forums

טיפים למטיילים מבוגרים

אנשי תיירות וסוכני נסיעות רבים יספרו לכם כי ראשית תקופת הפנסיה והשנים שלאחר מכן אלה השנים בהם מטיילים הכי הרבה.
 
טיפים למטיילים מבוגרים
למעשה זה די ברור למה, גיל הפרישה 65 או 67 הוא צעיר במונחים עכשוויים, ולגימלאי ישראל יש זמן, הם לא עסוקים במרדף, אלא מודעים לחשיבותו של ההווה ולכך שעכשיו זה הזמן ליהנות. הילדים לרוב מסודרים בחיים, והמשאבים הכספיים מתפנים להנאות החיים ובין היתר לטיולים בעולם.
 
לדברי מנהל חברת בשביל הזהב טיולי איכות לגיל השלישי, סימן עובדיה: יש עליה בגיל המטיילים המבוגרים ביחס לעבר. אם קהל היעד בעבר נע בין גילאי 60-70, היום כתוצאה מעליית תוחלת החיים בעולם המערבי כולו, טווח גילאי המטיילים המבוגרים התרחב ל: 65 ל-80 ואף למעלה מכך. 
גימלאים רבים נהנים היום מבריאות טובה ואריכות ימים, ובשל הגידול במספר המטיילים עלתה הדרישה גם לטיולים מיוחדים שיתאימו לקהל היעד כגון: טיולי אמנות, שייט נהרות, טיולי כוכב, יעדים אטרקטיביים, וכדומה. בנוסף, היציאה לתור את הארצות שמעבר לים היא בגדר מימוש חלומות. לטייל במקומות אליהם תמיד רצו להגיע ולא הספיקו. השאיפה והציפייה לטיול הבא נותנת כוח למטיילים המבוגרים, והתמקדות בפעילות עתידית,   הזדמנות לזוגות מבוגרים להתאהב מחדש ולייצר חוויות וזכרונות חדשים, ולא רק הישענות על זכרונות עבר. במפגשים משפחתיים יש יתרון לסיפורים וחוויות שנצברו זה עתה, לסבא וסבתא יש מה לספר ולחדש לצעירים.
 
טיפים חיוניים לפניי היציאה לחו"ל (בסיועו של ד"ר יצחק קינוג, רופא משפחה בכיר, המלווה את טיולי בשביל הזהב)


רצוי לבחור חברה המתמחה בטיולים לאוכלוסייה המבוגרת, ולוודא את הרכב הקבוצה, גודלה ומלוויה. המסייעים להצלחת הטיול, וכדי להמנע ממצב בו תרגישו תקועים בטיול שאינו מתאים ליכולותיכם, או לחוש מבוגרים מדי במסגרת שאינה מתאימה לכם. 


בטיסה ארוכה, רצוי להקפיד על שתייה.


בטיסה ארוכה, רצוי להימנע משתיית אלכוהול.


בטיסה ארוכה, כל אימת שהדבר מתאפשר,  מומלץ לחלץ עצמות וללכת.


בטיסה ארוכה, למשתמשים בתרופות כרוניות מומלץ לקחת שני סטים של תרופות ולהניח אחד בתיק היד והשני במזוודה. כדי לא לפספס את מועד לקיחת התרופה. 


בטיסה ארוכה ובכלל, רצוי לקחת שני זוגות משקפיים, 
במידה ויש מכשיר שמיעה, רצוי לקחת סוללות למכשיר. 


מומלץ לקחת תרופות בסיסיות הדומות לתרופות אותן אתם מחזיקים בארון התרופות הביתי.


מומלץ לקבל מהרופא המטפל תקציר רפואי או מכתב שחרור אחרון מבית החולים (באנגלית) שמאזכר את הבעיות הבריאותיות, התרופות הנלקחות על בסיס קבוע, רגישויות לתרופות וכד', על מנת שלרופא המלווה בטיול יהיה את כל המידע הדרוש למקרה הצורך. במידה וקיים, כדאי לצרף גם צילום א.ק.ג. עדכני.


במהלך הטיול, עדיף לא לאכול ארוחות גדולות מדי בכדי לא להעמיס על הקיבה בהליכה.


רצוי לא לשנות בצורה משמעותית את הרגלי התזונה הקיימים ביומיום.


רצוי לקחת נעלי הליכה נוחות, ספורטיביות אליהן אתם רגילים, ולא נעלים חדשות!


יש להיערך מראש לביגוד קצר וארוך, כובע ומטריה במקרה הצורך. 


