forums

סבא וסבתא בחו"ל

טיולים מאורגנים לגילאים מבוגרים
 
סבא וסבתא בחו
טיולים ממוקדי גיל הפכו בשנים האחרונות לטרנד של ממש, וחברות הנסיעות מציעות אותם גם לבני הגיל השלישי. כך מדווחת הראלה סטוצקי-באר באתר NRG. יהודה זפרני, למשל, סמנכ"ל השיווק של חברת אופיר טורס, אמר לסטוצקי שבסוכנות שלו נסיעות גיל הזהב מהוות כ-20% מסך הנסיעות לחו"ל ולכן הטיפול באוכלוסיה זו ממוקד, מפולח וזוכה למלוא תשומת הלב.

סוג הטיולים המועדפים על בני גיל הזהב – על פי זפרני - הם טיולים מאורגנים של 14 יום בממוצע, עם דגש על "הכול כלול". היעדים הפופולאריים ביותר הם מוסקבה וסנט פטרסבורג (1,700-1,350 דולר לטיול בן 10-14 יום), ארה"ב (3,500 דולר לטיול בן 14 יום), הדנובה הכחולה (וינה, פראג, בודפשט), ספרד ואיטליה.

 טיולים מיוחדים נוספים הפופולאריים בקרב בני הגיל השלישי הם לאתרי בריאות וספא כמו פיישטני בסלובקיה (14 לילות - החל מ-839 יורו), קרלובי וארי בצ'כיה (החל מ-740 יורו), באדן באדן בגרמניה (6 לילות - החל מ-779 יורו) ועוד. כמו כן נוטים אנשים מבוגרים לצאת לשייט בספינות תענוגות, משום שבדרך זו אפשר לראות מספר יעדים בבת אחת, כאשר בכל יעד עוצרים ויורדים לחוף לסיורים מודרכים.

שלמה כרמל, מנכ"ל חברת עולם אחר סיפר לכתבת NRG שהיעדים הפופולאריים ביותר בקרב הקשישים הם דווקא באפריקה. "מדובר בדרך כלל באנשים שכבר טיילו בעולם, חרשו את אירופה וארה"ב ומחפשים ריגושים חדשים ויעדים לא קונבנציונליים" הוא מסביר". לדבריו הטיולים נבנים כך שהם לא דורשים הליכה מרובה או מאמץ פיזי, והם מתבצעים על פי רוב במכוניות נוחות וכוללים לינה במלונות ובלודג'ים. בין האפשרויות: טיול לקניה שכולל את הר קניה, שמורת הסמבורו, אגם נקורו, שמורת מסאי מרה וביקור בשבט המסאי - 2,895 דולר כולל טיסות, מסי נמל, לודג'ים, כלכלה מלאה, מדריך מיומן, אשרת כניסה ועוד.

אתי שמחי , מנהלת שיווק ורכש תיירותי בדיזנהויז-יוניתורס, ממליצה לבני גיל הזהב לבדוק מספר נושאים בטרם הם מזמינים טיול: 

התאמה ליכולת: וודאו שהטיול מותאם לרמת הכושר שלכם, לא כולל הליכה מרובה או היעדר מנוחה ולא דוחס יעדים רבים במספר ימים מועט. 

המסלול: יש לשים דגש מיוחד על נגישות נוחה לאתרי הביקור. במקרה של מעבר מעיר לעיר חשוב שלא תהיינה שעות נסיעה רבות וקיימת אפשרות להשתמש בטיסות פנים. 

מלונות: מומלץ שהם יהיו במקום מרכזי (גם אם הדבר מייקר במקצת את המחיר) כדי לאפשר גישה נוחה לכל המקומות האטרקטיביים. 

ארוחות: אם יש לכם מגבלות דיאטה, רצוי לוודא הזמנה של אוכל מתאים בטיסה ובבית המלון. לשומרי כשרות מומלץ לברר מראש אם במלון מגישים אוכל כשר, על מנת להימנע מחיפוש אחר מסעדות כשרות. 

טיפול רפואי: כדאי לברר ולרשום את כתובות בתי החולים שנמצאים באזור אליו מתעדים להגיע. כמו כן כדאי להצטייד בתרופות להורדת חום, בעיות עיכול, כאבים וכד' וכמובן בתרופות שנוטלים באופן קבוע. רצוי להצטייד במספר הטלפון של הרופא המטפל בכם בארץ, כדי להיוועץ בו במקרה הצורך. בטיול מאורגן מומלץ שיהיה רופא מלווה. 

