forums

הנגשת הבית בגיל הזהב

כיצד להנגיש את הבית ולהפוך אותו לידידותי לגיל הזהב
 
הנגשת הבית בגיל הזהב
מבוגרים וקשישים בגיל הזהב חשופים להרבה סכנות גם בסביבת הבית המוכר והאהוב. הדרך למנוע את הסכנות היא להנגיש את הבית במספר אמצעים:

 

א. חדרי אמבטיה ושירותים – בחדרים רטובים הדגש הוא על שימוש באביזרי תמיכה שמסייעים לבני גיל הזהב. אביזרים מן הסוג זה כוללים מתקני אחיזה צמודים לקיר המקלחת והשירותים, העמדת מושב ייעודי ויציב בתוך תא המקלחת, הנגשת ברז המים לגובה הכסא, התקנת לחצן מצוקה עמיד במים ועוד. אפשר לבצע שינויים קטנים בחלל האמבטיה והשירותים ולשפר את איכות החיים של קשישים ובני גיל הזהב בצורה משמעותית.

 

ב. מטבח – בחדרי שינה נשקפות סכנות הקשורות לשימוש לא נכון בסכו"ם, לנפילת כלים ולעיצוב שאינו עולה בקנה אחד עם היכולות הפיזיות של הקשיש. יש לדאוג למרווח במטבח ולפנות כלים ישנים או מיותרים. כדאי להנגיש את הכיריים והכיור, להחליף כלי זכוכית בכלים חד פעמיים ולהציב כסאות חזקים או כסאות עמידה המאפשרים עבודה תוך כדי הישענות

 

ג. חדר שינה – אין להקל ראש בהנגשת חדרי השינה של בתי קשישים ובני גיל הזהב. רצוי להתחיל עם רכישת מזרונים אורטופדיים והחלפת המזרון הישן. מזרונים אורטופדיים מעניקים תמיכה לבני גיל הזהב ומונעים נזקים מצטברות לעמוד השדרה והצוואר. המזרונים משמשים קשישים גם במהלך צפייה בטלוויזיה, קריאה ועיון. מזרונים אורטופדיים מותאמים לצרכי הקשישים והם יכולים לתרום בהנגשת חדר השינה.

 

טיפים להתאמת הבית לגיל הזהב

 

בגיל הזהב חשוב להשקיע בהתאמת הבית לצרכי הקשישים והמבוגרים. חשוב להתקין מעקה משני הצדדים של המדרגות בכניסה או בתוך הבית, לאפשר עליה וירידה בטוחים ולהציב חומר מונע החלקה בסוף כל מדרגה. כדאי להימנע מהצבת פריטים בהירים המקשים על קשישים עם הפרעות ראייה, אך חשוב בכל מקרה להקפיד על כך שהחדרים יהיו מאווררים ומוארים. אפשר להתקין לחצני מצוקה לצד מערכות לאיתור אש ועשן ולהחליף את הטלפון למכשיר עם לחצנים גדולים.

 

לסיכום, הנגשת הבית היא משימה חשובה לבני גיל הזהב. אפשר לבצע אותה בדרכים שונות ורצוי להתמקד בחדרי האמבטיה והשירותים, במטבח וכמובן במזרונים האורטופדיים של חדרי השינה.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.