forums

המעבדה

המרכז החדש לאמנויות הבמה

 
צלצלו אלינו :
053-9373588
 
מידע כללי

המעבדה , המרכז החדש לאמנויות הבמה , 
נוסדה בקיץ 2003 ע"י עמותת JVP קהילה בראשותו של אראל מרגלית מייסד ומנהל קרן הון הסיכון (JVP- Jerusalem Venture Partners) 
מטרת ייסודה של המעבדה הייתה יצירת בית לאמנים ויוצרים בעיר ירושלים ופיתוח שפה אמנותית המשלבת את אמנות הבמה עם טכנולוגיה מתקדמת.האנגר ישן ששימש כמחסן הוכשר ושופץ לחלל תיאטרוני מיוחד במינו בסגנון "ארנה" המונה כיום 180 מושבים. במקביל להכשרת החלל לאירוע התיאטרוני נפתח במקום בר המעבדה אשר מאפשר מופעים מוזיקליים על במה קטנה . איש התיאטרון , הבימאי והשחקן עודד קוטלר והגברת חנה רובינשטיין הובילו וניהלו את המרכז במהלך השנה הראשונה כשהדגש היה על אמנות התיאטרון ועל פיתוח וטיפוח אמנים צעירים בתחילת דרכם. בשנה זו הועלו הצגות בבימוי של ברוך ברנר וסמי סמיר , עמיר קליגר , אמיתי יעיש , איילת רון  ויעל קרמסקי.

חלקם התמודדו עם מחזות קלאסיים בניסיון ליצור שפה בימתית חדשה ואחרת ( " וויצק " מאת ביכנר או "מחזה חלום"מאת סטרינדברג ). חלקם התמודדו עם כתיבה ועיבוד( "מעשה רב פנים", "גוויותי ורבותי","מוות בנעלי בית" ).הצגות התיאטרון הועלו לזמן הרצה מוגבל וחשפו את יוצריהם ושחקניהם , כמו את המעבדה כמקום חדש בסביבה התרבותית. 


בתום השנה הרפרטוארית הראשונה , קיץ 2004 ,עזב קוטלר ובמקומו נכנסה כמנהלת אמנותית הבימאית והיוצרת אופירה הניג.
במהלך השנה הרפרטוארית השנייה ניפרץ גבול קטגוריית התיאטרון ועל במת המעבדה הועלו מופעי מחול בבכורה ( " קרם תות ואבק שריפה " ובמסגרת פסטיבל הרמת מסך, " טיפהפופה ")והצגות תיאטרון בשילוב עבודת וידאו ( " שלומית ")הצגה זו סימנה גם את תחילתו של דיאלוג רב - תרבותי יהודי - ערבי השם דגש על נתינת במה לתרבויות שונות .
במהלך השנה  הרפרטוארית השנייה  נפתח מסלול מיוחד לטיפוח יוצרים צעירים בוגרי בתי הספר הגבוהים לאמנות אשר הגיע לנקודת הסיום במהלך העונה הרפרטוארית השלישית . פרויקט " x-po-פה " . פרויקט זה  שילב שפות אמנותיות שונות ויצר שיח ייחודי בין האמנים ובין האמנים לקהל. בפרויקט זה הועלו במשך שני ערבים עבודותיהם של אמנית הוידאו – נבט יצחק , בימאי התיאטרון - נועה שנהב ושלומי ליברמן ,והרקדן והכוריאוגרף - סהר עזימי. הצגה נוספת אשר הועלתה בשנה השלישית  היא " בטווח יריקה " ( במסגרת פסטיבל תיאטרונטו 2006 ), הצגת יחיד מאת טאהר נג'יב בביצוע השחקן חליפה נאטור ובבימוי אופירה הניג. נאטור זכה בפרס ראשון על תפקידו זה.ההצגה אשר ממשיכה את הדיאלוג הרב - תרבותי הוזמנה להופיע במרכז הבינלאומי לתיאטרון בפריז של הבימאי פיטר ברוק.
המופע שסיים את השנה הרפרטוארית השלישית הוא תיאטרון החזיונות "טרמינל " מאת היוצר עמית דרורי .תהליך העבודה על מופע זה נמשך כשנתיים אשר במהלכם פיתח דרורי את רעיונותיו וקיבל חלל עבודה אשר שימש גם כבית מלאכה וגם חדר חזרות.מופע בינתחומי זה בשיתוף פסטיבל זגרב ותיאטרון קור בשוויץ  , בשיתוף פסטיבל הבובות הבינלאומי בירושלים ובשיתוף ביה"ס לתיאטרון חזותי בירושלים  ,הועלה בבכורה במסגרת פסטיבל ישראל 2006 ומסמן נקודת ציון בהתפתחותה של המעבדה כבית יוצר בינתחומי . שתי יצירות אלו ממקמות את המעבדה ברשת בינלאומית של דו שיח אוניברסלי , אחת ממטרותיה של המעבדה כיום.
בשנה הרפרטוארית הרביעית (בנובמבר 2006 )הועלה על במת המעבדה ובחלל המיוחד של המקום פרויקט "הגולם" המשלב דיסיפלינות אמנותיות שונות המתייחסות למיתוס "הגולם". 
  
