forums

שיפור הזיכרון בגיל השלישי

מעבדת המחקר של יבמ בחיפה שותפה בפרוייקט סיוע לזיכרון האנושי בגיל השלישי.
 
שיפור הזיכרון בגיל השלישי
מחקר חדש עשוי להוליד עידן חדש לקשישים, על ידי שיפור זיכרון ויכולות קוגניטיביות ניתן יהיה לחדש פעילויות לימודיות ואפילו חזרה למתכונת לימודים מלאה או לימודים אקדמים, או לפחות לימודי העשרה.

מעבדת המחקר של יבמ בחיפה שותפה בפרויקט סיוע לזיכרון האנושי בגיל השלישי. על כך מדווח האתר הישראלי "הידען". המעבדה בחיפה תורמת לפרויקט טכנולוגיות שפותחו בארץ ויכולות מחקר בתחום המרת דיבור לטקסט ממוחשב, זיהוי דובר על פי קולו, אבחנת רגשות על בסיס הקלטת וידיאו, וסינתזה של טקסט ממוחשב לדיבור בקול אנושי המופק על ידי מכונה.

פרויקט הרמס (Hermes), בו משתתפת מעבדת המחקר של יבמ בישראל, מיועד לסייע לחזון ההארכה של אפשרות החיים העצמאיים של הקשיש, באמצעות סיוע לכושרו האקטיבי. פיתוח טכנולוגיה חדשנית ובלתי מפחידה, שתענה לצורכי האוכלוסייה הזאת. הפרויקט שואף לאפשר חיים פעילים בגיל המבוגר, והוא מבוסס על עיבוד אודיו ותמונה, בדרך לפיתוח פתרונות ביתיים וניידים שיסייעו למבוגרים להילחם בירידה הטבעית בכישורים הקוגניטיביים, האופיינית לתהליך ההזדקנות.

פרוייקט הרמס מפגיש ומשלב פעילות של מומחים במגוון תחומים, החל מגרונטולוגיה ועד עיבוד דיבור, שילוב חומרה ותכנון ועיצוב הממוקד במשתמש. בשלב הראשון של שיתוף הפעולה הזה, עובדים מפתחים במרכז למחקר והנדסת שימוש CURE שבאוסטריה וב-INGEMA שבספרד, על מנת להבין טוב יותר את התכנים אותם צריכים זקנים לזכור.

אב הטיפוס של "הבית העתידי" שייבנה במסגרת פרויקט הרמס, יצויד במיקרופונים ובמצלמות וידיאו, שיקליטו שיחות וחוויות אותן חווה הקשיש – על פי בחירתו. הקשיש יצויד במכשיר נייד, שישמש לביצוע ההקלטות האלה, לרבות שיחות, חוויות, נתוני מיקום וזמן בהם מתרחשים האירועים האלה – בין אם בבית ובין מחוץ לו. כך, למשל, אפשר יהיה להקליט את הביקור בקליניקה של הרופא, המפגש עם פקיד הבנק או מפגש חברתי. כל המידע ייאגר ויישמר, יעובד וינותח אוטומטית – על מנת להציע לקשיש לשלוף אותו בעת הצורך, כתגבור לזיכרון האישי שלו.

רון חורי, מנהל טכנולוגיות דיבור במעבדת המחקר של יבמ בחיפה, מציין ש"פרויקט הרמס יאפשר למחקר לעשות קפיצת מדרגה, בדרך לשינוי ולשיפור אופי חיי היום-יום של אנשים בגיל המבוגר. הוא גם יאפשר להתמודד עם סביבות מורכבות ודינאמיות יותר, הדורשות גישות חדשות וחדשניות".


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  איך נרשמים?
לשיפור הזיכרון
SAra naishtat  (15.6.12)
2.  המלצה לימודי מחשב
המלצה שלי זה ללמוד קורס במחשבים ולרכוש מקצוע מעניין וגם מכניס כסף קידום אתרים בגוגל למשל זה מתאים לכל הגילאים אמא שלי למדה קורס קידום אתרים בגוגל וחיזקה את הזיכרון שלה, זה הכל עניין של תפעול של המח.
עומר דיין (18.2.18)
3.  קורס קידום אתרים
אמא שלי למדה בחברת webon קורס קידום אתרים בגוגל
עומר דיין (18.2.18)
אולי יעניין אתכם גם :
איך לסייע לקשיש לעבור את החורף בשלום
חיסונים בזמן, בית מחומם, בגדים מתאימים, תזונה נכונה, חשיפה לאור יום ועוד ישמרו על הקשישים בחורף
לקריאה
פרישה מוקדמת מאריכה חיים
מחקר מצביע על עובדה מפתיעה: ככל שעובדים פרשו בגיל מאוחר יותר, כך הם חיו פחות שנים
לקריאה
תת תזונה בגיל מבוגר
יש להכין תכניות התערבות תזונתית ברמה קהילתית, לשם העלאת המודעות לחשיבות התזונה בגיל המבוגר
לקריאה
B12 מונע הצטמקות המוח
ויטמין B12 יכול להגן מפני איבוד נפח מוח בקרב קשישים
לקריאה
גן לאריכות ימים - האמנם?
מדענים החוקרים את נושא ההזדקנות, טוענים שגילו גן הקשור לאריכות ימים וחיים בריאים
לקריאה
מחלות לב אצל נשים מאובחנות מאוחר יותר מגברים
בשנים האחרונות תועדו סדרות מחקר שמהן אפשר ללמוד שקיימת נטייה לאבחן באיחור מחלות לב בנשים לעומת גברים
לקריאה
חיתול למבוגרים
עצות לבחירת חיתול טוב למבוגרים
לקריאה
יוגה על כסא
יוגה על כיסא, המשלבת גוף ונפש, היא גישה זמינה להשגת רווחה מקסימאלית ומומלצת מאוד לאנשים מבוגרים
לקריאה
לא יתעמל לפני שיתרוקן - הרמב"ם
כיצד ישמרו קשישים על בריאותם לפי הלכות הרמב"ם?
לקריאה
האם משככי כאבים בונים שרירים?
אצל קשישים שהתאמנו ובנוסף צרכו נוגדי דלקת וכאב עלתה מסת השריר במידה ניכרת
לקריאה
 
1 2 3 4
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.