ביטוח: חשוב להצטייד בביטוח רחב היקף הכולל הטסה לארץ במקרה חירום וכן כיסויים למחלות כרוניות. 

צוות מלווה: בטיולים מאורגנים חשוב לבדוק כי המדריך מכוון גיל ומנוסה בהדרכת קבוצות בני גיל הזהב. מומלץ גם לפגוש את הקבוצה אתה אתם נוסעים, לפני הנסיעה כדי לתאם ציפיות ולוודא כי הם "בראש שלכם".


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  ספארי בהתאמה לגיל הזהב
לפני חודש חזרתי מספארי בדרום אפריקה עם חברה דרום אפריקאית שיש לה נציג בארץ. מאוד מומלץ למי שחושב שנסיעה לצד עדר פילים עושה לו את זה. אגב, גילי 58 שנה. מצאתי אותם באתר http://www.cafrica.net/Africa/50Plus/50plus.html כל הכבוד למי שחשב עלינו בפרטי פרטים שכאילו.
יעקב ליאני (14.9.09)
2.  טיול משגע - צפון איטליה
טיול משגע למבוגרים בהדרכת חנה אלון,כל כך נהננו היא מקצועית ומרתקת ביידע שלה.כל כך הרבה באישה אחת.מאוד מומלץ! www.star-daw.co.il
ויולט בן פורת (12.7.12)
אולי יעניין אתכם גם :
הומואים על הבמה
בתל אביב התאספה קבוצת פנסיונרים הומואים כדי להרים הצגה על חייהם.
לקריאה
מי יבנה, יבנה לי קבר
גימלאי רוסי בנה לעצמה חלקת קבר עם מצבה בעודו בחייו, והוא מטפח אותה יומיום, כדי שלא "יגנבו" לו את הקרקע.
לקריאה
לימודים לזקני חבד
תפארת זקנים היא מסגרת לימודית וחברתית של חבד לקשישים וקשישות, שהוקמה על-פי הוראתו של הרבי, הגורס כי דווקא בגיל הזקנה יש לאדם את ישוב הדעת לעסוק במעיינות הנצח של העם היהודי.
לקריאה
" יידישפיל " - תיאטרון ישראלי צומח
תיאטרון “יידישפיל” חוגג יום הולדת 20, ובכך הוא מעיד על הצורך של מבוגרים, בני דור הביניים והנכדים בני העשרה והעשרים - להכיר ולהוקיר את שפת היידיש, שנכחדה כמעט מן העולם
לקריאה
קשישים בעולם וירטואלי
בקורס של המשרד לענייני גימלאים בחיפה, מכשירים קשישים להפנים שעכבר הוא לא רק אורח במזווה, שהדואר היום לא בא רק באוטו האדום ושאפשר לפתוח חלון גם מבלי שייכנס הביתה קור
לקריאה
דרושות עמותות חדשות לטיפול בגמלאים
גדלה הדרישה לעמותות חדשות שיתנו מענה טיפולי לגמלאים בארץ
לקריאה
ערבים בישראל מטפלים בקשישים בבית
קשישים ערבים מטופלים לרוב על ידי המשפחה בבית.
לקריאה
ספר הדרכה לסבים וסבתות
כתיבת ספר הדרכה לסבים וסבתות נראית כמהלך טבעי לד"ר מרים סטופארד הבריטית, שדורות של אמהות התחנכו על ספרה "הטיפול בתינוק ובילד". "הסבים הם סלע היסוד שעליו מבוססת המשפחה", היא אומרת למישל הנסון, סופרת הגארדין הבריטי
לקריאה
צפרות והאכלת ציפורי בר מרגיעה
לצפרות ולהאכלת ציפורי בר יש השפעות מיטיבות בהיבט הפיזי, הרגשי, החברתי והקוגניטיבי, בעיקר על אנשים מבוגרים ונכים
לקריאה
גמלאים למען תיירות ואיכות הסביבה
גמלאים דוברי שפות מתנדבים למען התיירות ואיכות הסביבה בעיר העתיקה בירושלים, בסיוע לתיירים והתראה על מפגעים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.