forums

נטורופתיה

נטורופתיה היא שיטת ריפוי טבעית, הוליסטית ורב-תחומית. בעזרת הנטורופתיה מעורר המטפל את מערכות הריפוי הטבעיות של הגוף ומחזיר בכך לגוף את בריאותו ועוזר לשמר אותה. נטורופתיה מכילה מגוון שיטות ריפוי טבעיות, כמו תזונה טבעית, צמחי מרפא, ארומתרפיה, פרחי באך, הומאופתיה ועוד.
 
נטורופתיה

עקרונות הנטורופתיה

בבסיס הגישה הנטורופתית עומדת הנחת היסוד כי גוף האדם מסוגל לרפא את עצמו, והמטפל הוא מסייע בלבד, העוזר לגוף לרפא את עצמו.
מטפל העוסק בנטורופתיה אינו עוסק בדיכוי סימפטומים של מחלה. כאשר הגוף נמצא במצב של מחלה מסייע המטפל לגוף על ידי הסרת מכשולים כגון זיהום חיצוני, מזון לא בריא, וכו'.
 מטרת הטיפול היא יצירת תהליך הבראה וריפוי אשר יחזיר לגוף את איזונו הטבעי, יחזק אותו, ויאפשר לו לרפא את עצמו. נטורופתיה מדגישה את חשיבות האיזון בכל דבר- תזונה, פעילות גופנית, שתיה, וכו, ונותנת תשומת לב מיוחדת לא להזיק למטופל.
קצת היסטוריה
מאז ומעולם הייתה נטורופתיה ביסוד גישתם של מטפלים, שהיום יקראו הוליסטיים. המושג נטורופתיה נכנס לשימוש בגרמניה, בתחילת המאה ה-19, כהגדרה לאוסף של גישות ריפוי טבעיות, המבוססות על היכולת הטבעית של הגוף לטפל בעצמו, ומתן תמיכה בלבד, פיזית ונפשית.
שורשיה הפילוסופיים של הנטורופתיה נטועים באסכולה הרפואית של היפוקרטס, אשר טען כי מחלה היא תוצאה של סיבה הקיימת באופן טבעי. משמעותה של המילה "נטורופתיה" היא "יצירת התנאים המאפשרים לגוף לרפא את עצמו". 


נטורופתיה ומחלות
בגישה הומיאופטית המחלה אינה בהכרח דבר רע, אלא ביטוי של הגוף לצורך לאזן את עצמו. מחלה היא בקשה של הגוף או הנפש לעצור ולהקשיב להם ולצרכיהם. לעיתים אנו כה שקועים במרוץ החיים,  עד כי מחלה היא האמצעי היחיד לגרום לנו לעצור להקשיב לעצמנו. 

הטיפול הנטורופתי
הטיפול הנטורופתי לוקח בחשבון את כל הנתונים כמו גיל, משקל, מצב משפחתי, ‏עבר, תחביבים, מצב נפשי, צורת האכילה וזמני אכילה, סוג ‏המזון, העדפות שונות במזון, סוג וכמות השתייה, פעילות גופנית , רמת ה‏סיפוק מהעבודה ומהחיים האישיים ועוד.
לכל בעיה רפואית יכולים להיות מספר מקורות ויש להגיע לשורש הבעיה על מנת להתאים את הטיפול הנכון לכל מקרה.

 10 טיפים לשמירה על הבריאות (המלצות האגודה הישראלית לנטורופתיה) :
1.  ‏להימנע מאכילת יתר. יש לאכול בבוקר כמו מלך, בצהרים כמו נסיך, ובערב כמו עני.
2.  להפחית את צריכת הקפאין (קפה, תה, קקאו, קולה, שוקולד ) והאלכוהול. ‏
3. להפחית בצריכת שומנים מן החי (שומן רווי).
4. להוסיף לתזונה סיבים תזונתיים ( נמצאים בדגנים מלאים, פירות, ירקות).
5. לשתות מיצים טבעיים ומים, ללא משקאות תוססים, ממותקים ומכילים קפאין.
6. לבצע פעילות גופנית, בהתאם ליכולת, 3 - 4 פעמים בשבוע.
7. להימנע מחומרים משמרים וצבעי מאכל.
8. לאמץ גישה חיובית לחיים: חשיבה חיובית, הגשמה, אהבה עצמית.
‏9. לכעוס פחות, לא שמור טינה, לא לאגור רגשות שליליים.
10. להיעזר ביוגה ומדיטציות להרפיה ושיחרור מתחים.

