forums

עולים קומה: על תופעת מצמצמי הדיור

היציאה לפנסיה, הילדים שיצאו מהבית והזמן הפנוי הן דווקא הזדמנות – הזדמנות לשינוי והנאה. זוגות רבים בשלב זה מחליטים על מכירת הבית ומעבר לדירה במגדלים, קרוב למרכז השוקק שמציע מגוון פעילויות. אבל מה לעשות עם הנכס? למכור או להשכיר? זאת השאלה. ריכזנו עבורכם כמה טיפים שכדאי לשקול בטרם מעשה
 
עולים קומה: על תופעת מצמצמי הדיור
אחד הצמתים המשמעותיים ביותר בחיים מגיע דווקא בגיל הפנסיה. מעבר לעובדה שהילדים כנראה כבר מזמן עזבו את הבית, היציאה לפנסיה מפנה זמן פנוי ומאלצת אותנו להתמודד עם חיי היומיום העצמאיים ללא השגרה המוכרת והבטוחה של סביבת העבודה. כתוצאה מכך, החיים עוברים תהפוכה ולעיתים יציאת הילדים לעצמאות בשילוב היציאה ממעגל העבודה ופרישה לפנסיה מתחברת לתחושות של אבדן, שנוי מהותי שעלול להפחיד, קושי רגשי לשחרר את המוכר, פחד ודאגה מהלא נודע, ואף תחושות של בדידות, ריקנות, חרדת נטישה ודיכאון.מאידך היא גם מגיעה בשלב של בריאות וסיפוק ויכולה להביא לפריחה ולהחלטה למצות את החיים ואת ההנאה עד תומם. מכיוון שסדר היום כבר לא מתנהל בשגרה מוכרת ומשתנה מקצה לקצה, פנסיונרים רבים בוחרים בעקבות הפרישה למצוא דרכים אחרות למלא את החלל ואת צרכיהם החדשים, הן של כל אחד בנפרד והן של שני בני הזוג יחד. התארכות תוחלת החיים והעלייה באיכות החיים מותירה אנשים בגיל שאחרי הפנסיה פעילים מאוד ובעלי זמן פנוי רב. אם בעבר פנסיונרים נהגו לשבת בבית ולנוח, הרי שהיום הם מבקשים להמשיך ולהגביר את אורח החיים הפעלתני שלהם ולמלא בתוכן ופעילות את הזמן שנוצר.

 

תופעת מצמצמי דירות

לאחרונה מתרחשת תופעה בה משפחות "בוגרות", כלומר לאחר עזיבת הילדים את הבית, מוכרות את הבתים שברשותן לטובת דירות במגדלים. תוך ניסיון להבין את המגמה החדשה, הסתבר כי המון זוגות בוגרים בגילאי 55 ומעלה מעדיפים למכור את נכסיהם לטובת דירה במגדל מגורים בשל מגוון סיבות: הגברת תחושת הביטחון האישית והביטחון הרפואי; קירבה למרכזי בילוי כמו תיאטראות, בתי קולנוע, מסעדות ובתי קפה, חנויות ואף חוף הים; מעבר לדירה המתאימה לצרכים וליכולות דוגמת דירה ללא מדרגות או ללא גינה שצריך לתחזק; מעבר לאזור מגורים קרוב לילדים; רצון להמשיך בלימודים או לחלופין ללמוד דברים חדשים; וכן לצורכי הנאה מאבזור מתקדם וחדשני שהמגדלים מציעים. סיבה נוספת היא הבחירה למכור את הבית ולעבור לדירה זולה יותר על מנת לעזור לילדיהם ברכישת דירה משלהם. מדובר באוכלוסיה בוגרת ואמידה של אנשים, שרוכשים דירות מיוחדות בפרויקטים של מגדלים המאפשרות להם לחיות ברמת חיים גבוהה יחסית וגם להישאר עם עודף ממכירת ביתם.


היתרונות שבהשכרת הנכס במקום מכירתו


מלבד נכס בעל ערך כלכלי, הבית בו גדלה המשפחה הוא בעל ערך סנטימנטלי רב. אסופה של זכרונות, אשר נפרשים על פני שנים ארוכות של גידול ילדים וסיפורים משפחתיים. כאשר זוג הורים פנסיונריים מחליט לעזוב את הנכס ולבלות את שארית חייהם דווקא בדירה מפוארת במגדל או במתחם יוקרתי בעיר, הנוסטלגיה בהכרח אובדת. שום דירה מפוארת, בריכה, חדר כושר או לובי מפואר אינם מהווים תחליף לנוף ילדות ולזכרונות הממלאים את הלב. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי ייתכן ובעתיד הילדים ירצו לשוב לגדל את משפחותיהם בבית ילדותם ויחשבו לקנות אותו מהוריהם ועלולים לאבד את ההזדמנות לעשות זאת. לפיכך, במקום למהר למכור את הנכס אפשר לחשוב על השכרת הנכס. המצב האישי והכלכלי החדש בהכרח מצריך כסף זמין עד שהנכס יושכר ולכן ישנם פנסיונרים אשר בוחרים לקחת הלוואה מיידית שתאפשר להם לשכור דירה במגדל לשביעות רצונם, ובכל זאת להחזיק את הנכס ולהשכיר אותו במחיר שיאפשר להם להתנהל כלכלית ללא הפסדים. המשמעות של נכס נדל"ן היא הכנסה קבועה מדמי השכירות. לכן, האופציה החכמה או ההגיונית יותר תהיה להשכיר את הנכס ולגור בדירה שדמי השכירות שלה זולים יותר. לחילופין, בעת הצורך תוכלו למכור את הנכס שלכם ולקנות במקומו נכס זול יותר שיכול לשמש כהשקעה ויותיר לכם גם כסף נזיל וזמין. כך או כך, מכירת הנכס כדאית אך ורק כאשר הנכס נמצא בשיאו ולא צפויה עליית ערך נוספת.

 

לאורך החיים אנו משתדלים לפעול בהתאם להיגיון מנחה על מנת לעשות את הבחירה הטובה ביותר בזמן ובמקום המתאים. החיים מלמדים שתמיד כדאי לפעול בשיקול דעת גם כאשר התשובה נראית על פניה ברורה. לכן, דווקא בגיל הפנסיה אין שום סיבה לפעול בפזיזות דווקא משום שהתשובה נראית כה ברורה לעין. לפני ההחלטה למכור את הבית ולעבור לדירה כדי דווקא לעצור ולשקול אם לא יהיה נכון יותר לעשות דברים אחרת ואם אין שיקולים נוספים שדווקא מעידים שלא כדאי למכור את הנכס אלא לחשוב מחוץ לקופסא ובהתאם לשיקולים הרציונאליים של כדאיות.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.