forums

הכרה בזקנה עוזרת להתמודד איתה

הכחשת ההזדקנות היא מכשול בפני למידה ויישום השיטות שיכולות לעזור בהתמודדות רציונאלית ואפקטיבית עם השינויים הפיזיים, הקוגטיביים והנפשיים שמופיעים בצורה טבעית עם הגיל
 
הכרה בזקנה עוזרת להתמודד איתה
הכחשת ההזדקנות היא מכשול בפני למידה ויישום השיטות שיכולות לעזור בהתמודדות רציונאלית ואפקטיבית עם השינויים הפיזיים, הקוגניטיביים והנפשיים שמופיעים בצורה טבעית עם הגיל. כך גורס ד"ר גיל וינבאום, במאמר שהוא מפרסם באתר רידר. 

על פי ד"ר וינבאום, כל חוויה שלילית שאנו חווים - משפיעה על הנפש ומשאירה את חותמה גם על הגוף. כתוצאה מכך נוצרת ירידה בתפקוד הפיזי והמנטאלי של האדם. בין הקשיים שעמם מתמודד האדם המבוגר יש להזכיר גם את הצניחה במעמדו של הזקן בעולם המערבי המודרני, כחלק מתרבות הצריכה המשדרת לו מסרים שהוא "מיותר". פעמים רבות הזקן עצמו אינו מוצא דרך להרגיש "שייך" ו"רלוונטי".

בני אדם שונים נבדלים בצורה ניכרת ביכולתם להפיק את המיטב מגיל הזקנה, אומר ד"ר וינבאום. אנשים שהגיעו בימי חייהם לסיפוק ומימוש עצמי בתחום המקצועי והאישי, יכולים לנצל תקופה זו כדי ליהנות מפירות עמלם, להשלים משאלות וציפיות שלא הספיקו ב"מרוץ החיים" ולערוך סיכומים. לעומתם, אנשים אחרים, שלא מיצו את האפשרויות השונות לאורך חייהם, גיל הזקנה יעמוד בסימן של מרירות, קינאה ותחושת החמצה קשה.

למבנה האישיות הייחודי של כל אדם יש תפקיד משמעותי בקביעת יכולתו להתרגל לזקנה ולתפקד במסגרתה, מה גם שתכונות אופי רבות מתחדדות עוד יותר בגיל זה: אנשים חברותיים הופכים לחברותיים יותר, אנשים עקשנים הופכים לעקשנים יותר, אנשים עצבניים הופכים לנרגנים יותר.

למרות שהזקנה היא תהליך טבעי, כאשר אדם (ולא משנה מה גילו) חושב על המושג זקנה בדרך כלל עולות במוחו רק אסוציאציות שליליות, ולא אסוציאציות חיוביות. ד"ר וינבאום מביא תוצאות מחקר שנערך ב-2008 בדנמרק ושבו נתבקשו 500 אנשים מן הישוב לכתוב מה האסוציאציה שמעוררת בהם המילה "זקן". על פי התמונה העגומה שהתקבלה, התברר שזקן מעורר אסוציאציות של נבול, שחוק, עייף, מיושן, תשוש, מקומט, מנוון, סנילי, ישיש, עבר זמנו.

לכן אין זה מפתיע – אומר ד"ר וינבאום - שרבים מנסים להתכחש לזקנה ורוב האנשים (אם להיות קצת יותר מדויק, בעיקר נשים...) עושים זאת בשתי דרכים עיקריות: תכשירים קוסמטיים- בשימוש קבוע בתכשירים קוסמטיים וסרומים המבטיחים להעלים את קמטי הגיל מהפנים והגוף. ניתוחים פלסטיים- מתיחות פנים, הרמת עפעפיים (כפי שעברו לא מזמן הנשיא וראש הממשלה שלנו), שאיבות שומן, מתיחות בטן, הזרקות קולגן והזרקות של בוטוקס.

"יש בעיות אמיתיות שמופיעות עם התבגרות הגוף כמו: ירידה ביכולת המוטורית, פגיעה בצלילות החושים, מחושים וכאבים", קובע ד"ר וינבאום. "יש גם בעיות פסיכולוגיות כמו ירידה בזיכרון, בידוד חברתי ואובדן של אנשים הקרובים לליבנו. אולם הכחשת ההזדקנות היא מכשול בפני למידה ויישום השיטות שיכולות לעזור להתמודד בצורה רציונאלית ואפקטיבית עם השינויים הפיזיים, הקוגניטיביים והנפשיים שמופיעים בצורה טבעית עם הגיל".


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
1.  הרמת חזה
היי לכולן אני רוצה להגיד ולחזק את הכתולב במאמר זה! אני כבת 55 ואני לא מתכחשת לגלי אך גם לא נכנעת! ולמעשה אני כבר לאחר מתיחת פנים אחת, הרמת חזה, בוטוקס בשפתיים ולפני שאיבת שומן קלה, כמו כן אני צועדת בכל יום ואוכלת בריא וזה שאנחנו מזדקנים לא צריך לגרום לנו להפסיק להיראות יפים!
לאה (27.8.12)
אולי יעניין אתכם גם :
איך לסייע לקשיש לעבור את החורף בשלום
חיסונים בזמן, בית מחומם, בגדים מתאימים, תזונה נכונה, חשיפה לאור יום ועוד ישמרו על הקשישים בחורף
לקריאה
פרישה מוקדמת מאריכה חיים
מחקר מצביע על עובדה מפתיעה: ככל שעובדים פרשו בגיל מאוחר יותר, כך הם חיו פחות שנים
לקריאה
תת תזונה בגיל מבוגר
יש להכין תכניות התערבות תזונתית ברמה קהילתית, לשם העלאת המודעות לחשיבות התזונה בגיל המבוגר
לקריאה
B12 מונע הצטמקות המוח
ויטמין B12 יכול להגן מפני איבוד נפח מוח בקרב קשישים
לקריאה
גן לאריכות ימים - האמנם?
מדענים החוקרים את נושא ההזדקנות, טוענים שגילו גן הקשור לאריכות ימים וחיים בריאים
לקריאה
מחלות לב אצל נשים מאובחנות מאוחר יותר מגברים
בשנים האחרונות תועדו סדרות מחקר שמהן אפשר ללמוד שקיימת נטייה לאבחן באיחור מחלות לב בנשים לעומת גברים
לקריאה
חיתול למבוגרים
עצות לבחירת חיתול טוב למבוגרים
לקריאה
יוגה על כסא
יוגה על כיסא, המשלבת גוף ונפש, היא גישה זמינה להשגת רווחה מקסימאלית ומומלצת מאוד לאנשים מבוגרים
לקריאה
לא יתעמל לפני שיתרוקן - הרמב"ם
כיצד ישמרו קשישים על בריאותם לפי הלכות הרמב"ם?
לקריאה
האם משככי כאבים בונים שרירים?
אצל קשישים שהתאמנו ובנוסף צרכו נוגדי דלקת וכאב עלתה מסת השריר במידה ניכרת
לקריאה
 
1 2 3 4
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.