forums

טיפול בתחום הפסיכוגריאטריה

הפסיכוגריאטריה היא תחום שבו עוסקים בטיפול של פסיכיאטר לקשישים.
 
טיפול בתחום הפסיכוגריאטריה
זקנה יכולה להיות מלאה בחוויות נעימות ואושר, אך לרוב גם חולי, כאבים ולעיתים אפילו תסמינים נפשיים שפוגעים בתפקודם של קשישים ומונעים מהם את הנאות החיים. הפסיכוגריאטריה היא תחום שבו עוסקים בטיפול של פסיכיאטר לקשישים.


אפשר להתכונן ולנסות להגן על עצמנו מפני רוע הגזירה, אך גם כשעושים זאת בדרך המקובלת היום על ידי רכישת ביטוח מתאים כגון: ביטוח סיעודי, רצוי לוודא שהפוליסה כוללת כיסוי למקרים של פגיעה משמעותית בפעילות הקוגניטיבית, ירידה ביכולת האינטלקטואלית, ליקויים ביכולת השיפוט, ירידה בתפקוד הזיכרון, חוסר התמצאות ועוד. למעשה, כל מקרה הדורש השגחה מתמדת וטיפול של פסיכיאטר המתמחה בתחום פסיכוגריאטריה.


עמותות וארגונים שונים למען הקשיש פועלות בתחום זה במטרה לסייע בקושי של הציבור, ולהעמיק את המחקר בתחום ולספק סיוע לקשישים. זאת מאחר שהשירותים שניתנים על ידי המדינה מספקים פיתרון חלקי בלבד, שמותנה בזכאות לסיוע, תקציב ומקומות פנויים במוסדות האשפוז שמעניקים טיפול פסיכוגריאטרי. 


משפחות רבות של קשישים חשות תסכול רב כאשר לנגד עיניהן, רמת התפקוד של יקיריהם יורדת ודועכת. בשלב הראשון מנסים למצוא פתרונות רפואיים שנועדו לטפל בתסמינים הפיסיים מהם סובל החולה, ורק בשלב מאוחר יותר נוטים לפנות אל פסיכיאטר המתמחה בתחום פסיכוגריאטריה. 


האבחונים שמתבצעים במרכזים השונים הנם אבחונים רב מקצועיים, לרוב לקשישים הסובלים מבעיות נפשיות, או קוגניטיביות שנוצרו עם הגיעם לגיל הזקנה. בנוסף, פועלים מרכזי יום שונים המטפלים בחולים תשושי נפש, הסובלים מדמנציה וגם מרכזים לאשפוז מלא. לעיתים, לצד הטיפול הפסיכיאטרי ניתנים לחולה שירותים נוספים כמו טיפול באומנות, ריפוי בעיסוק, טיפול במוסיקה, פסיכודרמה, התעמלות, שיחות עם פסיכולוג ועוד. הטיפולים ניתנים על ידי תרפיסטים ופסיכולוגים מוסמכים וחשוב שיהיו מנוסים בעבודה עם קשישים.


חשוב לדעת שמדובר בטיפולים יקרים ומעטים הקשישים שיכולים לממנם מכיסם, או בסיוע של בני משפחה. לכן גם חשוב לבדוק את כל הזכויות הרפואיות לפני שמרימים ידיים. בחלק מהמקרים קיימת זכאות לטיפולים שונים בסבסוד המדינה ולעיתים פוליסות ביטוח שונות מכסות גם הן עלויות של טיפולי פסיכוגריאטריה, כמו ביטוח סיעודי, או ביטוחי השב"ן של קופות החולים.


אם ברצונכם לרכוש ביטוח סיעודי, וודאו שהפוליסה כוללת כיסוי למקרים של פגיעה משמעותית בפעילותכם הקוגניטיבית, ירידה ביכולתו האינטלקטואלית – כמו ליקויים ביכולת השיפוט, ירידה בתפקוד הזיכרון, חוסר התמצאות ועוד. למעשה, כל מקרה הדורש השגחה מתמדת וטיפול של פסיכיאטר המתמחה בתחום פסיכוגריאטריה.
 
קישור: מרכז ד"ר טל - מומחה לפסיכוגריאטריה.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
איך לסייע לקשיש לעבור את החורף בשלום
חיסונים בזמן, בית מחומם, בגדים מתאימים, תזונה נכונה, חשיפה לאור יום ועוד ישמרו על הקשישים בחורף
לקריאה
פרישה מוקדמת מאריכה חיים
מחקר מצביע על עובדה מפתיעה: ככל שעובדים פרשו בגיל מאוחר יותר, כך הם חיו פחות שנים
לקריאה
תת תזונה בגיל מבוגר
יש להכין תכניות התערבות תזונתית ברמה קהילתית, לשם העלאת המודעות לחשיבות התזונה בגיל המבוגר
לקריאה
B12 מונע הצטמקות המוח
ויטמין B12 יכול להגן מפני איבוד נפח מוח בקרב קשישים
לקריאה
גן לאריכות ימים - האמנם?
מדענים החוקרים את נושא ההזדקנות, טוענים שגילו גן הקשור לאריכות ימים וחיים בריאים
לקריאה
מחלות לב אצל נשים מאובחנות מאוחר יותר מגברים
בשנים האחרונות תועדו סדרות מחקר שמהן אפשר ללמוד שקיימת נטייה לאבחן באיחור מחלות לב בנשים לעומת גברים
לקריאה
חיתול למבוגרים
עצות לבחירת חיתול טוב למבוגרים
לקריאה
יוגה על כסא
יוגה על כיסא, המשלבת גוף ונפש, היא גישה זמינה להשגת רווחה מקסימאלית ומומלצת מאוד לאנשים מבוגרים
לקריאה
לא יתעמל לפני שיתרוקן - הרמב"ם
כיצד ישמרו קשישים על בריאותם לפי הלכות הרמב"ם?
לקריאה
האם משככי כאבים בונים שרירים?
אצל קשישים שהתאמנו ובנוסף צרכו נוגדי דלקת וכאב עלתה מסת השריר במידה ניכרת
לקריאה
 
1 2 3 4
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.