forums

חוות דעת לצוואה

אנשים רבים אינם מודעים לכך שקיימים גורמים רבים היכולים לגרום לביטול צוואתם. במאמר הבא נכתוב אודות חוות דעת פסיכיאטרית כאמצעי להבטחת יישום הצוואה.
 
חוות דעת לצוואה

מה היא חשיבות חוות דעת פסיכיאטרית לצוואה

 

אנשים רבים המתקרבים לפטירתם חווים קשיים בריאותיים ונפשיים רבים. אנשים אלו עלולים להתפרש בפני סביבת חבריהם ומשפחתם כסובלים מהפרעות נפשיות והפרעות בשיקול הדעת, דבר שעלול לסבך את היישום בפועל של צוואתם. צירוף חוות דעת פסיכיאטרית לצוואת הנפטר מאפשרת לוודא כי רצונו האחרון של בעל הצוואה ייושם במלואו, ללא הפרעה מצד קרובי הנפטר המתווכחים ביניהם על השלל המגיע להם.

 

כל מה שרציתם לדעת על חוות דעת פסיכיאטרית לצוואה

 

  • מטרתה: חוות דעת פסיכיאטרית הינה שימושית בכל מקרה בו קיים ערעור על שפיות בעל הצוואה, ועלולה להיווצר בעיה בהוצאה לפועל של רצונו הכתוב בה. חוות הדעת שימושית במצבים בהם קיימים סכסוכי ירושה של קרובי משפחת הנפטר, וכאשר מצווה הירושה התמודד עם בעיות נפשיות, נטל תרופות פסיכיאטריות או חלה התדרדרות ביכולותיו השכליות כתוצאה ממחלה.
 

  • אופן יישומה: חוות דעת פסיכיאטרית מוגשת כמסמך נלווה לצוואת הנפטר ומאפשרת את יישום צוואה זו. גורמי החוק ומשפחת הנפטר עלולים שלא להתחשב בבקשותיו האחרונות של אדם אשר שפיותו ושיקול דעתו מוטלים בספק. במקרים רבים, חוות דעת משפטית פסיכיאטרית היא זו שמאפשרת יישום צוואה השנויה במחלוקת. צוואה זו מוגשת בבית המשפט בליווי חוות הדעת, ובמקרה הצורך עולה לבמה הפסיכיאטר או הפסיכיאטרית אשר חתמו עליה.
 

  • מי מעניק את חוות הדעת: פסיכיאטר בעל ניסיון בתחום מתן חוות דעת פסיכיאטרית יכול להעניק חוות דעת זו. מוטב כי יהא זה איש מקצוע בעל שם וניסיון רב, אשר לא ינסו לערער על סמכותו בבית המשפט.
 

  • מי יכול לקבלה: אדם בעל עבר של טיפול פסיכיאטרי, הנוטל תרופות וכדורים הפוגעים בזיכרון או בעל בעיות נפשיות שונות יכול, ואף מוטב כי יקבל חוות דעת משפטית פסיכיאטרית בטרם לכתו. ניתן לערוך חוות דעת זו לכל איש ואישה מעל גיל 65, גם ללא עבר פסיכיאטרי, ולאנשים צעירים בכל טווחי הגילאים.
 

  • מתי מוטב לערוך את חוות הדעת: מוטב לערוך חוות דעת פסיכיאטרית בסמוך למועד עריכת הצוואה, עם עדיפות ליום בו נערכה. כך תוכלו לוודא כי הצוואה התקיימה במועד בו מתועדת בריאותו הנפשית של מחבר הצוואה, גם אם חלה התדרדרות במצבו לאחריה.
 

חוות דעת פסיכיאטרית הינה משמעותית בכתיבת כל צוואה

 

אנו מקווים כי תתייחסו במלוא החשיבות ותשומת הלב לחוות דעת פסיכיאטרית בעת כתיבת צוואתכם. המליצו לקרובי משפחה וחברים לערוך חוות דעת בסמוך למועד כתיבת צוואתם, וודאו כי בקשותיהם יכובדו. חוות הדעת יכולה להוות את הדבר היחיד המפריד בין פסילה ובין יישום בפועל של צוואתכם.