נטורופתיה מקיפה את החיים, מרגע היוולדנו ועד המוות, ורואה את האדם כחלק מהבריאה המאוזנת הטבעית. כל שעלינו לעשות הוא להחזיר לגוף את כוחו הטבעי ויכולתו לרפא את עצמו.

באדיבות מכללת מהות לרפואה משלימה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
חדשנות בטשטוש קמטים בגיל השלישי
הגיל השלישי הוא כבר מזמן לא גיל זקנה קלאסי. עבור נשים רבות זו הזדמנות להתפתח, לבלות ולנצל כל רגע. טיפולי האסתטיקה החדשים שמסייעים לטשטש את הקמטים עוזרים להן להרגיש נפלא ולממש את עצמן.
לקריאה
רכיבה על אופניים – קורס הכשרה לגמלאים
ספורט הרכיבה הוא ענף ספורט שקיבל תאוצה רבה בעשור האחרון. מספרם של רוכבי האופניים בארץ ובעולם הוא גדול מאד ואפשר לראותם בכל מקום. רכיבה על אופניים מתקיימת גם בקבוצות של אוהבי הרכיבה היוצרת ביניהם הווי משותף, חוויות נפלאות וידידות נהדרת.
לקריאה
המלצות לארוחת בוקר מזינה לבני הגיל השלישי
תזונה נכונה היא מרכיב חשוב מאוד ואפילו קריטי בבריאות מיטבית בכל שלבי החיים ובפרט כך כשמגיעים לגיל השלישי. חשוב להבין שכשאנחנו מתבגרים ישנם שינויים משמעותיים בכל מערכות הגוף וגם במבנה הגוף, וגם הרגלי התזונה חייבים להתעדכן.
לקריאה
יתרונות טיפולי הילינג בגיל השלישי
שיטות טיפול אלטרנטיביות שונות יכולות לסייע ולהקל על מטופלים בני הגיל השלישי. טיפולי הילינג, המתבססים על טיפול באמצעות אנרגיה ורוחניות יכולות להקל על מתחים ולחצים שונים בקרב הקשיש וכתוצאה מכך אף להקל על כאבים פיזיים.
לקריאה
טבעונות בגיל השלישי
בני הגיל השלישי המקפידים על תפריט טבעוני ושומרים על אורח חיים בריא נוטים לסבול פחות ממחלות האופייניות לגיל זה ונהנים מאיכות חיים גבוהה. למדו על היתרונות השונים של המזון הטבעוני במאמר הבא.
לקריאה
דיקור סיני למחלות עיניים בגיל השלישי
דיקור סיני נחשב לאחד הטיפולים היותר אפקטיביים בהפחתת חוסר נוחות וכאבים הנגרמים על ידי מחלות. אבל האם ידעתם שהוא יעיל גם בטיפול במחלות עיניים הנפוצות בגיל השלישי?
לקריאה
תזונה נכונה ובריאה בגיל השלישי
תזונה נכונה ובריאה חשובה בכל גיל, אך בגיל הזהב יש לה משמעות קריטית ויש להתאים את התזונה למצב הבריאותי, לשינויים הגופניים ולמצב התפקודי של הקשיש
לקריאה
יתרונות הדיקור הסיני בגיל השלישי
הדיקור הסיני הוא טיפול בעלת היסטוריה ארוכה ויעילות מוכחת. באמצעות דיקור סיני מטפלים לא רק בגוף אלא גם בנפש ולכן הטיפול בו יעיל למטרות שונות, גם עבור אנשי צעירים כגון נשים בגיל הפוריות וגם עבור אנשים בגיל השלישי הזקוקים לחיזוק ושיפור באורח החיים שלהם.
לקריאה
יתרונות השימוש במוצרים טבעיים בגיל הזהב
עד לא מזמן התבגרות וזקנה היו גזרות שלא ניתן היה להתמודד איתן. אך כיום, הודות לרפואה הטבעית והמוצרים הטבעיים, ניתן להקל, לשפר ולשדרג את חייהם של רבים.
לקריאה
טיפולים אלטרנטיביים לטיפול בפריצת דיסק בגיל הזהב
פריצת דיסק בגיל השלישי פוגעת במידה ניכרת באיכות החיים ויש לטפל בה בהקדם בנוסף לשיטות הטיפול המסורתיות המוכרות קיימים כיום טיפולים אלטרנטיביים אשר יעילים גם לטיפול, במאמר זה אביא אותם בפניכם.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.