 
המעבדה העלתה ותעלה את הפרויקטים מבית היוצר בתמיכתם הנדיבה של הגורמים הבאים ועל כך תודתנו:
משרד התרבות - מדור התיאטרון ומדור המחול
קרן ירושלים
מפעל הפיס
קרן ברכה
קרן תרבות אמריקה ישראל
קרן יהושוע רבינוביץ
קרן מת"ן 
קרן קמינגס
שגרירויות: בריטניה, אוסטריה, צרפת
חברת ההגברה ותאורה שולי עודד

פקולטות לימוד:

מקצועות חופשיים
מדעי החברה
ניהול ,עסקים, ופיננסים
מקצועות הבריאות והרפואה
קורסי תעודה פופולריים
לימודי הסמכה מקצועיים
תחומי טיפול
המעבדה מארחת
המעבדה מארחת

המעבדה רואה עצמה כבית מארח למיטב היוצרים וקבוצות העצמאיות מתחומי האמנויות השונים מהארץ ומחוצה לה שיבוא לידי ביטוי בשני אפיקים עיקריים:

ייעוד במה לעבודות ביכורים של דור יוצרים צעירים במחול ובתיאטרון.

 אירוח קבוצות עצמאיות ויוצרים עצמאיים מבוססים.


פעילויות מיוחדות
 
שיתוף פעולה ויוזמות עם מוסדות תרבות שונים בארץ ומחוצה לה למטרת אירוח פסטיבלים ואירועים מיוחדים בתחום התיאטרון, מחול, מוזיקה, אמנות דיגיטאלית והרב תחומי. 

קיומן של סדנאות ומפגשים מיוחדים בין יוצרים מבוססים מהארץ ומחוצה לה עם סטודנטים ואנשי מקצוע מכל תחומי אמנויות הבמה והמדיה החדישה.


מוסיקה במעבדה
המעבדה מארחת הרכבים מוסיקליים ולהקות מובילות מהארץ ומהעולם בוריאציות שונות ובמופעים ייחודיים. 

המבנה הייחודי של חלל המעבדה ומערכת הסאונד המשובחת גורמים לקהל ולאמנים לחוות חוויה מוסיקלית שונה ואיכותית.

 


אופן מימון
 

השאירו פרטים וצוות האתר ישמח לעזור לכם

* במילוי הטופס הינך מאשר/ת העברת הפרטים לאתר "בגילנו" וכן העברתם לנותני השירות באתר. יתכנו מקרים בהם לא ניתן יהיה להעביר את הפרטים לבית העסק או שהפרטים יועברו באיחור. אנו ממליצים להמנע מלרשום בהערות מידע אישי או רגיש / חסוי. כמו כן, מומלץ לא להשאיר פניות במקרים דחופים.

אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.