forums

פרישה מאוחרת עדיפה

עבודה במשך שנים רבות יותר ופרישה בגיל מאוחר, יכולים ליצור יתרון משמעותי לבייבי בומרס מזדקנים ולדור העובדים הבא.
 
פרישה מאוחרת עדיפה
עבודה במשך שנים רבות יותר ופרישה בגיל מאוחר, יכולים ליצור יתרון משמעותי לבייבי בומרס מזדקנים ולדור העובדים הבא. כך טוענים אלישיה מונל וסטיבן סאס, מחברי הספר Working Longer: The Solution to the Retirement Income Challenge. 

הספר החדש, שעוסק בסוגיית ההישרדות ב"גיל הזהב", מנסה להגדיר באופן תמציתי את הבעיות שניצבות בפני דור הבייבי בומרס, ולצורך העניין, בפני כל האמריקאים ששואפים לפרוש כעת או בעתיד הקרוב. המחברים מציינים כי מערכת הפרישה לגמלאות בארה"ב הולכת ומאבדת את יכולתה להחליף את הפרנסה האבודה של העובדים, למרות העלייה בתוחלת החיים.

על פי תחקירים שערכו המחברים, כ-19% מהגברים וכ-33% מהנשים באמריקה, שמגיעים לגיל 65 יגיעו לגיל 90 או יותר, ויצטרכו לפרנס את עצמם במשך כמעט 30 שנה. בהתבסס על מחקרים אקטואליים רבים, מעריכים מונל וסאס כי אנשים שפורשים בגיל 65 כיום, יכולים לצפות מהביטוח הלאומי לספק להם רק כ-39% מהכנסתם הקודמת לאחר ניכוי דמי ביטוח רפואי בסיסי. אלו שמתכננים לפרוש ב-2030 יכולים לצפות לקצבה של 30% בלבד מהכנסתם הקודמת. 

אחת המסקנות / הצעות של מחברי הספר היא: לדחות את גיל הפרישה מ-63, הגיל הממוצע כיום, ל-66. המחברים הסיקו כי ארבע שנים נוספות של עבודה ישנו את יחס שנות הגמלאות לשנות העבודה מ-1 ל-2, כלומר 20 שנות גמלאות ו-40 שנות עבודה, לכמעט 1 ל-3, או 16 שנות גמלאות לעומת 44 שנות עבודה. לדעתם, עבודה במשך שנים רבות יותר ופרישה בגיל מאוחר יותר יכולים ליצור יתרון משמעותי לבייבי בומרס מזדקנים ולדור העובדים הבא. 

הנימוקים: ראשית, הדבר ידחה את הצורך של אנשים בקצבאות ובכך יגדיל את סך הנכסים של הקרנות ואת ההכנסה העתידית שהן יכולות להפיק. שנית, הדבר יסייע למקסם את קצבאות הביטוח הלאומי, שגבוהות כעת בכ-33% לבני 66 בהשוואה לבני 62. המחברים סבורים כי שכנוע אנשים לפרוש בגיל מאוחר יותר, מהווה אתגר חברתי-תרבותי, כלכלי ופוליטי. 

סוגיה אחרת שמעלים המחברים לדיון היא, האם אנשים מבוגרים יהיו בריאים מספיק לעבוד שנים רבות יותר?" תשובתם היא כן, וזאת לאור השיפור בטיפול הרפואי בעשרות השנים האחרונות והעלייה בשיעור המקצועות שאינם כרוכים בעבודה פיזית קשה, שנוצרו עם עלייתה של הכלכלה המבוססת על שירותים. 

אבל האם מעסיקים רוצים להעסיק עובדים מבוגרים יותר?" תשובת המחברים: כנראה שלא. לדבריהם, למרות שעובדים מבוגרים יותר יכולים לספק בגרות, חוכמה ושיפוט נכון יותר, ויכולים לוודא את המשכיות "המורשת העסקית" בעסקים קטנים כמו גם בתאגידים גדולים – מעסיקים מעולם לא היו להוטים להחזיק או לגייס עובדים מבוגרים יותר, ואין הרבה עדויות לכך שגישה זו השתנתה באופן מהותי.


