forums

מעבירים את החורף בדיור מוגן

אוכלוסיית בני הגיל השלישי הינה אוכלוסיה רגישה מאוד לפגעי מזג האוויר. במאמר הבא נפרט כיצד ניתן להעביר את החורף בקלות בעת ההתגוררות בדיור מוגן, ולהגן על אוכלוסיית האזרחים הותיקים מפני התקררות וקללותיה.
 
מעבירים את החורף בדיור מוגן

מה הוא דיור מוגן

 

הדיור המוגן מיועד לאוכלוסיית בני הגיל השלישי אשר מתפקדים באופן עצמאי. הדיור המוגן מאפשר סביבת מחייה בטוחה ובריאה לאזרחים ותיקים, תוך שמירה על כבודם וזכויותיהם. הדיור המוגן מאפשר לאנשים מבוגרים להשתכן בבית חדש, ולבלות בסביבת בני גילם. הדיור המוגן מאפשר פעילויות פנאי מגוונות, בסביבה בטוחה ומגוננת. הדיור המוגן יוצר קשרים חדשים, עוזר להתפתחות אישית ולפיתוח תחביבים שנזנחו מפאת חוסר זמן.

 

טיפים להעברת החורף בנעימים

 

אמצעי חימום

 הקפידו על שהות במבנה דיור מוגן אשר מספק אמצעי חימום ראוי ומפקח על הפעלתו. יש לשמור את החדרים חמימים ונעימים לאורך כל שעות היממה, בין אם בשימוש בהסקות רגילות, מזגן, מפזר חום או מערכת הסקה מרכזית. זוהי הדרך המהירה והפשוטה ביותר לשמירה על חום גוף נוח, ולמנוע מצוקות שונות הנובעות מקור.

 

בגדים חמים

 בעת המגורים בדיור מוגן יש להקפיד על לבוש של בגדים חמים. אמצעי הלבוש המועדף הינו לבוש בשכבות – שכבת בגדים קצרה, ומעליה שכבה ארוכה ושכבה ארוכה נוספת. בגדים אלו, יחד עם מערכת החימום המועדפת, יישמרו על חום גופם של בני הגיל השלישי לאורך כל שעות היממה. מוטב לכבס בגדים אלו בקביעות, ולוודא כי יש די בגדים להחלפה בכל עת.

 

אספקת תרופות

 בטרם תחילת החורף, אנו ממליצים לבני הגיל השלישי להצטייד בכל התרופות הנחוצות להם לתקופה זו. אין אנו רוצים שדווקא ברגע האמת ייגמרו התרופות החיוניות, ולא יהיה ניתן לצאת ולקחת אותן מפאת תנאי מזג האוויר. זכרו כי ניתן להיעזר ולזכות בטיפול של עובדי הדיור המוגן בעת היווצרות בעיה כמו זו, אך מוטב גם להיערך אליה מבעוד מועד.

 

התקנת קו טלפון

 במידה ואין קו טלפון בנמצא, מוטב להתקינו בטרם החורף. שימוש בטלפון קווי או טלפון נייד יכול להציל את חייו של האזרח הוותיק בסיטואציות מסוכנות שונות אשר עלולות להתרחש בימות החורף. מרבית מבני הדיור המוגן מספקים טלפון קווי לשימוש בעת הצורך.

 

אוורור ראוי

 חדר אשר אינו מאוורר מהווה סביבת דגירה לחיידקים שונים. על מנת למנוע הדבקה המונית במחלות החורף, יש להקפיד על אוורור קבוע של החדרים השונים בהם שוהים בני הגיל השלישי ואורחיהם לאורך שעות היום. ניתן לצאת מן החדר בזמן האוורור, ומוטב לכבות את אמצעי החימום בזמן זה, על מנת שלא לבזבז חשמל.

 

שמיכה איכותית:

 רכשו שמיכת פוך נוצות אשר תשמור על חום הגוף של בני הגיל השלישי בעת השינה. ניתן להשתמש בה  גם בעת השינה במיטה, וגם בעת פעילויות קריאה וסריגה. השמיכה מאפשרת שמירה על טמפרטורות גוף גבוהות והיא רכה ונעימה מאוד לשינה. היא מגיעה בגדלים שונים – למבוגרים ולילדים - ובמידת הצורך ניתן אף לרכוש שתי שמיכות, לחמימות מירבית.

