forums

יש גם חתולים וכלבים פנסיונרים

כמו שקורה בבני אדם, גם כלבים וחתולים חיים היום יותר לעומת תוחלת החיים שלהם בשני העשורים הקודמים
 
יש גם חתולים וכלבים פנסיונרים
כמו שקורה בבני אדם, גם כלבים וחתולים חיים היום יותר לעומת תוחלת החיים שלהם בשני העשורים הקודמים. כך קובעים ד"ר דליה רוזנבלום וד"ר דורון נרי, מהמרכז הוטרינארי ברמת השרון. במאמר שהם מפרסמים ברשת החברתית של דה-מארקר, כותבים השניים שנהוג היה לחשוב שחתול כבן ארבע-עשרה הוא כבר קשיש ואילו כלב בין שתיים-עשרה נחשב זקן. אבל כיום אנו עדים לכלבים שמגיעים בקלות לגילאי חמש-עשרה וחתולים שמאריכים חיים עד לעשרים ואף יותר.

לדברי השניים ישנם מספר גורמים שתרמו להארכת תוחלת החיים הממוצעת של חיות המחמד. אולם תחילה הם מזכירים שתוחלת החיים של חיות מחמד מושפעת לא רק מתמותה טבעית כמו בבני אדם, אלא גם ממקרי המתת חסד. החלטה כזו מתקבלת ומתבצעת, לעיתים קרובות, בעקבות ירידה באיכות חייו של הכלב - או של הבעלים. "אחת הדוגמאות", כותבים הרופאים הוטרינרים, "היא כלב שהתעוור כתוצאה מקטרקט בשתי עיניו ובעליו החליטו להמיתו כתוצאה מחוסר יכולת התמודדות איתו".

מה באמת השפיע על עליית תוחלת החיים? בראש ובראשונה מודעות בעלי חיות המחמד לצרכים, לטיפולים מניעתיים ולמצבי מחלה של חיות המחמד. המודעות מיושמת להלכה בביקורים אצל הווטרינר ודרישה לקבלת טיפולים מתקדמים ואיכותיים יותר.במקביל חברות המזון פיתחו במהלך השנים האחרונות מזונות איכותיים למתן שגרתי ומזונות רפואיים לשלל מצבי מחלה. כיום קיימת גם הקפדה ניכרת יותר בכל הקשור לטיפולים המונעים מצבי מחלה בחיות מחמד.

 תחום נוסף שבו חל שיפור משמעותי הוא הטיפול בטפילים חיצוניים כגון פרעושים וקרציות. בעבר נהוג היה להשתמש בחומרים קוטלי פרעושים וקרציות בעלי טווח בטיחות נמוך ומקרים רבים של טיפולים היו מסתיימים אף בהרעלות. כיום קיימים חומרים יעילים ונוחים יותר ובעיקר בטוחים יותר לשימוש. טיפול מניעתי נוסף, חשוב מאין כמותו, הוא ניקוי שיניים. ידוע שבטבע חיה המאבדת את שיניה - מהר מאוד מוצאת את מותה. נכון שחיות מחמד לא צריכות לשחר לטרף בכדי לאכול, אך עדיין בריאות השיניים ובעקבותיה חניכיים - מאוד חשובה.

ניתוחי עיקור וסירוס גם נכללים בתחום של טיפולי מניעה. כאשר מעקרים כלבות בגיל צעיר - מורידים ולעיתים מונעים כליל את מקרי סרטן רחם. בסירוס מורידים את הסיכון ללקות בסרטן אשכים ודלקת הפרוסטאטה. "קיימות היום שיטות אבחון מצוינות לגילוי מוקדם של מחלות רבות בבעלי חיים מבוגרים וזקנים", קובעים הכותבים. "ביניהם: אנמיה, אי ספיקת כליות התחלתית, אי ספיקת כבד התחלתית ועוד. קיימים גם טיפולים רבים שבעבר לא היו אפשריים.

"אחת הדוגמאות הבולטות היא הטיפול בחיות חולות סרטן. חיית מחמד שאובחנה לפני כעשרים שנה עם מחלת הסרטן לרוב הייתה מקבלת טיפול תומך בלבד במטרה להקל על כאביה ולעיתים אף הייתה מורדמת. 

לסיכום כפי שקורה בבני אדם, גם תוחלת החיים של בעלי החיים גדלה ואנחנו מרוויחים עוד כמה שנים נפלאות עם חיית המחמד האהובה שלנו..."


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הומואים על הבמה
בתל אביב התאספה קבוצת פנסיונרים הומואים כדי להרים הצגה על חייהם.
לקריאה
מי יבנה, יבנה לי קבר
גימלאי רוסי בנה לעצמה חלקת קבר עם מצבה בעודו בחייו, והוא מטפח אותה יומיום, כדי שלא "יגנבו" לו את הקרקע.
לקריאה
לימודים לזקני חבד
תפארת זקנים היא מסגרת לימודית וחברתית של חבד לקשישים וקשישות, שהוקמה על-פי הוראתו של הרבי, הגורס כי דווקא בגיל הזקנה יש לאדם את ישוב הדעת לעסוק במעיינות הנצח של העם היהודי.
לקריאה
" יידישפיל " - תיאטרון ישראלי צומח
תיאטרון “יידישפיל” חוגג יום הולדת 20, ובכך הוא מעיד על הצורך של מבוגרים, בני דור הביניים והנכדים בני העשרה והעשרים - להכיר ולהוקיר את שפת היידיש, שנכחדה כמעט מן העולם
לקריאה
קשישים בעולם וירטואלי
בקורס של המשרד לענייני גימלאים בחיפה, מכשירים קשישים להפנים שעכבר הוא לא רק אורח במזווה, שהדואר היום לא בא רק באוטו האדום ושאפשר לפתוח חלון גם מבלי שייכנס הביתה קור
לקריאה
דרושות עמותות חדשות לטיפול בגמלאים
גדלה הדרישה לעמותות חדשות שיתנו מענה טיפולי לגמלאים בארץ
לקריאה
ערבים בישראל מטפלים בקשישים בבית
קשישים ערבים מטופלים לרוב על ידי המשפחה בבית.
לקריאה
ספר הדרכה לסבים וסבתות
כתיבת ספר הדרכה לסבים וסבתות נראית כמהלך טבעי לד"ר מרים סטופארד הבריטית, שדורות של אמהות התחנכו על ספרה "הטיפול בתינוק ובילד". "הסבים הם סלע היסוד שעליו מבוססת המשפחה", היא אומרת למישל הנסון, סופרת הגארדין הבריטי
לקריאה
צפרות והאכלת ציפורי בר מרגיעה
לצפרות ולהאכלת ציפורי בר יש השפעות מיטיבות בהיבט הפיזי, הרגשי, החברתי והקוגניטיבי, בעיקר על אנשים מבוגרים ונכים
לקריאה
גמלאים למען תיירות ואיכות הסביבה
גמלאים דוברי שפות מתנדבים למען התיירות ואיכות הסביבה בעיר העתיקה בירושלים, בסיוע לתיירים והתראה על מפגעים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.