forums

זכויות בגיל השלישי בתחום הגריאטריה

תחום הגריאטריה הוא תחום שהולך והופך ליותר ויותר חשוב ומהותי, ככל שהרפואה המודרנית מתקדמת ותוחלת החיים שלנו עולה – כך שישנם יותר ויותר אנשים בגיל השלישי. כעת, נכיר את הזכויות שיש לנו כבני ובנות הגיל השלישי בתחום הרפואה הרלוונטי אלינו.
 
זכויות בגיל השלישי בתחום הגריאטריה

ראשית, נבין מה היא בדיוק גריאטריה ונבין מה הם התחומים הנכנסים תחת עולם רפואי זה

 

תחום הרפואה הגריאטרית הוא אחד התחומים הרפואיים החשובים ביותר בעולם שלנו, כאשר יש בו נחיצות שרק הולכת והופכת לגדולה ולרלוונטית עם כל שנה שעוברת. אם אתם לא יודעים במה מדובר נסביר ראשית כי גריאטריה היא למעשה התחום הרפואי העוסק במחלות ובטיפולים הקשורים לתהליך ההזדקנות. זהו תחום ששואב בעיקר מעולם רפואת המשפחה והרפואה הפנימית, אך יש בו רלוונטיות לעוד תחומים רבים, רפואיים ופרא-רפואיים גם יחד. המהות של הרפואה הגריאטרית, שאולי מייחדת אותה לעומת תחומים רפואיים אחרים, היא לא רק אבחון מחלות וטיפול בהן, אלא גם ייעוץ כללי ושיפור של אורח חיים עבור אנשים ונשים בגיל הזהב. ככל שהרפואה המודרנית הופכת איכותית יותר ותוחלת החיים שלנו מתארכת, כך גם מתגבר הצורך בשיפור אורח החיים ואיכות החיים של קשישים מבחינה רפואית ומבחינות אחרות, ויש צורך בשירותים גריאטריים איכותיים יותר – וכעת נבין איזה טיפולים מגיעים לכם ומה הזכויות שלכם במסגרת ביטוחי הבריאות שלכם.

 

זכויות גריאטריות שחשוב להכיר בגיל השלישי, והגורמים אליהם צריך לפנות לשם כך

 

הזכויות הנוגעות לטיפולים גריאטריים שונים בגיל הזהב הן רבות מאוד, ולמעשה מדובר בצורה כזו או אחרת בכל טיפול שנוגע בבריאות האדם הקשיש. כך, ישנו סל שלם של בדיקות שצריך לבצע כאנשים מבוגרים בגיל השלישי, ושמגיעות לנו במסגרת ביטוחי הבריאות הסטנדרטיים שלנו – בדיקות סקר תקופתיות מגיעות לנו כבר מגיל 45, בדיקות לצפיפות עצם בכדי לזהות אוסטאופורוזיס, חיסונים שונים כמו לדוגמה החיסון נגד שלבקת חוגרת, ועוד. מעבר לכך ישנן גם לא מעט זכויות בנוגע לטיפולים שיקומיים במצבים רפואיים שונים עבור בני ובנות הגיל השלישי – בין אם מדובר במכשירי שמיעה או במשקפי ראייה, ובין אם מדובר בהסעות אמבולנס מבית החולים או אליו, או בטיפולים רפואיים בבית הלקוח בשל בעיית ניידות כזו או אחרת. גם טיפולים כמו מתן חוות דעת פסיכיאטרית במצבים של דמנציה או של אלצהיימר הם נחוצים במיוחד – וחוות דעת פסיכיאטרית כמו גם טיפולים אחרים בתחום זה נכללת תחת הזכויות של בני ובנות הגיל השלישי.

 

חלק גדול מתחום הגריאטריה הוא לא רק לטפל – אלא גם לשפר אורח חיים

 

חלק ניכר מהזכויות הנוגעות בגריאטריה הן לא זכויות הנוגעות בטיפול רפואי גרידא, אלא דווקא בטיפולים משלימים ופרא-רפואיים הנחוצים עבור שיפור איכות החיים ואורח החיים הבריא של בני ובנות הגיל השלישי. כך, ייעוץ דיאטני, ייעוץ בנושא פעילות גופנית, טיפולי גמילה מעישון, שימור כושר קוגניטיבי ועוד תחומים רבים הם נחוצים ורלוונטיים עבור בני ובנות הגיל השלישי, ובמסגרת הביטוחים של קופות החולים מדובר בטיפולים שנמצאים בזכויות שלנו. כדאי לבדוק מה הזכויות שניתנות לכם במסגרת קופת החולים שלכם לא רק בתחומים רפואיים נטו, אלא גם בכל מה שנוגע לאורח חיים בריא – יש לכך חשיבות עצומה באיכות החיים שלכם בגיל השלישי.