 
כותרת:
שם:
תוכן התגובה:
 
אולי יעניין אתכם גם :
הרמת עפעפיים ללא ניתוח למבוגרות
אם צניחת העפעפיים והעור הנפול והמקומט סביב העיניים מטרידים אותך, יש גם כמה שיטות לא כירורגיות שיכולות לגרום לעינייך להיות הרבה יותר צעירות ורעננות. אם כי הפלסטיקאים ימליצו בדרך כלל על ניתוח שיפתור את הבעיה לאורך זמן.
לקריאה
סוגי רמפות ומעלונים בגיל השלישי
מגבלות קשות בגיל השלישי, ירידה בתפקוד והצורך במתן מענה הופכים את הדרישה ואת הביקוש לרמפות ולמעלונים לחלק בלתי נפרד מאביזרי העזר החיוניים לגיל זה.
לקריאה
איטום קירות בסנפלינג בבתי אבות
איטום קירות בסנפלינג היא אחת משיטות האיטום שבוודאי תתלהבו מאוד לראות
לקריאה
טיפולים אסתטיים ללא ניתוח בגיל השלישי
הפנים שלכם הם כרטיס הביקור שלכם בכל גיל ובפרט בגיל השלישי, קבלו מידע ועצות לטיפולים אסתטיים.
לקריאה
אימוץ חיית מחמד בגיל השלישי
כל וטרינר ימליץ: אימוץ חיית מחמד מעולה לאנשים מבוגרים
לקריאה
אולם אירועים כבר יש? חוגגים חתונת זהב
זה שהגעתם לגיל השלישי לא אומר שהחגיגות הגדולות בחייכם נגמרו – להיפך, יש הישגים נפלאים שראויים לציון ולמסיבה: חתונת הכסף והזהב למשל. אז קדימה, זמן לחגוג!
לקריאה
עבודות יצירה למבוגרים
מבוגרים בגיל הזהב עוסקים במגוון רחב של עבודות יצירה על מנת לפתח יכולות מוטוריות, קוגניטיביות ורגשיות. העבודות נבחרות בקפידה והן מתאימות לגברים ונשים בגילאים שונים. הנה כמה מהן
לקריאה
רכב חדש מהחנות לבני הגיל השלישי
הגיל השלישי הוא גיל עם הרבה אתגרים אך יש בו דבר אחד שאין עליו עוררין: החופש! לכן ברור מדוע זה הזמן הטוב ביותר לקנות רכב חדש, אז למה שלא תחפשו לכם גם אתם מימון רכב חדש לבני הגיל השלישי?
לקריאה
קלנועית סולארית לבני הגיל השלישי
האנרגיה הסולארית מתפשטת בחיינו ומתחילה להגיע לתחומים שבהם, עד לא מזמן, שלטו שלטון מוחלט החשמל והסוללות בכל הספקיהן. מדוד השמש המיתולוגי ועד לקלנועית המיועדת לבני הגיל השלישי, קרני השמש מגיעות לכל מקום.
לקריאה
טיפול זוגי בגיל הזהב
טיפול זוגי וייעוץ זוגי בגיל מתקדם הם לפעמים דבר בלתי נמנע. אחרי כל כך הרבה שנים מערכת היחסים מתערערת בעקבות מגוון סיבות, אך חשוב לדעת שיש פתרונות ויש מי שיסייע. אך מי באמת מוסמך למתן טיפול זוגי מקצועי?
לקריאה
 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
אתר בגילנו מספק מידע בנושא פתרונות דיור, דיור מוגן, בתי אבות, ייעוץ והכוונה לבחירת בית אבות, ייעוץ פיננסי לגיל הזהב, תרבות ופנאי, לימודים לגמלאים, הכרויות למבוגרים ועוד.