forums

גיל המעבר אצל גברים

טסטוסטרון עוזר לגברים הסובלים מתופעות גיל המעבר
 
גיל המעבר אצל גברים
אתה בן 50 פלוס, מזיע, עצבני, וגל חום בלתי נסבל פוקד אותך זו הפעם השלישית השבוע? תתפלא, אבל לא מדובר בהכרח בהתקף לב. ייתכן שמדובר בתופעות האופייניות לגיל המעבר. כך אומר ד"ר משה שליו, רופא בכיר במחלקה האורולוגית במרכז הרפואי מאיר.

במחקר שנעשה בנושא הפיזיולוגיה של הגברים בגיל המתבגר – מפרט ד"ר שליו - נימצא שהחל מגיל 40 מתחילה ירידה איטית אך עקבית בהפרשת הורמונים אנדרוגניים (הורמוני מין גבריים), שהעיקרי בהם הוא הטסטוסטרון. בשל שינויים הורמונאליים אלה, כבר בגיל 50 מתחילים להופיע אצל אוכלוסיית הגברים תופעות שונות ובהן:

הפרעות בדרכי שתן תחתונות (הגדלת הערמונית), ירידה בחשק המיני, הפרעות בתפקוד המיני, ירידה בחיוניות, ירידה במסת השרירים וכתוצאה מכך ירידה בכוח הגס, ירידה בצפיפות העצם (אוסטיאופורוזיס), אנמיה וגלי חום והזעות לילה בדומה לנשים בגיל זה. עם זאת, בניגוד למה שקורה אצל נשים, התופעות מופיעות בצורה הדרגתית יותר ואיטית יותר, זאת בשל הירידה האיטית ברמות הטסטוסטרון המתפרשת לאורך שנים רבות.

סקר שנערך בקרב גברים בארצות הברית, הראה שאחד מכל 200 גברים מעל גיל 60 - סובל מתופעות האופייניות לירידה ברמות הטסטוסטרון. "ניתן לטפל ולמנוע חלק מתופעות אלו של גיל המעבר, על ידי מתן תוספות של ההורמון", אומר ד"ר שליו. "טיפול זה יכול גם להיכנס לקטגוריה של רפואה מונעת, בעיקר בכל מה שמדובר באוסטיאופורוזיס אצל גברים.

 "מבחינה זו, הוכח כי גברים שטופלו בטסטוסטרון הראו עליה במסת השריר וירידה במסת שומנים מהמאגרים האופייניים לגבר המבוגר. בנוסף, טיפול בטסטוסטרון הוכיח עליה בחשק המיני, בחיוניות וירידה בתדירות ועוצמת גלי חום. גם חולים סוכרתיים הראו יכולת איזון סוכרת טובה יותר, כאשר קיבלו תוספות של טסטוסטרון. 

ד"ר שליו מדגיש שטיפול בטסטוסטרון מחייב מעקב ואישור ראשוני של אורולוג, על מנת שאפשר יהיה לוודא שאין סכנה של גידול ממאיר בערמונית. מחקרים רבים מראים כי הורמון הטסטוסטרון לכשעצמו אינו גורם להופעת סרטן הערמונית, אך הוא בהחלט יכול לגרום לשגשוג של סרטן ערמונית קיים. עוד עולה מהמחקרים, שטיפול בהורמון זה אינו מחריף תסמינים בדרכי שתן תחתונות ואינו גורם להגדלה משמעותית בנפח הערמונית. עם זאת, מהרגע שקיים חשד להופעת סרטן הערמונית - יש להפסיק את הטיפול בטסטוסטרון. 

לדעתו של ד"ר שליו, גיל הגברים המתאים ביותר לקבלת טיפול בטסטוסטרון הוא מעל 50 - גיל שבו, לרוב, קיימים התסמינים האופייניים לגיל המעבר. על מנת להתחיל בטיפול, יש לפנות לאורולוג לביצוע בדיקה גופנית מתאימה, וכן לבצע בדיקות דם המאשרות מצב של ירידה בהפרשה של הורמוני המין וירידה בריכוז הטסטוסטרון הפעיל בדם. כמו כן חשוב לבצע בדיקת דם ל־PSA על מנת לשלול חשד לממאירות בערמונית. "בכל מקרה, אין סיבה לסבול מתופעות אלו של גיל המעבר, במיוחד כשקיים פתרון שיכול להקל במידה ניכרת, ולאפשר לגבר איכות חיים מתאימה בגיל הנחשב היום אמצע החיים", מסכם ד"ר שליו.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
איך לסייע לקשיש לעבור את החורף בשלום
חיסונים בזמן, בית מחומם, בגדים מתאימים, תזונה נכונה, חשיפה לאור יום ועוד ישמרו על הקשישים בחורף
לקריאה
פרישה מוקדמת מאריכה חיים
מחקר מצביע על עובדה מפתיעה: ככל שעובדים פרשו בגיל מאוחר יותר, כך הם חיו פחות שנים
לקריאה
תת תזונה בגיל מבוגר
יש להכין תכניות התערבות תזונתית ברמה קהילתית, לשם העלאת המודעות לחשיבות התזונה בגיל המבוגר
לקריאה
B12 מונע הצטמקות המוח
ויטמין B12 יכול להגן מפני איבוד נפח מוח בקרב קשישים
לקריאה
גן לאריכות ימים - האמנם?
מדענים החוקרים את נושא ההזדקנות, טוענים שגילו גן הקשור לאריכות ימים וחיים בריאים
לקריאה
מחלות לב אצל נשים מאובחנות מאוחר יותר מגברים
בשנים האחרונות תועדו סדרות מחקר שמהן אפשר ללמוד שקיימת נטייה לאבחן באיחור מחלות לב בנשים לעומת גברים
לקריאה
חיתול למבוגרים
עצות לבחירת חיתול טוב למבוגרים
לקריאה
יוגה על כסא
יוגה על כיסא, המשלבת גוף ונפש, היא גישה זמינה להשגת רווחה מקסימאלית ומומלצת מאוד לאנשים מבוגרים
לקריאה
לא יתעמל לפני שיתרוקן - הרמב"ם
כיצד ישמרו קשישים על בריאותם לפי הלכות הרמב"ם?
לקריאה
האם משככי כאבים בונים שרירים?
אצל קשישים שהתאמנו ובנוסף צרכו נוגדי דלקת וכאב עלתה מסת השריר במידה ניכרת
לקריאה
 
1 2 3 4
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.