forums

פעילות סטודנטיאלית למען קשישים

סטודנטים יכולים להתנדב בבתי אבות ברחבי הארץ ולהשתתף במגוון רחב של פעילויות למען הקשישים. מטרת ההתנדבות היא ליצור מערך חונכות לאזרחים ותיקים והפעילויות כוללות ביקורים תקופתיים, משחקים, סיוע ועוד
 
פעילות סטודנטיאלית למען קשישים
קשישים בבית אבות פוגשים לעיתים קרובות סטודנטים שמגיעים להתנדבות. התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות בישראל מעודדת שינוי חברתי ובין היתר גם מנסה להעצים את מעורבות הדור הצעיר בקהילה ובחברה. אחת הדרכים לעשות זאת היא לקיים סוגים שונים של פעילות סטודנטיאלית למען הקשישים:

 

א. ביקורים תקופתיים - ההתנדבות עצמה מבוססת על ביקורים תקופתיים בבית אבות. הביקורים יכולים להיות יומיים, שבועיים או חודשיים ותדירותם נקבעת לפי צרכי הקשיש והסטודנט. בנוסף, יש משמעות לפעילויות סטודנטיאליות שנערכות במסגרת מלגה. כאן תדירות הביקורים היא פונקציה של סוג המלגה והתגמול שניתן לסטודנטים.

ב. משחקים - שיתוף הפעולה בין סטודנטים וקשישים מבוסס על משחקים ופעילויות משותפות. הסטודנטים משמשים כסוכני שינוי בחברה הישראלית, אך בין היתר הם לוקחים על עצמם לבדר את הקשישים בבית אבות. המשחקים נבחרים כמובן בקפידה והם חייבים להתאים לגילו של הקשיש, למצבו הבריאותי ולתחומי העניין שלו.

 

ג. סיוע - פעילות סטודנטיאלית למען הקשישים באה לידי ביטוי בסיוע מעשי וסיעודי. כל סטודנט שמעוניין להעניק סיוע עובר הכשרה פסיכו-סוציאלית על אופי העבודה עם קשישים ולעיתים גם הכשרה מקצועית. במהלך ההכשרה מוסברות זכויות הקשיש ומוענק לסטודנט ידע שמאפשר לו לספק את הסיוע הנרחב ביותר. בנוסף, סוג אחר של סיוע כולל אספקת ארוחות מוכנות, סיוע באספקת ציוד ותמיכה פרטנית או בקבוצות.

 

היתרונות של פעילות סטודנטיאלית בבית אבות

סטודנטים שמגיעים לבית אבות כדי להשתתף בפעילות למען הקשישים מבטיחים שורה ארוכה של יתרונות. ראשית, הסטודנטים מרעננים את השגרה השוחקת ומבחינת הקשישים הם נחשבים לאטרקציה ייחודית. קשישים ומבוגרים בגיל הזהב אוהבים לבלות עם אנשים צעירים ולהשתתף יחד איתם בפעילויות. הסטודנטים יכולים להגיע לקראת החגים, באירועים מיוחדים, בימי שישי ושבתות או כמובן בשגרה. הקשישים מגיבים באהבה לנוכחות הסטודנטים והם מעריכים את השהות שלהם לידם.

 

שנית, הסטודנטים עצמם מרוויחים סיפוק אדיר והם יכולים גם להירשם למלגות כדי לקבל סיוע במימון שכר לימוד. יש מגוון רחב של גופים שמרכזים פעילויות התנדבות תחת קורת גג אחת. הסטודנט יכול לבחור להתנדב בכל בית אבות קרוב, לקבל החזר על הוצאות נסיעה וגם לשלב את ההתנדבות עם שעות הלימודים הרגילות. ההתנדבות מחברת בין הסטודנטים לבין הקהילה והיא מיועדת עבור טווח רחב של גילאים.

 

הרבה פעילויות שמתקיימות על בסיס יום יומי בבית אבות נערכות בליווי סטודנטים. הם משתתפים בהפקה, בתכנון ובארגון של הפעילויות ולאחר מכן הם גם מלווים את הקשישים עצמם. הפעילויות מוכיחות את עצמן ברחבי הארץ והן זוכות להצלחה. כולם מרוויחים מההתנדבות ולבסוף נהנים מהתוצאות שלה. 