 

דעו מה הזכויות שלכם כבני ובנות הגיל השלישי – ותוכלו לשמור על אורח חיים בריא ונעים

 

כשאתם מבוטחים בקופת חולים כזו או אחרת, אתם צריכים לדעת בדיוק מה הזכויות שלכם מבחינה רפואית – ואלה למעשה הזכויות שלכם בתחום הגריאטריה. בין אם מדובר במתן חוות דעת פסיכיאטרית לאלצהיימר ובין אם מדובר בייעוץ בנושא ספורט בגיל השלישי – יש לכך חשיבות עצומה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מיצוי זכויות ניצולי שואה
העוולות שכוונו נגד יהודים במדינות אירופה לא יישכחו לנצח - ובעזרת מיצוי זכויות ניצולי שואה יש אפשרות להקל על החיים של הניצולים, לעזור להם להזדקן בכבוד ולקבל טיפול רפואי מתאים ללא שיקולים של מימון.
לקריאה
מימוש זכויות רפואיות בגיל השלישי
רבים מאתנו אינם מודעים לזכויות אשר מגיעות לנו, בין אם זה בעבודה ובין אם במצבים שונים בחיים. בפרט, הגיל השלישי – שאינו נגיש למידע בהשוואה לצעירים שהכל זמין להם לבדיקה. במאמר זה נדון אודות מימוש זכויות רפואיות בקרב הגיל השלישי.
לקריאה
איתור נכסים בחו"ל לניצולי שואה
רבים לא יודעים, אך עד היום ניתן לאתר נכסים בחו"ל של ניצולי שואה. כיצד עושים זאת ולמי פונים? כל התשובות במאמר הבא לפניכם. מביצוע השבת הנכס ועד השבתו.
לקריאה
ניצול כלכלי של קשישים
רוצים לשמור על ההורים שלכם להימנע ממצב שבו הם מנוצלים כלכלית? ניצול כלכלי של קשישים זו מגפה של ממש, ויש מה לעשות בעניין. כך תפעלו במידה ועולים חשדות לניצול שכזה.
לקריאה
פיטורי עובד לפני גיל פרישה
הידעתם שפיטורי עובד לפני גיל פרישה יכול להיחשב לאפליה בשל גיל? דעו לכם שיש מה לעשות במקרה כזה. כך תפעלו במידה ופוטרתם מעבודתכם רגע לפני היציאה לגמלאות.
לקריאה
קבלת תשלומי פנסיה מארה"ב
תושבי ישראל שהגיעו לגיל פרישה ועבדו בעברם אצל מעסיק אמריקאי בארה"ב שהפריש להם כספים לפנסיה ייתכן וזכאים להחזרי מס של אלפי דולרים, סקרנים? קראו את השורות הבאות ופנו להתייעץ עם רואה חשבון למיסוי אמריקאי למימוש זכאותכם.
לקריאה
השלכות משפטיות של זוגיות בגיל השלישי
העלייה בתוחלת ואיכות החיים יצרה שפע של זוגיות חדשות בקרב בני הגיל השלישי. זוגיות זו לרוב מפיחה חיים חדשים בקרב כל אחד מבני הזוג, יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את ההשלכות של זוגיות זו בכדי להימנע מסכסוכים ובעיות משפטיות.
לקריאה
זכויות ביטוח לאומי בגיל השלישי
גיל הזהב, עבור מרבית האנשים המבוגרים בישראל, הינו גיל בו הם נמצאים בשלב בחייהם בו הם אינם עובדים ואינם משתכרים לפרנסתם – מאידך זקוקים הם לכספים עבור ניהול חייהם השוטפים, כאשר בגיל זה ישנם צרכים שונים שמקורם לרוב בבעיות בריאות ובעיות זקנה.
לקריאה
זכויות עובדים זרים לסיעוד
עובד זר בישראל זכאי לאותם תנאי עבודה שעובד ישראלי זכאי להם. נוסף על זכויות בסיסיות אלו מעסיקים חייבים לספק לעובדיהם הזרים הסכם עבודה בכתב, ביטוח בריאות פרטי ומגורים הולמים.
לקריאה
תג נכה לגיל השלישי
ישנו מגוון רחב של זכויות בעבור אזרחים ותיקים חלקן ניתנות לכל אזרח ותיק וחלקן מותנות. קבלת תג נכה הינה זכות השמורה לכל אדם העומד בחוק הקבוע עבור חניה לנכים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.