forums

שירה בציבור לגיל הזהב

אין ספק כי אחת מהפעילויות החברתיות המהנות ביותר בגיל הזהב הינה ערבי שירה בציבור. ערבים אלו מתקיימים בתדירות גבוהה יחסית בבתי גיל הזהב, במתנסים מקומיים ועוד.
 
שירה בציבור לגיל הזהב
אוירה טובה, שירים של פעם, חברה טובה ולעתים גם יין משובח ואוכל טוב. לא סתם הפכו ערבי השירה בציבור לבילוי האולטימטיבי בגיל הזהב. כשמגיעים לגיל בו יודעים להבין מה באמת טוב בחיים יודעים להעריך שעות של בילוי איכותי ושל כיף עם ארומה של פעם.

 

לרבים יש גם אפשרות להצטרף לחוג שירה, לפעילויות שירה ואולי אפילו למקהלה מקצועית. אז איפה אפשר לשיר בצוותא בכיף? מה הן קבוצות שירה? איך מצטרפים לחוג שירה ומהם היתרונות של שירה בקול גדול? כל התשובות שיגרמו לכם לא להפסיק לשיר.

 

דמיינו זמרת עם קול פעמונים, לצידה נגן אחד או רבים, בידיכם שירון, על השולחן תקרובת ואתם צוהלים ושרים את השירים שמילאו את פס הקול של חייכם. זהו ערב שירה בציבור ואנחנו יודעים שרק אזכורו מעלה חיוך על פניכם. לצידם של ערבים כאלה, אשר מתקיימים אחת לשבוע במסגרות שונות ישנם גם חוגי שירה וכן פעילות של מקהלות מקומיות. אתם תוכלו להשתלב בקלות בכל אחת מהמסגרות הללו ולשיר עד מלוא גרון.

 

איפה מתקיימות פעילויות שירה ואיך אפשר להצטרף אליהן?

 

רבים מהפורשים לפנסיה מתפנים לעסוק בשירה, במוזיקה ואפילו מתמקצעים במקהלה או בחוג שירה. אם גם אתם בעינין של לשיר תוכלו לעשות זאת באח מהמסגרות הבאות:

 

ערבי שירה בציבור

 

ערבים של כיף הפתוחים לקהל הרחב מתקיימים בכמה מסגרות ואתם יכולים לבצע בירור לגבי פרטיהם עם גורמים שונים במקום המגורים שלכם. אנו נמליץ למשל על פניה לבית גיל הזהב הקרוב. רבים מבתים אלה וממתחמי דיור מוגן פותחים שעריהם לקהל מבחוץ בתשלום סמלי לערבי שירה בציבור. מועדוני גיל הזהב המקיימים פעילות במקום מגוריכם מציעים ערבי שירה בציבור. מועדונים אלה קיימים בכל עיר מגורים והם רבים. למשל, רק בעיר רמת גן פועלים כ47 מועדוני גיל הזהב המציעים שפע של פעילויות לגמלאים וגם שם כמובן מתקיימים ערבי שירה בציבור. בנוסף, רשויות מקומיות מציעות במתנ”סים ומועדוניות ערבי שירה בציבור. פרטים לגביהם מצויים באתרי הרשות המקומית ומתפרסמים במקומונים ולוחות מודעות.

 

חוגי שירה

 

אם תחפשו אחר חוגים לגיל הזהב תוכלו למצוא חוגי אמנות, חוגי העשרה, סדנאות , הרצאות והעשרה בכל מיני מסגרות, חלקן פרטיות, חלקן קהילתיות. המגוון הגדול של החוגים כולל חוגי התעמלות, חוגי יצירה ואמנות, חוגי מוזיקה וכמובן גם הם חוגי שירה. חוג שירה הוא מסגרת בתוכה ניתן ללמוד שירה באופן מקצועי יותר או פחות, כל אחד בתאם ליכולתו ולפי העדפותיו. מי שרוצה לברר על חוגי שירה מוזמן לפנות לאותם הגורמים המספקים מידע על ערבי שירה בציבור (עיריה, מתנ”ס, מועדון גיל הזהב, בית גיל הזהב). גם רשת האינטרנט היא מקום טוב לחפש חוגי שירה לגיל הזהב.

 

מקהלות מקומיות

 

העיריה, המתנ"ס, מועדון גיל הזהב, בית גיל הזהב, הדיור המוגן וכל מסגרת אחרת, המציעה פעילות לגיל הזהב וגם מכבדת את עצמה מתחזקת מקהלה חיה ונושמת. חלק מהמקהלות מקצועיות יותר (מקהלה קאמרית רמת גן למשל) וחלקן פחות (מקהלת גיל הזהב של חולון למשל) אבל בכולן כיף גדול. מפגשים שבועיים, חזרות, מופעים והתרגשות רבה. מי שיודע ואוהב לשיר יכול להשתלב בפעילויות של מקהלות מקומיות, שכונתיות או עירוניות שפעמים רבות קבוצות שירה. לשם כך עליכם לפנות למתנ"ס השכונתי ולברר מה הן האופציות. וגם כאן, כמובן ששיטוט באינטרנט יסייע ויתרום לאיתור המסגרת המקהלתית המתאימה.

