forums

סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי

מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
 
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי

ירידה בתפקודים שונים

 

קושי בהליכה בכלל ובטיפוס בפרט הוא אחד המאפיינים של הגיל השלישי, שבו חלה ירידה בתפקודים שונים. על מנת להתנייד בבטיחות המרבית הנדרשת, בהינתן סיכוני איבוד משקל ונפילה או אף בשל קושי בהגעה ממקום למקום שבו נדרש גישור על מפלסים בגבהים שונים, חשוב להנגיש ולזמן לאנשים בעלי תפקוד מוגבל אמצעים שיקלו עליהם.

 

מעלותיו של מעלון  בגיל השלישי

 

מעלון מאפשר למוגבלים להגיע מקומה לקומה באמצעות המעלון המחובר אל גרם המדרגות ומאפשר עלייה וירידה בו בעוד האדם  יושב על כיסא ולא נדרש כלל להניע את רגליו או את ידיו. מעלוני משטח המיועדים לכיסאות גלגלים מהווים פתרון לבניין שיש בו קומות רבות, בעיקר למבנה שאין בו מעלית. המעלון מאפשר לנכים להגיע לכל קומה נדרשת או רצויה. מעלון לנכים עוקף את הבעיה ובכך פותר אותה. האפשרות להגיע למקום המבוקש בעזרתו נותנת לאנשים מוגבלים תחושה כי יש מענה למגבלתם.

 

רמפה- אביזר חיוני ביותר

 

רמפה מהווה מעין משטח, שאליו ניתן לשהות עם כיסא גלגלים. קיימים סוגי רמפות אחדים ובהם, בין  השאר: רמפות סף וכאלה של גישור בין מפלסים. הסוג של המתקפלות מאפשרות לתת מענה נדרש בכל מקום שבהם הליכה ממקום למקום, גם אם צעדים אחדים בלבד, מערימה קושי ממשי בפני הקשישים ומסכנת אותם. רמפות ניידות ובכללן כאלו לרכב אף הן מהוות אביזר עזר חיוני ביותר.

 

הנגשת רכב ייעודי להסעת מוגבלים

 

 עבור אנשים בגיל השלישי אשר מרותקים לכסא גלגלים,  ניתן להנגיש כיום רכבים באמצעות רמפות  או כלי הרמה. הרמפות ההידראוליות מאפשרות להרים ולהכניס את כיסא הגלגלים אל הרכב וכך גם להוציא ולהוריד אותו. גם מנופי הרמה חשמליים מהווים פתרון יעיל למוגבלים בהליכה ובטיפוס.

 

בחירת אביזרים על פי חשיבות השימוש ותדירותו

 

מענה כולל ומקיף למגבלות התפקודיות הקשות של אנשים בגליל השלישי, בעיקר למי מהם הרתוקים לכיסא גלגלים, מחייב הקצאת משאבים רבים. לא כולם נדרשים באותה דרגת חשיבות ולא באותה תדירות. לא כולם יכולים לתת מענה בכל מקום. לא את כל האמצעים ניתן לשנע ולא בכולם יש מענה ייעודי במקום ובזמן שבו נדרש השימוש בהם. עם זאת, מעלון קבוע בבניין מגורים שבו מתגוררים בני הגיל השלישי הוא ודאי אביזר נדרש וחיוני.

 

סל של פתרונות מיטביים

 

לרשות מי שנמנים עם הגיל השלישי קיים כיום היצע גדול ומגוון של אמצעי ניוד, הרמה וטיפוס ובהם: רכבי נכים, קלנועיות, רכבים חשמליים, מעליות, מעלונים, עמידונים, מתקנים המסייעים למעבר מישיבה לעמידה, כיסאות גלגלים ועוד. על מנת להתוודע אל אמצעי העזר הנדרשים, העשויים לתת מענה, גם אם לא מלא, לצרכים ולמגבלות, חשוב להתייעץ עם מומחי שיקום. ניתן להיעזר כיום בארגונים שונים כגון יד שרה, כדי להקל על שגרת חיי היום יום של אנשים נזקקים בגיל השלישי.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.