forums

סוד אריכות הימים

תובנות חדשות בפיצוח סוד אריכות הימים, הדברים שגורמים לתוחלת חיים ארוכה יותר.
 
סוד אריכות הימים
התבוננות ברשימת המדינות בהן תוחלת החיים הארוכה ביותר עשויה לעזור בהבנת הסוד: הנסיכויות הזעירות אנדורה וסן מרינו ניצבות במקומות הראשונים. בשתיהן חיים כנראה אנשים חסרי דאגה ותוחלת החיים בהן ארוכה במיוחד: 83 שנים באנדורה (אולי זה אוויר הרי הפירנאים?), 81 בסן מרינו. ביפן מתגאים בגיל ממוצע דומה - 81, וכאן זה כבר הרבה יותר מרשים, כי מדובר במדינה עם יותר ממאה מיליון תושבים.

בסינגפור, באוסטרליה, בשוודיה, בהונג קונג, באיסלנד ובקנדה - חיים עד גיל שמונים. בארצות הברית ובישראל הגיל הממוצע הוא 77 שנים. הממוצע העולמי עומד על 64. צבי בן יוסף, שאסף את הנתונים הללו במאמר שפרסם במגזין "מסע אחר, קובע ש"אם רוצים לזכות באריכות ימים - לא כדאי לגור באפריקה, מכיוון שכל העשירייה הראשונה של מדינות שבהן תוחלת החיים הנמוכה ביותר בעולם - הן מהיבשת השחורה. בבוצוואנה, שבמקום הראשון, עומד הגיל הממוצע על 29 שנים בלבד. בזמביה ובסוואזילנד חיים עד גיל 35. במוזמביק, באנגולה, בלסוטו ובזימבבווה - חיים עד גיל 36. בנמיביה עד גיל 38 וברואנדה עד גיל 39".

במחקרים שנערכים בארצות הברית גילו עד כה שלושה גנים שאחראים לדעת החוקרים לאריכות הימים. פרופסור ניר ברזילי, ישראלי לשעבר שמתגורר ועובד בארצות הברית, מצא לאחרונה את הגן השלישי. ברזילי, שמנהל את המכון לחקר הזקנה בבית הספר לרפואה על שם אלברט איינשטיין בניו יורק במשך כחמש עשרה שנה, עוסק כבר כמעט עשרים שנה בחקר הזקנה. המחקר שלו מתמקד בבני שישים עד 110 וכולל אוכלוסייה של 1,400 אנשים, כולם יהודים אשכנזים. מתוך קבוצה זו 370 בני אדם הם בני 95־110.

לדברי ברזילי, יותר מתשעים אחוז מהאוכלוסייה שנבחנה מגיעה לגיל שישים, אבל רק אחד מתוך עשרת אלפים אנשים מגיע לגיל מאה. בעבודת המחקר שלו הוא מנסה למצוא גנים שיש אצל בני מאה ואינם קיימים אצל צעירים יותר. בדרך זו הוא הצליח לאחרונה לבודד את הגן השלישי מבין אלה האחראים על הזקנה. שמו של הגן אדיפונקטין והוא מייצר חלבון ברקמות השומן של הגוף.

"אנחנו לא יודעים עדיין כמה גנים יש לאריכות ימים", מסביר ברזילי. "גם לא ברור שכדי להאריך חיים צריך אחד מהגנים, או קבוצה של גנים. מה שבטוח הוא שכל מי שיש לו את הגן הזה - הוא בר מזל". אחד הדברים שמדאיגים את החוקרים – מגלה ברזילי - הוא העובדה שתוחלת החיים שגדלה במהלך כל המאה הקודמת עומדת להיעצר. הסיבה העיקרית לעצירה היא הגידול בהיקפי ההשמנה של האוכלוסייה.

עצירת ההשמנה מתבררת בשנים האחרונות כמשימה סבוכה הרבה יותר מעצירת העישון. החוקרים, ובכללם ברזילי, מחפשים עכשיו מכניזם להתמודדות עם ההשמנה וכך לאפשר את המשך הגידול בתוחלת החיים. אל פרופ' ברזילי ניתן להפנות דוא"ל לפי כתובת בית הספר לרפואה על שם אינשטיין בניו יורק


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ייבוא אישי של תרופות מצילות חיים
תרופות אינן משמשות אותנו רק בעת קירור קל, כאב ראש או צינון. לעיתים התרופות הן הדרך היחידה שלנו להישאר בחיים. אך מה עושים כשהתרופות הדרושות אינן זמינות לרכישה בארץ? כאן שיטת הייבוא האישי נלחצת לעזרתנו ומאפשרת לנו להזמין ארצה תרופות מצילות חיים במחירים שפויים ואף זולים יותר.
לקריאה
חקירות אישות בגיל השלישי
אנשים רבים בני הגיל השלישי מעוניינים להתגרש, או חושדים בהצטרפותה של צלע שלישית למערכת היחסים שלהם. במאמר הבא נפרט כל מה שאתם צריכים לדעת בטרם ביצוע חקירות אישות בגיל השלישי.
לקריאה
כיצד הטכנולוגיה מקלה על החיים בגיל השלישי?
רובנו יודעים כי בהלוך הזמן, החיים עלולים שלא להקל עלינו כלל, בדגש על בהגיעו של האדם לגיל השלישי.
לקריאה
תחושת בדידות מוגברת בקשישים
קשישים שסובלים מירידה בשמיעה, בראייה או מבעיות הליכה ושיווי משקל מדווחים על תחושת בדידות מוגברת
לקריאה
המזרונים הטובים ביותר לבעיות בגב
בעיות גב הינן שכיחות בקרב האוכלוסייה ובכל הגילאים. מי שסובל מבעיות אלו, יודע עד כמה קשה היא השינה בלילות ועוד יותר מכך, הקימה בבוקר שהופכת להיות בלתי נסבלת עם כאבים נוראיים שאף מורגשים לאורך כל היום.
לקריאה
כמה טיפים בטיפול בהרטבת לילה
הרטבת לילה היא סיטואציה רפואית ופסיכולוגית לא נעימה כלל וכלל, אבל ברת טיפול
לקריאה
טיפול באלצהיימר באמצעות בובות
פרויקט חדש שמפעילה לאחרונה עמותת עמדא לחולי אלצהיימר בשלבים מתקדמים של המחלה
לקריאה
יום השואה הבינלאומי: על פוסט טראומה של ניצולי השואה
יום השואה הבינלאומי חל היום, זהו זמן טוב לנסות ולהבין את ההתמודדות של הניצולים עם החוויה הטראומתית שבשואה
לקריאה
התמודדות עם הבדידות בעקבות פטירת בן / בת הזוג
לקריאה
מלחמת כלות בחמות
במערכת היחסים בין כלות לחמות, טמונים מוקשים רבים. אולם את רובם ניתן לנטרל אם מבינים את המצבים שיוצרים אותם.
לקריאה
 
1 2 3
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.