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
אפשרויות לימוד תואר ראשון למבוגרים
אנשים מבוגרים שנשארים פעילים מנטלית עשויים לשמור על חדות המחשבה לאורך זמן רב ואף כל החיים. כשמדובר בכוח המוח, בדומה לשרירי הגוף, יש משפט שאומר ׳השתמשו בו או שתאבדו אותו׳.
לקריאה
עבודה בגיל השלישי – מהן זכויות גמלאים ועובדים מבוגרים?
לא מעט עובדים שמגיעים לגיל הפרישה, מעוניינים להמשיך לעבוד באותו מקום עבודה או לעבוד במקום עבודה חדש, בו יש תנאי העסקה שמתאימים לגילם המתקדם
לקריאה
בחינות למבוגרים שרוצים ללמוד ולשלוט טוב באנגלית
לימודים אקדמיים הם חוויה מעשירה בכל גיל, ואף פעם לא מאוחר ללמוד תחום חדש ומעניין – אפילו אם מדובר בקרב בני הגיל השלישי. בחלק מהמסלולים המרתקים באמת ישנן דרישות סף ובפרט רמה מינימלית באנגלית.
לקריאה
קורס הכשרת גימלאים להוראה באנגלית
אנשים רבים, בייחוד לאחר היציאה לפנסיה ובגיל השלישי, מחפשים דרכים בהן יוכלו להשתלב בחיים הציבוריים וכן לתרום את חלקם לחברה בצורה כזו או אחרת.
לקריאה
יזמות בגיל השלישי - על השקעה בנדל"ן כבר חשבתם?
אחד מהיתרונות בגיל השלישי הוא שכל עיתותיכם נתונות בידיכם. לעיתים, את כל מה שרציתם לעשות לאורך כל השנים בהן עבדתם ולא היה לכם זמן לנשום, תוכלו להגשים עכשיו. על השקעה בנדל"ן, כבר חשבתם?
לקריאה
לא מפסיקים לגדול וללמוד גם בבתי הדיור המוגן
גם בבתי הדיור המוגן המבוגרים שבחבורה ממשיכים ללמוד ולהחכים במגוון נושאי הנדל"ן ועוד. היכנסו למאמר הבא והעשירו ידע רב איך גם בגיל השלישי אפשר ללמוד נדל"ן לבד.
לקריאה
קורס גינון לבני הגיל השלישי
מבוגרים בגיל הזהב מחפשים תעסוקה למילוי שעות הפנאי. אחד הפתרונות הטובים הוא קורס גינון אחת. את קורס הגינון ניתן לעבור בטווח רחב של גילאים ובמגוון מוסדות הפזורים ברחבי הארץ. הקורס לא דורש ידע קודם והוא מתאים לגברים ונשים כאחד.
לקריאה
לימודים בגיל הזהב– הסבת מקצוע לעבודה
לימודים אקדמאים או לימודי תעודה? בדרך כלל אנשים צעירים אשר סיימו צבא מתחבטים בסוגיה הזאת, אולם בשנים האחרונות אנו רואים כי ישנה היענות מרשימה מאוד בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי ללימודים – הרחבת האופקים ומציאת עבודה גם בגיל הזהב.
לקריאה
אסקייפ רום - פעילות חברתית בגיל הזהב
אז נכון, מזמן עברתם את גיל עלילות הבלשים וסיפורי הרפתקה כאלה ואחרים לא תופסים נוכחות רבה על המדפים בספרייה האישית שלכם. אבל כשאתם בעצמכם מתמזגים עם העלילה והופכים לחלק בלתי נפרד ממנה, כשאתם נדרשים להפעיל את מיטב הכישורים במטרה להיחלץ מתסריט אימים כזה או אחר, וכשאתם נדרשים להיות הבלשים בכבודם ובעצמם – זה כבר סיפור אחר לגמרי.
לקריאה
תכניות בריאות בטלוויזיה עבור הגיל השלישי
ערוצי הטלוויזיה השונים מספקים כיום מגוון תכני בריאות. במסגרת תכנים אלו ניתן למצוא מגוו טיפים ומידע בריאותי חשוב עבור בני הגיל השלישי.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.