forums

התקנת מעקות ברזל בדיור מוגן

מעקה חייב להיות חלק בלתי נפרד מחלל הפנים והחוץ בכל סוג של מוסד דיור מוגן. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המעקה המתאים.
 
התקנת מעקות ברזל בדיור מוגן
מעקה חייב להיות חלק בלתי נפרד מחלל הפנים והחוץ בכל סוג של מוסד דיור מוגן. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המעקה המתאים, באיזה חומרי גלם כדאי להשתמש כדי לבנות אותו ומי אחראיים על ההתקנה
 

מוסדות דיור מוגן מתאפיינים בכך שהדיירים שמגיעים אליהם הם בגילאים מבוגרים יחסית. בגלל שמדובר על דיירים בגיל השלישי ומעלה, הם נמצאים בסיכון לנפילות והחלקות. מטבע הדברים, האחריות של מוסדות דיור מוגן היא לצמצם למינימום את הסיכון הזה. בשביל לעשות את זה בפועל, משתמשים במעקה.
 

איך בוחרים את המעקה המתאים?

מוסדות דיור מוגן צריכים להשתמש בחומרי גלם כמה שיותר חזקים על מנת לבנות מעקה אמין ובטיחותי. האפשרות המומלצת היא מעקות ברזל, שאותו אפשר לייצר בהתאמה אישית גם מבחינת התכונות של חומר הגלם וגם מבחינת מידות ותקציב. בנוסף, זהו מעקה שיכול להתאים גם למדרגות בתוך מוסדות הדיור המוגן וגם למדרגות בחלל החוץ.
 

איפה צריך לשים מעקה?

מעקה ברזל חייב להיות חלק בלתי נפרד מהמבנה. בחלל הפנים משתמשים בדגמים מתאימים של מעקה ברזל למדרגות המחברות בין המפלסים והקומות, בעוד בחלל החוץ ניתן להיעזר בהם כדי לחבר את המבנה אל הגג או סביב המרפסת. כמו כן, מוסדות דיור מוגן עם חניה גדולה לאורחים צריכים לשקול שילוב של מעקה גם ליד הרכבים ובמעברים הציבוריים והמשותפים.
 

כמה עולה להתקין את המעקה?

החדשות הטובות הן שניתן לתאם שירותים שונים של התקנת מעקות ברזל תחת קורת גג אחת. כך לא רק בוחרים את המעקה הכי מתאים ובטיחותי לפי המפרט הטכני המלא המתואר על ידי היצרן, אלא גם דואגים לקבל אחריות על ההתקנה. מבחינת לוח זמנים, מומלץ לעקוב כל הזמן אחר התחזוקה של המעקה הקיים ולמהר להחליף או לתקן אותו במקרים של חלודה ובלאי.
 

איך מונעים חלודה ממעקה ברזל?

ברזל שעובר תהליך גלוון יכול להיות עמיד בפני שיתוך. זה אומר שמעקה כזה יתאים בטווח הארוך גם למדרגות שחשופות לתנאי האקלים, השמש, הגשם והרוחות. באמצעות הברזל והתכונות שלו, המעקה מוכיח את עצמו כפתרון בטיחותי שגם מבוגרים יכולים להשתמש בו. יתרה על כך, יש מוסדות דיור מוגן שבהם מתאמים את ההתקנה של המעקה גם בתוך חדרי המגורים עצמם – כמו למשל במקלחת או במטבח.
 

איך משווים בין סוגי מעקות?

מי שאחראיים על המבנה ועל התחזוקה במוסדות דיור מוגן חייבים להשוות בין סוגים שונים של מעקות. את ההשוואה כדאי להתחיל באמצעות בדיקת המפרט הטכני המלא של כל סוג של מעקה, לפי מחירים ולפי המלצות. לאחר מכן, בודקים איזה מעקה מתאים לכל סוג של מבנה דיור מוגן לפי מספר הדיירים שיש בו ואופי השימוש בכל חדר. ככל שהשימוש בחדר מסוים אינטנסיבי ומסוכן יותר, כמו למשל בחדרי רחצה, כך החשיבות של המעקה עולה.
 

כמה עולה להתקין מעקה?

