forums

קשישים אוהבים לגור בתל אביב

רבע מכלל אוכלוסיית בני ה- 65 ומעלה בישראל, מתגוררת בתל אביב וגם חלקם היחסי בתוך המחוז הוא הגבוה ביותר
 
קשישים אוהבים לגור בתל אביב
רבע מכלל אוכלוסיית בני ה- 65 ומעלה בישראל, מתגוררת בתל אביב וגם חלקם היחסי בתוך המחוז הוא הגבוה ביותר. כך עולה מתוך תחקיר שערך פורטל מוטק'ה בקרב האוכלוסייה היהודית הדוברת עברית, של גילאי 60 ומעלה. עוד מתברר מהסקר שמרבית האוכלוסייה הקשישה (94%) מתגוררת ביישובים עירוניים המונים 2,000 תושבים ומעלה, שבהם הם מהווים כ-10% מכלל האוכלוסייה, בהשוואה ליישובים הכפריים בהם הם מהווים כ-6% מהאוכלוסייה בלבד.

ביישובים עירונים שבהם יש ריכוז גדול של בתי אבות (או בתי גיל הזהב) כמו רמת אפעל, בת-ים וגבעתיים - חלקם היחסי של הקשישים הוא 20%, 19% ו-18% בהתאמה. הישוב העירוני בעל אחוז אוכלוסיית בני 65 ומעלה הנמוכה ביותר - הוא אלעד (0.6% בלבד). בעוד שמספר הקשישים הגדול ביותר מצוי בירושלים (60 אלף) חלקם היחסי באוכלוסיית ירושלים עומד על 8% בלבד.

עוד עולה מהמחקר ש-65% מבני 65 ומעלה החיים כיום בישראל הם ממוצא אירופה-אמריקה, 32% ממוצא אסיה-אפריקה ו-3% ממוצא ישראל. 14% בלבד מבין בני ה-65 ומעלה הם ילידי ישראל. כן מתברר שחלקם היחסי של בני 65 ומעלה בקרב עולי ברה"מ לשעבר שעלו לארץ החל בשנת 1990- הוא 19%, כמעט כפול מחלקם של כלל בני 65 ומעלה באוכלוסיה (10%) וחלקם היחסי של עולים אלו בגיל 65 ומעלה מכלל בני גיל זה בישראל עומד על 22%.

בקשר למשקי הבית של עולים, נמצא שהם מאופיינים במיעוט ילדים, מה שמביא לאחוז גבוה של משפחות עם מבוגרים ללא ילדים. בנוסף, חלק מהעולים מתגוררים במשקי בית של שלושה דורות. עובדה זו מביאה לאחוז נמוך של בודדים בקרב העולים: בין 14.7% ל-16.6% לעומת כ-20%-21% בקרב הוותיקים, ולאחוז גבוה יחסית של משקי בית עם שלושה מבוגרים ללא ילדים.

כ- 90% מבני 65 ומעלה התגוררו בשנת 2006 במשקי בית והשאר מתגוררים בבתי אבות במוסדות ובקיבוצים. ל-83% מהגברים בני 65 ומעלה בת זוג עמה הם גרו (כ-232 אלף), זאת בהשוואה ל-44% בלבד מהנשים אשר גרו עם בן זוג (159 אלף). 6% מבני 65 ומעלה גרו עם משפחת ילדיהם, אך ללא בן/בת זוג).

עוד חושף המחקר שבקרב היהודים, אחד מכל ארבעה מבני 65 ומעלה גר בגפו, מבין הנשים אחת מכל שלוש נשים בנות 65 ומעלה גרה בגפה. מבין הערבים רק אחד מתוך שישה גר בגפו ויותר מ-60% מהאלמנים ומהאלמנות חיו בגפם.

קישור מומלץ: פורום אלמנים ואלמנות בניהולה של שרה בליי מטפלת ומנחת קבוצות



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  גועל נפש של ניסוח
מעניין מי הכתב הזוטר שכותב כאן תכנים. "גואל נפש". כמו הפרצוף של דפי זהב.
אורן (21.10.09)
אולי יעניין אתכם גם :
הומואים על הבמה
בתל אביב התאספה קבוצת פנסיונרים הומואים כדי להרים הצגה על חייהם.
לקריאה
מי יבנה, יבנה לי קבר
גימלאי רוסי בנה לעצמה חלקת קבר עם מצבה בעודו בחייו, והוא מטפח אותה יומיום, כדי שלא "יגנבו" לו את הקרקע.
לקריאה
לימודים לזקני חבד
תפארת זקנים היא מסגרת לימודית וחברתית של חבד לקשישים וקשישות, שהוקמה על-פי הוראתו של הרבי, הגורס כי דווקא בגיל הזקנה יש לאדם את ישוב הדעת לעסוק במעיינות הנצח של העם היהודי.
לקריאה
" יידישפיל " - תיאטרון ישראלי צומח
תיאטרון “יידישפיל” חוגג יום הולדת 20, ובכך הוא מעיד על הצורך של מבוגרים, בני דור הביניים והנכדים בני העשרה והעשרים - להכיר ולהוקיר את שפת היידיש, שנכחדה כמעט מן העולם
לקריאה
קשישים בעולם וירטואלי
בקורס של המשרד לענייני גימלאים בחיפה, מכשירים קשישים להפנים שעכבר הוא לא רק אורח במזווה, שהדואר היום לא בא רק באוטו האדום ושאפשר לפתוח חלון גם מבלי שייכנס הביתה קור
לקריאה
דרושות עמותות חדשות לטיפול בגמלאים
גדלה הדרישה לעמותות חדשות שיתנו מענה טיפולי לגמלאים בארץ
לקריאה
ערבים בישראל מטפלים בקשישים בבית
קשישים ערבים מטופלים לרוב על ידי המשפחה בבית.
לקריאה
ספר הדרכה לסבים וסבתות
כתיבת ספר הדרכה לסבים וסבתות נראית כמהלך טבעי לד"ר מרים סטופארד הבריטית, שדורות של אמהות התחנכו על ספרה "הטיפול בתינוק ובילד". "הסבים הם סלע היסוד שעליו מבוססת המשפחה", היא אומרת למישל הנסון, סופרת הגארדין הבריטי
לקריאה
צפרות והאכלת ציפורי בר מרגיעה
לצפרות ולהאכלת ציפורי בר יש השפעות מיטיבות בהיבט הפיזי, הרגשי, החברתי והקוגניטיבי, בעיקר על אנשים מבוגרים ונכים
לקריאה
גמלאים למען תיירות ואיכות הסביבה
גמלאים דוברי שפות מתנדבים למען התיירות ואיכות הסביבה בעיר העתיקה בירושלים, בסיוע לתיירים והתראה על מפגעים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.