forums

הכן ביתך לפסח

כי גם בגילנו אפשר
 
הכן ביתך לפסח
הכן ביתך לפסח: כי גם קשישים יכולים! חג פסח נמצא כבר ממש מעבר לפינה ורבים מאיתנו נכנסים עמוק לתוך קדחת של ניקיון. גם קשישים רבים מעוניינים להכין את ביתם לרגל החג. במאמר זה ניתן לכם כמה טיפים שיסייעו לכם לעשות זאת נכון. איך יודעים שבא אביב? לפי זה שכולם מספרים על ה"אוצרות" שמצאו בארונות, משווים בין חומרי ניקיון ומקבלים מאחרים טיפים ורעיונות איך למרק את הבית טוב יותר, כדי שחס וחלילה לא ישכחו באחת הפינות פירור של חמץ. 

שיגעון של ניקיון 

פעמים רבות קשישים מתקשים לנקות בכוחות עצמם את כל הבית ולהגיע לכל פינה ופינה. גופם אינם חזק כפי שהיה בעבר, ישנם כאבים כרוניים שבני גיל הזהב סובלים מהם באופן קבוע וכן הלאה. אז איך עושים זאת כמו שצריך? חשוב פשוט לזכור שני טיפים חשובים:
 
1. שמרו על בריאותכם – ישנן מספר התלונות הנפוצות ביותר בקרב קשישים בזמן תקופת הניקיונות לרגל ליל הסדר: כאבי גב, רגליים וברכיים. הסיבה לכך היא התכופפות לא נכונה או לחלופין - הזזה של ציוד כבד, כמה למשל סחיבת שואב אבק לצורך ניקוי שטיחים. רוב בני האדם מתכופפים באופן כזה שהם יוצרים זווית של 90 מעלות בין הגב לרגליים, מה שגורם למאמץ יתר, לכאבים ולפעמים אפילו לבעיות גב כמו פריצת דיסק. התכופפו באופן הדרגתי עם הברכיים והגב והתיישרו אט-אט. באשר לחפצים כבדים , בקשו עזרה מהילדים או מהנכדים על מנת להזיז אותם לצורך ניקוי הפינות החבויות.

 2. שמרו על בטיחותכם – ראשית כל, פעמים רבות צריך לעלות על כיסא או סולם כדי לנקות תריסים וחלונות, ארונות או כל דבר אחר. זוהי עובדה ידועה שלעתים ישנה השפעה של המצב הבריאותי הגורם לסחרחורת ולאי-יציבות, מה שעלול לגרום לכם למעוד. שנית, יש את נושא שטיפת הבית. גם אדם בריא וצעיר עלול לאבד את שיווי משקלו, להחליק על הרצפה ולשבור את אחד מאיבריו. אלא שקשישים רבים, שלעתים אפילו לא מודעים לכך, סובלים מאוסטיאופורוזיס וכל נפילה קטנה עלולה להסתיים בשבר משמעותי ומסובך, שייקח לו זמן רב להחלים. 

לכן, עדיף לבקש מבני משפחה לעזור לכם לנקות את המקומות שאתם מתקשים להגיע אליהם, ובמידה ואתם שוטפים את הרצפה, כדאי לנעול נעליים עם סוליה מחוספסת, שמונעת החלקה. רצוי שהנעל תהיה גם אורטופדית, למניעת בעיות אורטופדיות הנובעות מעמידה ממושכת על הרגליים. 

אין דבר העומד בפני הרצון 

לבני גיל הזהב חשוב מאוד לשמור על עצמאותם ועל גאוותם, ואחד הדברים החשובים עבורם הוא לנקות את הבית לרגל פסח. עם זאת, כדאי לזכור שלא חייבים להסתער בסופ"ש אחד על כל הבית ולהבריק ולנקות כל מקום. אפשר בהחלט לפרוש את הניקיונות על פני כמה ימים, ואפילו על פני כמה שבועות וחודשים, ומומלץ גם להיעזר מדי פעם בקרובי משפחה ולדעת שזה לא סוף העולם, כי גם זכיתם לעזרה בהברקת הבית וגם זכיתם בזמן בילוי ואיכותי עם יקירכם.

 המאמר נכתב באדיבות חברת הניקיון קליניק – מומחים לניקוי שטיחים



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.