forums

ויטמינים ותוספי מזון לשימור הגיל והחיוניות

מה שהביא לעליה בתוחלת החיים, הם לא התכשירים המוצעים לשימור הנעורים ומניעת הזדקנות, אלא השיפור המתמיד ברמת הרפואה הציבורית ובעיקר ברפואה המונעת
 
ויטמינים ותוספי מזון לשימור הגיל והחיוניות
 מה שהביא לעליה בתוחלת החיים, הם לא התכשירים המוצעים לשימור הנעורים ומניעת הזדקנות, אלא השיפור המתמיד ברמת הרפואה הציבורית ובעיקר ברפואה המונעת. כך סבור ד"ר משה זלוצובר, גניקולוג ואנדוקרינולוג בקריה הרפואית רמב"ם.

במאמר שהוא מפרסם באינטרנט - מסביר ד"ר זלוצובר שהתכשירים המוצעים ל"מניעת הזדקנות ושימור נעורים" (Anti Aging), משתייכים למספר קבוצות. הראשונה, ואולי המקובלת ביותר, היא טיפול הורמונאלי חלופי בנשים, שמהווה את אחד מאבני היסוד לטיפול מונע הזדקנות. "גיל המעבר אצל נשים מוגדר כגיל הפסקת התפקוד השחלתי ומכאן ירידה בהפרשת אסטרוגן ופרוגסטרון"" הוא מסביר. "תפקיד הפרוגסטרון להגן על הרחם מפני סרטן רירית הרחם, העשוי להתפתח בטיפול חלופי באסטרוגן בלבד. מכאן שלנשים ללא רחם אין כלל צורך במתן פרוגסטרון. לאסטרוגן, לעומת זאת, יש חשיבות בשמירה על מסת העצם (מניעת אוסטיאופורוזיס), פרופיל שומנים חיובי ומניעה של מחלות לב וכלי דם.

לדעת ד"ר זלוצובר, הטיפול ההורמונאלי המשולב (מתן אסטרוגן ופרוגסטרון כטיפול מונע) - אכזב במניעת מחלות לב, והמחקר שבדק את השפעותיו הופסק בטרם עת. גם ארגון הבריאות האמריקאי ומשרד הבריאות הישראלי, קבעו על סמך הידע המצוי היום, ש"אין להמליץ על טיפול הורמונאלי חלופי כטיפול מונע בכלל ולמחלות לב בפרט". כיום, הטיפול ההורמונאלי החלופי מיועד רק לנשים הסובלות מתסמיני גיל מעבר כגון: גלי חום, נדודי שינה,שינויי מצב רוח וכדומה.

לעומת זאת, סבור ד"ר זלוצובר, שויטמינים, מזונות ותוספי מזון הם הנושא החם ביותר בתחום ה'אנטי אייג'ינג'. המולטי ויטמין, למשל, נחשב כמסייע במניעת מחלות לב, אוסטאופורוזיס ונפילות (באמצעות הוויטמין D) ואולי אף משפר את המערכת החיסונית. ההמלצה העיקרית בתחום זה, היא ליטול כדור מולטיויטמין אחד ליום. מעבר לכך, הנטייה כיום היא להפחית בחשיבות תוספת נוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים) ואין המלצה גורפת לגביהם.

ויטמין A נמצא כמעלה את הסיכון לשברי צוואר ירך, ולכן הנטייה היא להשתמש בו פחות. המחקרים לגבי תוספת ויטמין C ו E אף הם לא חד משמעיים. חלק מראים על הורדה בסיכון למחלות לב ומחלות ממאירות וחלק לא. אחת התיאוריות בנושא גורסת שמתן כמויות גדולות של ויטמינים אלו עשוי לפגום במנגנון ההגנה הטבעי של הגוף ומספר מחקרים אף הצביעו על עליה בסיכון למחלות ממאירות עקב התוספים. לפיכך, הנטייה כיום הינה להמליץ על מולטיויטמין לכלל האוכלוסייה ותוספות אחרות רק בהתאמה אישית.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
איך לסייע לקשיש לעבור את החורף בשלום
חיסונים בזמן, בית מחומם, בגדים מתאימים, תזונה נכונה, חשיפה לאור יום ועוד ישמרו על הקשישים בחורף
לקריאה
פרישה מוקדמת מאריכה חיים
מחקר מצביע על עובדה מפתיעה: ככל שעובדים פרשו בגיל מאוחר יותר, כך הם חיו פחות שנים
לקריאה
תת תזונה בגיל מבוגר
יש להכין תכניות התערבות תזונתית ברמה קהילתית, לשם העלאת המודעות לחשיבות התזונה בגיל המבוגר
לקריאה
B12 מונע הצטמקות המוח
ויטמין B12 יכול להגן מפני איבוד נפח מוח בקרב קשישים
לקריאה
גן לאריכות ימים - האמנם?
מדענים החוקרים את נושא ההזדקנות, טוענים שגילו גן הקשור לאריכות ימים וחיים בריאים
לקריאה
מחלות לב אצל נשים מאובחנות מאוחר יותר מגברים
בשנים האחרונות תועדו סדרות מחקר שמהן אפשר ללמוד שקיימת נטייה לאבחן באיחור מחלות לב בנשים לעומת גברים
לקריאה
חיתול למבוגרים
עצות לבחירת חיתול טוב למבוגרים
לקריאה
יוגה על כסא
יוגה על כיסא, המשלבת גוף ונפש, היא גישה זמינה להשגת רווחה מקסימאלית ומומלצת מאוד לאנשים מבוגרים
לקריאה
לא יתעמל לפני שיתרוקן - הרמב"ם
כיצד ישמרו קשישים על בריאותם לפי הלכות הרמב"ם?
לקריאה
האם משככי כאבים בונים שרירים?
אצל קשישים שהתאמנו ובנוסף צרכו נוגדי דלקת וכאב עלתה מסת השריר במידה ניכרת
לקריאה
 
1 2 3 4
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.