forums

לא יתעמל לפני שיתרוקן - הרמב"ם

כיצד ישמרו קשישים על בריאותם לפי הלכות הרמב"ם?
 
לא יתעמל לפני שיתרוקן - הרמב
כיצד ישמרו קשישים על בריאותם? לפי הלכות הרמב"ם. כך מציעה צפורה בראבי מארגון "תהילות", שמארגנת ארגון ערבים אודות רפואת הרמב"ם. למשל, ההתעמלות ומקלחת ישמרו על בריאותנו, היא משוכנעת. היא מצטטת בנושא זה את הרמב"ם, שאמר: "ההתעמלות היא העיקר הגדול בהתמדת (בשמירת) הבריאות ונדחית (ומרחיקה) רוב החוליים"

לדברי הרמב"ם התעמלות רצוי לעשות על קיבה ריקה, בתחילת היום ולא בהגזמה. אין להתעמל בחום רב מדי ולא בקור רב מדי. "לאחר ארוחה, טוב שילך כארבע אמות בתוך ביתו ואחר-כך ינוח מעט", קבע הרמב"ם והוסיף ש"ההתעמלות הטובה היא זו שנעים לעשות אותה – כמו משחקי כדור שמפעילים את הגוף וגם מעוררים צחוק ושמחה. אתלטיקה כבדה – כמו התאבקות והרמת משקולות – אינה מומלצת שכן היא "ממעיטה את החשיבה". הליכה מרובה מומלצת שכן היא "מרגיעה ומסייעת למחשבות להתנהל בנוחות ובבהירות". 

קשישים צריכים להשתדל להניע את גופם ולא להתרגל בישיבה רבה מדי, קובע הרמב"ם. הם יכולים ללכת מעט ולהרגיל עצמם בתנועות. הזמן הטוב להתעמלות הוא לאחר השלמת עיכול המזון מסעודת הערב. אם מתעמל הרבה, רצוי לפני ההתעמלות לסוך את הגוף במעט שמן, שלא יתייבש ויהיה רענן ולא עייף. 

אמר הרמב"ם: לו הנהיג האדם עצמו כמו שמנהיג את בהמתו אשר ירכב עליה, היה ניצל מחולאים רעים רבים. לכן סדר היום צריך להיות כך: בבוקר, בקומו, יתרוקן וישטוף עצמו. אחר כך רצוי להתעמל מעט ורק אחר כך יאכל. מקלחת טוב לעשות לפני הארוחה ולסיימה במים קרים, שכן זה מעורר תיאבון, מיטיב את העיכול, ממעיט הצמא, מחזק את הגוף בכללו ומשיב לעור את רעננותו. אין להתקלח לפני שהסתיים העיכול של הארוחה. אם מתקלח בבוקר לאחר התעמלות, כדאי לאכול מעט לחם שיתעכל מהר לפני המקלחת. 

מי שחלש ממחלה - מוטב שלא יתקלח. אחרי המקלחת רצוי לייבש היטב הראש, שזה עלול לקרר ולהזיק. רצוי לא להתקלח לפני שיתרוקן ומי שיש לו שלשול - טובה לו המקלחת שמנקה את הליחות.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.