -צריך רק לחפש. רחוב כצנלסון 134 גבעתיים
רוחמה מוטולה (26.11.11)
12.  הנחות במספרות לפנסיונרים
גם במספרות יש הנחות-צריך רק לחפש לדוגמא במספרת סיוון בגבעתיים תספורת פנסיונר/גימלאי 30 ש"ח בלבד צבע ופן 90 ש"ח בלבד רחוב כצנלסון 134 גבעתיים
שולה זהבי (26.11.11)
13.  סופר סתם
אז איזה צורך ..יש לי מההנחות האלה אני מתלבט בין תרופות ..לאוכל !! העדפתי אוכל החודשיים האחרונים .. לכן אושפזתי בשמואל הרופא לשבועיים.. מעניין מי שילם את זה...כי אני לא שילמתי וכל יום אשפוז עולה הרבה כסף .. וכמוני יש הרבה .. אני מכיר אותם ...אז אם כך כסף לאשפוז זה יכול להיות מנותב אחרת לא??? איפה ההנחות לתרופות!!!
אני חיי רק מביטוח לאומי..!!!! (19.12.11)
14.  EL AL--don;t give discount
sorry , but el al never gives me discount for flying to USA . I have always asked for it. I would like to know if they still give. nagar2@gmail.com
Naama Nagar (17.7.12)
אולי יעניין אתכם גם :
עובדות ניקיון מטעם ביטוח לאומי בגיל השלישי
כולנו אוהבים לחיות בסביבה נעימה, נקייה ומטופחת, ואנחנו גם מקפידים לנקות ולסדר את הבית עד כמה שאפשר. עם זאת, בגילאים מבוגרים יותר מדובר באתגר של ממש, לפחות בהיבט הפיזי.
לקריאה
הוצאת תעודת אזרח ותיק
רבים אינם יודעים מה הן הזכויות הניתנות להם בהגיעם לגיל הפרישה. זכויות אלו ניתנות ליישום בקלות באמצעות שימוש בתעודת אזרח ותיק. במאמר הבא נפרט מה היא תעודה זו, מה הן הזכויות אשר היא מקנה והיכן מנפיקים אותה.
לקריאה
החזר מס במספר דקות
הגיע הזמו שכולנו נתחיל לחשוש פחות מרשויות המס, מאחר שלא תמיד הם אלו שגובים את התשלום.
לקריאה
יום מכירות לאזרחים ותיקים ב – 9.6.2015
רשת אופטיקה הלפרין ומועדון ותיקים ונהנים יוזמים יום מכירות לאזרחים ותיקים
לקריאה
כיצד לעשות תכנון פיננסי נכון לגיל השלישי?
תכנון פיננסי טוב יכול לפתור ולמנוע המון כאבי ראש בעתיד. אמנם הדבר נראה מרוחק, אבל ככל שתדאגו לכך מוקדם יותר, תסדרו לעצמכם את העתיד באופן איכותי וטוב יותר – כמובן שעל בסיס חקירה ובחירת התכנית הטובה ביותר עבורכם באופן פרטני.
לקריאה
היכן ניתן לרכוש מכשירי שמיעה בעלי תו תקן?
אחד מכל עשרה ישראלים סובל מלקות שמיעה, מתוכם שני אחוזים מרכיבים מכשירי שמיעה. מדובר במספרים לא נמוכים,
לקריאה
הסכם המורים יפגע בגמלאים
חשש בארגונים החברתיים כי ההסדר שהתגבש עם המורים העל יסודיים כולל פגיעה במורים שיצאו לגמלאות
לקריאה
הרפורמות פוגעות משמעותית בפנסיונרים
גזירות משמעותיות ורבות בתחום החיסכון פנסיוני והטבות המס
לקריאה
גמלה חודשית לאומנים הקשישים
משרד הגמלאים בעזרת האומנים הקשישים
לקריאה
פטור ממס שבח
עצות מעורכת דין לגבי פטור ממס שבח לקשישים, במכירת דירה כדי לרכוש זכות בבית אבות או בדיור מוגן.
לקריאה
 
1 2
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.