לא להלחץ במידה ושכחתם דבר מה, תמיד תוכלו לקנות אותו בחו"ל.


רצוי להצטייד בתיק גב נוח או תיק שניתן לתלות אותו בהצלב.


כדאי להצטייד במקל הליכה, גם למי שאינו משתמש בו באופן קבוע. ניתן לרכוש מקלות קלים ומתקפלים שיוכלו להיות לכם לעזר רב במהלך הטיול.
 

צילום התמונה המצורפת לכתבה באדיבותו של ג'ו מרינארו. 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
יוון לגיל הזהב
אם אתם חושבים שחופשה ביוון היא עניין לצעירים בלבד אתם לצערנו טועים ומטעים. יוון היא יעד מצוין לבני ה-60+ וידועה בתור יעד אידאלי לגיל השלישי - בחגים ובעיקר אחריהם כאשר מחיר הטיסות ליוון יורד.
לקריאה
יעדים שמתאים לטייל בהם גם בגיל פנסיוני
התחרות על כיסו של הצרכן ניכרת היטב גם בתעשיית הפנאי והנופש, כאשר טיסות זולות הפכו למציאות יום יומית וקלה להשגה. התחרות גם הביאה לכך שהרבה יותר יעדים חדשים מצטרפים ליעדים הפופולריים והפעם נרצה לסקר אותם מזווית אחרת.
לקריאה
ויזה לארה"ב בגיל השלישי
רבים מהישראלים רוכשים ויזה לארה"ב על מנת לטוס, לטייל, חלקם גם לעבוד – כיום אפשרי גם בגיל השלישי 60-80 ויותר לרכוש ויזה לארה"ב בתנאים מסוימים אבל בהחלט שמאפשרים את אותה.
לקריאה
חופשה בתל אביב - גם לגיל השלישי
בני הגיל השלישי? הגעתם לגיל שאפשר להתחיל... ליהנות מהחיים! שנים חסכתם לפנסיה, פרנסתם את הילדים ועבדתם קשה רק כדי להגיע סוף-סוף אל הנחלה והבטלה. מותר לכם! אתם כבר בגיל שמגיע לכם מה שאתם רוצים בלי לעשות חשבון לאף אחד.
לקריאה
טיולים מאורגנים בוינה לבני הגיל השלישי
וינה היא בירת אוסטריה ויעד תיירותי ראשון במעלה עבור בני הגיל השלישי. יותר ויותר מבוגרים מגלים כיום את הערך המוסף של העיר ובוחרים לבלות בה לבד, עם בני זוג או עם המשפחה המורחבת והנכדים.
לקריאה
טיול מאורגן להודו לבני הגיל השלישי
במשך שנים רבות, היינו רגילים שצעירים הם אלה שנוסעים להודו. בין אם מדובר בחברה יוצאי צבא אשר נוסעים לשם אחרי שירות צבאי בשביל להתפרק קצת לפני שהם חוזרים לארץ ללמוד ולהתמסד, ובין אם מדובר בזוגות צעירים.
לקריאה
טיול מאורגן למבוגרים בדרום אמריקה
עד לפני לא מעט שנים, היינו רגילים לשמוע על צעירים שנוסעים לדרום אמריקה אחרי הצבא, טיול של מספר חודשים לפני שהם חוזרים ארצה בשביל ללמוד. מלבדם היינו שומעים על אנשי עסקים שנסעו ליבשת ומדי פעם על עולים מדרום אמריקה בשביל לפגוש את המשפחות שלהם או למסע שורשים.
לקריאה
טיול לארה"ב בגיל השלישי
אחרי שטיילתם במקומות רבים בעולם הגיע הזמן לראות את הדובדבן שבקצפת, המקום הכי מפותח שיש בעולם, ארצות הברית של אמריקה. רעיונות אלו יכולות לעורר בכם רעד נוכח העוצמה האימתנית של המדינה הזו אך מה שתראו שם ללא ספק לא תראו במדינות אחרות.
לקריאה
3 מסלולי טיולים מומלצים לגיל השלישי בצפון
'קום והתהלך בארץ' אומר השיר האלמותי, ודווקא בגיל השלישי אנשים רבים מצליחים לפנות זמן לטיולים, בילויים, פיתוח תחביבים חדשים שאחד מהם הוא כמובן מסלולי טיול מיוחדים המתאימים במיוחד לגיל השלישי –
לקריאה
סוויטות מומלצות לגיל הזהב
סוויטות מומלצות לגיל הזהב יבטיחו לכם נופש מותאם לגילכם ולהעדפותיכם בסימן של נחת, שלווה ופאר.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.