 

כך תעברו את החורף בשלום

אנו ממליצים להקפיד על סעיפים אלו, על מנת להנות מתקופת החורף בעת התגוררות בדיור מוגן. זכרו לוודא כי קיים במבנה הדיור המוגן אמצעי חימום יעיל, וקו טלפון לשימוש בעת חירום. במידת הצורך, הביאו כלים אלו בעצמכם. הקפידו על שימוש בבגדים מחממים, שמיכה עבה ואיכותית, אספת תרופות ראויה ואוורור תכוף. כך תוכלו לשמור על בני הגיל השלישי אשר מתגוררים בדיור מוגן גם בימות החורף הקשים והקפואים.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
התקנת מעקות ברזל בדיור מוגן
מעקה חייב להיות חלק בלתי נפרד מחלל הפנים והחוץ בכל סוג של מוסד דיור מוגן. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המעקה המתאים.
לקריאה
מערכות לחימום מים בדיור מוגן
מוסדות דיור מוגן מחייבים התאמה רלוונטית של פתרונות זמינים לחימום מים לכל אורך השנה. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין המערכות, כיצד בוחרים את הדוד המתאים ומה נדרש כדי לחבר אותו לבניין
לקריאה
היערכות למצב חירום בדיור מוגן
מאות בתי דיור מוגן פועלים ברחבי הארץ ומספקים איכות חיים לבני גיל הזהב. אלא שמעבר לשגרת הפעילויות היום-יומית, על המבנים הללו להיות ערוכים לשעת חירום, עם דגש מרכזי על אירועי שריפה. כיצד ניתן להיות ערוכים מבעוד מועד לכל צרה שלא תבוא? על כך בכתבה הבאה.
לקריאה
חידושים אחרונים בתחום הקלנועיות
הקלנועית הינה כלי רכב אשר נמצא לרוב בשימוש של בני הגיל השלישי. היא מקלה את החיים של אוכלוסייה זו ומאפשרת נסיעה נוחה למרחקים קצרים. המאמר הבא מציג את החידושים האחרונים בתחום הקלנועיות אותם מוטב שתכירו טרם רכישת קלנועית חדשה.
לקריאה
נוהל הפעלת מצב חירום בבתי אבות
מצב חירום בבית אבות יכול להיות מלחיץ במיוחד. מדובר במקום גדול מאוד שיש בו מאות דיירים כאשר המצב הפיזי שלהם לא מאפשר להם להגן על עצמם. מה עושים במצב כזה?
לקריאה
מערכות אוורור בבית אבות
אי אפשר לזלזל בבחירה שלהם כי הם יהיו שם לצדנו בקיצים הכי חמים, וגם בבית אבות צריך לדעת לבחור אותם נכון. אלו אפשרויות יש ולמה צריך לשים לב? לאווירה נעימה ביותר יש כמה דברים שכדאי לדעת.
לקריאה
הובלת תכולת דירה לאחסנה כשעוברים לדיור מוגן
כשעוברים לדיור מוגן בגיל השלישי יש קושי רב בהשארת הציוד שנשאר מאחור, חשוב למצוא את הפתרונות הנכונים למצב העדין. אחסון חלק מתכולת הדירה זהו רעיון טוב שיכול להיות הפתרון.
לקריאה
טיפול בהצפות בבתי אבות
כשאנחנו עוברים לבית אבות, מדוע אנחנו עושים זאת? בסופו של דבר, עבור רבים מאתנו לא מדובר במעבר פשוט כל כך – אך בכל זאת המעבר הזה הוא מתבקש משום שרק כך ניתן להבטיח את איכות החיים הגבוהה ביותר בגיל השלישי.
לקריאה
מקרים חריגים בבתי אבות
גם ככה מאוד קשה לשלוח את ההורים האהובים שלנו לבית אבות, כך שגילוי מקרים חריגים בהתנהגות כלפי אותם מבוגרים יכולה להיות הקש שישבור את גב הגמל ולזרז אותנו להוציא אותם משם. מקרים חריגים כאלו תועדו במצלמות אבטחה מספר פעמים והם מגוונים, נוראיים ומדאיגים.
לקריאה
טיפים לבחירת דירה בדיור מוגן
עוברים לדיור מוגן? הנה מספר טיפים אשר יסייעו לכם לבחור דירה מתאימה, שתענה על צרכי בני הגיל השלישי בצורה האופטימלית.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.