forums

כל הסיבות להופעת כאבי ברכיים

 
כל הסיבות להופעת כאבי ברכיים
 
כאבי ברכיים מהווים תלונה שכיחה בפני רופא המשפחה. מדובר בתופעה אשר הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות ולמגמה זו מספר הסברים רפואיים מתקבלים על הדעת. על כל הסיבות להופעת כאבי ברכיים ומדוע מדובר בתופעה מואצת בימינו, נדבר בשורות הקצרות שלפניכם.

 

פציעות ברכיים

הברכיים שלנו הינם אחד המפרקים הגדולים והחשובים ביותר בגוף. הן מאפשרות לנו ללכת, לטפס, לרוץ ולבצע פעולות שונות של כיווץ והרפיית שרירי הירך והשוק. למפרק זה מספר חלקים שונים כגון ליגמנטים (רצועות), מניסקוס ועוד. אחת הסיבות אשר יכולות להתבטא עם כאבי ברכיים קשורה לפציעה. תנועה לא נכונה, מאמץ יתר של המפרק, מכה או חבלה ומשקל יתר עשויים לגרום לפציעה של אחד או יותר ממרכיבי מפרק הברך. ישנה טענה אשר סוברת כי כאבי הברכיים הפכו לכה נפוצים בשנים האחרונות מאחר והאוכלוסייה סובלת ממשקל יתר ובו בזמן מבצעת פעילות גופנית מוגזמת ללא בקרה או הכוון מקצועי. פציעות נפוצות הינן פגיעות במיניסקוס, בורסיטיס ודלקת בגידים.

 

אנטומיה של הברך

קיים מבנה מסויים של מפרק הברך אשר מעלה את הסיכוי להופעת כאבי ברכיים בעתיד על רקע שחיקת סחוסים. המבנה יוצר לחץ על הסחוס ושוחק אותו מוקדם מהצפוי. חשוב לציין כי המבנה האנטומי של פלג הגוף התחתון של האדם מאפשר לו לשנות את דפוסי הליכתו בהתאם לשינויים ומצבים רפואיים. כך למשל, האנטומיה שלנו מאפשרת להימנע מתחושות כאב בברכיים (על רקע בעיה בירכיים או הקרנה מהגב) כך שההליכה משתנה ומקלה על הכאב, אך בו זמנית יוצרת עומס על מפרק הברך.

 

דלקות מפרקים

נדירות יותר מכל הסיבות אשר הוזכרו לעיל אך בהחלט גורמות לכאבי ברכיים איומים, כאשר חלקן אף מסוגלות להוציא את מפרק הברך מכלל פעולה (כגון Rheumatoid arthritis, אוסטאוארטריתיס ועוד). ניתן למנות במשפחה זו גם את השיגדון (גאוט) אשר נובע מרמה גבוהה של חומצה אורית בדם וגם את הפסאודו-גאוט אשר נובע משקיעת מלחי סידן בסחוס המפרקים. כדאי לציין גם את הארטריתיס-ספטי שהינה דלקת ייחודית של המפרקים, שכן היא אינה נגרמת כתוצאה ממחלה אוטואימונית או רמות גבוהות של אלמנטים מסוימים בדם אלא בעקבות זיהום חיידקי אשר ניתן לטיפול ע"י אנטיביוטיקה.

 

מחלת אוסגוד-שלטר

נערים מתבגרים אשר עוסקים בפעילות ספורטיבית עשויים לחוש כאבי ברכיים כתוצאה מדלקת בברכיים עקב חוסר ברקמת סחוס (הגוף מפתח את עצמו בגיל זה), תופעה הידועה גם כמחלת האוסגוד-שלטר. כאבים אלו אינם מורגשים במנוחה אך בהחלט גורמים לאי נוחות ולעיתים רבות אף את זניחת הפעילות הספורטיבית. מדובר בכאבים אשר אמורים לחלוף מעצמם תוך מספר חודשים (לעיתים אף שנים) וברוב המקרים לא משאירים לאחריהם הגבלה כלשהי בתנועה.

