forums

בריאות השיניים וחלל הפה בגיל הזהב

שמירה על בריאות השיניים וחלל הפה חשובה יותר מתמיד בגיל הזהב.
 
בריאות השיניים וחלל הפה בגיל הזהב
שמירה על בריאות השיניים וחלל הפה חשובה יותר מתמיד בגיל הזהב. 

לא רק תזונה נכונה ופעילות גופנית חשובים חשובים לאורך חיים בריא, אלה גם בריאות השיניים והחניכיים. 
טיפול נכון ויסודי של חלל הפה מאפשר למנוע מחלות אשר עלולות לתקוף את גופינו. 
מחקרים רבים מראים יחס ישיר בין מחלת חניכיים למחלות לב וכלי דם. משקל יתר, תזונה לא נכונה, עישון, מתח נפשי ומחלת חניכיים הם בין היתר גורמי סיכון מוכחים למחלות לב בימינו. נתונים מחקריים מצביעים על כך שאנשים אשר סובלים ממחלת חניכיים הם בעלי סיכון כפול לפתח מחלת לב וכמו כן נמצא אצלם קשר לפתח שבץ. חיידקים אשר חודרים למחזור הדם באזור החניכיים יכולים לפתח דלקת זיהומית של פנים הלב ובעיקר מסתמי הלב. 

למחלות אחרות לדוגמת הסכרת יש השפעה שלילית על ריפוי הרקמות בגוף. קיימת חשיבות רבה לטיפול בסכרת כטיפול מקדים לטיפולי שיניים כירורגיים. 

מחלה כגון ארתריטיס (דלקת מפרקים) מקשה על צחצוח נכון ויסודי של שיניינו. קיימת חשיבות רבה להקל על הצחצוח בעזרת טכניקה נכונה, מברשת שיניים חשמלית אשר תייעל את מלאכת הצחצוח ביום יום , משחות שיניים מופלרות ושטיפות פה אנטיבאקטריאליות אשר יאפשרו למנוע את התדרדרות בריאות הפה ובריאות הגוף.

אחת מהבעיות הנפוצות ביותר בגיל הזהב היא יובש כרוני בפה. חולים רבים אשר סובלים ממחלות כרוניות מטופלים בתרופות מסויימות אשר גורמות לתופעת לוואי שהיא יובש בחלל הפה. תרופות נוגדות דכאון, תרופות להורדת לחץ דם, נוגדי זיעה ותרופות אנטיהיסטמיניות גורמות לירידה בהפרשת הרוק. 
מצבים נוספים ליובש בפה יכולים להיות מחלות אוטואימוניות כגון סיוגרן ונזק לבלוטות הרוק כתוצאה מטיפולים כימוטרפיים או טיפולי הקרנות. הרוק בפה מכיל מרכיבים אנטיבקטריאלים מהמערכת החיסונית, אלה מסייעים במלחמה בזיהומים של חלל הפה. כמו כן הרוק מאפשר לאזן את חומציות הפה ובכך הוא מגן על השיניים והחניכיים בפני עששת ודלקות חניכיים. קיימת חשיבות רבה באוכלוסייה זאת למנוע את יובש הפה על ידי שתיית מים, שטיפה מרובה של הפה, שימוש בתחליפי רוק למיניהם, משחות שיניים בעלות ריכוז גבוה של פלואור,מסטיקים וסוכריות ללא סוכר ולהמנע ממאכלים יבשים ומלוחים. צחצוח נאות בגיל הזהב, בשילוב עם ביקור חצי שנתי אצל רופא השיניים יאפשרו לצמצם את מחלות הפה והגוף. 

מאת  ד"ר שקלרק לוקס, רופא שיניים בעל תואר שני בהשתלות שיניים ושיקום הפה. מנהל מרפאת שיניים פרטית איזי סמייל בתל אביב.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.