 

ולפני סיום – היתרונות שבשירה בתוך מסגרת:

 

מעבר לכך ששירה זה כיף גדול, השתלבות בפעילות שירה של גיל הזהב - במסגרת ערבי שירה בציבור, חוג שירה או מקהלה – היא עתירת יתרונות. מדובר בזמן איכות, פעילות כיפית משחררת עם יתרונות חברתיים. פעמים רבות חברי המקהלה ו/או משתתפי החוג הופכים לקהילה של ממש. המפגשים השבועיים, המופעים ואפילו טיולים מסביב לעולם (זה קורה לא מעט) תורמים לגיבוש והופכים את החברים לקבוצה מלוכדת ומסגרת חברתית משובחת. וכל זה עוד לפני שהזכרנו את השירים היפים שיחזירו כל אחד מכם למחוזות ילדותו ויזכיר לו תמונות ואירועים מתחנות חייו.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
האם חדרי בריחה מומלצים לקבוצות בגיל מבוגר?
חדרי בריחה הם טרנד חדש ומצליח בעולם הבילויים, חדרי הבריחה מציעים משימה נגד הזמן, האם תספיקו לצאת מהחדר בפחות מהזמן שניתן לכם. אנשים רבים בוחרים לבלות בחדרי בריחה והם ללא ספק סחפו אחריהם את כל חובבי המשחקים בכל גיל, גם בגיל מבוגר.
לקריאה
מופע בידור טלפתיה לגיל הזהב
יש כאלה שחושבים שאחרי גיל 70 החיים נגמרים אבל מי שבאמת מבין עניין ובאמת אוהב לצחוק וליהנות מבין שזה בדיוק הגיל שבו החיים מתחילים להיות מהנים במיוחד. במאמר זה נציג בפניכם אופציה מעניינת ולא שגרתית לבילוי הבא שלכם.
לקריאה
נופש ואירועים ייחודיים לגיל השלישי
גם בני הגיל השלישי רוצים ליהנות, לנוח, ולנפוש לפעמים, ועל כן יש צורך בהפקת נופשים ואירועים אשר מתאימים בדיוק ליכולותיהם ולצרכיהם של בני הגיל השלישי. מאחר ובני גיל הזהב כבר ראו וחוו הרבה מאוד דברים לאורך חייהם צריך לנסות למצוא דרכים להפתיע ולרגש אותם מחדש.
לקריאה
סטנד אפ לגיל הזהב
בטוחים שכבר מיציתם את כל אפשרויות התעסוקה והפנאי לגיל הזהב? ראיתם כבר מספיק הצגות ואתם מכירים את כל הסרטים? או שאולי אתם עייפים מחוג אנגלית ותפירה? מסתבר שגם בגיל הזהב אפשר ליהנות, ואפילו בגדול. מופעי סטנד אפ מיוחדים לבני גיל הזהב מגלים את כל החלקים המצחיקים שאחרי גיל 80.
לקריאה
ארגון כנסים לבני גיל הזהב
ארגון תערוכות וכנסים הוא תמיד הפקה מורכבת, שצריכה להתבצע ביד מאוד בטוחה ומדויקת. זה נכון כשמדובר בתערוכות בינלאומיות גדולות, וזה נכון גם כשמדובר בתערוכות ובהפקות הרבה יותר קטנות. אז מה עושים ואיך מוודאים שהכנס או התערוכה יצאו לפועל כמתוכנן? את כל התשובות תמצאו כאן.
לקריאה
הטבות בשלייקס לבני הגיל השלישי
שלישי בשלייקס היא יוזמה חדשה ומבורכת במיוחד של השר אורי אורבך ז"ל שעמד בראש המשרד לאזרחים ותיקים. החברה המוציאה לפועל את היוזמה היא לא אחרת מחברת "סטייל – ניהול והפעלת מועדוני לקוחות בע"מ", המפעילה את מועדון "ותיקים ונהנים". במאמר שלפניכם נפרט אודות הטבות שלישי בשלייקס לבני הגיל השלישי המגיעות להם מדי שבוע ושבוע.
לקריאה
בילוי במוזיאונים עם הנכדים
אם אתם מחפשים דרך מיוחדת במינה לבלות עם הנכדים, בילוי במוזיאונים יכול להיות בחירה מצוינת – עבורם ועבורכם. אולי במחשבה ראשונה זה ייראה לכם מוזר, כי איזה ילד היום מתעניין במה שקרה פעם ורוצה לבקר במוזיאון, אבל תתפלאו לשמוע, שהרבה מהם רוצים. אחרי הכול – תלוי באיזה מוזיאון בוחרים ולא פחות חשוב – עם מי הולכים. הנה מספר רעיונות לבילוי קצת אחר.
לקריאה
שירה בציבור לגיל הזהב
אין ספק כי אחת מהפעילויות החברתיות המהנות ביותר בגיל הזהב הינה ערבי שירה בציבור. ערבים אלו מתקיימים בתדירות גבוהה יחסית בבתי גיל הזהב, במתנסים מקומיים ועוד.
לקריאה
בידורית - פתרון הגברה מצויין לדיור מוגן
חושבים לערוך מסיבה בתוך בית האבות? כדאי שתכירו את הבידורית ואת כל היתרונות שלה בדרך למסיבה יוצאת מן הכלל!
לקריאה
יום העצמאות למבוגרים
מסיבת קריוקי לבני הגיל השלישי
לקריאה
 
1 2 3 4
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.