 



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
מיצוי זכויות ניצולי שואה
העוולות שכוונו נגד יהודים במדינות אירופה לא יישכחו לנצח - ובעזרת מיצוי זכויות ניצולי שואה יש אפשרות להקל על החיים של הניצולים, לעזור להם להזדקן בכבוד ולקבל טיפול רפואי מתאים ללא שיקולים של מימון.
לקריאה
מימוש זכויות רפואיות בגיל השלישי
רבים מאתנו אינם מודעים לזכויות אשר מגיעות לנו, בין אם זה בעבודה ובין אם במצבים שונים בחיים. בפרט, הגיל השלישי – שאינו נגיש למידע בהשוואה לצעירים שהכל זמין להם לבדיקה. במאמר זה נדון אודות מימוש זכויות רפואיות בקרב הגיל השלישי.
לקריאה
איתור נכסים בחו"ל לניצולי שואה
רבים לא יודעים, אך עד היום ניתן לאתר נכסים בחו"ל של ניצולי שואה. כיצד עושים זאת ולמי פונים? כל התשובות במאמר הבא לפניכם. מביצוע השבת הנכס ועד השבתו.
לקריאה
ניצול כלכלי של קשישים
רוצים לשמור על ההורים שלכם להימנע ממצב שבו הם מנוצלים כלכלית? ניצול כלכלי של קשישים זו מגפה של ממש, ויש מה לעשות בעניין. כך תפעלו במידה ועולים חשדות לניצול שכזה.
לקריאה
פיטורי עובד לפני גיל פרישה
הידעתם שפיטורי עובד לפני גיל פרישה יכול להיחשב לאפליה בשל גיל? דעו לכם שיש מה לעשות במקרה כזה. כך תפעלו במידה ופוטרתם מעבודתכם רגע לפני היציאה לגמלאות.
לקריאה
קבלת תשלומי פנסיה מארה"ב
תושבי ישראל שהגיעו לגיל פרישה ועבדו בעברם אצל מעסיק אמריקאי בארה"ב שהפריש להם כספים לפנסיה ייתכן וזכאים להחזרי מס של אלפי דולרים, סקרנים? קראו את השורות הבאות ופנו להתייעץ עם רואה חשבון למיסוי אמריקאי למימוש זכאותכם.
לקריאה
השלכות משפטיות של זוגיות בגיל השלישי
העלייה בתוחלת ואיכות החיים יצרה שפע של זוגיות חדשות בקרב בני הגיל השלישי. זוגיות זו לרוב מפיחה חיים חדשים בקרב כל אחד מבני הזוג, יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון את ההשלכות של זוגיות זו בכדי להימנע מסכסוכים ובעיות משפטיות.
לקריאה
זכויות ביטוח לאומי בגיל השלישי
גיל הזהב, עבור מרבית האנשים המבוגרים בישראל, הינו גיל בו הם נמצאים בשלב בחייהם בו הם אינם עובדים ואינם משתכרים לפרנסתם – מאידך זקוקים הם לכספים עבור ניהול חייהם השוטפים, כאשר בגיל זה ישנם צרכים שונים שמקורם לרוב בבעיות בריאות ובעיות זקנה.
לקריאה
זכויות עובדים זרים לסיעוד
עובד זר בישראל זכאי לאותם תנאי עבודה שעובד ישראלי זכאי להם. נוסף על זכויות בסיסיות אלו מעסיקים חייבים לספק לעובדיהם הזרים הסכם עבודה בכתב, ביטוח בריאות פרטי ומגורים הולמים.
לקריאה
תג נכה לגיל השלישי
ישנו מגוון רחב של זכויות בעבור אזרחים ותיקים חלקן ניתנות לכל אזרח ותיק וחלקן מותנות. קבלת תג נכה הינה זכות השמורה לכל אדם העומד בחוק הקבוע עבור חניה לנכים.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.