העלות של התקנת מעקה ברזל נמוכה מכפי שנהוג לחשוב והיא בכל מקרה משתלמת. המעקה הוא פריט בטיחותי חובה במוסדות דיור מוגן ויש לו גם ערך אסתטי מסוים. באמצעות המעקה ניתן לשפר את המראה החיצוני, להתכתב עם סגנון עיצוב מודרני ולגרום לדיירים להרגיש בטוחים. כמו כן, ציפוי אבץ וגלוון ישפרו את התפקוד של המעקה בלי לייקר אותו.
 

החשיבות של מעקה מעוצב

האופן שבו מעצבים את המעקה משפיע על הבטיחות במהלך השימוש בו. מטבע הדברים, במוסדות דיור מוגן כדאי שהמעקה יהיה מחוספס ונוח לאחיזה בירידה ועלייה במדרגות.



 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
התקנת מעקות ברזל בדיור מוגן
מעקה חייב להיות חלק בלתי נפרד מחלל הפנים והחוץ בכל סוג של מוסד דיור מוגן. במאמר הבא נסביר איך בוחרים את המעקה המתאים.
לקריאה
מערכות לחימום מים בדיור מוגן
מוסדות דיור מוגן מחייבים התאמה רלוונטית של פתרונות זמינים לחימום מים לכל אורך השנה. במאמר הבא נסביר מה ההבדל בין המערכות, כיצד בוחרים את הדוד המתאים ומה נדרש כדי לחבר אותו לבניין
לקריאה
היערכות למצב חירום בדיור מוגן
מאות בתי דיור מוגן פועלים ברחבי הארץ ומספקים איכות חיים לבני גיל הזהב. אלא שמעבר לשגרת הפעילויות היום-יומית, על המבנים הללו להיות ערוכים לשעת חירום, עם דגש מרכזי על אירועי שריפה. כיצד ניתן להיות ערוכים מבעוד מועד לכל צרה שלא תבוא? על כך בכתבה הבאה.
לקריאה
חידושים אחרונים בתחום הקלנועיות
הקלנועית הינה כלי רכב אשר נמצא לרוב בשימוש של בני הגיל השלישי. היא מקלה את החיים של אוכלוסייה זו ומאפשרת נסיעה נוחה למרחקים קצרים. המאמר הבא מציג את החידושים האחרונים בתחום הקלנועיות אותם מוטב שתכירו טרם רכישת קלנועית חדשה.
לקריאה
נוהל הפעלת מצב חירום בבתי אבות
מצב חירום בבית אבות יכול להיות מלחיץ במיוחד. מדובר במקום גדול מאוד שיש בו מאות דיירים כאשר המצב הפיזי שלהם לא מאפשר להם להגן על עצמם. מה עושים במצב כזה?
לקריאה
מערכות אוורור בבית אבות
אי אפשר לזלזל בבחירה שלהם כי הם יהיו שם לצדנו בקיצים הכי חמים, וגם בבית אבות צריך לדעת לבחור אותם נכון. אלו אפשרויות יש ולמה צריך לשים לב? לאווירה נעימה ביותר יש כמה דברים שכדאי לדעת.
לקריאה
הובלת תכולת דירה לאחסנה כשעוברים לדיור מוגן
כשעוברים לדיור מוגן בגיל השלישי יש קושי רב בהשארת הציוד שנשאר מאחור, חשוב למצוא את הפתרונות הנכונים למצב העדין. אחסון חלק מתכולת הדירה זהו רעיון טוב שיכול להיות הפתרון.
לקריאה
טיפול בהצפות בבתי אבות
כשאנחנו עוברים לבית אבות, מדוע אנחנו עושים זאת? בסופו של דבר, עבור רבים מאתנו לא מדובר במעבר פשוט כל כך – אך בכל זאת המעבר הזה הוא מתבקש משום שרק כך ניתן להבטיח את איכות החיים הגבוהה ביותר בגיל השלישי.
לקריאה
מקרים חריגים בבתי אבות
גם ככה מאוד קשה לשלוח את ההורים האהובים שלנו לבית אבות, כך שגילוי מקרים חריגים בהתנהגות כלפי אותם מבוגרים יכולה להיות הקש שישבור את גב הגמל ולזרז אותנו להוציא אותם משם. מקרים חריגים כאלו תועדו במצלמות אבטחה מספר פעמים והם מגוונים, נוראיים ומדאיגים.
לקריאה
טיפים לבחירת דירה בדיור מוגן
עוברים לדיור מוגן? הנה מספר טיפים אשר יסייעו לכם לבחור דירה מתאימה, שתענה על צרכי בני הגיל השלישי בצורה האופטימלית.
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.