 

חשוב לציין כי לעיתים כאבי ברכיים כלל אינם נגרמים מבעיות במפרקי הברך עצמם. פעמים רבות מסתבר כי דווקא בעיה בגב תחתון או נוירופתיה פריפרית הם אלה אשר אחראים לתחושות הכאב, למרות שהברכיים יכולות להיות בריאות לחלוטין.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
השפעות הקורונה על הבדידות בבתי-אבות
הדרך להתמודד עם השפעות הבדידות בבתי אבות היא לייצר פעילויות עבור קשישים בגילאים שונים ובעיקר להיות קשובים לצרכים שלהם. גם כיום שהתחלנו לחזור לשגרה, עדיין יש לשמור על כללי הבטיחות.
לקריאה
איך מקבלים טיפול פליאטיבי בבית?
בשנים האחרונות עולה המודעות לחשיבות מתן טיפול פליאטיבי שמטרתו להקל על ההתמודדות של המטופל והקרובים לו עם מחלה מסכנת חיים תוך דגש על הפחתת התסמינים שקשורים למחלה ולטיפולים שניתנים לחולים אלה. הטיפול הינו הוליסטי ומשלב טיפול סיעודי, רפואי ורגשי כדי לסייע למטופל ולבני משפחתו בהתמודדות עם המחלה.
לקריאה
מהם הסימנים לירידה בשמיעה אצל מבוגרים?
ירידה בשמיעה היא תופעה שכיחה בקרב בני ובנות הגיל השלישי, ופוגעת ב-30% מן המבוגרים לאחר גיל 65. הסיבות לירידה בשמיעה הן רבות ומגוונות, החל מסיבות גנטיות, סביבתיות דוגמת חשיפה ממושכת לרעשים חזקים, בריאותיות- עקב מחלה או פגיעה, כתוצאה מטיפול תרופתי מתמשך וסיבות נוספות.
לקריאה
איך להתמגן מווירוס הקורונה בגיל מבוגר?
וירוס הקורונה תקף את כולנו בחודשים האחרונים, אם בבידוד, בהשבתת העסק ועוד – אך כיצד לשמור על סבא וסבתא או כיצד להתמגן מפניו בגיל מבוגר רבים מאיתנו עוד שואלים.
לקריאה
בית אבות סיעודי
בתי אבות סיעודיים יכולים לשנות את איכות חייו של אהוב לבכם. אם אתם כבר לא מצליחים לעזור לו ויש גורמים רפואיים שממליצים לו להיות בבית אבות סיעודי כדאי לשקול זאת היטב. זה בדיוק הזמן להבין מהו, כיצד אפשר לבחור אותו נכון ולמה הוא כל כך חשוב לאיכות חיי המבוגר.
לקריאה
התנדבות בסיעוד לגיל השלישי
אם אתם נמצאים במצב שבו אתם מחפשים כיצד אפשר לתרום ולתת מעצמכם אז התנדבות לשירותי סיעוד לגיל השלישי יתאימו לכם, התנדבות כזו לגיל השלישי יאפשרו למטופלים לנהל את החיים בצורה הרבה יותר טובה, אז יהיה כדאי לכם לחשוב היטב על הבחירה שלכם ולשים לב שאתם עושים כל מה שאתם יכולים.
לקריאה
סימנים לסרטן המעי הגס
סרטן המעי הגס הוא שם גולל לגידולים במעי הגס, ברקטום או בתוספתן. זהו סוג הסרטן השלישי בשכיחותו בעולם והשני בשכיחותו בישראל כשבכל שנה מתגלים בארץ כ-3500 חולים חדשים. במאמר הבא ננסה להבין את גורמי הסיכון והסימנים לזיהוי מוקדם שלו.
לקריאה
תכנית הסיעוד החדשה
חוק הסיעוד האחרון, אשר נחקק ב-2018 הביא עמו בשורה של ממש עבור האוכלוסייה הקשישה המדינה. הרפורמה כוללת שורה של תקנות שנועדו להיטיב עם אוכלוסייה זו הן מבחינת גובה הקצבאות והן מבחינת הגדלת מספר שעות הטיפולים הסיעודיים.
לקריאה
העסקת עובד סיעודי ישראלי או זר
כאשר אתם או בני משפחתכם זקוקים לטיפול סיעודי, ואתם זכאים לסיוע לפי חוק הסיעוד, אתם צריכים לבחור בין מטפל ישראלי למטפל זר. ההבדלים ביניהם גדולים מאוד, הן במחיר והן במאפיינים של המטפל, ובמאמר זה ננסה להציג כמה שיותר מידע שיעזור לכם לבחור בין העסקתם.
לקריאה
אפוטרופוס – על הכשרות המשפטית והליך המינוי
אנשים בקרב האוכלוסייה המבוגרת שבינינו, מבוגרים, קשישים, סיעודיים ואחרים עם מוגבלויות פיזיות ו/או נפשיות שונות נדרשים במרבית המקרים לקבל עזרה ותמיכה צמודה שתסייע להם בהתנהלות יומיומית השוטפת.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.