forums

הוויה

מרכז טקסי חיים ישראלי

 
צלצלו אלינו :
053-9373648
 
מידע כללי

דור מחדש ויוצר איננו זורק אל גל האשפה את ירושת הדורות. הוא בוחן ובודק, מרחיק ומקרב, ויש שהוא נאחז במסורת קיימת ומוסיף עליה. ויש שהוא יורד לגלי גרוטאות, חושף נשכחות, ממרק אותן מחלודתן ומחזיר לתחייה מסורת קדומה שיש בה כדי להזין את נפש הדור המחדש..." ( ברל כצנלסון)

"הוויה" הוקמה בשנת 2006 כמרכז לטקסי חיים המשותף לשלושה ארגוני חינוך ותרבות ותיקים: המדרשה באורנים, מרכז בינה ומכון הטקסים החילוני.הוויה הוקמה כמרכז ללא מטרות רווח, במטרה להוביל ולקדם את תהליך פיתוחם ועיצובם של טקסי חיים ישראלים, רלוונטיים ונגישים לציבור החילוני בארץ ובחו"ל.

בהוויה עורכים, לומדים ויוצרים טקסי חיים הנטועים במסורת היהודית ומקורותיה, ובו בזמן מבטאים התחדשות יהודית, חילונית וציונית בת זמננו.  בהוויה, רואים בטקסי החיים צומת דרכים משמעותי בחיי האדם החילוני, אשר מזמן אותו לבחון מחדש את זהותו וזיקתו למסורת, לטקס ולמנהג. ברוח זו אנו מציעים לזוגות ולמשפחות לבחון בהדרכתנו את משמעותו של הטקס עבורם, על אלו צרכים הוא עונה ומה מידת הרלוונטיות שלו לחייהם.

עורכות ועורכי הטקסים של הוויה, המלווים את תהליכי ההנחיה ועריכת הטקסים אינם בעלי הסמכה רבנית-דתית. מקור סמכותם נובע מבקיאותם בתכני התרבות היהודית, מאישיותם וכישוריהם, ומן העובדה כי הינם מייצגים בעשייתם את זהותו התרבותית של הזרם הגדול ביותר כיום בעם היהודי - הזרם החילוני.

פקולטות לימוד:

מקצועות חופשיים
מדעי החברה
ניהול ,עסקים, ופיננסים
מקצועות הבריאות והרפואה
קורסי תעודה פופולריים
לימודי הסמכה מקצועיים
תחומי טיפול
קבורה אלטרנטיבית
קבורה אלטרנטיבית

טקסי אבלות
"ואשרי אדם שיצא בשם-טוב מן העולם..." (רות רבה, פרשה ב, ז)

ברגעים קשים של פרידה מאדם קרוב יקר ואהוב, אנו בהוויה מציעים ללוות אתכם ולסייע לכם בעריכת טקס אבלות. טקס אשר ישקף את אמונותיכם, ויכבד את הדרך שבה בחר יקירכם לחיות את חייו.

ביהדות המסורתית נהוג לחלק את ימי האבל לארבעה שלבים מוגדרים: משלב הפטירה ועד שלב הקבורה, שבעת הימים שלאחר הלוויה, שלושים הימים שלאחר הקבורה, ושניים עשר חודשים - שהיא שנת האבל - הנהוגה רק במקרה של מות אב או אם. אולם, כל אדם אשר חווה אובדן של אדם אהוב וקרוב, יודע כי תהליךהאבלות הוא תהליך ארוך ומתמשך, שאין לו נקודת סיום מובהקת, אך נקודת ההתחלה הברורה שלו הינה טקס הקבורה.

לאורך כל ההיסטוריה של עם ישראל, חלו שינויים מפליגים במנהגי הקבורה על מנת להתאימם לשינויי הזמן והמקום. על פי השקפתנו "הוויה" הינה חוליה נוספת, מתחדשת ביצירת שרשרת הדורות.

כיום, במדינת ישראל, הליך הקבורה נתון בבלעדיות בידיהם של "חברה קדישא" העושים את מלאכתם ברוח האורתודוכסיה החרדית. עם זאת, מתוך הכרה בכך שציבור הולך וגדל בקרב החברה הישראלית, חש כי הטקס המסורתי ודיני האבלות של "חברה קדישא" אינם הולמים ומכבדים את הדרך בה היה רוצה להיפרד מיקיריו, הוקצו בבתי עלמין שונים בארץ, חלקות המיועדות לקבורה אזרחית וכן ניתנה אפשרות, שטקסי הקבורה עצמם, ינוהלו בבתי הקברות שלא על ידי נציגי "חברה קדישא".

במסגרת טקסי האבלות הישראלים של הוויה, נערכים טקסי קבורה וטקסי אזכרה, ברוח יהודית-חילונית, תוך הקפדה רבה כי הטקסים יהיו בעלי חותם אישי, תוכן משמעותי וערכי, ויכבדו את זכר הנפטר ומשפחתו. עורכי ועורכות הטקסים של "הוויה" ילוו וינחו אתכם בעיצוב הטקס ובחירת תכניו תוך שילוב בין מנהגי האבלות והטקסטים היהודיים המסורתיים, לבין טקסטים עבריים מגוונים בני הזמן, קטעי מוזיקה, קטעי קריאה אישיים של משפחה וחברים ועוד.

בטקסי האבלות של "הוויה", נשות המשפחה, המודרות מהטקס המסורתי ומהאפשרות לתת במסגרתו ביטוי לכאבן ואבלן הפרטי, מוזמנות לקחת חלק פעיל ושוויוני בכל שלבי הטקס: מאמירת ה"קדיש", ועד נשיאת דברי ההספד.


אופן מימון
 

השאירו פרטים וצוות האתר ישמח לעזור לכם

* במילוי הטופס הינך מאשר/ת העברת הפרטים לאתר "בגילנו" וכן העברתם לנותני השירות באתר. יתכנו מקרים בהם לא ניתן יהיה להעביר את הפרטים לבית העסק או שהפרטים יועברו באיחור. אנו ממליצים להמנע מלרשום בהערות מידע אישי או רגיש / חסוי. כמו כן, מומלץ לא להשאיר פניות במקרים דחופים.

אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.