forums

איך לעבור את עונות המעבר בשלום

עם הגיל, גופנו אינו מגיב כפי שהיה מגיב בעבר. המערכת החיסונית מאבדת מיעילותה, העצמות מאבדות מחוזקן, המפרקים אינם גמישים כמו שכבר היו וחלקנו לצערנו הרב מאבדים את החדות. עונות המעבר יכולות להיות בעיה לא קטנה בגיל השלישי.
 
איך לעבור את עונות המעבר בשלום

עונות המעבר יכולות להיות בעיה לא קטנה בגיל השלישי

 

בגיל הזהב עונות אלו מגיעות לרוב עם מזג אוויר הפכפך- פעם קר, יומיים אחר כך חם ואז פתאום גשם או רוח קרה מאוד. בנוסף, ישנם הרבה אבקנים באוויר מהפריחה שמסביב באביב, דבר היכול לגרום לתגובות אלרגיות קלות (למי שאין אלרגיה חזקה). פתרון אפשרי למזג האוויר ההפכפך, כאשר אנו ממתינים לקיץ ולחום שיגיע כבר, הוא חימום הבית. אז איך כדאי לחמם את הבית? ומה צריך לזכור לפני שמזמינים מישהו בשביל להתקין לנו מערכת של חימום הבית?

 

3 שיטות עיקריות לחימום הבית

 

  • חימום תת רצפתי- כשמו כן הוא, מתקינים רשת חימום מתחת לרצפה. רוב הרצפות בארץ שלנו עשויות שיש, ובגיל השלישי בעונות המעבר הקרירות הדבר עשוי להיות קר מידי. חימום תת רצפתי הוא פתרון נהדר שכן הוא מחמם את כל הרצפה, ונותן לנו הרגשת חמימות בבית. החיסרון של חימום תת רצפתי הוא שהחימום צריך להיות מתחת לרצפה, כלומר יש להרים את הרצפה, להתקין את החימום ולהחזיר את הרצפה למקומה. הדבר עשוי להיות עסק לא פשוט ויקר.
 

  • רדיאטורים- מה שטוב ברדיאטור כאשר מעוניינים בחימום הבית הוא שהוא יכול לעבור איתנו ממקום למקום. רדיאטורים מגיעים במגוון גדלים וצורות ויכולים להיות מאוד נוחים להעברה מחדר לחדר. החיסרון הוא שישנם רדיאטורים שאינם חסכניים כל כך בחשמל ולכן מחירי החשמל עלולים לזנק בעונות המעבר. כדאי לברר היטב על רדיאטורים שחוסכים בחשמל לפני שמחליטים לקנות סוג כזה או אחר של רדיאטור.
 

  • תנור גז, תנור נפט או אח- פעם, תשאלו את ההורים שלכם, רק ככה היה אפשר לחמם את הבית. חימום הבית נעשה בעזרת תנור גז, תנור נפט או אח בערה השורף עצים. כיום, האחים והתנורים עושים "קאמבק" שכן הם מספקים אווירה נעימה, אווירה נוסטלגית של פעם ויופי ואסתטיקה לבית. החיסרון שלהם הוא שהם אינם ניידים: הם אמנם פולטים חום רב, ובעזרת ארובה הממוקמת נכון ניתן להעביר חימום לאזורים אחרים בבית, אך בסופו של דבר הם נייחים ואי אפשר להזיזם ממקום למקום.
 

חשוב לזכור! לפני שמזמינים טכנאי להתקין לנו מכשיר לחימום...

 

כדאי לבצע סקר שוק (בין 3-4 בעלי מקצוע שונים) ולבדוק איזו עסקה משתלמת לנו ביותר הן מבחינת המחיר והן מבחינת השירות. כמו כן, כדאי שיהיה אולי מישהו צעיר יותר בבית (אחד הבנים אולי) שכן לא כל הטכנאים הם אמינים כמו שהיינו רוצים שהם יהיו, ובגילנו אנו לא תמיד נוכל להגן על עצמנו בכל מצב.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
ועד בית חיצוני לדיירים מבוגרים
אי אפשר להתעלם מהעובדה שככל שאנחנו מתבגרים, אנחנו מעוניינים לנצל את הזמן שלנו בתבונה לדברים אותם אנו אוהבים. אם בעבר, נהגנו להיות מעורבים בכל הקשור אל הבניין המשותף וועד הבית, כיום רוב המבוגרים מעדיפים לשכור את שירותיה של חברה חיצונית לניהול ועד הבית.
לקריאה
ציוד חירום שכדאי להחזיק בבית בגיל השלישי
אין זה סוד שבני הגיל השלישי חשופים יותר לסיכונים ומצבי חירום בריאותיים. הצטיידות מבעוד מועד בציוד חירום עשויה להתגלות כצעד מציל חיים. איזה ציוד חירום כדאי ומומלץ להחזיק בבית? לפניכם המדריך.
לקריאה
הכינו את ביתכם לקראת הפנסיה
עבור לא מעט אנשים, הפנסיה היא תקופה לא פשוטה. שנים שאותם אנשים יוצאים לעבוד מדי בוקר וחוזרים אחר הצהריים, מרגישים שהם עושים משהו חשוב, מרגישים רלוונטיים, והנה פתאום הם צריכים לחפש מה לעשות, כיצד למלא את הזמן.
לקריאה
בירוקרטית אשרת עבודה למטפלת סיעודית
מטפלת סיעודית תהיה הידיים והרגליים של היקירים שלכם והיא תוכל לספק להם את החיים שהם באמת צריכים. הזנה, הלבשה, רחצה וכל פעולה אחרת שהיקירים שלכם יזדקקו, מטפלת סיעודית תוכל להיות שם בשבילם ולבצע. הבעיה הכי גדולה היא דווקא ההליך הבירוקרטי שתצטרכו לעבור לקבלת האישור ועל כך נדבר במאמר זה.
לקריאה
המלצת טכנאי מזגנים לחימום וקירור הבית לבני גיל הזהב
תפעול יעיל של המזגן יכול להיות מאוד משמעותי בחיי היום יום. קבלו עצות של טכנאי מזגנים לבני גיל הזהב.
לקריאה
שיפוץ חדרי רחצה ושירותים בהתאמה לגיל השלישי
עצות וטיפים חיוניים לביצוע טרם שיפוץ חדר האמבטיה והשירותים של בני הגיל השלישי
לקריאה
התאמת מקרר לבני הגיל השלישי
שוב צריך טכנאי מקררים? האם יש חשיבות להתאמת המקרר לגיל השלישי?
לקריאה
שיפוץ המטבח בגיל השלישי
למרות קשיים פיזיים וגם ארגוניים, יש כמה דרכים לעבור את השיפוץ בהצלחה והתוצאות יכולות להיות שימושיות ויעילות במיוחד. מטבחי יוקרה לבני הגיל השלישי זה הדבר שיכול לשפר משמעותית את הבית כולו ויחד איתו, את כל איכות החיים.
לקריאה
פרויקט הניידת להצלת ראייה של קשישים
לקריאה
ביטוח אחסון תכולת דירה לגיל השלישי
ביטוח אחסון תכולת דירות מתייחס לכל הציוד החשוב שאותו בוחר הלקוח להעביר למחסן. הביטוח קריטי עבור מבוגרים בגיל השלישי כי יש לו יתרונות רבים וכדאי להתייעץ לגבי עם אנשי המקצוע הנבחרים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.