forums

בית בטוח בגיל הזהב

אלו מערכות תוכלו להתקין בבית הוריכם על מנת להבטיח את בטיחותם?
 
בית בטוח בגיל הזהב
הנושא של בטחון בבית חשוב לאנשים בכל גיל. אולם, כאשר אנחנו מגיעים לגיל מתקדם, או כאשר אנו צריכים לטפל בהורינו הקשישים, הנושא מקבל משנה חשיבות. יש לזכור כי אנשים מבוגרים יותר הם מעצם טבעם, גם אנשים פגיעים יותר. לכן, חשוב מאד להיעזר בפיתוחים הטכנולוגיים שעומדים לצדנו כיום. הפיתוחים הללו יכולים להתאים למבוגרים רבים, ויש כמובן אמצעים שונים, שיכולים להתאים ספציפית למבוגרים עם בעיה מסוימת או עם מנהגים מסוימים. אם כך, על אילו מערכות מדובר?

 

כמה מערכות שכדאי להיעזר בהן

1. אזעקה לבית - בראש ובראשונה, הביטחון שלכם ושל הוריכם יגדל פי כמה, אם אתם תקפידו להתקין מערכת של אזעקה לבית. מערכות של אזעקה מבוססות כמובן על ניסיונות פריצה לא חוקיים - פריצה דרך הדלת, ואפילו דרך פתחים נוספים כמו למשל החלונות בבית. ברגע שיש חשד לפריצה מהערכת יכולה לבצע שני דברים. דבר ראשון - להפעיל אזעקה חזקה מאד. עצם האזעקה מבריחה לעתים קרובות את הפורצים אשר חוששים להיתפס כמו כן, המערכת יוצרת קשר מידי עם חברת אבטחה אשר יוצרת אתכם קשר ומוודאת שהכל תקין (זאת בכדי למנוע מצב של אזעקות שווא). כמובן שדרך האמצעים הללו, הביטחון שלכם נשמר מאד. המערכות הללו מומלצות בעיקר למבוגרים שגרים בבית פרטי, בקומת קרקע או בקומה ראשונה.

 

2. מערכות גילוי אש ועשן - מערכת נוספת שכדאי לשקול את ההתקנה שלה, היא מערכת של גילוי אש ו/או גילוי עשן. מערכות אלו שומרות על הביטחון שלכם כאמור, משום שהן מתריעות האם יש סכנה מסוימת לשריפה בתוך הבית. כמובן שמערכות של גילוי אש יכולות להתאים בפרט לאנשים במוגרים אשר יש להם לעתים נטייה פחות לשים לב לפרטים שונים (לא כי מדובר על מחלה - אלא פשוט על נטיית אופי אישית). כמו כן, מבוגרים אשר נוטים לישון חזק יחסית, ולא להתעורר מריח של משהו ששרוף - רצוי מאד שיתקינו מערכות גילוי אש ועשן, משום שהאזעקה החזקה שהמערכות הללו יפעילו יעירו אותם וכך הם יוכלו לתפעל את האירוע. שימו לב שרצוי מאד שיהיה גם בבית ציוד לכיבוי אש שהאנשים ידעו לתפעל. אם מדובר על אנשים מבוגרים במיוחד, כדאי לשקול מערכות התזה אוטומטיות שלא ידרשו את המעורבות שלהם.

 

3. מצלמות אבטחה - מערכת נוספת שכדאי לשקול את התקנתה בבית, היא מערכת של מצלמות אבטחה במעגל סגור. מערכות אלו מאפשרות לבצע מעקב אחרי כל מה שמתרחש בבית ולדעת האם המצב תקין. כדאי להתקין מערכת של מצלמות שניתנות גם לשליטה מרחוק, כדי שתמיד תוכלו לבצע מעקב ולדעת שהכל בסדר.

 

מתי נדרש ליווי אנושי?

שימו לב שהתקנת כלל המערכות הללו הן מתוך נקודת הנחה כי מדובר על מבוגרים עם כשירות נפשית ומנטלית מלאה. במצב של מבוגרים המאבדים את היכולות הקוגניטיביות שלהם בשל מחלות כמו אלצהיימר לדוגמא, לא ניתן לסמוך על מערכות בטיחות בלבד, ובכל מקרה יש לספק ליווי אנושי צמוד.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.